AndroidHealthClinic

Kaluro - Back in action!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Oké apart, maar dan snap ik het wel ja. Ben je er al mee naar de huisarts geweest of is er helemaal niks tegen te doen?

Bloedtests laten doen, lactose intolerantie test, een echo van mn buik om te kijken voor eventuele wormen enzo.. de hele riedel :P het enige wat ik mee heb gekregen is Pantoprazol voor wanneer ik maagzuur krijg.
Ze hebben helemaal niks kunnen vinden verder.

Dus ik heb zelf een beetje met Trial & error moeten testen waar het nou aan zou kunnen liggen.

----------------

Ik had vanaf gisteren eind middag opeens last van een schrale keel en heel veel slijm ophoping, kon amper meer slikken.
Hierdoor heb ik maar een uurtje of 4-5 geslapen, en heb ik echt intens maagzuur gekregen.. Dus ontbijt laat nog maar even op zich wachten.
Momenteel nog last van m'n keel, 't zal wel een klein virusje zijn ofzo.

Laatst bewerkt:
Bloedtests laten doen, lactose intolerantie test, een echo van mn buik om te kijken voor eventuele wormen enzo.. de hele riedel :P het enige wat ik mee heb gekregen is Pantoprazol voor wanneer ik maagzuur krijg.
Ze hebben helemaal niks kunnen vinden verder.

Dus ik heb zelf een beetje met Trial & error moeten testen waar het nou aan zou kunnen liggen.

----------------

Ik had vanaf gisteren eind middag opeens last van een schrale keel en heel veel slijm ophoping, kon amper meer slikken.
Hierdoor heb ik maar een uurtje of 4-5 geslapen, en heb ik echt intens maagzuur gekregen.. Dus ontbijt laat nog maar even op zich wachten.
Momenteel nog last van m'n keel, 't zal wel een klein virusje zijn ofzo.

Ah oké dat is wel minder ja, en apart dat zij niks hebben kunnen vinden. Maar voor de keel zou ik gewoon strepsils en trachitol nemen werkt bij mij altijd heel goed.

Ah oké dat is wel minder ja, en apart dat zij niks hebben kunnen vinden. Maar voor de keel zou ik gewoon strepsils en trachitol nemen werkt bij mij altijd heel goed.

't is al grotendeels weg :D

Vandaag weer een lekkere workout gehad:

Squat
2x5x20kg
1x5x25kg
1x3x40kg
1x2x55kg
3x5x70kg - kleine buttwink maar working on it, ook nog steeds last van de iliopsoas, deze pijn gaat echter vrijwel compleet weg zodra ik warm ben -

Bench Press
2x12x20kg - wat extra warming up, anders krijg ik last van m'n schouder -
1x5x40kg
1x3x55kg
1x2x70kg
3x5x80kg - Begint al lekker zwaar aan te voelen, maar ik had ook een slechte dag.. weinig gegeten, weinig energie -

Deadlift
2x5x20kg
1x3x60kg
1x2x80kg
1x5x95kg - M'n form is al stukken beter, m'n kont vliegt niet als eerst omhoog.. :D maar misschien komt dat nog zodra de gewichten omhoog gaan -

Sitting calf raise
3x25x20kg (Met hefboom, dus het is zwaarder dan 20kg.. mocht je je afvragen waarom het zo laag is :D)

Floor standing calf raise
1x75x10kg -brandde lekker! -

Zo nog even lekker een half uurtje joggen en stretchen, 't is echt lekker weer buiten.

Kleine leg update..

zCQJeds.jpg

Nog een grappige vergelijkingsfoto met toen ik in de zomer nog laag in koolhydraten zat, en veel minder vol stond:
CVglRpJ.png

Laatst bewerkt:
Voor de workout wat yoga gedaan, in eerste instantie had ik méér last van mn iliopsoas tijdens de squat warmup setjes, maar uiteindelijk geen pijn tijdens de werksetjes.

Squat
2x5x20kg
1x5x25kg
1x3x40kg
1x2x55kg
3x5x72.5kg

overhead press
2x12x20kg - wat extra warming up -
1x5x30kg
1x3x35kg
1x2x40kg
3x5x50kg - voelde relaxed aan.. :D kan nog een stuk hoger! -

Deadlift
2x5x60kg
1x3x80kg
1x2x90kg
1x5x100kg

1x100x10kg

all in all goeie workout, en mijn kuiten gaan mij morgen haten denk ik.

Laatst bewerkt:
Weer 3x5x70 squat? Ging het de vorige keer niet goed?

Leuk om iemand te volgen die ongeveer dezelfde lengte heeft als ik.
De vorm zit er al wel in de benen, wat meten ze ongeveer? Als ik vergelijk met mezelf schat ik zo'n 62-63?

Weer 3x5x70 squat? Ging het de vorige keer niet goed?

woooops, typfout, had het even net tevluchtig ingevuld net. fixed!

Leuk om iemand te volgen die ongeveer dezelfde lengte heeft als ik.
De vorm zit er al wel in de benen, wat meten ze ongeveer? Als ik vergelijk met mezelf schat ik zo'n 62-63?

Thanks :D.. Ja er zit al flink vooruitgang in, vooral de laatste tijd. Ze meten inderdaad ca. 62cm momenteel. :)

Wat zijn je hoofddoelen dan? Meer kracht en massa?

Squat
2x5x20kg
1x5x30kg
1x3x45kg
1x2x60kg
3x5x75kg

Bench Press
2x12x20kg
1x5x40kg
1x3x55kg
1x2x70kg
3x5x82.5kg Eindelijk weer een beetje pomp in m'n borst :cool:

Deadlift
2x5x60kg
1x3x80kg
1x2x90kg
1x5x105kg

1x50x20kg Nu per workout 10 á 20 reps verhogen tot ik aan de 100 zit, dan weer naar de 50 reps met 25kg extra gewicht.

Laatst bewerkt:
Ik voel me erg klote vandaag, last van maag/darmen.
Het blijft een "ongoing" proces, dat ik af en toe mindere dagen heb en moeite heb met eten.
Het is gelukkig al een wereld van verschil met een paar jaar geleden, toen ik me elke dag miserabel voelde.

Anyway:

Aangezien vast voedsel niet echt een appetijtelijk aanzicht is voor me, zit ik momenteel op wat vloeibaar(der) voedsel.
Dusver:

Ontbijt: 1000ml chocomel 890kcal
Lunch: 500ml volle melk + 100g havermeel + 40g whey proteine -> 760kcal

Carbs dusver: 203g
proteïne: 96g
Vet: 51g
Kcal: 1649

Nog maar even kijken hoe ik aan de 4000kcal kom vandaag.

Mijn gewicht schiet aardig omhoog, vanochtend woog ik plots 86.5 ('s avonds alweer 87.5+) ofzo, terwijl ik een paar weken terug nog 83kg woog. Na een week 84-85kg ofzo, en nu 86.5kg.

Ik hou de spiegel goed in de gaten en merk niet bepaald vet gains.
Mn abs komen nog goed door, schouders ook, borst ook.. zelfs nog wat strepen in m'n benen en goede strepen bij m'n kuit.

Zou dit vocht zijn ofzo? Sinds ik sinds een paar weken tot een maand pas op 450g+ koolhydraten zit?

bij last van je maag & darmen zou ik nu net lactose proberen te vermijden :p

bij last van je maag & darmen zou ik nu net lactose proberen te vermijden :p

Ahh nee daar ben ik op getest.
Ik kreeg toen water met daarin een lading lactose gemixt, toen moest ik anderhalf a 2 uur in het ziekenhuis wachten om te kijken of ik aan de race ging, maar gelukkig gebeurde er niks. ( barbaarse test methodes! haha).

Ik krijg erg veel last van mijn maag/darmen als ik hoog in vezels ga ( zilvervlies rijst, bruine pasta, bruin brood, zoete aardappelen, veel fruit/groente etc.), dan maakt het niet eens uit of ik veel of weinig water drink.
Zolang ik laag/lager in vezels blijf dan blijven symptomen grotendeels weg en gaat het verder wel.

Ik heb zelfs een keer 2 weken lang getest om puur 4 liter volle melk per dag te drinken en verder niks te eten ( :D ), ik heb toen geen enkel probleem ondervonden met darm/maag problemen ofzo.
Ik heb zelf echt heel veel getest qua voeding aangezien ze in het ziekenhuis nooit iets hebben kunnen vinden, ook niet na veel tests ofzo. "gevoelige darmen" was het uiteindelijke oordeel.

Plus, zuivel is echt een goede/makkelijke bron van kcal en redelijke macro verhoudingen, dus die blijven er netjes in.. :cool: tenzij je tips hebt wat ik anders zou kunnen doen (svp geen tonijn+pindakaas in de blender. haha)

Nog meer zuivel!

5 eieren
4 witte bollen
50g komijn kaas..

1016kcal
61g proteïne
93g koolhydraten
65g vet
3g vezels

Dat wordt een totaal van..
2665 kcal
157g proteïne
296g koolhydraten
115g vet
23g vezels..

ik kom er wel vandaag, denk ik. nog 4½ uur voor 1300kcal, moet lukken!

Squat
2x5x20kg
1x5x30kg
1x3x45kg
1x2x60kg
3x5x77.5kg

Nog steeds last van de iliopsoas (of dat gebied althans). Wanneer ik mijn knieën extreem ver naar buiten breng en houdt, heb ik er geen last van.
wanneer mijn knieën gewoon netjes mijn tenen volgen, wel.

Ik zal een keer een zij en voor/achter aanzicht filmpje maken. Iemand nog Squattechniek tips in de tussentijd? Mijn bovenlichaam blijft netjes recht en tight, mijn knieën gaan ook over mijn tenen heen (high-bar squat) dus daar zit het probleem ook niet. Er is een kleine buttwink onderaan maar niks extreems.

Overhead press
2x12x20kg
1x5x25kg
1x3x35kg
1x2x40kg
3x5x52.5kg

Deadlift
2x5x60kg
1x3x80kg
1x2x100kg
1x5x110kg

Pullups
1x5xBW+11kg(97kg totaal)
1x5xBW

1x70x20kg

Squat
2x12x20kg Extra warming up.. last van iliopsoas
1x5x40kg
1x3x60kg
1x2x70kg
3x5x80kg Gaat nog goed!

bench press
1x12x20kg Extra warming up
1x10x40kg
1x5x60kg
1x3x70kg
3x5x85kg Ging nog verrassend soepel, hele hoge bar speed zonder veel problemen.

Deadlift
2x5x60kg
1x3x80kg
1x2x100kg
1x5x115kg Ging lekker, ik begin echt 'te leren' om niet eerst mijn kont omhoog te gooien.

SUPERSET
3x
one-legged donkey calf raise
10x6kg
gevolgd door..
sitting calf raise
15x30kg

Geen rust tussen donkey en sitting, 1 minuut rust tussen sitting en donkey.

Squat

De pijn/last in mijn Iliopsoas gebied (de aanhechting bij het bovenbeen) is alleen maar erger geworden, ik heb dan ook besloten om niet meer te squatten tot de pijn weg is.

Maar dit is natuurlijk puur het uit de weg gaan van het probleem en niet een permanente oplossing.
Ik heb al vaker last gekregen van datzelfde gebied na langdurig squatten (wat na een tijdje niet squatten weer weg trok), dus ik ben ervan overtuigd dat het probleem toch weer terug gaat komen.

Ik ben in ieder geval zeer actief bezig met stretchen:

2x per dag 60 á 120 seconden statische stretches voor

- kuit
- hamstring
- heupflexoren / quads
- glutes
- en ik doe prayer squats

Overhead press
2x12x20kg
1x5x25kg
1x3x35kg
1x2x40kg
3x5x55kg Dit was al een hele uitdaging.. maar 't ging nog! :)

Deadlift
2x5x60kg
1x3x80kg
1x2x100kg
1x5x120kg Mijn grip faalde maar dit was deels door zweethanden (ik train thuis en magnesium is een zooi dus een no-go), de 5 reps gingen nog goed

Pullups
1x5xBW
1x4xBW

1x30x20kg Ik was al flink uitgeput hier, en misselijk omdat ik in een 30 minuten tijd, een liter melk had weggedronken.. :D dus deze heb ik maar niet af gemaakt, doel was 90 reps.

Squat

Ik heb nog steeds erg veel last van mijn iliopsoas (bovenbeen aanhechting).. dus squatten zat er niet in.
Erg jammer, dat wel. het ging zo lekker. :(

Tijdens het joggen had ik er geen last van, maar toen ik eenmaal hoog tempo ging joggen met grote/lange passen, kreeg ik ook weer last van dat gebied.

Bench Press
2x12x20kg
1x12x60kg
1x3x70kg
1x2x80kg
3x5x87.5kg Mijn vorige record was 1x5x90kg (2e keer 5x90kg lukte niet), dus ik dacht dat dit heel erg close zou gaan worden, maar het gewicht vloog alle 3 de setjes omhoog.. :D was een echte meevaller! Ben zeer tevreden. :cool:

Deadlift
2x5x60kg
1x3x100kg
1x2x120kg
1x5x130kg-PR- Ik heb al in geen jaren 130kg meer gelift, laat staan 5x.. :D! PR'tje dus
Mijn grip geeft serieuze problemen hier, het lukte me niet om het te liften zonder mixed grip. Maar dit komt vooral door zweethanden. Ik zit te denken om alsnog magnesium aan te schaffen, aangezien mijn deadlift omhoog gaat en mijn grip anders steeds verder achter gaat lopen. Maar anderzijds is het wel mijn slaapkamer en magnesium geeft zo'n zooi. Heeft anders iemand anders nog wat tips?

SUPERSET
3x
one-legged donkey calf raise
9x10kg
gevolgd door..
sitting calf raise
15x32.5kg
Geen rust tussen donkey en sitting, 1 minuut rust tussen sitting en donkey.

Liquid chalk <3 echt een aanrader.
Je kunt het kopen online bij klimwinkel.nl ofzo, of bij beversports in de stad.

Lekkere training, klote van je been. Ben je al bij de fysio geweest?

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 15:38 ----------

Verhoog je nou elke keer met 10kg? En deadlift je elke training? Je deed toch 5x5 of heb ik wat gemist?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven