AndroidHealthClinic

Kcal verlaagt, nog steeds bijkomen!! Wat doe ik fout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

blikje tonijn met wat komkommer/tomaatjes/paprika en een eitje.. +- 45 gram eiwit en goede vetten en vezels. kwak je in een bakje, lepel mee een vreten maar. doe je dit 3x in de week kost het je misschien 5 euro (en wie weet heeft mama de groente en eitjes al in huis :p)
Je kan ook wat kaas of kipfilet op brood doen ipv pindakaas, een pot whey bij de action is ook niet duur, 10tje uit mn hoofd (natuurlijk ook niet de beste kwaliteit, maar niet perse slecht)
Ah thnx, erg handige tips. Ga er meteen aan werken! weet alleen niet hoe die tonijn smaakt, nooit gehad:p

je eet te weinig vetten, dat is me big opgevallen. 1g vet per kg lichaamsgewicht is een goede richtlijn
Ja dat had zelf ook al gezien, maar zit op 55 gram vetten, omdat ik bij t avondeten verschillend eet. Hierbij kan de vetten variëren tussen +-5 gram en rond de 40 a 50 gram. Als ik pizza of frieten eet kom ik makkelijk aan de 1 gram vetten per kg lichaamsgewicht. Natuurlijk als ik rijst eet 's avonds, kom ik niet aan mn 90 gram vetten. Maar daarom probeer ik ertussen in te zitten met 55 gram vetten zonder avondeten meegerekend. Is dit dan een verkeerde keuze? Wat zou dan een betere keuze zijn?

Ik begrijp niet zo goed hoe je aan de hand van mijn tekst met het bovenstaande komt. Het een heeft namelijk niks met het ander te maken.

Je bent je daarnaast overal aan het verdedigen. Wees kritisch en leg je niet zo makkelijk bij je eigen gedrag neer. Just my 2 cents.
Ik zou t niet echt verdedigen noemen. Ik probeer gewoon uit te leggen hoe ik erbij kom om t op n bepaalde manier doe, en vraag erna ook hoe ik t anders kan doen. Probeer gewoon mn standpunt uit te leggen. Want heb gewoon zelf in de gaten dat sommige dingen bij mij totaal niet werken
 
Kip en tonijn, gewoon in bulk inkopen als het in de aanbieding is of bij een slager oid.
Maar met die twee bakken kwark heb je toch al 80 gram? kan mij toch moeilijk voorstellen dat je dan niet nog 50 uit al je andere maaltijden met zuivel en vlees haalt?
Als ik mijn koolhydraten onder de 86 gram wil houden kan ik niet te veel melk drinken bijv. Bij pindakaas en pinda's kom ik ook al n stukje omhoog met koolhydraten. Dus uiteindelijk als ik 130 gram eiwitten heb, springen mijn koolhydraten ook naar 100gram ongeveer. Probeer daarom te zoeken naar maaltijden met minder koolhydraten. Maar die tonijn hoor ik erg vaak, ga ik zeker ns proberen! thanks! ;)
 
122 gr eiwitten = 488 kcal
119 gr koolhydraten = 476 kcal
54 gr vet = 507 kcal
Totaal: 1471
Jouw schema zegt 2136 kcal. Een verschil van zo'n 10% kan nog wel, maar hier klopt gewoon geen reet van, heb verder ook je schema daarom niet bekeken.
 
Ben nu zelf een leuk poosje bezig en echt, kijk niet naar de getallen op de weegschaal...... bij mij klopt er ook niets van en als ik dat moet geloven dan kan ik maar beter stoppen met trainen. Wat wel heel goed werkt en aanmoedigt is een centimeterband pakken en je buikomtrek, beenomtrek en eventueel je bovenarm opmeten en dat na een week of drie vier eens gaan vergelijken.......

1 november: 117,5 buikomtrek bij 97,8
Vandaag: 113,0 buikomtrek bij 97,4
 
je bent 3 dagen bezig... dat zegt niets..
daarbij is 0,2 kg een schommeling.. per dag kan je zo al makkelijk 0,5 kg varieren in gewicht.
dus eerst maar eens 1 a 2 weken aankijken voordat je meteen de boel om gaat gooien.
 
je bent 3 dagen bezig... dat zegt niets..
daarbij is 0,2 kg een schommeling.. per dag kan je zo al makkelijk 0,5 kg varieren in gewicht.
dus eerst maar eens 1 a 2 weken aankijken voordat je meteen de boel om gaat gooien.
Ik had de OP nog niet gelezen, maar inderdaad :roflol:
 
122 gr eiwitten = 488 kcal
119 gr koolhydraten = 476 kcal
54 gr vet = 507 kcal
Totaal: 1471
Jouw schema zegt 2136 kcal. Een verschil van zo'n 10% kan nog wel, maar hier klopt gewoon geen reet van, heb verder ook je schema daarom niet bekeken.
Alle e/k/v verhoudingen kloppen en de 2136 kcal kloppen zeker wel hoor! ;) ik neem aan dat je wat beter leest wat er nog bijstaat. Ik had namelijk nog 650 kcal ertussen in staan als avondeten...
 
je bent 3 dagen bezig... dat zegt niets..
daarbij is 0,2 kg een schommeling.. per dag kan je zo al makkelijk 0,5 kg varieren in gewicht.
dus eerst maar eens 1 a 2 weken aankijken voordat je meteen de boel om gaat gooien.
Nee dat klopt, ben ik volkomen met u eens, maar ik wil sowieso nog mn eiwitten verhogen, die zijn erg laag vind ik zelf. Zit nu op ongeveer 1,3/1,4 gram per kg lichaamsgewicht
 
122 gr eiwitten = 488 kcal
119 gr koolhydraten = 476 kcal
54 gr vet = 507 kcal
Totaal: 1471
Jouw schema zegt 2136 kcal. Een verschil van zo'n 10% kan nog wel, maar hier klopt gewoon geen reet van, heb verder ook je schema daarom niet bekeken.
+300 gram gefermenteerde vezels = ~600 kcal. Solved.
 
Alle e/k/v verhoudingen kloppen en de 2136 kcal kloppen zeker wel hoor! ;) ik neem aan dat je wat beter leest wat er nog bijstaat. Ik had namelijk nog 650 kcal ertussen in staan als avondeten...
Niet gezien. Wat schat je qua macronutrienten voor je avondeten?
 
Niet gezien. Wat schat je qua macronutrienten voor je avondeten?
Daar zit t hele probleem juist haha. Ik maak t eten zelf niet (ligt eraan wat moeders maakt). Dat inschatten is dan ook erg lastig.
 
Hieronder het schema waarbij ik ga voor de 130 gram eiwitten, rond de 55 gram vetten en de rest koolhydraten. Niet boven de 1450kcal uitkomen bij dit<< (er komen op t einde ooknog 750 kcal bij van t avondeten. Dan komen er nog wel wat koolhydraten bij en ook nog wel wat vetten)
Ik zit nu op 106,5 gram eiwitten, 80,4 gram koolhydraten en 49,9 gram vetten. Eiwitten moeten dus nog een flink stukje omhoog. Helaas is tonijn voor mij geen optie, heeft iemand anders nog ideeen om mn eiwitten omhoog te krijgen? Ik kan desnoods nog iets laten vallen om koolhydraten te verminderen als t nodig zou zijn. Ik wil graag niet boven de 2200 kcal uitkomen.
 

Bijlagen

  • voedingsschema cut.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 91
Hieronder het schema waarbij ik ga voor de 130 gram eiwitten, rond de 55 gram vetten en de rest koolhydraten. Niet boven de 1450kcal uitkomen bij dit<< (er komen op t einde ooknog 750 kcal bij van t avondeten. Dan komen er nog wel wat koolhydraten bij en ook nog wel wat vetten)
Ik zit nu op 106,5 gram eiwitten, 80,4 gram koolhydraten en 49,9 gram vetten. Eiwitten moeten dus nog een flink stukje omhoog. Helaas is tonijn voor mij geen optie, heeft iemand anders nog ideeen om mn eiwitten omhoog te krijgen? Ik kan desnoods nog iets laten vallen om koolhydraten te verminderen als t nodig zou zijn. Ik wil graag niet boven de 2200 kcal uitkomen.

zalm :)
 
Thanks, ga m proberen! Neem aan dat zalm niet super duur is? Kan namelijk niet te hoog gaan qua prijzen

Er zijn nog andere vissoorten die niet al te duur zijn. Lust je tonijn niet? of te duur?

Kwark is ook goed voor eiwitten en niet duur.

Zalm in blik is niet duur.
 
Ik ga maar een whey shake toevoegen iedere dag van xxl nutrition. 40 gram whey is 31 gram eiwitten:eek:
 
Er zijn nog andere vissoorten die niet al te duur zijn. Lust je tonijn niet? of te duur?

Kwark is ook goed voor eiwitten en niet duur.

Zalm in blik is niet duur.
Tonijn lust ik echt niet nee haha. Kwark eet ik al 2 bakken per dag. Maar ik ga iedere dag een shake toevoegen voor mn training. Denk dat dit beter is
 
Vetten moeten ook wat hoger.
Ben mee bezig, hieronder t schema tot nu toe. Met de shakes erbij. Moeten nog ongeveer 80 tot 100 kcal erbij komen. T liefst allemaal uit vetten! Rest heb ik al genoeg van, Heb tot nu toe 1 sneetje brood met 20 gram pindakaas en 40 gram ongezouten pinda's, er komen nog wat extra vetten uit de andere voeding die ik eet, maar moet toch nog ongeveer 10 gram vetten erbij hebben.

Kan de pinda's nog wel verhogen naar 50 gram, maar dit lijkt me erg veel pinda's om in 1x te eten :p
 

Bijlagen

  • voedingsschema cut.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 97
Ben mee bezig, hieronder t schema tot nu toe. Met de shakes erbij. Moeten nog ongeveer 80 tot 100 kcal erbij komen. T liefst allemaal uit vetten! Rest heb ik al genoeg van, Heb tot nu toe 1 sneetje brood met 20 gram pindakaas en 40 gram ongezouten pinda's, er komen nog wat extra vetten uit de andere voeding die ik eet, maar moet toch nog ongeveer 10 gram vetten erbij hebben.

Kan de pinda's nog wel verhogen naar 50 gram, maar dit lijkt me erg veel pinda's om in 1x te eten :p

Olijfolie in de shake of door de kwark.
 
Back
Naar boven