XXL Nutrition

Kevv's quest to summertime shredness

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.001
Training van vanavond: Borst + biceps

w/o comments: vanavond training gedaan met die nieuwe trainer. Omdat ik aangegeven heb dat ik écht niet tevreden ben over m`n borst, bood 'ie aan om samen een training te doen. En dat heb ik geweten, man man..
5 borst oefeningen in 45 minuten ofzo, flink aanpoten.. Gewicht zeer ondergeschikt, veel herhalingen. Onderaan een pic die ik heb genomen tijdens biceps.

Incline bench press - Smith machine
30x 40kg opwarmen
15+x 60kg
15+x 60kg
15+ 60kg

Incline bench press, extra wide grip - Smith machine; Bankje iets minder schuin
15+x 50kg
15+x 50kg
15+x 50kg
15+x 50kg

Incline dumbell fly superset met dumbell press
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

Cable fly
10x 20kg
10x 15kg
10x 15kg
10x 15kg

Dumbell curl
10x 12kg
10x 12kg
10x 12kg

Preacher curl
12x 17,5kg
10x 17,5kg
10x 17,5kg

Lying dumbell curl
10x 6kg
10x 6kg
10x 6kg
18x 6kg > spotted

Hammer curl
12x 6kg
12x 6kg
12x 6kg
12x 6kg

#teamnocalves
eeFu9S1.jpg

Pfeww... dat zijn een hoop reps zeg :p Lekker afgepeigerd?
Telefoon expres voor de borst gehouden? :D Armen zien er goed uit.

• #2.003
Pfeww... dat zijn een hoop reps zeg :p Lekker afgepeigerd?
Telefoon expres voor de borst gehouden? :D Armen zien er goed uit.
Afgepeigerd is wel het juiste woord ja. Echt totaal iets anders dan ik gewend ben, en dat misschien wel eens goed :)

Haha telefoon moest ik tegen m'n lichaam houden voor stabiliteit. Had niet bepaald een vaste hand meer. Dit is trouwens wel echt een classic voorbeeld wat belichting met je fysiek kan doen #halfnattylight

Ik neem aan dat je dit schema niet gaan volgen..? Het voelt vast fantastisch, maar ik ben bang dat het je niet echt verder gaat helpen! Wel een goede pomp :P!

• #2.005
Ik neem aan dat je dit schema niet gaan volgen..? Het voelt vast fantastisch, maar ik ben bang dat het je niet echt verder gaat helpen! Wel een goede pomp :P!
Geen idee eerlijk gezegd. Het voelde gisteren idd heerlijk en ik heb al sinds maanden niet meer zo'n spierpijn gehad als dat ik nu heb.
Spierpijn staat niet 1:1 met spiergroei, dat weet ik, maar het geeft imo wel aan dat verandering niet verkeerd is..

Hij wilt me in ieder geval wel een bro split laten doen ja:
Borst + biceps
Rug + triceps
Benen
Benen (+ schouders denk ik)
En 1 dag voor zwakke spiergroepen, dus borst (kan misschien ook + schouders)

En daar ben ik ergens wel een beetje bang voor ja. Aan de andere kant, een paar weken op deze (andere) manier trainen, hoeveel slechter kan je ervan worden?

Zit die trainer van jou aan de roids? Jij gaat er weinig mee bereiken imo. It's all about progressive overload! Die enorme lading pomp oefeningen gaan je progressie hoogstwaarschijnlijk alleen maar in de weg zitten.

Lekker gore volumes draaien:fire::fire:

Goede arm wel kerel!

En jouw huidige schema heeft je al wel bakken massa gebracht? Hue, hue..:trollface:

Je moet in bodybuilding alles een kans geven IMO..

..behalve powerlifterschema's:roflol:

• #2.008
Zit die trainer van jou aan de roids? Jij gaat er weinig mee bereiken imo. It's all about progressive overload! Die enorme lading pomp oefeningen gaan je progressie hoogstwaarschijnlijk alleen maar in de weg zitten.
De geruchten zijn dat de trainer aan de roids heeft gezeten zijn, maar nu niet meer doet. Wat ervan waar is, geen idee. En dat boeit me ook niet zo heel veel imo. Hij traint ook genoeg jongens die 100% naturel zijn en er prima bij staan.
Misschien was afgelopen training wat overdreven ja. Misschien is dit ook wel even nodig om mij wakker te schudden en een hele andere, veel energiekere manier van trainen aan te leren.

Lekker gore volumes draaien:fire::fire:

Goede arm wel kerel!

En jouw huidige schema heeft je al wel bakken massa gebracht? Hue, hue..:trollface:

Je moet in bodybuilding alles een kans geven IMO..

..behalve powerlifterschema's:roflol:
Damn, Marv.. Shooooots!!

Naja, wellicht is het niet schema wat ik een half jaar vol moet houden. Maar zoals ik hierboven al tegen Bas zeg, misschien is dit wel even nodig om me een andere manier van trainen te laten zien. Uiteindelijk is variatie erg belangrijk, en ik merk nu pas dat ik eigenlijk best wel lang gewoon hetzelfde heb gedaan. De spierpijn geeft in ieder geval zéér veel voldoening, dat heb ik wel een beetje gemist. Plus m'n motivatie stijgt weer het dak uit

• #2.009
Training van vanavond: Rug + triceps

w/o comments: Beetje van mezelf, beetje van de trainer (lees: 1 oefening is van de trainer, rest deed ik al, nu iets meer volume).
Heerlijke training; lekker hoog tempo, goed zweten en beulen.

Screen Shot 2016-06-30 at 22.24.10.png

Wat ga je nu doen? Golvend periodiseren, of afwisselen hoog rep-laag rep? Want alleen pomp sets gaat het ook niet worden denk ik....

Jij hebt toch niet alleen 10-12+ sets gedaan, maar toch ook wel zwaardere gewichten in lagere reps?

Dit inderdaad.

Ik wil niet veel zeggen @Skatermarvin , maar als je alleen maar pomptrainingen had gedaan had je absoluut niet je huidige shape bereikt. Die incidentiele trainingen dat jij wel volle bak gaat en zware compounds pakt maken het verschil imo ;)

Dit inderdaad.

Ik wil niet veel zeggen @Skatermarvin , maar als je alleen maar pomptrainingen had gedaan had je absoluut niet je huidige shape bereikt. Die incidentiele trainingen dat jij wel volle bak gaat en zware compounds pakt maken het verschil imo ;)
Als ik nu enkel nog zou gaan pompen weet ik zeker dat ik in ieder geval mijn shape behoudt.

Verder ben ik van mening dat je met een goede TUT & MMC net zoveel kunt bereiken..

...et is wel weer tijd voor de VRIJMIREL*
*vrijdag middag rel

• #2.016
In principe niet veel anders dan wat ik al deed (behalve afgelopen dinsdag dan).. Compound movements om mee te beginnen, 3 tot 8 reps met hoger gewicht. Vervolgens assistance werk, en als je een beetje de trainingen van afgelopen maand bekijkt zie je dat het volume daarin al iets omhoog is gegaan. Hoe ik assitance werk precies ga periodiseren ben ik nog niet helemaal over uit.
Dit high-volume, high-intensity werk bevalt me nu wel, dus ik ga dat lekker ff een paar weekjes doen, kijken wat het me brengt. Brengt het me niet wat ik ervan hoop? Dan switchen we weer.

De afgelopen 2 jaar heb ik bijna alleen maar sets tot 8 á 10 reps gedaan. Dat heeft me gebracht waar ik nu ben, dus waarom zou ik niet een keer wat anders kunnen proberen? Iets waar ik andere gasten om me heen goed op zie gaan. En ja, die gebruiken geen roids. Afwisseling, dat is belangrijk.

Niets mis met wat nieuws proberen, een nieuwe prikkel lijkt me altijd welkom :). Als het niet naar je zin gaat kan je het altijd nog opnieuw omgooien!

• #2.019
Hoe weet je dat zo zeker...ken er zat die stiekem winny of anavar pakken..
Het zijn vrienden van me. Best goede vrienden die ik wat dat betreft wel vertrouw. Ze hebben geen reden om hierover te liegen, aangezien we meer dan genoeg vergelijkbare (zo niet ergere) shit van elkaar weten :P
Niets mis met wat nieuws proberen, een nieuwe prikkel lijkt me altijd welkom :). Als het niet naar je zin gaat kan je het altijd nog opnieuw omgooien!
Daarom. Ik vind het nu leuk, het motiveert me. Gisteren bijvoorbeeld heerlijk doodgegaan omdat ik best wat high volume assistance werk, naast m`n compound movement, erbij heb gedaan - Een heerlijke prikkel.
Of het een duurzame methode is voor lange termijn, nee. Daar ben ik me van bewust, dus ik ga dit lekker een paar weken doen om te kijken hoe m`n lichaam erop reageert. Een beetje experimenteren en uitproberen.

• #2.020
Training van gisteren nog: Legs

w/o comments: Heerlijk stuk gegaan. Had weinig tijd, dus op rap tempo er doorheen gevlogen (en 1 oefening minder dan normaal).
Super tevreden met die DL rep-out. Wilde eigenlijks stoppen na 6 reps, maar trainer heeft me goed door gepusht want die 7e ging ook prima nog.

Screen Shot 2016-07-03 at 16.21.39.png

Terug
Naar boven