AndroidHealthClinic

Kevv's quest to summertime shredness

Nice kev! Ging squat easy?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.762
Lekkere korte, maar toch wel intense training idd! :) Ik ben echter wel benieuwd hoe je over een week of 4 over het schema denkt. He he..

• #1.764
Lekkere korte, maar toch wel intense training idd! :) Ik ben echter wel benieuwd hoe je over een week of 4 over het schema denkt. He he..
Gelukkig dat ie zo kort was, ik had er niet nog een oefening achteraan kunnen doen... Nog steeds niet overigens, m`n benen voelen als spaghetti sliertjes.

Wat een termen komen er allemaal voorbij hier ineens...snap er geen f**k meer van..RIR, BFR

• #1.767
Wat een termen komen er allemaal voorbij hier ineens...snap er geen f**k meer van..RIR, BFR
Simpel jonge, RIR = Reps in Reserve, dus gewoon aantal reps over houden.
BFR = Blood Flow Restriction, dus verminderen van de bloedsomloop

BFR is wel iets voor jou marv :roflol: bloodflow restriction voor de pomp :o

Goeie squat kev, hoop je binnenkort in te halen :D
Haha, dat zal voor nu geen probleem moeten zijn. Komende 3 weken blijf ik hetzelfde gewicht squatten, maar steeds meer reps. Vanaf de 2e fase gaat het gewicht weer omhoog en dan hoop ik toch wel snel weer richting 120kg te gaan :)

Zal wel een mietje zijn, maar ik vind dat BFR-gebeuren toch maar een beetje eng :o

• #1.769
Training van gisterenavond: Squat, deadlift, bench

w/o comments: Squats overgeslagen omdat ik echt nog monster spierpijn had van afgelopen legday, zelfs na een half uur goed opwarmen, foam rollen en stretchen van de benen. Ben duidelijk te ver gegaan met de BFR leg extensions.. Niet zomaar spierpijn, maar echt tikkeltje overbelast.
Bench en deadlift gingen prima! :)

Screen Shot 2016-04-27 at 10.39.42.png

Tikkeltje overbelast is niet echt de goede soort pijn.. Hopelijk trekt het snel weg :).
De training die je gisteravond hebt gehad, dat is eigenlijk de reden waarom ik het schema geen kans wil geven, ben bang dat ik me niet voldaan voel na 3 oefeningen met weinig setjes :o.

Daaar gaan wel al :P Focus je nou maar gewoon op de compounds en laat dat pompwerk lekker voor wat het is, haha!

gewoon door de spierpijn heen pakken joh das zo weg :P

• #1.773
Tikkeltje overbelast is niet echt de goede soort pijn.. Hopelijk trekt het snel weg :).
De training die je gisteravond hebt gehad, dat is eigenlijk de reden waarom ik het schema geen kans wil geven, ben bang dat ik me niet voldaan voel na 3 oefeningen met weinig setjes :o.
Haha, probeer het maar eens Sanne. Die 3 oefeningen achter elkaar valt nog best tegen. Ik had exact dezelfde gedachte voordat ik ermee begon, maar daar kwam ik al snel op terug
Daaar gaan wel al :P Focus je nou maar gewoon op de compounds en laat dat pompwerk lekker voor wat het is, haha!
Hahaha, vergeet niet dat dit wel echt een trainingsschema is voor heel advanced lifters, dat ben ik zeker nog niet. Ik wil het wel een kans geven, want pompwerk an zich is niet zoveel mis mee.. Ik heb het zelf gewoon te gek gemaakt, maar ik hou het wel goed in de gaten - Zodra ik denk dat ik niet voldoende blijf herstellen ga ik over op een ander schema, want dan is de enige juiste conclusie dat het idd te advanced voor mij is.
gewoon door de spierpijn heen pakken joh das zo weg :P
Normaal gesproken doe ik dat ook wel hoor, maar dit voelde maandag niet goed, dus niet gedaan. Voor de verandering een keer naar m'n lichaam geluisterd

• #1.774
Gisterenavond had ik geen zin om te gaan trainen, en super slecht van me besloten om inderdaad niet te gaan.. Achteraf bleek dit de enige juiste keuze, aangezien m'n tante gisterenavond na 3 jaar vechten tegen kanker is overleden.
Redelijke t*fus avond gehad dus, maar prima geslapen, dus vanochtend lekker de gym opgezocht!

Training van vanochtend: Upperbody hypertrophy

w/o comments: Geen slechte training. Baalde wel een beetje van m'n gebrek aan kracht bij het armwerk, maargoed uitvoering > ego.

Screen Shot 2016-04-29 at 16.34.03.png

• #1.775
Gisterenavond werd ik gebeld door m'n neefje (zoon van overleden tante) of ik ff mee een uurtje wilde gaan knallen.. Aangezien ik in de ochtend al upperbody had gedaan en ik hem toch even een hart onder de riem wilde steken samen schouders gaan knallen.. Gewichten weet ik niet meer precies, zoiets in ieder geval:

Side raise
12x 7kg
10x 9kg
10x 12kg

Shoulder press
3x 10x 22kg

Upright row
3x 10x ? kg

Overhead press
5x 40kg
3x 5x 35kg
5x 40kg

Cable front raise
3x 10x ? kg

Training van vanochtend: Squat, bench, leg hypertrophy

w/o comments: Na die ongeplande sessie gisterenavond, vandaag besloten geen bench press te doen. Kut voor het schema misschien, maar ach..

Screen Shot 2016-04-30 at 13.55.17.png

Gecondoleerd bro. Wel tof van je neef dat hij het trainen gebruikt om alles even van zich af te gooien trouwens!

Gecondoleerd man, fucked up om een familielid te verliezen. Stay strong! Trainingen zien er meer dan ok uit.

• #1.778
  • #1.779
Gecondoleerd man, fucked up om een familielid te verliezen. Stay strong! Trainingen zien er meer dan ok uit.
Thx bro! Tsja, het is heftig maar ik heb er vrede mee. Alles is gegaan zoals ze het zelf wilde, de familie heeft alles gedaan wat ze nog wilde doen, ze heeft kunnen zeggen wat ze wilde en ze heeft nooit echt pijn gehad.
Ik teken voor zo'n afscheid, maar dan wel over een jaar of 60 pas..

Trainingen gaan best goed ja. Morgen krijg ik ook de Fitbit Aria (weegschaal) binnen. Toch wel handig een weegschaal die op 100 gr afrondt ipv per halve kilo. Dagelijks wegen, i.c.m het tracken van verbranding + voeding, moet een goed beeld geven van wat ik nou eigenlijk aan het doen ben.

Oei, lees nu pas het slechte nieuws, gecondoleerd.. Het blijft hoe dan ook moeilijk, op welke manier het ook gegaan is. Wens jou en je familie veel sterkte :kiss:.
Top dat je nog wel als ik het goed begrijp je zinnen in de gym heb kunnen verzetten. Fijn om even ergens anders mee bezig te zijn :).

Die Fitbit Aria klinkt wel erg interessant.. Weet jij toevallig of die ook accuraat is op een laminaten vloer? Tot nu toe werken digitale weegschalen namelijk niet goed op mijn laminatenvloer, geeft een erg vertekend beeld en terwijl hij op dezelfde plek blijft staan geeft hij telkens een ander resultaat.. Op verschillende plekken in mijn flatje hetzelfde gedoe.
Je nieuwe aanpak kan imo niets anders dan een duidelijk inzicht geven in wat je aan het doen bent, mooi plannen!

Terug
Naar boven