XXL Nutrition

Kevv's quest to summertime shredness

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.841
Training van vanavond: Upperbody

w/o comments: Goede training :) OHP kan wat sterker, maar lang geen 5x5 gedaan. Overall heel tevreden.

Screen Shot 2016-05-13 at 22.16.29.png

• #1.842
40.5cm...huh?? Dan ogen ze inderdaad kleiner dan ze zijn op de foto..
Oké, ik had haast, ik had trillende handjes en de belichting is kut, dus niet al een te beste foto. Bovendien zit het meetlint ook niet helemaal netjes strak, omdat ie iets wegschoof tijdens het maken van de foto. Zat toch rond de 39cm strak iig.. Geen 40,5cm meer helaas :(

vsbRXmI.jpg

OK, helaas is de buik groter dan hij lijkt, maar de biceps toch ook! Dat is het goede nieuws :D

Mooie training Kevin! Hoelang doe je hierover? Die OHP gewoon weer lekker opbouwen zou ik zeggen :)

• #1.845
  • #1.846
Gewicht vanochtend: 80,3kg
Buikomvang vanochtend: 97,5cm

Dat is 1,1kg minder dan exact 1 week geleden. Elke dag zo tussen de 200 en 400 onder onderhoud gezeten, zonder cardio. Geen slecht begin lijkt me. Misschien iets teveel, maar kan me zomaar voorstellen dat er ook wacht vocht af is (en daardoor vind ik mezelf fucking klein ogen)

Hahah true! :D
Dit keer 1,5 uur precies over gedaan, wel maar heeeel kort opgewarmd omdat ik in tijdnood kwam anders. Normaal tel ik er een kwartiertje bij op voor opwarmen

Hmm oke! Allicht dat er nog wat winst valt te behalen in je rusttijd in dat geval? :)

Zonder cardio gewicht verliezen is altijd nice :rolleyes:

• #1.849
Zonder cardio gewicht verliezen is altijd nice :rolleyes:
Zeker! Gisteren 1 lange cardio sessie gehad :D Het festivalseizoen is weer begonnen en dat is helemaal hartstikke mooi :D

Stats van gisteren
Aantal stappen: 48,288
Afstand gelopen: 35,36km
Kcal verbrand: 6,418

Het grote voordeel is dat ik vandaag lekker veel mag eten om te compenseren :P

Haha lekker bezig geweest, onderhand een hele marathon gelopen op deze manier :D

Halleluja. Epic cardio :roflol:

Zeker! Gisteren 1 lange cardio sessie gehad :D Het festivalseizoen is weer begonnen en dat is helemaal hartstikke mooi :D

Stats van gisteren
Aantal stappen: 48,288
Afstand gelopen: 35,36km
Kcal verbrand: 6,418

Het grote voordeel is dat ik vandaag lekker veel mag eten om te compenseren :P
Dat kan toch bijna niet, als het terrein 200 m lang is zou je dat 125x heen en weer gelopen moeten zijn!

• #1.854
Haha lekker bezig geweest, onderhand een hele marathon gelopen op deze manier :D
Echt sick als je dat zo terug ziet eigenlijk..
Dat kan toch bijna niet, als het terrein 200 m lang is zou je dat 125x heen en weer gelopen moeten zijn!
Geen idee of het klopt, maar volgens mij is zo'n terrein wel iets langer dan 200 meter als je er 25,000 man en 8 area's kwijt kunt. Of je dat nou echt 176x op en neer loopt, durf ik te betwijfelen ja. Maar vergeet niet dat je veel, héél véél kleine stappen zet, binnen de vriendengroep, maar vooral ook veel stappen op de plaats ;) Althans, soortgelijke bewegingen iig. Je bent zo'n dag continu in beweging, ook terug te zien aan de hartslag grafiek van die dag:

v63Tzpo.png

Die gele pieken zitten zo rond de 130 bpm, maar je bent zo'n hele dag eigenlijk in "fat burning zone".

• #1.855
Training van vandaag: Push

w/o comments: Bench was de hele tijd bezet, dus maar begonnen met OHP en inclines. Flat BP daarna viel niet eens zo tegen eigenlijk..
Vanaf dat ik klaar was met de dumbell fly's tot aan de tricep extension was de cable bezet en toen ik met de cables aan de gang wilde, begon er net iemand anders met cable fly's, dus maar beachboy achting staan curlen. Nog net niet in het squatrek..

Screen Shot 2016-05-16 at 14.31.18.png

• #1.856
Ik ben me vandaag, na wat tips hier, eens gaan inlezen over recompen. Ziet er super interessant uit en als ik de resultaten op internet zo zie, wil ik het wel eens gaan proberen.

Dus, Excel bestand geopend om eens te gaan rekenen met calorieën. Meteen merk ik al dat de ene "expert" andere kcal overschotten/tekorten roept dan de ander, dus ik vermoed dat het één en ander uitproberen is. Wat raden jullie me hierin aan? 200 boven onderhoud op trainingsdagen, 500 onder onderhoud op rustdagen?

En dat onderhoud.. Ik heb natuurlijk een Fitbit wat "heel nauwkeurig" bij moet houden wat ik op een dag verbrand. Hierin zit m'n dagelijkse beweging natuurlijk al bij inbegrepen. Calculators om je maintenance te berekenen, houden hier echter geen rekening mee, maar uiteindelijk laten ze het overschot en tekort wél los op hun "maintenance".
Het kan toch niet zo zijn dat je onderhoud op rustdagen hetzelfde is dan op trainingsdagen, wat bij eerder genoemde calculators wel geval zou zijn?

Nu denk ik dat ik 2 dingen kan doen:
1) Of ik pak al m`n trainings- en rustdagen van de afgelopen 2 weken en pak daarvan het gemiddelde (3200 kcal), doe daar 100 kcal bij voor trainingsdagen (3300) en 500 af voor rustdagen (2700);
2) Of ik pak het gemiddelde van m`n rustdagen (2900) en het gemiddelde van m`n trainingsdagen (3300) en baseer daarop m`n kcal intake op rustdagen (2900-500=2400) en trainingsdagen (3300+100=3400)

Welke van de 2 mogelijkheden (of misschien wel een 3e optie?) is in jullie ogen het beste? Ik heb wel een idee, maar hoor graag jullie redenatie ;)

Thx alvast!

OK, je bent wel flink bezig geweest de hele dag. da's mooi meegenomen. Los van mijn twijfels over die afgelegde afstand en aantal calorieen.

je hebt pb ;)

Terug
Naar boven