MuscleMeat

Kuki's log: The next level!

heb het je net al verteld maar nogmaals:

Poten: zoals altijd super.
Armen zijn duidelijk gegroeid en mooi vol geworden. Goed in verhouding met schouders nu.
Chest blijft gay as hell.
Rug lijkt goed dik.

Die chest moet je echt kapot maken gek, als dat op niveau komt is je UB mooi in verhouding. Die armen zijn super vooruit gegaan. Heb je ze anders aangepakt dan vroeger?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hoelang ben jij dan? Klopt die 1.75 wel?

Ik weeg nu ook zo'n 100 kilo, daarom vroeg ik het me af. Schat vocht/vetpercentage wel even hoog in, iets hoger bij mij misschien.
Vind dat je frame zo met dit gewicht wel goed vol zit!

Jup die 1.75 klopt 100%. Toch vind ik het qua gewicht en volheid vreemd. Als we mij op 85kg schatten en we zetten mij naast jongens die onder de 90 met de zelfde lengte bijv de nk draaien, het verschil is gewoon enorm. Je gaat me echt niet zeggen dat ik zoals jonathan eruit ga zien als ik 5kg pure massa aankom.

heb het je net al verteld maar nogmaals:

Poten: zoals altijd super.
Armen zijn duidelijk gegroeid en mooi vol geworden. Goed in verhouding met schouders nu.
Chest blijft gay as hell.
Rug lijkt goed dik.

Die chest moet je echt kapot maken gek, als dat op niveau komt is je UB mooi in verhouding. Die armen zijn super vooruit gegaan. Heb je ze anders aangepakt dan vroeger?

Armen zijn idd gegroeid heb ik zelf ook gemerkt. EINDELIJk! :D hoe dat komt weet ik ook heel goed! aangezien de lichte db's allemaal gemold zijn ben ik gedurende laatste maanden geforceerd om zwaardere en soms zelfs te zware db's te pakken. Daar komt het door hoe gek het ook klinkt. Dus ik mag de conclusie trekken dat ik mijn armen eigenlijk te licht trainde.

Chest is nog steeds gay. Snap er ook geen k*t meer van. Het wordt wel groter en dikker maar het lijkt er haast op alsof dat op een verkeerde manier gebeurd ofzo. Ik denk dat synthol echt de enige manier is hahahaha

Wat betreft verhouding armen en schouders vind ik dat ik daar nu achteraf wel een goed punt bij had. Zoals ik in een van de eerste posts had vermeld was de verhouding niet echt optimaal en heb mijn schouders tot nu toe ook bijna 8 maanden ofzo niet getrained om die armen wat tijd te gunnen om bij te trekken. Das wel goed gelukt tot nu toe.

Rug dikte ben ik opzich redelijk tevreden mee. Het was niet echt mijn prioriteit zoals chest en armen. Alleen vind ik dat mijn middenrug vergelijken met de bovenkant (traps) wel wat extra dikte kan gebruiken. traps train ik overigens ook nooit, bekijk het maar die zijn ook dik genoeg voorlopig.

Benen tja...als iets gegroeid is is dat het weer wel. Geef ze steeds ook minder aandacht maar ze blijven alsnog voorop liggen. Ben ook vorige week naar de stad gegaan. Pakte de grootste middelmaat die ze hadden bij mijn lengte was gewoon 32 lengte en 38 middel wtf wist niet eens dat zoiets bestond meestal maximaal een keer 34 ofzo bij die lengte. En gvd zelfs dat kreeg ik niet aan. Mijn enige broek is ook vandaag gescheurd omdat die zo strak zit. Poh dat wordt ook wat...

Laatst bewerkt:
Bovenborst is goed IMO :) Overall kan hij nog wel wat gebruiken idd... Ik zit met hetzelfde 'probleem'. Ik groei nu trouwens juist beter door overal een stapje terug te doen in gewicht en beter op de uitvoering te letten.

Wat meten je armen en benen?

Bovenborst is goed IMO :) Overall kan hij nog wel wat gebruiken idd... Ik zit met hetzelfde 'probleem'. Ik groei nu trouwens juist beter door overal een stapje terug te doen in gewicht en beter op de uitvoering te letten.

Wat meten je armen en benen?

Boven en buiten vind ik zelf ook redelijk ok. Probleem is midden bro. Bovenkant was in begin nog veel erger, dippen heeft toen wonderen gedaan. Maar binnenkant geef ik het nu echt op. Echt alles geprobeerd wat er toe doen valt. small grip, wide grip, pomp sets, licht gewicht, zwaar gewicht, etc etc. blijft leeg gewoon.

armen zitten nu op 45cm benen 72cm

wahahaha... ja je hebt inderdaad achterlijk brute poten :p

je schouders en armen vallen inderdaad enorm op, maar hoe krijg je het toch voorelkaar die 2 ertjes op een plankie? Misschien borst anders trainen? Doe es een creatieve gooi.

Maar dikke respect voor je vorderingen man, kwarkie jaloers as hell!

Ziet er goed uit vetklep. Het Iraanse volk is trots op je:D

wahahaha... ja je hebt inderdaad achterlijk brute poten :p

je schouders en armen vallen inderdaad enorm op, maar hoe krijg je het toch voorelkaar die 2 ertjes op een plankie? Misschien borst anders trainen? Doe es een creatieve gooi.

Maar dikke respect voor je vorderingen man, kwarkie jaloers as hell!

haha bro zoals ik zei ik met borst weet ik het echt niet meer. Echt als iemand nog een tip heeft let me know. Mijn bankdruk stats zijn ook nog steeds een beetje triest voor mijn fysiek. Weet niet man ik denk dat ik gewoon zo door moet gaan en wat meer gewicht moet opbouwen op de bench en dat die hopelijk met wat serieuse gewicht erop als het zo ver komt de nodige prikkeling en stimulatie krijgt. Maar goed dat is iets wat je niet 1, 2, 3 gebeurt of ziet. Denk dat we weer een half jaar zo tegen aan moeten kijken. Als ik mijn bench goed verhoog en ze groeien alsnog niet mee dan klaar echt...

---------- Toegevoegd om 00:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

Ziet er goed uit vetklep. Het Iraanse volk is trots op je:D

haha nee was dat maar zo. De iraanse volk is alleen trots op hoog afgestuurde gastjes met een baan die zo netto 3k verdient anders krijg je nooit respect.

voor mij werkte veel fly varianten.

Heb je wel is geprobeerd je borst voor te vermoeien met isolatieoefeningen?

Het kan haast niet anders dan dat je triceps/schouders dominant zijn bij de presses. Krijg je wel echt een gigantische pomp/spierpijn in je borst? Sommige mensen hebben van nature betere aansturing van de motorunits in de triceps/schouder. Als dat het geval is gewoon héél strict pressen en echt concentreren op je borstcontractie. Lijkt me stug dat het je daar simpelweg ontbreekt aan spiervezels die vatbaar zijn voor groei.

voor mij werkte veel fly varianten.

flyes hebben vooral accent gelegd bij mij aan de buitenkant. Om die reden heb ik ze ook vrijwel helemaal eruit gegooid. Doe nu alleen 1 fly oefening aan einde van de borst training. moeilijk moeilijk allemaal

---------- Toegevoegd om 00:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:19 ----------

Heb je wel is geprobeerd je borst voor te vermoeien met isolatieoefeningen?

Het kan haast niet anders dan dat je triceps/schouders dominant zijn bij de presses. Krijg je wel echt een gigantische pomp/spierpijn in je borst? Sommige mensen hebben van nature betere aansturing van de motorunits in de triceps/schouder. Als dat het geval is gewoon héél strict pressen en echt concentreren op je borstcontractie. Lijkt me stug dat het je daar simpelweg ontbreekt aan spiervezels die vatbaar zijn voor groei.

Ik heb dit wel eens gedaan. Ik moet zeggen dat bankdrukken en andere borst oefeningen met losse gewichten gewoon echt niet meer gingen. Dan bedoel ik dat ik zit te bandkrukken met een keer 60kg he. Wat dat betreft heb dan wel mijn twijvels of het dan zin heeft. Opzich op de manier waar ik nu train heb ik wel altijd echt goede pomp in mijn borst. De probleem dat schouders wel eens dominant kunnen zijn is er ook vaak door me gedrongen, ik ben daardoor ook halve roms gaan doen wat voor mijn gevoel wel inspanning op mijn borst gaf. Maar goed ik vind jou idee zo verkeerd nog niet. Kan opzich wel morgen uitproberen met wat flyes eerst ofzo.

Ik ben sinds 2 weken mn rug zo aan het trainen. Eerst voorvermoeien met straight arm pushdowns en daarna een paar oefeningen voor mn lats heel strict uitvoeren. Voor het eerst in 5 jaar écht spierpijn in mn lats gehad.

In principe maakt het trouwens voor je borstspier niet uit als je na die flyes minder gewicht pakt bij de presses. Je weet iig 100% zeker dat je door je borstspier faalt! En niet door je triceps (meeste mensen hebben sticky point zitten waar de triceps het werk overneemt)

Kuki...vind dat je weer goed vooruit bent gegaan! Die benen zijn echt niet normaal...beter train je die nog maar 1 keer in de 2-3 weken en ga je je volledig op die borst richten.

Wat ik zou doen:

-heel zeker plat bankdrukken er helemaal uitgooien...
-1 of 2 decline oefeningen doen...deed je die wel eens?
-evt 3 keer in 2 weken aanpakken....steeds om de 4-5 dagen
-incline oefeningen goed letten op de hoek van de bank. die moet zeker niet te schuin zijn!
-1 (tot max 2) werksetjes tot failure bij elke oefening

Kuki...vind dat je weer goed vooruit bent gegaan! Die benen zijn echt niet normaal...beter train je die nog maar 1 keer in de 2-3 weken en ga je je volledig op die borst richten.

Wat ik zou doen:

-heel zeker plat bankdrukken er helemaal uitgooien...
-1 of 2 decline oefeningen doen...deed je die wel eens?
-evt 3 keer in 2 weken aanpakken....steeds om de 4-5 dagen
-incline oefeningen goed letten op de hoek van de bank. die moet zeker niet te schuin zijn!
-1 (tot max 2) werksetjes tot failure bij elke oefening

Shit dat wordt steeds meer dingen opofferen zo :( Het idee om plat bankdrukken er ook uit te gooien doet me verdriet haha. Decline hebben we geen bankjes voor. We hebben wel zo'n decline ding waar je je buik op trained dat ding moet ik dan van andere kant van de zaal mee trekken, zal eens vandaag kijken of die niet te schuin is hier voor.

eens even kijken, mischien zoiets?

week 1
Ma: benen
di: borst/bi
wo: rust
do:rust
vrij:rug/tri
za:rust

week 2
Ma: borst/bi
di: rust
wo: rug/tri
vr: borst/bi
zat: rust
zo: rust

en dan week 1 weer

Zal ik dan in week 1 bijv
Decline benchpress, incline dumbbell press, dips, cable flys?

week 2
ma: Plat bankdrukken, decline bench, pullovers, fly variant?
vr: zeflde als week 1: Decline benchpress, incline dumbbell press, dips, cable flys

of zal ik andere oefeningen doen?
Zal ik biceps ook mee trainen of gewoon 1x per week doen?
HELP ME! :D

Ik weet niet precies hoe je herstelvermogen is...dus heel zeker durf ik het ook niet te zegen hoelang je moet wachten voordat je de spier weer gaat aanpakken.

Plat bankdrukken zou ik er zoals gezegd gewoon helemaal uitgooien....niet meer naar omkijken! Ik weet bijna zeker dat bij de platte bankdruk jou borst maar heel weinig het werk verricht, en je voorste schouderkoppen en triceps meer.

Hoe is je indeling nu geweest?? Heb je nu een tijd borst - triceps gedaan??? Zoja dan zou ik idd borst met biceps doen.

Ik weet niet precies hoe je herstelvermogen is...dus heel zeker durf ik het ook niet te zegen hoelang je moet wachten voordat je de spier weer gaat aanpakken.

Plat bankdrukken zou ik er zoals gezegd gewoon helemaal uitgooien....niet meer naar omkijken! Ik weet bijna zeker dat bij de platte bankdruk jou borst maar heel weinig het werk verricht, en je voorste schouderkoppen en triceps meer.

Hoe is je indeling nu geweest?? Heb je nu een tijd borst - triceps gedaan??? Zoja dan zou ik idd borst met biceps doen.

Qua herstel moet er echt een paar dagen tussen zitten. Zowieso ook voor de overige spiergroepen in UB bijv rug doe ik zo ver mogelijk dagen uit elkaar. Ik heb vrijwel altijd borst/tri gedaan, het is sinds deze log pas dat ik borst/bi doe. Dus ik denk dat we dat beter zo kunnen houden. Maar is goed, ik zal die platte bench maar een tijdje eruit gooien al baal ik er echt enorm van. Zal even aankomende weken wat experimenteren met nieuwe oefeningen. Kijken eerst hoe dat gaat, en dan eventueel schema omgooien om borst vaker te pakken :) thanks voor je help dude :D

ok ik heb nogal een gay nieuws. Dat bankje die ik van plan was om voor decline bench te gebruiken is te sT. Man dat ding staat bijna verticaal, dat wordt niets. En hij staat ook nog eens aan andere kant van de zaal, plus dat er in midden van de zaal een verhoging van half meter is is het nogal een k*t klus om dat ding op de gewenste plek te krijgen....

Was ook nogal laat dus heb even snel maar zoals altijd getrained.

Bandrukken
12x60kg
8x90kg
5x110 (hey 1 rep meer woohoo)
3x110 (hey 1 rep minder k*t..)
5x100
7x90

incline db's
8x40kg
6x40
6x40
5x40

dips
4x10xbw(100kg)

cable flys
4x10x30kg

Biceps db curls
8x30kg
6x30kg
5x30kg
5x30kg

barbell curls
4x8x50kg

en daarna hield ik het voor gezien. Stonden gewoon 4 man niet alleen mijn oren maar gewoon mijn hele hoofd eraf te praten met hun demotiverende gezeik als: "waarom train je?, later gaat toch alles weg" "waar doe je dit voor" balbalablaba STFU! Alsof ik het niet zwaar genoeg heb met die k*t trainingen, en offcycle en k*t eetlust en alles en dan zitten die apen je ook nog gek te praten. Was ook bijna sluitingstijd en moest de hele zaal nog opruimen dus dacht laat maar zitten, is wel mooi geweest.

Merk wel dat de trainingen echt stuk zwaarder beginnen te worden nu

Shit dat wordt steeds meer dingen opofferen zo :( Het idee om plat bankdrukken er ook uit te gooien doet me verdriet haha. Decline hebben we geen bankjes voor. We hebben wel zo'n decline ding waar je je buik op trained dat ding moet ik dan van andere kant van de zaal mee trekken, zal eens vandaag kijken of die niet te schuin is hier voor.

eens even kijken, mischien zoiets?

week 1
Ma: benen
di: borst/bi
wo: rust
vrij:rug/tri

week 2
Ma: borst/bi
di: rust
wo: rug/tri
vr: borst/bi
zat: rust
zo: rust

en dan week 1 weer

Zal ik dan in week 1 bijv
Decline benchpress, incline dumbbell press, dips, cable flys?

week 2
ma: Plat bankdrukken, decline bench, pullovers, fly variant?
vr: zeflde als week 1: Decline benchpress, incline dumbbell press, dips, cable flys

of zal ik andere oefeningen doen?
Zal ik biceps ook mee trainen of gewoon 1x per week doen?
HELP ME! :D

ik zou in week 1 en 2 armen apart trainen, je heb rustdagen genoeg......
pak dan de fly's(rek) ook op die dag.......dus op je borstdagen geen fly's, alleen maar push.
op deze manier hou je beter pomp en spanning op je borst......vind ik :)

grt

Ik heb ff een paar trainingen terug gekeken en je doet ook elke borsttraining precies hetzelfde... Niet echt een formule om vooruit te gaan natuurlijk. Je wilde natuurlijk nu wat anders gaan proberen, maar als je een paar weken achter elkaar telkens maar weer die 110kg probeert, nogal wiedes dat je dan niet vooruit gaat.

Je moet in ieder geval al repranges afwisselen. Niet eindeloos weken achter elkaar telkens maar weer zelfde gewicht proberen. Ene keer 8 herhalingen, week erop 12, daarna 6, week erop 10, dan 5x5 etc etc. Dan ga je weer terug naar 8 herhalingen en kun je plots 5kg meer pakken ;)

---------- Toegevoegd om 00:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

Je moet is zoeken op nonlinear periodization, zo boek je vooruitgang :)

ik zou in week 1 en 2 armen apart trainen, je heb rustdagen genoeg......
pak dan de fly's(rek) ook op die dag.......dus op je borstdagen geen fly's, alleen maar push.
op deze manier hou je beter pomp en spanning op je borst......vind ik :)

grt

Hier kom ik even morgen op terug, ben nu te gaar om erover na te denken :D

Ik heb ff een paar trainingen terug gekeken en je doet ook elke borsttraining precies hetzelfde... Niet echt een formule om vooruit te gaan natuurlijk. Je wilde natuurlijk nu wat anders gaan proberen, maar als je een paar weken achter elkaar telkens maar weer die 110kg probeert, nogal wiedes dat je dan niet vooruit gaat.

Je moet in ieder geval al repranges afwisselen. Niet eindeloos weken achter elkaar telkens maar weer zelfde gewicht proberen. Ene keer 8 herhalingen, week erop 12, daarna 6, week erop 10, dan 5x5 etc etc. Dan ga je weer terug naar 8 herhalingen en kun je plots 5kg meer pakken ;)

Goed punt. Was wel beetje verblind om die getallen omhoog te schroeven. Ga volgende week setjes op 100 maximaal draaien. Die 110 schiet zo ook echt niet op nee. Thanks :)

Terug
Naar boven