XXL Nutrition

Kevv's quest to summertime shredness

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.181
En de samenvatting (compounds) van afgelopen week:

7x 115kg squat (5+)
7x 72,5kg bench press (5+)
7x 150kg deadlift (5+)
4x 50kg OHP (5+), target niet gehaald. Vermoededelijk door inspanning DL net ervoor

En de samenvatting (compounds) van afgelopen week:

7x 115kg squat (5+)
7x 72,5kg bench press (5+)
7x 150kg deadlift (5+)
4x 50kg OHP (5+), target niet gehaald. Vermoededelijk door inspanning DL net ervoor
Nice. Ga je de OHP snel nog een keer proberen?

• #2.183
Nice. Ga je de OHP snel nog een keer proberen?
Aankomende week gewoon 3+ set doen, maar dan als eerste oefening.
Als ik de komende 2 weken m'n targets niet haal voor OHP eens resetten, maar voor nu denk ik dat het gewoon door de de DL rep-out die ervoor deed, kostte natuurlijk al wat energie.

• #2.184
Weer even geleden dat ik gelogd heb. Tegenwoordig gewoon heel weinig thuis of überhaupt actief op internet (op social media na)..
Trainen gaat lekker. Maken flink wat kleine stapjes vooruit :)

Vorige week (3/3/3+):
OHP: 3x 52,5kg
BP: 5x 77,5kg
SQ: 6x 122,5kg
DL: 7x 150kg

Zit nu in m`n 5/3/1+ week. Aantal PR's gezet:
OHP: 2x 57,5kg
BP: 2x 82,5kg
SQ: 4x 127,5kg
DL: Voor donderdag gepland, 160kg

Weer even geleden dat ik gelogd heb. Tegenwoordig gewoon heel weinig thuis of überhaupt actief op internet (op social media na)..
Trainen gaat lekker. Maken flink wat kleine stapjes vooruit :)

Vorige week (3/3/3+):
OHP: 3x 52,5kg
BP: 5x 77,5kg
SQ: 6x 122,5kg
DL: 7x 150kg

Zit nu in m`n 5/3/1+ week. Aantal PR's gezet:
OHP: 2x 57,5kg
BP: 2x 82,5kg
SQ: 4x 127,5kg
DL: Voor donderdag gepland, 160kg
Zolang je maar blijft trainen is er niks aan de hand! Zo belangrijk is loggen niet..

• #2.186
Zolang je maar blijft trainen is er niks aan de hand! Zo belangrijk is loggen niet..
Zeker. Heb er op m'n werk amper tijd voor en thuis zit ik eigenlijk amper aan de computer/ denk ik er gewoon niet aan om DBB te checken :X

Loggen is wel leuk. Beetje ouwehoeren met iedereen die dezelfde hobby hebben, kunt er motivatie uit halen. Maar met de motivatie zit het nu wel goed ;)

Zeker. Heb er op m'n werk amper tijd voor en thuis zit ik eigenlijk amper aan de computer/ denk ik er gewoon niet aan om DBB te checken :X

Loggen is wel leuk. Beetje ouwehoeren met iedereen die dezelfde hobby hebben, kunt er motivatie uit halen. Maar met de motivatie zit het nu wel goed ;)

Heb je het zo druk dan?

• #2.188
Hey allemaal! Ten eerste wil ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen toewensen. Een mooie tijd omringd door geliefden en veel lekker eten. Geniet daarvan!

Het is lang geleden sinds ik hier gepost heb, maar dat betekent niet dat ik gestopt ben. Juist niet.. Ik ben/ was gewoon het plezier in loggen een beetje kwijt. Gewoonweg niet elke training zin om achter m'n computer te gaan om de training uit te typen. Heeft er vooral mee te maken dat sinds ik verhuisd ben echt amper aan de computer/ laptop zit.

Toch wil ik nu even terugkijken, en misschien gaat dit voor mezelf wel weer een aanzetje zijn om het loggen weer enigzsins op te pakken :)

Ik vond net een oude screenshot op m'n telefoon, met daarop:
Bodyweight begin eind 2015: 78,5 kg
Squat: 2x 122,5kg
Deadlift: 5x 147,5kg
Bench press: 3x 72,5kg

Momenteel zijn dit mijn stats (1RM verwacht ik laatste week december te gaan doen):
Bodyweight: 82kg (+3,5kg dit jaar, maar wel lager in vet%)
Squat: 1x 150kg
Deadlift: 1x 200kg
Bench press: 1x 100kg

Ik had wat meer kilo's lichaamsgewicht willen pakken, maar netto denk ik toch ruim 5kg spiermassa gepakt (vet% ligt een stuk lager nu). Qua kracht heb ik mooie stappen gemaakt vind ik, maar nog altijd blijft chest wat achter. Ik hoor regelmatig complimenten over hoe mijn lichaam veranderd is/ aan het veranderen is, dus daar ben ik aardig tevreden mee.
Begin 2017 ga ik weer terug naar 5x per week UB/LB schema, na de afgelopen weken een soort van bro-split te hebben gedaan. Doel is om tot en met maart nog te bulken en daarna eens voor het eerst een écht cut in te zetten.

Netjes man, ook mooi dat je die 100kg bench hebt aangetikt!

Goede berichten Kevin. Succes met de 1RM testen!

Dat zijn flinke stappen in een jaar. Netjes! :thumb:

Mooie stats, prima progressie!!
Op naar hopelijk wederom een succesvol nieuw jaar :).

• #2.193
Ga het loggen weer een beetje oppakken. Andere mensen volgen en andere mensen die hier reageerden gaven mij toch wel een extra dosis motivatie. En iedereen kan toch wel een motivatie boost gebruiken? :)
Het trainen gaat goed. Langzaam maar zeker word ik sterker op de compounds. Nu sinds een paar weken weer terug gegaan naar een 5-daagse upper/lower split en dat begint zijn vruchten af te werpen - Ik vind m'n lichaam echt beginnen te veranderen :)
Om meteen weer wat leven in te blazen, hier ff een recente foto. Links was voordat ik begon met trainen :D

j3gYWlL.jpg
QhsGL85.jpg

Sooo, je hoeft niet lang te zoeken naar de verschillen :) Looking good now :thumb:
Goed om weer wat te horen.

Tijd voor 'n maatje groter kerel :D. Dat gaat de goede kant op! Flink aan het bulken nu?

fuckk je hebt me ingehaald met die arm man ,nice!

Welcome back! Ik zag de laatste dagen al ineens meer activiteit op Insta, dus had al een vermoeden.

Tof dat je er weer bent Kevv!
Ook prima progressie, kan niet anders dan dat het alleen nog maar méér motivatie geeft, het smaakt naar meer!

• #2.199
Vanavond ga ik even al jullie logjes weer teruglezen :)

Sooo, je hoeft niet lang te zoeken naar de verschillen :) Looking good now :thumb:
Goed om weer wat te horen.
Thanks Neet. Het is zo raar om jezelf op een oude foto terug te zien. Herkende mezelf bijna niet meer :D
Tijd voor 'n maatje groter kerel :D. Dat gaat de goede kant op! Flink aan het bulken nu?
Haha ja, grappig feitje.. Dit shirt had ik ook aan tijdens mijn eerste halve marathon een paar jaar geleden. Toen zat het véél te ruim.
Ben nu nog aan het bulken ja, althans soort van.. Recomp. Tot eind maart, dan ga ik een cut inzetten van 6-8 weken.
fuckk je hebt me ingehaald met die arm man ,nice!
Hehe, yess! Eindelijk!! ;) Hoe is het met jou dan?
Welcome back! Ik zag de laatste dagen al ineens meer activiteit op Insta, dus had al een vermoeden.
Yes, klopt. Laatst Instagram stories aan het ontdekken, dus daar best wel wat mee aan het kloten. Is leuk :)
Tof dat je er weer bent Kevv!
Ook prima progressie, kan niet anders dan dat het alleen nog maar méér motivatie geeft, het smaakt naar meer!
Thanks Sanne! Motivatie daar ligt het op dit moment niet aan. Gaat lekker, voel me goed. Hoe is het met jou??

Laatst bewerkt:
  • #2.200
Dus maar even een korte samenvatting van wat ik allemaal aan het uitspoken ben..
Nog steeds aan het bulken. Althans, zo zou dat moeten heten. Op trainingsdagen eet ik boven behoefte (nu rond 3300-3500), op trainingsdagen eronder (tussen 2500-2700) en dat gaat goed. Gewicht is al maanden stabiel rond de 81 á 82kg en kracht blijft vooruit gaan. Zou op papier moeten betekenen dat ik steeds leaner word. Ik zie mijn fysiek, zeker de laatste paar weken weer, goed vooruit gaan. Bovenlichaam was altijd heel zwak, en dat begint redelijk bij te trekken.

Dit is m'n huidige schema. Gebaseerd op Wendler (compounds) en assistants is geinspireerd door Matt Ogus' 753, met een vleugje van mezelf. Focus ligt nu op dit moment vooral op rugdikte, borst, schouders en armen.

Maandag: Upper
Overhead press (5/3/1)
Dumbell bench press (3x 6-8)
Lat pull down variant (3x 6-8)
Dumbell side raise (3x 8-10)
Tricep rope pushdown (3x 8-10)
Alternating dumbell curl (3x 8-10)
Facepulls (3x 8-10)

Dinsdag: Lower
Squat (5/3/1)
Stiff legged deadlift (3x 6-8)
Leg press (3x 6-8)
Leg curl (3x 6-8)
Leg extension (3x 6-8)
Calfs (3x 10-15)

Abs

Donderdag: Upper
Dumbell bench press (3x 6-8)
Lat pull down variant (3x 6-8)
Chest press machine (3x 6-8)
Seated row plate-loaded machine (3x 6-8)
Dumbell side raise (3x 8-10)
Tricep rope pushdown (3x 8-10)
Alternating dumbell curl (3x 8-10)

Vrijdag: Lower

Deadlift (5/3/1)
Leg press (3x 6-8)
Leg curl (3x 8-10)
Leg extension (3x 8-10)
Calfs (3x 10-15)

Abs

Zaterdag: Upper

Barbell bench press (5/3/1)