MuscleMeat

Kevv's quest to summertime shredness

Volgende keer het gewoon bij 125 houden, gaat je easy af joh.. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.682
  • #1.683
Training van vanavond: UB

w/o comments: Prima training weer. Wederom geen last van rug of rib gehad :) Lekkere OHP iig

Screen Shot 2016-03-31 at 22.42.52.png

Nice! Welcome back :-)

Laatst bewerkt:
Lekker dat je weer in business bent :)

Nog een fijne weekendtraining gehad, of lig je nu languit op de bank? :p

• #1.687
Training van gisteren: Pull

w/o comments: Lekkere training. Gewichten niet om over naar huis te schrijven, maar voelde goed. Lekkere spierpijn vandaag ook! :D

Screen Shot 2016-04-06 at 18.27.58.png

• #1.688
Training van vanavond: Legs

w/o comments: Oké oké.. Weer even terug op kracht komen :)
Was fucking druk vanavond, dus begonnen met kuiten en leg extensions, tot het squat rek vrij kwam.. Best wazig om pas als 3e oefening squats te doen :X

Screen Shot 2016-04-07 at 21.54.04.png

Toch wel lekker fris met kuiten te beginnen, ofniet? Toch wel redelijke training, kracht komt wel weer:)

Toch nette squats als derde oefening! Kostte dat je veel kracht?

• #1.691
  • #1.692
Training van vanavond: UB

w/o comments: Tevreden met de training van vanavond :)
Vorige week ergens gestopt met creatine (pot was leeg), en dat lijk ik toch wel te merken. Sta er echt een stuk minder vol bij (vocht?) en lijk hier en daar toch wel iets minder sterk/ reps in de tank te hebben..

Screen Shot 2016-04-08 at 23.27.14.png

Toch maar snel nieuwe creatine bestellen? ;)

• #1.694
Toch maar snel nieuwe creatine bestellen? ;)
Naja, ik wilde eigenlijk gaan cutten als ik weer een beetje op het "oude" krachtniveau was.. Maar vandaag heb ik mezelf eens grondig beoordeeld na het douchen (klinkt weird, I know) en eigenlijk vind ik dat ik het helemaal nog niet verdiend heb om te cutten (lees: er gaat niet veel overblijven :P) Ja ik ben nu stabiel 80kg (-1,5kg sinds ik gestopt ben met creatine) en dat is nog steeds 15kg meer dan ik begon. Maar ik vind mezelf echt een fucking kinderlichaam hebben nu.. M'n borst is om te janken, armen en schouders zijn prima vooruit gegaan maar nog lang niet waar ik ze op dit moment had willen hebben, m'n rug ben ik aardig tevreden mee hoewel de wijdte ook beter kan, en op dit moment ook niet super tevreden met m'n benen, wat toch wel de sterkste spiergroep is.

Zit er dus hard aan te denken om gewoon de bulk weer voort te zetten en deze zomer schijt te hebben :P
Mocht ik dat beslissen, wil ik misschien PH3 gaan doen. Schema een advanced programma met de focus op 1RM, met de nodige hyperthrophy. Misschien is het schema nog wat te advanced voor me, maar omdat je met percentages van je 1RM werkt, denk ik dat het best te overzien is. Gedurende 4 fases van in totaal 13 weken ziet de week er zo uit:
  • Day 1: Squat, bench press, deadlift (light day)
  • Day 2: Upper-body hypertrophy day
  • Day 3: Squat, bench press, lower-body accessory work
  • Day 4: Rest
  • Day 5: Deadlift, bench press (heavy day, rep test), upper-body accessory work
  • Day 6: Squat (heavy day, rep test), lower-body accessory work
  • Day 7: Rest

Toch zou ik cutten naar een procent of 12. Met hoog vp doorbulken schiet ook nietop ,het moet er ook weer een keer van af, en het schijnt dat je op hoger vp moeilijker spiermassa aanzet.

• #1.696
Toch zou ik cutten naar een procent of 12. Met hoog vp doorbulken schiet ook nietop ,het moet er ook weer een keer van af, en het schijnt dat je op hoger vp moeilijker spiermassa aanzet.
Vanochtend nog laten meten (met een caliper weliswaar). 80kg @ 16,4% BF.
Als ik zou willen cutten tot 12% met een minimaal verlies in VVM, zou er 6kg eraf moeten (= ca. 12 weken). Ik ben alleen echt bang dat er niks meer van me overblijft hahaha #foreversmall

Lastige keuze. Zwz als je cut gaat je spieraanzet stoppen of zelfs achteruit, dus die tijd ben je kwijt. Maar het is ook zo dat uiteindelijk vetmassa teveel er wel af moet. Dus kan je dan net zo goed in 2 of meer fasen doen. Overigens met #foreversmall doe je jezelf echt wel tekort als er nu al 15 kg bijzit. Ik zou toch zeggen een kleine cut doen.

Naja, ik wilde eigenlijk gaan cutten als ik weer een beetje op het "oude" krachtniveau was.. Maar vandaag heb ik mezelf eens grondig beoordeeld na het douchen (klinkt weird, I know) en eigenlijk vind ik dat ik het helemaal nog niet verdiend heb om te cutten (lees: er gaat niet veel overblijven :P) Ja ik ben nu stabiel 80kg (-1,5kg sinds ik gestopt ben met creatine) en dat is nog steeds 15kg meer dan ik begon. Maar ik vind mezelf echt een fucking kinderlichaam hebben nu.. M'n borst is om te janken, armen en schouders zijn prima vooruit gegaan maar nog lang niet waar ik ze op dit moment had willen hebben, m'n rug ben ik aardig tevreden mee hoewel de wijdte ook beter kan, en op dit moment ook niet super tevreden met m'n benen, wat toch wel de sterkste spiergroep is.

Zit er dus hard aan te denken om gewoon de bulk weer voort te zetten en deze zomer schijt te hebben :P
Hmmm, inderdaad moeilijk keuze.. Je zult het ene met het andere moeten afwegen, maar zo te lezen heb je daar al een goede start mee gemaakt.
Persoonlijk zou ik, als ik het goed lees, gewoon een jaar lang lekker langzaam doorbulken. Slow and steady, en gewoon lekker doorbouwen. Ik bedoel, als jij je nu niet prettig voelt in het lijf wat je hebt, waarom zou je dan tijd verspillen aan een cut waarbij je vooraf dus al denkt dat het weinig resultaat gaat opleveren omdat je minder dan je zou willen hebt aangezet in de bulk?
Het is een lastige beslissing, zeker omdat je nu natuurlijk met de zomer zit.. Maare.. Psst.. Ik heb ook besloten een heel jaar lang gewoon door te bulken (en alleen in juni voor United Bodybuilding een korte cut te houden), lange termijn denken.. Wat wil je? Massa. Vind je nu dat je een kinderlichaam heb? Joh, lekker dooreten en liften, kan je nog wat krachtgains maken ook :).

Lastige keuze Kevin. Ik zou je adviseren om te eten op onderhoud en gewoon lekker dat programma te starten. Zolang je progressie boekt qua kracht, verander je niets aan je voeding. Echter, zodra je vast loopt gooi je er gewoon 200 kcals bij op :).
Dat schema lijkt trouwens onwijs veel op mijn zelfgebouwde schema, haha!! Ziet er zo op t eerste gezicht echt nice uit. Lekker hoge frequentie op de coumpound lifts :D

• #1.700
Ja maar dat is het ook.. Either way ben ik gewoon niet tevreden met m'n lichaam. Ik vind dat ik te weinig massa heb, maar ook weer te hoog BF%. Als ik ga cutten kom ik op een lager BF, maar weinig massa = not happy. Als ik door blijf bulken heb ik meer massa en hoog BF% = not happy. Moet voor mezelf gewoon de afweging maken wat ik minder kut vind, en daarbij neig ik op dit moment toch naar voorzichtig(!) doorbulken als de juiste keuze. Anyway, thanks voor het meedenken. Ga er nog eens goed over nadenken.. Tot die tijd blijven we gewoon door trainen :)

Training van gisteren ochtend nog: Legs

w/o comments: Eerste keer deadlift sinds m'n mini blessure. Voorzichtig gedaan, omdat toentertijd de blessure bij DL aan het licht kwam. Best oké training, hoewel ik wat sterker had willen zijn op dit moment.

Sumo deadlift > Nice!
3x 130kg
3x 130kg
3x 130kg
3x 130kg
3x 130kg

Squat > Had ik meer van verwacht, onderrug vermoeid door DL
5x 100kg
5x 100kg
5x 100kg

Floor glute ham raises > t*ring, die voel je!
8x BW
8x BW
8x BW

Leg extensions > Goede pomp
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg

Seated calf raise
10x 35kg
10x 40kg
10x 45kg

Terug