XXL Nutrition

KoekieMonsters workout journal; want big muscles

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik heb ziekelijke pijn in me hamstrings van de sumo deadlifts van afgelopen donderdag mensen. Ik kan amper mijn benen buigen. Maar ik blijf wel goed bewegen, af en toe wat oprekken. Ik ben zo stijf als een bezemsteel. Morgen even een half uurtje op een rustig tempo hardlopen om de hams goed te doorbloeden!

O dat is echt k*t !
Zeker spiertjes gebruikt die je nooit gebruikt o.i.d?

s6 bro.

Ik heb ziekelijke pijn in me hamstrings van de sumo deadlifts van afgelopen donderdag mensen. Ik kan amper mijn benen buigen. Maar ik blijf wel goed bewegen, af en toe wat oprekken. Ik ben zo stijf als een bezemsteel. Morgen even een half uurtje op een rustig tempo hardlopen om de hams goed te doorbloeden!
wow klinkt pijnlijk, succes ;)

Thanks kerel.
Ja da's een goeie. En ik snap je gedachte. Zo denken er vast meer ;)
Probleem is alleen dat ik echt heel veel last heb van mijn rug tijdens squatten. Ik voer de oefening 100% correct uit, dus dat is niet de oorzaak daarvan.

Omdat ik dus eerst legpress en leg extensions doe... ben ik genoodzaakt (en moet ik) de squat wat minder zwaar pakken om de rug wat te ontlasten (gezien me bene al flink opgepompt zijn van de voorgaande superset) Maar op deze manier creeër ik wel hypertrophy bij de squatoefening die ik normaal gesporken ook zou krijgen als ik de squat als eerste doe... You get my point ;)?

Je creeert hypertrophy bij je quadriceps jah! Omdat die het zo megazwaar hebben! Maar de rest van de spieren in je benen hebben het de hele training niet zwaar en krijgen die prikkel dus niet! (en die wil je ook geven!!)

Denk trouwens als je eerst gaat squatten (al is het licht) dat je je optimaal op je rug kan focussen!! Je quadriceps neerbashen met je legpress en leg extensions kan daarna nog wel! Das het probleem niet!

oei koek... da's minder.... moet je mijn rollator lenen? :D

Beterschap iig! Goed vreten, komt goed ;)

• Topic Starter Topic Starter
XLarge: Ja zo zie je maar eens wat voor een hamstring killer die sumo deadlift is. Groeien zullen ze wel doen als ik dit 6 weken blijf doen :cool:

Greetje: Klinkt pijnlijk... is het ook :D Maar de ''spierpijn-pijn'' is hoe dan ook voor mij een beloning dat ik goed heb getraind :cool:

Beukwood: I get your point, maar de komende weekjes blijf ik nog even de volgorde aanhouden die ik afgelopen keer deed. Met ext. en leg press prikkel ik mijn beentjes ook zeer zeker. Ik ga met de leg press zo diep mogelijk (vandaar dat ik ''pussyweights'' heb) en de leg ext doe ik ook altijd zo strict mogelijk met 2 sec static hold (brandt als een brandnetel...)

Kwarker: Rolator schiet ik nog niets mee op... een elektrische rolstoel zou eigenlijk het beste zijn :D

lol doet het zo`n pijn? Ik ken dat rust is de enige remdedie eigenlijk. Dacht ook dat uitlopen en strecthen en dat soort dingen zouden helpen.
Dat hielp bij mij echt 0,0

s6 koekie

Nog steeds die pijn van afgelopen donderdag in me hams!
Vanochtend een half uurtje hardgelopen met een hartslag van 135-140 waarvan de laatste 8-10minuutjes een hartslag van 160. Toen ik thuis was even de beentjes los gegooid en wat strech oefeningen gedaan.

Nu... een 6 uur later nog steeds pijn in de hams... Als dat maar goed komt morgen, dan staat er namelijk een beentraining op het programma. (uiteraard geen hams want die train ik op donderdag met rug) Maar mijn quads en mijn glutes wil ik wel weer even naar de donder helpen.

Ben overigens wel van plan komende dagen (naar het vooruitzicht van de weersvoorspelling) om vóór 12 uur smiddags klaar te zijn met de training. Ik denk dat ik rond half 11 richting de gym vertrek. Dan ben ik mooi rond half 1 thuis. En ontloop ik de warmte en kan ik smiddags lekker genieten van mijn vakantie en een beetje het huis opschilderen in de woonkamer ;) (lekker koel daar overdag)

Nu eerst broodjes kroket met mayo eten.. (recovery nutrition :D)

:roflol: sjah, koekie van eigen deeg heh? hahahah ;)
(ben ff meelig hoor) Doen ze ut alweer een beetje?

critmonster : roflol:

kwarkmixer ; ze doen het een béétje. Ik heb hoe dan ook toch me quads en me kont kapot getraind vandaag. Die hams natuurlijk niet. Die pak ik donderdag weer met rug mee.

Minder nieuws kerel, succes met je herstel!

Benen-Kuiten-Biceps

Leg extension
10x15KG
10x25KG
10x25KG
10x30KG
10x30KG
in superset met
Leg Press Decline *plate loaded (en knietjes tegen de borst natuurlijk ;))
10x50KG
10x100KG
10x100KG
10x110KG
11x110KG

Squat
10xstang
10x40KG
8x60KG
9x60KG
10x60KG ---> laatste 2 reps gingen niet mooi. (stuppid!)

Uitstappen (lunge)
30 stappen bodyweight. 3 setjes
Best een heavy oefening. Vraagt veel coördinatie. Lekker om te doen als laatste oefening.

Kuiten
No comments, helemaal kapot getraind in superset (hack squat machine en seated calf raises) lekker branden. Zoals gewoonlijk

Biceps
giantset
Seated incline dumbbell curls - Barbell curls 21-en - Rope hamer curls (cable)
10x8 - 21x15 - 12x15
60 sec rust...
10x8 - 21x15 - 12x15
60 sec rust...
10x8 - 21x15 - 12x15
60 sec rust...
10x8 - 21x15 - 12x15

Vervolgens 20 minuten HIT op de crosstrainer gedaan.

-Airco stond aan op de spotschool... heerlijk.
-Motivatie was ver te zoeken dit keer maar ik heb wel lekker alles eruit geperst
-Pijn in me hamstrings nog steeds (lijkt wel minder te worden)
-Cijfer tussen de 0 en 10 ; 6,5
-Morgen Borst - Trcieps

Lekkere training koekie zoals wij van je gewend zijn.
Doe mij svp een lol en begin svp voortaan met squat ok?

Mazzel beest!

auw man, ik leef met je mee :P lekkere super/giant/tri-weet ik wat voor -set training. intensief als een malle dus!

broodje kroket...damn, water loopt me in de mond. dat heb al zolang niet meer gegeten.

lunges als laatste zijn ook lekker man...hele beentraining gehad en dan nog rondwandelen (al doe jij het op de plaats)

lekkere training toch wel :cool: zoals al eerder gezegd: begin met squat :D

Thanks hommie's voor de reactie's

Dinsdagdag 30-06-09

Borst - Triceps (extra traps en optrek/pull up oefeningen)

Bench Press
10x 40KG
10x 45KG
9x 50KG
9x 50KG
10x 50KG (laatste 2 lichte spot)

Incline Dumbbell Press in superset met Pecdeck machine fly
8x20KG - 10x25KG ( lekker knijpen met de borstspieren bij de pecdeck)
8x20KG - 10x25KG
7x20KG - 10x25xKG
6,5x20KG - 8x30KG

Zittend bankdrukken (machine) in superset met Zittend bankdrukken small grip (triceps)
10x30KG - 10x30KG
10x40KG - 10x40KG
10x40KG - 10x40KG
10x40KG - 8x40KG

Bench dips in superset met Close grip bankdrukken (60 sec. rust tussen elke superset)
15x bodyweight - 8x25KG
15x bodyweight - 8x25KG
15x bodyweight - 8x25KG
15x bodyweight - 8x25KG
Triceps stonden op klappen denk!

Rug en Traps (extra)

Pullups wide grip (lichaam languit gestrekt) begin het al te leren.
1x to chest, langzaam zakken
30sec rust...
30sec rust...
30sec rust...
30sec rust...

Wide grip barbell shrugs in superset met close grip barbell shrugs (60 sec. rust tussen elke superset)

Hierbij ben ik niet tot het gaatje gegaan, er hadden nog wel 2-3 reps meer in gezeten, maar ik heb donerdag rug op het programma staan, en aangezien ik deze ''trap'' superset oefeningen nooit doe probeer ik me lichaam er eerst aan te laten wennen. Anders zit ik dalijk weer een week met hevige pijn in me traps (net zoals op dit moment het geval is bij me hamstrings)

Genoeg gelul. Trainen. Kreng
10x bar - 10x bar
10x40KG - 10x40KG
10x40KG - 10x40KG
10x40KG - 10x40KG
10x bar - 10x bar ---> fik in de traps :hedbang:

lekker getraind
airco stond aan in de sportschool
ik was om 10:45 in de sportschool en heb tot 12:00 getraind. Daarna nog 20min HIT op de crosstrainer gedaan (heerlijk) ik krijg een supergoed conditie. Merk ik ook tijdens mijn krachttrainingen... ik ben veel sneller ''hersteld'' tussen de setjes door. feels good!

Voeding rondom training:
-Pre workout : (ontbijt om 8:30) 100gr brinta - 1 grote appel - 150gr tonijn uit blik - 20gr whey - 3 omega 3 capsule's
-Post workout : 50gr dextrose + 30gr whey isolate - 1 banaan
-Post workout meal (thuis) 450gram magere kwark - 100gram havermout - 30gr whey - 2 vitamineC kauwtabletjes - zink/magnesium/calcium tablet

-Er staat voor vandaag nog een groente ommelet op het menu met extra eieren, een blikje zalm, nog wat extra groente, 400gr kipfilet uit de gril/oven, hand noten en nog een extra bak kwark voor het slapen gaan. Heb geen idee van de hoeveelheid kcal, maar dat zal zo rond de 3500 zitten.

net zoals altijd: een heel erg mooie training.

wel opletten met die extra oefeningen, je zit nog wel goed hoor, maar toch opletten voor overtraining...

in ieder geval ben je geweldig goed bezig, respect kerel

mooie training op dinsdagdag... ;)

zure supersets weer...ik zit jouw log nu te lezen, vlak voor ik zo zelf ga trainen en begin spontaan te zweten (no offence, maar komt ook door de warmte hehe)

veel gedaan in één training.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven