XXL Nutrition

Kuurlog: Mijn Eerste Classic Physique Wedstrijd! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Doe je er wel iets van ketchup ofzo overheen of eet je die rijst gewoon droog?
 
Doe je er wel iets van ketchup ofzo overheen of eet je die rijst gewoon droog?

Beetje zout en beetje tabasco. Het helpt gelukkig wel dat die meal met ananas is, dus de zoetheid en sappigheid van de ananas maakt het wel iets makkelijker alles weg te krijgen.
 
Als ik je 1 tip mag geven die ik zelf uit eigen ervaring kan delen is het om in een bulk scenario niet tè lang te grote volumes clean voedsel te blijven douwen. Ik had tot voor kort ook het waanidee dat je 5000 calories alleen maar uit kip en rijst en eieren moest halen en dat je anders geen echte bodybuilder was (:rolleyes:) en het heeft er alleen toe geleid dat ik nu allerlei voedselallergieen en intoleranties heb gekregen waar ik mee moet dealen, zeer waarschijnlijk omdat ik veels te veel van hetzelfde at in enorme hoeveelheden, zonder enige variatie.

Je eet nu bijvoorbeeld 200gr oatmeal en 600gr rijst per dag… dat is echt een sick groot volume aan voedsel. Nu gaat dat misschien nog net goed, maar over een half jaar ga je weer voor een half jaar of een jaar bulken, en over 2 jaar weer etc etc.! Vooral nu je zegt dat je het langzaam aan een beetje moe wordt allemaal, zou ik wellicht overschakelen naar makkelijkere alternatieven om aan calorieën te komen.

Er is niks mis met melkbroodjes met nutella of honing of een paar muffins ofzo (gewoon ff een voorbeeld) in een peak bulk scenario om aan je calories / carbs te komen, maar je leven wordt er wel een stuk dragelijker door en long term is dit denk ik ook beter voor heel je spijsverteringsstelsel, hoewel dit een beetje tegenstrijdig klinkt (als in: nutella is beter voor je dan rijst :p) Maar ik heb het echt zo ervaren en heb er ook een beetje spijt van dat ik zo volhardend ben geweest met clean foodzz en veel te weinig afwisseling en alternatieven.
 
Dat lijkt me echt zeer sterk. Je gaat echt geen voedselallergie ontwikkelen omdat je grote hoeveelheden rijst eet. Ik denk dat jij gewoon een bijzonder geval bent in deze en gewoon problemen met je maag/darmen hebt, maar dit gaat echt niet voor iedereen op.

Hmm, misschien een beetje bro science ook (er zijn denk ik ook niet veel onderzoeken gedaan naar mensen die 5 jaar lang elke dag 1kg rijst etc eten) maar je hoort vaak zat van o.a. pro’s dat ze bepaalde shit niet meer goed kunnen verteren na jarenlang ergens heel veel van gegeten te hebben. Gaat misschien niet helemaal op voor rijst omdat dit zowat het meest makkelijk verteerbare voedsel is, maar over shit zoals melkproducten of oats ofzo heb ik het vaak zat gehoord en ik heb het zelf dus ook zo ervaren.
 
Ja, vooralsnog gaat het nog goed. Ik eet ook gewoon minimaal een, maximaal twee keer per week een cheat meal. Om toch wat variatie te hebben :p
 
De beste wensen nog mede Bodybuilders!

Eerste update van het jaar:

De eerste week van de lockdown ging het verkeerd. Ik stortte helemaal in, zowel mentaal als fysiek. Depressief, vermoeid, diarree en misselijkheid. Heb die week mezelf twee keer naar de gym weten te slepen (heb nog wel toegang tot een gym) maar er zat totaal geen energie en agressie in. De week daarna m’n ballen bij elkaar geraapt, wat Vitamine D en 5-HTP supplementen ingeslagen tegen de winterdip, en weer voet op het gas. Ging steeds beter en nu gaat nu weer helemaal goed.

Gewicht hing eergister nog op nog 108 kg, voornamelijk door die slechte week, en omdat ik niet meer eten weg krijg. Ik wil deze laatste maand van m’n bulk toch echt nog even lekker knallen, dus heb besloten om te beginnen met MK-677 (ik begin met 20mg per dag verdeeld over twee momenten). Eergisteravond de eerste capsule genomen. Ik weet niet of het placebo is maar ik had gister een ZIEKE pomp in de gym. En vannacht werd ik midden in de nacht wakker met voedsel-geilheid hahah. Had zware cravings, uiteindelijk een paar manderijntjes weg gewerkt. En vannochtend een recordgewicht van 109,6 kg :p zal wel vocht zijn maargoed.

Heb ook m’n post workout rijst/kip/ananas maaltijd vervangen met cornflakes/melk/whey. Ga alles mezelf zo makkelijk mogelijk maken de komende maand zodat er genoeg ruimte is voor verhoging van calorieën. Hoop dat ik voordat m’n wedstrijd prep gaat beginnen nog 3/4 kilo erbij kan pakken.

Een vergelijking, begin 2021 vs begin 2022.. Dit jaar het doel om net zo veel progressie te gaan boeken!

20220108_102349.jpg

20220108_095513.jpg
 
Share je bicep gains, men o men.

Succes met de laatste loodjes!
 
Share je bicep gains, men o men.

Succes met de laatste loodjes!

Thanks bro

Haha biceps zijn puur genetics. Ik doe nu 12 sets per week (verdeeld over twee dagen) voor biceps, maar denk als ik ze helemaal niet zou trainen dat ze niet veel kleiner zouden zijn. Grappige is armen boeien me geen fuck, maar dat is vaak met een sterk lichaamsdeel. Je wilt altijd wat je niet hebt :p
 
  • Like
Waarderingen: ak
Thanks bro

Haha biceps zijn puur genetics. Ik doe nu 12 sets per week (verdeeld over twee dagen) voor biceps, maar denk als ik ze helemaal niet zou trainen dat ze niet veel kleiner zouden zijn. Grappige is armen boeien me geen fuck, maar dat is vaak met een sterk lichaamsdeel. Je wilt altijd wat je niet hebt :p
Ja je hebt echt goeie biceps man, ben er behoorlijk jaloers op aangezien bicep/tricep bij mij echt achterlopen en ik 2x pw 9werksets doe voor bicep/tricep. Had je al voor je begon met fitnessen behoorlijke armen? Hoe zijn je compound lifts gegaan in je bulk nog wat gewicht weten te pakken op de bench dl sq?
 
Mk gaf mij ook steeds een enorme pomp. Wel benieuwd wat je BG nu gaat doen.
 
Ja je hebt echt goeie biceps man, ben er behoorlijk jaloers op aangezien bicep/tricep bij mij echt achterlopen en ik 2x pw 9werksets doe voor bicep/tricep. Had je al voor je begon met fitnessen behoorlijke armen? Hoe zijn je compound lifts gegaan in je bulk nog wat gewicht weten te pakken op de bench dl sq?

Hij is donker (mag je dat wel nog zeggen tegenwoordig?). Alle black dudes hebben dikke biceps
 
Ja je hebt echt goeie biceps man, ben er behoorlijk jaloers op aangezien bicep/tricep bij mij echt achterlopen en ik 2x pw 9werksets doe voor bicep/tricep. Had je al voor je begon met fitnessen behoorlijke armen? Hoe zijn je compound lifts gegaan in je bulk nog wat gewicht weten te pakken op de bench dl sq?

2 keer per week 9, dus 18 sets totaal? Misschien iets minder volume en echt hoge intensiteit en strikte vorm, volledige stretch, langzame reps etc.

Omdat ik redelijk high rep doe zijn mijn compounds niet absurd gestegen. Had als doelstelling voor eind van 2021: bench 120kg voor reps, rack pulls 200kg voor reps, squat 150kg voor reps. Bench gelukt (doe nu werksets met 125) Rack Pulls gelukt, squat helaas niet..altijd m'n zwakste lift geweest. Als ik low rep zou trainen zou dit allemaal wel hoger liggen.

Mk gaf mij ook steeds een enorme pomp. Wel benieuwd wat je BG nu gaat doen.

Ja ik ook. Ik hoop dat het mee gaat vallen want vindt dit spul best chill tot nu toe. Maandag weer even meten.

Hij is donker (mag je dat wel nog zeggen tegenwoordig?). Alle black dudes hebben dikke biceps

En kleine kuiten :( voor wat hoort wat I guess
 
  • Like
Waarderingen: ak
2 keer per week 9, dus 18 sets totaal? Misschien iets minder volume en echt hoge intensiteit en strikte vorm, volledige stretch, langzame reps
Yeah, 18 sets totaal per spier pw. Toch ff binnenkort vergaderen met kay dan. 😅
 
Yeah, 18 sets totaal per spier pw. Toch ff binnenkort vergaderen met kay dan. 😅

Niet dat ik nu zulke fenomenale armen heb, maar ze zijn wel flink gegroeid de afgelopen maanden en zeker geen weak point in mijn fysiek. Wat voor mij heel goed werkte is een redelijk laag volume per trainingseenheid, maar een hoge(re) frequentie.

Ik heb best lange tijd een soort 8 of 9 daagse split gedaan, waarin ik 1 pump workout voor rug had + 4-6 sets voor biceps, 1 base workout voor rug + 4-6 sets voor biceps en 1 aparte arm dag met 9-12 sets. Zo trainde ik mijn biceps dus 3x ofzo in 9 dagen, maar viel het totale volume goed mee.

Die 4-6 sets na de back workouts waren overigens niet alles of niets - achtige failure sets, maar meer een beetje squeezen en pompen rond een RPE van 9. Op de aparte arm dag was het dan meestal iets intensiever, met o.a. supersets en hier en daar een dropset of partials ofzo.

Voor mij werkte dit echt goed. Misschien heb je er wat aan :P

Ik zou dit overigens maar max. een paar weken (misschien 4-6 ofzo) doen, want er bestaat kans dat je bicep tendons en shit overbelast raken van zo een hoge frequentie. Daar zou ik wel voor oppassen.
 
welke gewicht(percentage) pakken jullie met biceps, ik ben van mening high reps 12-15, maar gaan jullie soms hoger en hoe zijn de resultaten.
 
welke gewicht(percentage) pakken jullie met biceps, ik ben van mening high reps 12-15, maar gaan jullie soms hoger en hoe zijn de resultaten.

Ik doe 10-12 herhalingen. Hou de focus op goed m'n schouders stil houden, armen elke rep compleet strekken en bovenaan de biceps keihard squeezen. Langzaam weer omlaag.
 
Gyms zijn weer open, ik moet zeggen dat ik net lekker in het ‘trainen, eten, slapen repeat’ ritme van de lockdown begon te komen. Vond ik met de wedstrijd in gedachte eigenlijk wel lekker :p groeide ook als kool. Maar ik gun de rest ook hun gains, en ik werd een beetje een kluizenaar dus ben in dat opzicht wel weer blij dat we open zijn.

Vanochtend 111,5 kg. Die MK-677 slaat goed in, super full maar begin langzaam aan ook een kleeein beetje sloppy te worden. Maar de extra massa vertaalt zich wel in kracht wat op z’n beurt weer spiermassa aanzet, dus ik blijf nog even knallen. Dat vet wegwerken maak ik me niet zo druk om, en vooral na een jaar bulken denk ik dat contest prep me wel goed af zal gaan.

Physique update:

20220120_114731.jpg 20220120_114814.jpg
 
Gyms zijn weer open, ik moet zeggen dat ik net lekker in het ‘trainen, eten, slapen repeat’ ritme van de lockdown begon te komen. Vond ik met de wedstrijd in gedachte eigenlijk wel lekker :p groeide ook als kool. Maar ik gun de rest ook hun gains, en ik werd een beetje een kluizenaar dus ben in dat opzicht wel weer blij dat we open zijn.

Vanochtend 111,5 kg. Die MK-677 slaat goed in, super full maar begin langzaam aan ook een kleeein beetje sloppy te worden. Maar de extra massa vertaalt zich wel in kracht wat op z’n beurt weer spiermassa aanzet, dus ik blijf nog even knallen. Dat vet wegwerken maak ik me niet zo druk om, en vooral na een jaar bulken denk ik dat contest prep me wel goed af zal gaan.

Physique update:

Bekijk bijlage 546518 Bekijk bijlage 546519
Rug oogt wel heel Nice
 
Afgelopen donderdag markeerde het begin van week drie aan de MK-677, dus besloten de dosis iets omhoog te gooien, van 20 mg naar 30 mg. M'n bloedglucose was namelijk nog prima binnen de normale range de afgelopen paar metingen (4.3 - 5.3 - 5.1).

Poeeh, de fullness is absurd. Ik merk het vooral met douchen, ik kom ineens overal een stuk moeilijker bij, zelf zonder pomp voelt het alsof ik een pomp heb. Voel sinds vandaag ook m’n vingers en lippen tintelen (Carpaal Tunnel syndroom waar MK en GH bekend om staan?), en ook al paar dagen sicke back pumps als ik lang loop of een oefening doe waar m’n onderrug bij gebruik.. Ik vind het eerlijk gezegd wel lekker, echt een peak bulk massive feeling :flex:

Vanochtend woog ik 112,4 kg, nog een paar weken door knallen!

Workout van gister:

Dumbbell Rows 45 kg 12,12,12
Unilateral Cable Pulldowns 82 kg 12,12,12
Rack Pulls 200 kg 9
Rear Delt Machine 52 kg 12,12,10
Cable Unilateral Wide Shrugs 75,5 kg 15,15,15
Cable Bicep Curls 70,5 kg 12,12,12
Seated DB Hammer Curls 24 kg 12,12,12
 
Back
Naar boven