Fitness Seller

Krachtraining en vechtsport

Bezoekers in dit topic

iron guru

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 sep 2011
Berichten
717
Waardering
21
Lengte
1m74
Massa
72kg
beste vechtsporters/ex-vechtsporters!

Ik ben recent begonnen te boksen, het bevalt me zeer goed en vind het een van de mooiste sporten die er is.
Ben super gemotiveerd en wil zeer graag wedstrijden gaan doen in de toekomst, maar nu vooral beter worden en de basis goed aanleren.
Doe al een tijd aan krachttraining en deed dit ook toen ik nog voetbalde wat toch voor een positieve bijdrage zorgde in mijn snelheid en natuurlijk kracht.
Nou weet ik dat veel vechtsporters aan krachtraining doen en soms wel verplicht zijn met de snelle jongens van tegenwoordig.

Nou mijn vraag (geloof me ik ben veel topics af gegaan), doen jullie aan krachtraining, hoe vaak doen jullie dit in de week en wat zijn jullie rep ranges?
Wat zijn volgens jullie de oefeningen waar je het meeste profijt van hebt in de vechtsport?

Ik train nu als volgt:

Ma: s'ochtends cardio (lichte intensiteit), s'avonds boksen
Di: squat5/3/1, squat5x3x70-80%, glute ham raises 3x5, abs (mischien later op de dag wat cardio hangt er van af hoe ik me voel)
Wo: s'ochtends cardio (lichte instensiteit), s'avonds boksen
Do: deadlift 5/3/1, deadlift 5x10x50%, chins 5x10
Vr: hardlopen (goed tempo)
Za: bench5/3/1, bench 5x10x50%, dumbbell rows 5x10, later op de dag hardlopen (interval, sprint)
Zo: rust of nog rustig wat fietsen

Ik hoor graag van jullie!
 
ik raad je vooral aan om meer te gaan boksen dan 2x p/w als je wedstrijden wilt gaan doen,denk dan aan minimaal 3 beter 4x p/w.Ook is conditie training belangrijker dan kracht training id vechtsport althans dat is mijn mening,beide deed ik vooral off season op 4 maand een basis leggen dan wat onderhouden id mate van het mogelijke ivm wedstrijden,sparringen.succes

---------- Post toegevoegd Wed 20 Mar 2013 om 22:39 ----------

Nu vergeet ik nog de kracht training bestond uit borst,benen 5,3,1 geen rug biceps dat maakt je trager.
 
zoek eens op pleometrische krachttraining en core stability, als je echt voor het boksen gericht gaat krachttrainen kun je het beste dit doen imo. daarbij zou ik boksen meer trainen als je wedsteijden wilt doen, minimaal 3uur per week.
 
ik raad je vooral aan om meer te gaan boksen dan 2x p/w als je wedstrijden wilt gaan doen,denk dan aan minimaal 3 beter 4x p/w.Ook is conditie training belangrijker dan kracht training id vechtsport althans dat is mijn mening,beide deed ik vooral off season op 4 maand een basis leggen dan wat onderhouden id mate van het mogelijke ivm wedstrijden,sparringen.succes

---------- Post toegevoegd Wed 20 Mar 2013 om 22:39 ----------

Nu vergeet ik nog de kracht training bestond uit borst,benen 5,3,1 geen rug biceps dat maakt je trager.

Ja je hebt gelijk ik ga vanaf volgende week ook 3 keer per week trainen en als het uitkomt 4 keer. Conditite zit na mijn mening wel goed, ik doe meer dan zat conditie werk.
Ik ben geen bodybuilder dus biceps geef ik niks om hoor;) Maar rug is na mijn mening toch wel belangrijk als je gaat boksen met name bw chinups en pullups maar ook rows.
bedankt voor je reactie!

zoek eens op pleometrische krachttraining en core stability, als je echt voor het boksen gericht gaat krachttrainen kun je het beste dit doen imo. daarbij zou ik boksen meer trainen als je wedsteijden wilt doen, minimaal 3uur per week.
Ja klopt plyometrics is idd het beste ben druk aan het zoeken naar iets moois maar moeilijk te vinden.
En met core stability neem ik aan dat je bedoelt planks, side-planks, dragonflags, etc.
en zoals ik boven al vermelde ik ga meer trainen!
bedankt voor je reactie!
 
ik raad je vooral aan om meer te gaan boksen dan 2x p/w als je wedstrijden wilt gaan doen,denk dan aan minimaal 3 beter 4x p/w.Ook is conditie training belangrijker dan kracht training id vechtsport althans dat is mijn mening,beide deed ik vooral off season op 4 maand een basis leggen dan wat onderhouden id mate van het mogelijke ivm wedstrijden,sparringen.succes

---------- Post toegevoegd Wed 20 Mar 2013 om 22:39 ----------

Nu vergeet ik nog de kracht training bestond uit borst,benen 5,3,1 geen rug biceps dat maakt je trager.

Imo minimaal 4x in de week!

En idd biceps puur op uithouding trainen!
 
4x in de week ga ik ook zeker naar toe werken hellemaal in de zomer! Maar over 3 weken ga ik 3 maanden naar Amerika dus dan helaas geen trainen of hopen dat ik een boks gym in de buurt vind!
 
4x in de week ga ik ook zeker naar toe werken hellemaal in de zomer! Maar over 3 weken ga ik 3 maanden naar Amerika dus dan helaas geen trainen of hopen dat ik een boks gym in de buurt vind!
Moet je zeker doen, ik heb zelf 8 jaar gebokst waarvan 1 in de VS, ik heb daar meer geleerd en ervaring opgedaan dan in de 7 jaar hier. Heb zelfs een keer met Bernard Hopkins en Ann Wolfe getraind (laatste was geen pretje).
 
Moet je zeker doen, ik heb zelf 8 jaar gebokst waarvan 1 in de VS, ik heb daar meer geleerd en ervaring opgedaan dan in de 7 jaar hier. Heb zelfs een keer met Bernard Hopkins en Ann Wolfe getraind (laatste was geen pretje).

BAD-ASS!! ik hoorde idd dat Amerika veel betere boks-gyms heeft. Waar zat je in Amerika dan? Ik zit aan de west-coast vlakbij San Diego dus maar net de vraag of daar een goede boks-gym is, heb al een beetje gegoogled
zit vlakbij LA-boxing of zoiets maar klonk mij allemaal een beetje te toegankelijk en voor huisvrouwtjes.
Dus denk dat ik maar ga zoeken naar een oldskool gym in San Diego dat zijn toch vaak wel de betere gyms met meer ervaring.
 
Back
Naar boven