AndroidHealthClinic

Kevv's quest to summertime shredness

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.781
Oei, lees nu pas het slechte nieuws, gecondoleerd.. Het blijft hoe dan ook moeilijk, op welke manier het ook gegaan is. Wens jou en je familie veel sterkte :kiss:.
Top dat je nog wel als ik het goed begrijp je zinnen in de gym heb kunnen verzetten. Fijn om even ergens anders mee bezig te zijn :).

Die Fitbit Aria klinkt wel erg interessant.. Weet jij toevallig of die ook accuraat is op een laminaten vloer? Tot nu toe werken digitale weegschalen namelijk niet goed op mijn laminatenvloer, geeft een erg vertekend beeld en terwijl hij op dezelfde plek blijft staan geeft hij telkens een ander resultaat.. Op verschillende plekken in mijn flatje hetzelfde gedoe.
Je nieuwe aanpak kan imo niets anders dan een duidelijk inzicht geven in wat je aan het doen bent, mooi plannen!
Thanks San! Sporten is een hele fijne uitlaatklep ja! :)

Ik heb geen idee hoe accuraat de Aria op laminaat is. Hier staat hij op tegels en werkt echt tof.. Als pa erop gaat staan herkent hij gewoon dat m`n pa erop staat en wordt het onder zijn account opgeslagen. Als ik dan 2 seconden later erop sta, wordt het naar mijn account opgeslagen, hehe. Leuk hebbedingetje :D

• #1.782
Overigens ben ik vandaag heel erg geschrokken van mezelf.. Afgelopen week is er een filmpje opgenomen bij ons kantoor, en dat zag ik vandaag terug. De 2 seconden dat ik in beeld kwam heeft eigenlijk m`n goede mood naar de t*fus geholpen. Ik vond mezelf dik :O Echt dik, en dat heb ik echt nog nooit eerder van mezelf gevonden.
Ik ben dusdanig geschrokken dat ik vind dat het roer om moet, en snel. Ik ga dus de eerste fase van PH3 afmaken (nog 2 weken) en daarna ga ik cutten.

Terug naar een 5-dagen push/pull/benen split, voeding de komende 2 weken afbouwend tot ik rond onderhoud zit, waarna ik 200 kcal onder onderhoud uit te komen. Door elke week mijn gewicht + BF% op te meten, pas ik de voeding aan in de daaropvolgende week. Ga hierbij ook regelmatig cardio doen - Hoe vaak is even afhankelijk van hoe druk het op m'n werk is.

Weer een een bulker minder hier op 't forum.. :( Ik was net zo benieuwd naar je ervaringen met dit schema! Enfin, je moet je uiteindelijk wel lekker in je vel voelen..

• #1.784
Weer een een bulker minder hier op 't forum.. :( Ik was net zo benieuwd naar je ervaringen met dit schema! Enfin, je moet je uiteindelijk wel lekker in je vel voelen..
Ja, en ik was laatst nog zo overtuigd dat ik per sé door wilde bulken.. Ik dacht altijd wel dat het mee viel, "ik zal wel veel vocht vasthouden" ofzo - Dit was wel echt een eye opener voor me waar ik me helemaal niet prettig bij voel.

Dit schema bevalt me wel echt super goed.. Lekker veel volume toch wel, en eigenlijk gewoon verdomd zwaar.

• #1.785
Anyway, training van vanavond: Deadlift, bench, upper body hypertrophy

w/o comments: t*ring warm in de gym :S Maar heerlijke training. Blij met de rep-outs en met de insane pomp overal :D

Screen Shot 2016-05-02 at 22.40.04.png

Hmm, niet bepaald fijn om op die manier met jezelf geconfronteerd te worden. Als het voor jou inderdaad echt too much is, dan zij het zo.. Maar liever een beetje spekkig met veel gains dan een magere ecto zonder gains hoor ;).

Lekker doorgaan met het schema Kevin! :thumb:.

Nette DL rep-out trouwens!

Nog gecondoleerd kerel! Van de ene kant erg vervelend om iemand dierbaar te verliezen, van de andere kant fijn dat ze nog drie jaar heeft gekregen.

Ik ben benieuwd hoe je cut zal uitpakken! Wanneer je jezelf echt te dik vindt, is dit de enige juiste keuze denk ik.

Ben benieuwd hoe de Aria je bevalt!

• #1.789
Hmm, niet bepaald fijn om op die manier met jezelf geconfronteerd te worden. Als het voor jou inderdaad echt too much is, dan zij het zo.. Maar liever een beetje spekkig met veel gains dan een magere ecto zonder gains hoor ;).
Naja, ik denk dat er best wel wat over kan blijven na een cut, als ik het goed doe :P Al gaat er mar 5% BF vanaf, dan ben ik al wat meer tevreden :)
Lekker doorgaan met het schema Kevin! :thumb:.

Nette DL rep-out trouwens!
Thanks Bas. Rep-out was best goed ja :) Het schema gaat na fase 1 de koelkast in (niet de prullenbak!).. Dan weer terug naar een "traditionele" upper/lower split met lekker wat volume voor d'n cut

Nog gecondoleerd kerel! Van de ene kant erg vervelend om iemand dierbaar te verliezen, van de andere kant fijn dat ze nog drie jaar heeft gekregen.

Ik ben benieuwd hoe je cut zal uitpakken! Wanneer je jezelf echt te dik vindt, is dit de enige juiste keuze denk ik.

Ben benieuwd hoe de Aria je bevalt!
Thanks man. Best een pittige week zo, valt me zwaarder dan ik had verwacht..
Die cut gaat er komen, al is het maar 6 weken. Het moet weer even terug naar acceptabel niveau, en afhankelijk van hoe het gaat besluit ik misschien wel eens écht goed te gaan cutten. Dan kan ik van daaruit mooi (en voorzichtig) massa gaan bouwen.

• #1.790
Training van vanavond: Leg hypertrophy

w/o comments: BIJNA geskipt. Al de hele dag moe, totaal geen zin om naar de gym te gaan, maar heel impulsief toch gegaan. Viel niet eens tegen :)

Screen Shot 2016-05-04 at 22.05.58.png

Wat krijgen we nou?! BIJNA geskipt?! :whip: FOEI!
En dan zet je vervolgens een gruwelijke legday neer.. Kan slechter ;).

• #1.793
Weekend. Altijd een goed moment om even te reflecteren, zeker met dit heerlijke weer :D

Ik ben nu richting het einde van fase 1 van het PH3 schema aan het werken. Een schema gefocust op de grote 3, om je 1RM te verhogen + lekker wat (alternatieve) hypertrophy. Doel van dit schema is om sterk te worden, en bij kracht komt massa (oké, ik heb het niet helemaal correct verwoord, maargoed). Het is een zwaar schema, zeker. 3 keer per week squatten, 4x per week benchen, dat is heftig. Waar ik veel meer mee zit, is dat ik het een schema vind wat niet in balans is en voor mij te weinig volume draait, of in ieder geval op de verkeerde dingen gefocust.

Ik vind dat PH3 te weinig hypertrophy werk doet voor borst, schouders en ik mis zelfs wat volume op legday.. Afgelopen legday was ik net zo lang bezig met squats, leg extensions en leg curls als m`n kuiten.. Ik mis een goede balans, dusdanig dat ik zelfs het gevoel heb achteruit te zijn gegaan qua kracht, maar zeker ook op massa. Conclusie van het hele verhaal is dat PH3 gewoon niet voor mij en mijn doelen geschikt is. Ik heb een zwakke borst, daar moet veel meer aandacht aan besteed worden. Ik heb zware leg presses nodig om m`n quads echt te kunnen laten groeien.

Vandaag en morgen dus lekker puzzelen aan een nieuw schema, waar ik per direct mee ga beginnen. Waarschijnlijk push/pull/benen/UB/LB1, dat werkte heerlijk. Daarbij ga ik aankomende week m`n voeding terug brengen naar onderhoud. Die week erop begint de cut officieel. Gek genoeg héél veel zin in :D

In for shreds! Op welk VP aim je ongeveer? :)

Even herbezinning op schema en gewicht zie ik. Is natuurlijk niets mis mee om de bakens af en toe te verzetten.

• #1.796
In for shreds! Op welk VP aim je ongeveer? :)
Wil toch wel richting de 10%. Geeft me wat een hele goede basis om mee te beginnen aan de volgende bulk, iets meer ruimte zeg maar :P
Even herbezinning op schema en gewicht zie ik. Is natuurlijk niets mis mee om de bakens af en toe te verzetten.
Naja, als je begint te zien dat je spiermassa op bepaalde punt aan het verslechteren is en je je realiseert dat je je BF% veel te hoog hebt laten oplopen, dan moet er iets gebeuren. Ik ben niet subtiel aangelegd, dus mij gaat dan meteen drastisch het roer om :P

• #1.797
Training van vandaag: Push

w/o comments: Gewichten vallen zoals verwacht wel een beetje tegen. Best wat kracht ingeleverd de afgelopen 3 weken...
Voelde wel lekker om weer flink wat volume op borst te draaien in ieder geval :D

Screen Shot 2016-05-08 at 13.53.38.png

Al overgestapt op ander schema?

Schouder bommen, he wattes? :p

• #1.800
Al overgestapt op ander schema?
Yep, PH3 is niet voor mij weggelegd. Teveel gefocust op kracht nog (hoewel ik daar niks van merkte tbh, maar dat kan komen door fase 1). Te weinig volume op mijn zwakke spiergroepen (borst, schouders) en mistte gewoon wat volume voor de benen..
BFR ga ik er wel in houden trouwens.. Eén setje biceps en triceps om de training "af te maken"
Gruwelijke oefening. Schouders stonden in de fik!

Terug
Naar boven