XXL Nutrition

Kevv's quest to summertime shredness

Pff fucked up kerel! Hopelijk trekt de pijn snel weg...anders even langs de manueel, want je kneust een rib niet zomaar. Of ben je gevallen met fietsen ofzo?

Balen kerel. Het is een goed idee om rust te nemen en ik zou Marvin's advies opvolgen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.643
fucked up van je rib man! Sterkte ermee, hopelijk valt het mee.
Thanks Flexx.. Hoop dat het met een paar dagen rust gewoon over is..
Pff fucked up kerel! Hopelijk trekt de pijn snel weg...anders even langs de manueel, want je kneust een rib niet zomaar. Of ben je gevallen met fietsen ofzo?
Nee niet gevallen.. T begon vorig weekend héél lichtjes bij m'n rechter lat op te komen toen ik aan het deadliften was. Toen had ik 10kg teveel geladen en dacht, mwoa zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Verder geen last meer van gehad.

Dinsdag met SLDL trok ik het gewicht van de vloer en schoot het er ineens in, terwijl ik met zware squats nergens last van had. Heb het gevoel dat er teveel druk op is gekomen ofzo.

Baal echt fucking hard want ik ging echt lekker de laatste tijd :(
Balen kerel. Het is een goed idee om rust te nemen en ik zou Marvin's advies opvolgen!
Ja pff wat baal ik :(

Wtf, vreemd van die rib joh.. Je zou juist inderdaad verwachten dat je zoiets oploopt na een val of iets dergelijks.
Wel effe langs de huisarts geweest of 'zelf geconstateerd'?
Sterkte ermee, kan me voorstellen dat je flink zit te balen :aai:

Misschien zit je rib vast net als bij mij het geval was?

Laatst bewerkt:
Sterkte met je rib! Hopelijk een tijdelijk pijntje..

• #1.647
Wtf, vreemd van die rib joh.. Je zou juist inderdaad verwachten dat je zoiets oploopt na een val of iets dergelijks.
Wel effe langs de huisarts geweest of 'zelf geconstateerd'?
Sterkte ermee, kan me voorstellen dat je flink zit te balen :aai:
Nog niet mee naar de huisarts geweest nee, deze week gewoon geen tijd voor gehad. Je kunt zelfs een gekneusde rib oplopen tijdens de zwangerschap (schoppen van de foetus), dus zo vreemd is het niet.. Als er veel te veel impact van binnenin instaat (veel druk bij een deadlift bijv), kan het zomaar kneuzen. Overigens weet ik niet zeker of het gekneusd is natuurlijk, zou ook een ontsteking kunnen zijn
Misschien zit je rib vast net als bij mij het geval was?
Dat zou ook kunnen.. Wat heb je hieraan gedaan/ laten doen?
Sterkte met je rib! Hopelijk een tijdelijk pijntje..
Ik hoop het ook

Nog niet mee naar de huisarts geweest nee, deze week gewoon geen tijd voor gehad. Je kunt zelfs een gekneusde rib oplopen tijdens de zwangerschap (schoppen van de foetus), dus zo vreemd is het niet.. Als er veel te veel impact van binnenin instaat (veel druk bij een deadlift bijv), kan het zomaar kneuzen. Overigens weet ik niet zeker of het gekneusd is natuurlijk, zou ook een ontsteking kunnen zijn

Dat zou ook kunnen.. Wat heb je hieraan gedaan/ laten doen?

Ik hoop het ook

Naar manueel therapeut geweest, die past wat kraak technieken toe en toen was rib weer zo los.

Klinkt niet goed man. Sterkte ermee.

Overigens herinner ik me nu dat ik wel eens een gekneusde rib heb gehad als gevolg van riem bij het liften te strak aantrekken :o.
Dus dat zou ook nog een verklaring kunnen zijn.. ;)

• #1.651
Klinkt niet goed man. Sterkte ermee.
Thx Neet.. Morgen toch maar ff een afspraak maken bij de fysio, kijken of die me wat meer duidelijkheid kan geven.
Overigens herinner ik me nu dat ik wel eens een gekneusde rib heb gehad als gevolg van riem bij het liften te strak aantrekken :o.
Dus dat zou ook nog een verklaring kunnen zijn.. ;)
Een belt heb ik de afgelopen 2 weken niet om gehad, dus dat zou het niet moeten kunnen zijn. Ik denk echt teveel druk van binnenin op de ribben.

• #1.652
Ik werd vandaag wakker en was zó gefrustreerd dat ik niet kon trainen, dat ik m`n racefiets maar weer in orde heb gemaakt en meteen maar een ritje ben gaan doen onder het mom "als ik m`n rib voel draai ik om". Uiteindelijk een klein uurtje op de fiets gezeten en dat was echt weer heerlijk :) In de beugels voelde ik m`n rib ja, dus hele rit rechtop gezeten.

M'n lichaam is wel eens efficiënter geweest.. "Vroeger" had ik een avg HR van rond de 130 op deze snelheden, ik zit nu bijna 30 slagen hoger :roflol:

Duur: 0:57:51
Avg HR: 157 bpm
Energy burned: 869 kcal

Ik werd vandaag wakker en was zó gefrustreerd dat ik niet kon trainen, dat ik m`n racefiets maar weer in orde heb gemaakt en meteen maar een ritje ben gaan doen onder het mom "als ik m`n rib voel draai ik om". Uiteindelijk een klein uurtje op de fiets gezeten en dat was echt weer heerlijk :) In de beugels voelde ik m`n rib ja, dus hele rit rechtop gezeten.

M'n lichaam is wel eens efficiënter geweest.. "Vroeger" had ik een avg HR van rond de 130 op deze snelheden, ik zit nu bijna 30 slagen hoger :roflol:

Beter iets dan niet! Echt zieke cardio eigenlijk...gemiddelde hartslag van bijna 160 op een uur:eek!:

• #1.654
Beter iets dan niet! Echt zieke cardio eigenlijk...gemiddelde hartslag van bijna 160 op een uur:eek!:
Dat zegt op dit moment niet heel veel.. M'n lichaam is simpelweg niet zo efficient als dat het is geweest. Ademhaling was tijdens de rit de maatstaaf: Ik ben op geen enkel moment buiten adem geweest, kon altijd prima praten :)

Toch een pittig ritje gemaakt zeg!

• #1.656
Toch een pittig ritje gemaakt zeg!
Nee joh, viel alles mee! Rond de 25 km/u gemiddeld. Lekker op het gemakje rond gereden :)

Morgenavond in ieder geval een afspraak bij de fysio. Kijken of ze me daar wat meer info kunnen geven.

Nee joh, viel alles mee! Rond de 25 km/u gemiddeld. Lekker op het gemakje rond gereden :)

Morgenavond in ieder geval een afspraak bij de fysio. Kijken of ze me daar wat meer info kunnen geven.
Aardig slechte conditie momenteel dan ;)

bij mij ook keer last van rib gehad, maar dan aan de achterkant bij me schouderblad. keertje manueel was genoeg idd.

Naar manueel therapeut geweest, die past wat kraak technieken toe en toen was rib weer zo los.

Dit! Hier heb ik ook last van gehad, trok aan mn rechter bovenrug, schouder, voorkant schouder, borst en uitstraling naar arm. Na wat kraakwerk (inderdaad vastzittende rib) was het weer goed. Hij raadde wel wat stretch en foamrollwerk aan om het weg te houden omdat het anders terug zou kunnen komen.

• #1.660
Gelukkig geen gekneusde rib o.i.d. Wel een flinke overbelasting die pijn veroorzaakt onderaan m`n rechter lat. Deze pijn straalt uit naar voren.
Net een flinke massage gehad op de betreffende spieren, vergaan van de pijn en nu ingetapet. Voorlopig nog even rust houden tot de pijn volledig is verdwenen.

Terug
Naar boven