Fitness Seller

Kevv's quest to summertime shredness

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.721
  • #1.722
Training van vandaag: UB

w/o comments: Lekkere training. Pull ups vielen me ietwat tegen, maar zeker tevreden met de 1RM OHP. Ging niet gemakkelijk :)
Morgen nog squats maxen en dan beginnen aan PH3, ben héél benieuwd naar hoe de workload me gaat bevallen :D

Screen Shot 2016-04-16 at 14.19.24.png

Valt jezelf iets op aan dat filmpje? Of is het wel ongeveer zoals je dacht.

• #1.724
Valt jezelf iets op aan dat filmpje? Of is het wel ongeveer zoals je dacht.
Toen ik omhoog kwam dacht ik echt 'wooooow die gaat scheef!', maar in het filmpje valt dat eigenlijk nog best mee. Anyway, schouderbladen mogen nog wel wat meer naar elkaar toegetrokken worden en alles mag wel wat soepeler :P

Pull-ups horen ook vrij zwaar te zijn na gemaxt te hebben op deads, hehe ;)
Die OHP is nice trouwens. Me jealous!

Wat betreft de deadlifts; Schouderbladen NIET naar elkaar toe proberen trekken. Probeer je armen juist zo lang mogelijk te houden en nooit de barbell te 'shruggen'. Het kan alleen maar leiden tot blessures wanneer je zwaar gaat.

Succes met de squats bro. Flink eten en knalleennn :thumb:

• #1.726
Pull-ups horen ook vrij zwaar te zijn na gemaxt te hebben op deads, hehe ;)
Die OHP is nice trouwens. Me jealous!

Wat betreft de deadlifts; Schouderbladen NIET naar elkaar toe proberen trekken. Probeer je armen juist zo lang mogelijk te houden en nooit de barbell te 'shruggen'. Het kan alleen maar leiden tot blessures wanneer je zwaar gaat.

Succes met de squats bro. Flink eten en knalleennn :thumb:
Thanks Bas! Deads zullen ongetwijfeld een rol hebben gespeeld, maar een paar weken geleden deed ik nog 3x5x BW +10kg en nu heb ik moeite met 3x7x BW.. Iets klopt er niet ;)

Je hoeft natuurlijk niet te shruggen of je armen in te trekken als je je schouderbladen ietwat naar elkaar trekt.. Bedoel het meer alsof je je rug/schouders klaar maakt om te benchen. Gewoon alles tight hebben.

Je hoeft natuurlijk niet te shruggen of je armen in te trekken als je je schouderbladen ietwat naar elkaar trekt.. Bedoel het meer alsof je je rug/schouders klaar maakt om te benchen. Gewoon alles tight hebben.
Klopt wel, shruggen is naar boven bewegen. Aan de andere kant hoeven je schouders ook niet naar achteren, gewoon tight is toch voldoende?
Schieten je heupen in eerste instantie niet te veel omhoog zonder dat de benen kracht leveren?

• #1.728
Lekker die ohp man, op naar de 60kg:)

Whooot, mooie OHP! Ben ook erg benieuwd hoe PH3 gaat lopen, je hebt er volgens mij in ieder geval veel zin in :)
Wat filmpje betreft viel mij ook op dat je flink met je heupen eerst omhoog schiet, maar zo te lezen ben je jezelf daar al bewust van.. Heb het zelf ook al snel als ik zwaarder ga, als je eenmaal een hoge set doet heb je zoiets van 'f**k die techniek, dat ding moet gewoon omhoog' :o.

Thanks Bas! Deads zullen ongetwijfeld een rol hebben gespeeld, maar een paar weken geleden deed ik nog 3x5x BW +10kg en nu heb ik moeite met 3x7x BW.. Iets klopt er niet ;)

Haha, wel herkenbaar hoor ;). M:n pull-ups zuigen ook tegenwoordig.

Het is in die zin vooral een kwestie van spanning houden in de lats. Als ik vnv tijd heb dan zoek ik er even een goed artikel bij dat ik kort geleden heb gelezen ;)

Whooot, mooie OHP! Ben ook erg benieuwd hoe PH3 gaat lopen, je hebt er volgens mij in ieder geval veel zin in :)
Wat filmpje betreft viel mij ook op dat je flink met je heupen eerst omhoog schiet, maar zo te lezen ben je jezelf daar al bewust van.. Heb het zelf ook al snel als ik zwaarder ga, als je eenmaal een hoge set doet heb je zoiets van 'f**k die techniek, dat ding moet gewoon omhoog' :o.
Dat is ook waar, een 1RM max met onberispelijke techniek, daar zit een luchtje aan :D

• #1.734
Lekker die ohp man, op naar de 60kg:)
Thanks Flex! Die 60kg ligt binnen handbereik! :)
Ja ik heb er echt suuuper veel zin in! Iedereen verklaart me voor gek om 3x per week te gaans squatten, deadliften en benchen :P Ik ben juist heel nieuwsgierig hoe dat me af gaat :P

Haha, wel herkenbaar hoor ;). M:n pull-ups zuigen ook tegenwoordig.

Het is in die zin vooral een kwestie van spanning houden in de lats. Als ik vnv tijd heb dan zoek ik er even een goed artikel bij dat ik kort geleden heb gelezen ;)
Graag, leesvoer is altijd welkom! :)
Dat is ook waar, een 1RM max met onberispelijke techniek, daar zit een luchtje aan :D
True that!

• #1.735
Training van vanavond: Squat, bench, deadlift

w/o comments: Eerst PH3 training. Voordat ik begon twijfelde ik of ik wel een voldaan gevoel zou hebben na zo'n "korte" training.. Maar man, wat ben ik dit niet gewend zeg. én de grote 3 op één dag, én 9 reps.. Squats en DL gingen prima, bench press nog wel wat zwaar - Die laatste rep was echt net aan.. Heel benieuwd naar morgen :D

Screen Shot 2016-04-18 at 23.03.24.png

Leuk. Lijkt wel wat op die TM die ik nu aan het doen ben. Ik hou je in de gaten ;)

Ben benieuwd naar PH3! Lijkt een beetje op mijn schema (ik doe ook hypertrophy + power). Ben benieuwd naar je schema van de niet power-days. Dit schema 13 weken volgen en dan cutten dus?

• #1.738
Leuk. Lijkt wel wat op die TM die ik nu aan het doen ben. Ik hou je in de gaten ;)
Ergens heb ik het gevoel dat het alles behalve leuk gaat worden.. Gewoon keihard afzien :roflol: Maar gainzzzz
Ben benieuwd naar PH3! Lijkt een beetje op mijn schema (ik doe ook hypertrophy + power). Ben benieuwd naar je schema van de niet power-days. Dit schema 13 weken volgen en dan cutten dus?
Tjsa, de grote 3 oefeningen doe je 3 keer per week met flink wat hypertrophy werk erbij. Vanavond eerste UB training met blood flow restriction, heul veel zin in!
Ik weet nog niet wat ik na 13 weken ga doen.. Misschien cutten, misschien knallen we wel gewoon door tot volgende zomer :)

Het lijkt me superfijn trainen, met de focus op de compounds. Hoeveel keer per week ga je ook alweer?

• #1.740
Terug
Naar boven