XXL Nutrition

Kevv's quest to summertime shredness

Nice die deadlift en squat man!

Walking lunges superset...wat?:eek!:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.604
Gewicht vanochtend was 81,5kg. Begin nu tegen het einde van m'n bulk te lopen - Nog 5 weken knallen en dan begint de cut.

Kan niet wachten om te beginnen :) Ben super benieuwd wat we overblijft na een week of 12. Voor nu best tevreden met m'n gains, ondanks het huidige BF%. Zeker blij met de dikte en wijdte die m'n rug nu begint te krijgen. Schouders zijn ook flink verbeterd sinds een paar weken.

Kut kwaliteit foto. Slechte pose, dito belichting en BF%
image.jpeg

Flinke progressie gemaakt man! Zou alleen volgende bulk Bf niet zo hoog op laten lopen.

• #1.606
Flinke progressie gemaakt man! Zou alleen volgende bulk Bf niet zo hoog op laten lopen.
Ach, het is een eerste bulk.. Doel was om zoveel mogelijk massa te pakken. In 1 jaar en nog geen 3 maanden ben ik zo'n 13kg aangekomen.
Had inderdaad liever het BF% minder op laten lopen ja, maar ik ben ook van een kleine 6 uur cardio per week (wielrennen) naar nagenoeg 0 gegaan (KT) gegaan. En het was natuurlijk alles behalve een clean bulk :D

Ach.. Des te groter het effect als ik straks zonder shirts op festivals sta ;)

Haha daar doet ie het voor, zodat ie lekker kan shinen in zijn blote bast op de festivals! Goede lifts en squats kerel! Nog even lekker door bikkelen in de bulk :D

Goeie massa op lats en schouders! Je moet maar eens een before en after pic naast elkaar zetten, die 13 kg klinkt wel als een enorme verandering.

Zou gain-wise ook volslagen zinloos zijn IMO. Maar ik sta hier niet bekend om goed kunnen bulken, dus hou beter mijn mond.

Goed buff ziet het er in ieder geval uit Kev! Ben benieuwd wat daar na een goede cut onder vandaan komt!:thumb:

• #1.610
Haha daar doet ie het voor, zodat ie lekker kan shinen in zijn blote bast op de festivals! Goede lifts en squats kerel! Nog even lekker door bikkelen in de bulk :D
Haha ja toch! Mwoa, niet per sé om op festivals zonder shirt te staan. Dat doe ik nu ook gewoon met m'n bolle pens #schijtaan
Goeie massa op lats en schouders! Je moet maar eens een before en after pic naast elkaar zetten, die 13 kg klinkt wel als een enorme verandering.
Ja zal binnenkort (begin van de cut) eens een before en eind bulk foto naast elkaar zetten. En daarna einde van de cut er nog eentje naast. Echt heel benieuwd :)
Zou gain-wise ook volslagen zinloos zijn IMO. Maar ik sta hier niet bekend om goed kunnen bulken, dus hou beter mijn mond.

Goed buff ziet het er in ieder geval uit Kev! Ben benieuwd wat daar na een goede cut onder vandaan komt!:thumb:
Tja, BF% omhoog heb je altijd wel.. Kunst is alleen om het te beperken, en daar heb ik de afgelopen lange bulk echt geen focus op gehad. Ik wilde massa, en dat is redelijk gelukt. Nu is het zaak om zoveel mogelijk VVM te behouden terwijl BF% lekker terugloopt. Binnenkort maar eens een concreet strijdplan gaan maken :)

Tips zijn welkom, aangezien het m`n eerste echte cut zal zijn.

• #1.611
Training van vanavond: UB - Cycle 8, week 1

w/o comments: Killer training, zieke shoulder pomp. Heel tevreden :)
Armen weer eens gemeten vandaag.. Met 40,5cm ben ik best tevreden! Laatste keer gemeten zat ik tussen 38 en 39 cm.

Screen Shot 2016-03-14 at 22.26.53.png

Verstandig van die flyes. Uiteindelijk ga je meer focus op je borstspier leggen als de form beter is bij een lager gewicht.
Goeie progressie met armen!

Ben ik het niet persé totaal mee eens. Hoe minder gevorderd je bent hoe meer progressie je kan boeken met een hoog kcal overschot.

Als je gevorderd bent en met een all-you-can-eat bulk net 2-3kg VVM wint met een lading vet erop, dan is het totaal zinloos inderdaad. Maar als beginnende intermediate een kilo of 6-8 winnen met een flinke bulk is wat dat betreft veel minder zinloos. maar dan heb je weer het "Ja maar, langer cutten = minder tijd om te bulken" etc. dus het blijft een grijs gebied.

Want als je hier kijkt, heeft een hogere kcal inname ook direct impact op hoeveel massa je opbouwt:
eiwitsynthese.jpg

Ben ik het niet persé totaal mee eens. Hoe minder gevorderd je bent hoe meer progressie je kan boeken met een hoog kcal overschot.

Als je gevorderd bent en met een all-you-can-eat bulk net 2-3kg VVM wint met een lading vet erop, dan is het totaal zinloos inderdaad. Maar als beginnende intermediate een kilo of 6-8 winnen met een flinke bulk is wat dat betreft veel minder zinloos. maar dan heb je weer het "Ja maar, langer cutten = minder tijd om te bulken" etc. dus het blijft een grijs gebied.

Want als je hier kijkt, heeft een hogere kcal inname ook direct impact op hoeveel massa je opbouwt:
eiwitsynthese.jpg
Hier ben ik het wel mee eens. Echter blijft het lastig vast te stellen op welk niveau Kevin zich bevind..

Het is ook maar net hoe goed je kunt cutten en hoe leuk je dat vind. Wat goorder (niet per definitie veel junk) bulken lijkt mij ook heerlijk, maar dat kan ik geestelijk niet meer aan ;)

Flinke massa gepakt zeg!! Wat ik mij alleen afvraag, is of je negatieve gevolgen ervaart van het compleet stoppen met cardio qua conditie/uithoudingsvermogen. Merk je tijdens je trainingen wel eens dat je conditie achteruit is gegaan?

• #1.617
Hier ben ik het wel mee eens. Echter blijft het lastig vast te stellen op welk niveau Kevin zich bevind..

Het is ook maar net hoe goed je kunt cutten en hoe leuk je dat vind. Wat goorder (niet per definitie veel junk) bulken lijkt mij ook heerlijk, maar dat kan ik geestelijk niet meer aan ;)
Zoals eerder aangegeven, afgelopen 1,5 jaar was m'n eerste jaar serieus KT. Absolute beginner dus, hoewel ik de techniek van meeste oefeningen al prima onder de knie had. Op dat moment was het doel puur massa pakken, met een stijgend BF% dat ik dan wel voor lief zou nemen.. Hoe groter hoe beter, dat komt uiteindelijk na een serieuze cut wel goed (als het goed is lol).
Eerlijk gezegd had ik ook gewoon geen zin in een echte clean bulk - Dat is wel iets wat ik serieus moet oppakken na de cut, want dan wil ik m'n BF% niet zover laten stijgen als deze bulk.
Damn kerel! Dat is een best formaat!!:thumb:
Begint nu wel redelijk te komen ja, eindelijk. Voorheen bleef m'n UB echt achter t.o.v. benen.. Dat begint nu gelukkig een beetje bij te trekken.
Flinke massa gepakt zeg!! Wat ik mij alleen afvraag, is of je negatieve gevolgen ervaart van het compleet stoppen met cardio qua conditie/uithoudingsvermogen. Merk je tijdens je trainingen wel eens dat je conditie achteruit is gegaan?
Simpel: Ja. M'n conditie was echt achterlijk goed toen ik begon met KT (en nog veel cardio deed). Dat is echt serieus véél slechter. Dat merk je ook wel aan hoe snel/langzaam je hartslag terugloopt na een zware sessie squats o.i.d

Tips voor cut: zwaar blijven trainen
niet te snel droppen in gewicht

Clean bulk werkt meestal ook niet, de eerste weken eet je clean en daarna steeds minder clean, tenminste zo gaat het bij mij altijd:P

Tips voor cut: zwaar blijven trainen
niet te snel droppen in gewicht

Clean bulk werkt meestal ook niet, de eerste weken eet je clean en daarna steeds minder clean, tenminste zo gaat het bij mij altijd:P

It is all about kcals in vs. kcals out. Clean of niet.. ;)

Simpel: Ja. M'n conditie was echt achterlijk goed toen ik begon met KT (en nog veel cardio deed). Dat is echt serieus véél slechter. Dat merk je ook wel aan hoe snel/langzaam je hartslag terugloopt na een zware sessie squats o.i.d

Same here. Ben je van plan om weer een klein beetje aan je conditie te werken dan?

Terug
Naar boven