AndroidHealthClinic

Kuurlog: Mijn Eerste Classic Physique Wedstrijd!

Ja snap ik. Ben zeer tevreden over de begeleiding ;). Heb je al een specifieke wedstrijd en klasse op het oog?
Niet echt, cut nu wederom tot 10% en vanuit daar weer een stevige blast/bulk om te kijken wat aansluit in 2023. Denk zelf half/eind 2023.

En dan bodybuilding klasse.

De wedstrijd zit erop. Ik heb uit de groep van 15 man helaas de eerste call out niet gehaald. Ik werd opgeroepen in de tweede call-out. De reden is (naar mijn mening) massa, vooral op de benen maar over m’n gehele lange frame heb ik gewoon meer vlees nodig. Structureel hoef ik me geen zorgen te maken, zolang ik m’n waist klein houd gaat structuur een sterk punt voor me zijn in Classic Physique. Het doel voor deze offseason is dus; massa, massa, MASSA!

De laatste dagen van prep mocht ik tot zaterdagavond 19:00 water drinken (moest die dag 9 liter drinken) en daarna tot na de wedstrijd niet meer. Ochtend van de wedstrijd wat rijst (175g) met kip (75g) en daarna backstage nog wat rijstwafels met jam en pindakaas om vol te blijven. Vlak voor het opgaan nog twee snickers en een halve bus Pringles tijdens het oppompen. Daarna het podium op en shinen, dat was een geweldige ervaring! Ik was wel teleurgesteld dat ik de eerste call-out niet had gehaald, maar het niveau lag ook best hoog. Zoals jullie wss weten heeft Wengstertje van dit forum de klasse gepakt, hij zag er dan ook echt scherp uit.

Hier de foto’s van de dag voor de wedstrijd (geen zin meer om steeds anoniem te maken, boeit toch niemand een fl**ker :p):

20201014200641_IMG_3230.JPG - 555175 20201014200730_IMG_3232.JPG - 555176 20201014200757_IMG_3233.JPG - 555177 20201014200821_IMG_3234.JPG - 555178

En op podium:

20220508150314_IMG_1260.JPG - 555179 20220508151057_IMG_1272.JPG - 555180

Al met al was ik tevreden over m'n shape. Had ik iets leaner kunnen zijn? Zeker, maar dan zou ik nog meer massa inleveren. Voor mijn eerste showing was dit een prima shape, en ik heb veel opgestoken van de hele ervaring. Volgende keer kom ik sterker terug!

:flex:
Netjes gedaan man. Was een,flinkenline up waar we in stonden.
Nu goed je rebound gaan benutten man. Niet te veel cheaten maar rustig opbouwen.
Keep it up man. Netjes voor een eerste keer. Volgende is die voor jou!

• Topic Starter Topic Starter
Nou, de week after gaat tot nu toe best kut. Heb sinds zaterdag een pijnlijke aft/zweer in m'n mond. Toen boeide het me niet want was zo gefocust op de wedstrijd, maar nu begint het zwaar vervelend te worden en het lijkt maar niet weg te gaan. Heb nog van geen maaltijd kunnen genieten.. (kauwen met een kant, en slikken hurts like a b*ch) :headbang: ik eet momenteel gewoon nog wat ik voor de wedstrijd at, met iets meer carbs (50g extra) en vetten (20g extra). Gister de hele dag shakes gedronken, leek te helpen met de aft maar vandaag na 4 vaste meals doet het weer fucking veel pijn (tijdens eten) Dus morgen toch maar weer shakes.. Voordeel van dit alles is dat ik nog wel shredded ben en nauwelijks ben aangekomen :emo: maar wel kut dat ik niet even een goede cheat kan genieten. Hopen dat die shit snel weg gaat

Oh, dat is kloten zeg. Hoop dat je snel verlost bent van de aft.

Get Well Soon Flower GIF - 644700

Was een pittige line up inderdaad. Mooi resultaat neergezet voor je eerste wedstrijd.

Wat is het plan nu qua gear?

Thanks man! Ben trots op wat ik heb neergezet, maar ook excited om het te overtreffen volgende keer.

Nu 6 weken cruisen op 150 mg Test-e per week, en aan het einde van de 6 weken even een bloedtest doen voordat ik weer ga knallen. Ik kijk nog even aan of ik bij m'n coach blijf of het de komende periode op eigen houtje ga doen.

Thanks man! Ben trots op wat ik heb neergezet, maar ook excited om het te overtreffen volgende keer.

Nu 6 weken cruisen op 150 mg Test-e per week, en aan het einde van de 6 weken even een bloedtest doen voordat ik weer ga knallen. Ik kijk nog even aan of ik bij m'n coach blijf of het de komende periode op eigen houtje ga doen.
Why 6 weken? Gun je lichaam rust man op die 150mg p week kun je prima groeien de eerste 10-15 weken.

Die bloedtest kun je dan ook wel laten en totaal nutteloos.

Nou, de week after gaat tot nu toe best kut. Heb sinds zaterdag een pijnlijke aft/zweer in m'n mond. Toen boeide het me niet want was zo gefocust op de wedstrijd, maar nu begint het zwaar vervelend te worden en het lijkt maar niet weg te gaan. Heb nog van geen maaltijd kunnen genieten.. (kauwen met een kant, en slikken hurts like a b*ch) :headbang: ik eet momenteel gewoon nog wat ik voor de wedstrijd at, met iets meer carbs (50g extra) en vetten (20g extra). Gister de hele dag shakes gedronken, leek te helpen met de aft maar vandaag na 4 vaste meals doet het weer fucking veel pijn (tijdens eten) Dus morgen toch maar weer shakes.. Voordeel van dialles is dat ik nog wel shredded ben en nauwelijks ben aangekomen :emo: maar wel kut dat ik niet even een goede cheat kan genieten. Hopen dat die shit snel weg gaat
Life-saver bij aften dit
image.jpg - 555422
Heel Knappe shape neer gezet

Life-saver bij aften dit
image.jpg - 555422
Heel Knappe shape neer gezet

Chill, ik ga morgen gelijk even langs de drogisterij. Thanks voor de tip :D

Why 6 weken? Gun je lichaam rust man op die 150mg p week kun je prima groeien de eerste 10-15 weken.

Die bloedtest kun je dan ook wel laten en totaal nutteloos.

Ja zou zeker een periode van 12 weken uitrekken om te cruisen. Je hebt ook iets van een half jaar (?) blasten erop zitten toch? @Miqidavinci

M'n bloedwaardentest zal dat bepalen. Als het goed terug komt ga ik weer knallen, zo niet wacht ik even wat langer.

Chill, ik ga morgen gelijk even langs de drogisterij. Thanks voor de tip :D

M'n bloedwaardentest zal dat bepalen. Als het goed terug komt ga ik weer knallen, zo niet wacht ik even wat langer.
Wat zegt die bloedtest? Leuk dat je in week 6 misschien weer redelijk herstelt bent om daarna weer alles te verneuken :') zelf weten natuurlijk maar dit is rete dom.

De ‘week after’ is voorbij, niet geheel zoals ik het in m’n hoofd had voorgesteld vanwege die nare aft, maar achteraf gezien misschien wel beter dat ik niet de hele week als een varken kon eten. Vanaf vrijdag kon ik weer een beetje pijnvrij eten, en ben tot en met zondag redelijk los gegaan. Had ik ook wel nodig, want ik merkte gelijk dat m’n slaap weer stukken beter werd, en m’n libido weer terug kwam.

Afgelopen maandag na de wedstrijd woog ik 93,3 kg, en vanochtend woog ik 97,5 kg. Met ingang van vandaag ga ik weer strakker op schema werken, ik begin op

Protein: 285g
Carbs: 350g
Fats: 75g

3200 calorieën, en kijken waar mijn gewicht stabiliseert. Op basis daarvan kan ik aanpassingen maken. Ook heb ik mijn coach nog deze maand om me te helpen, maar ik ga na deze maand een poosje zonder coach verder. Dit omdat ik even goed wil sparen, en dan komt die 200 euro extra per maand toch goed uit. Ook wordt dit een lange ‘slow and steady’ groeifase, dus kan het de eerste maanden wel alleen af. Eind van het jaar ga ik weer terug naar m’n coach, en dan kunnen we een wedstrijd prikken in een timeframe van ongeveer een jaar (mogelijk Krachtig en Fit Cup in september 2023?).

De ‘week after’ is voorbij, niet geheel zoals ik het in m’n hoofd had voorgesteld vanwege die nare aft, maar achteraf gezien misschien wel beter dat ik niet de hele week als een varken kon eten. Vanaf vrijdag kon ik weer een beetje pijnvrij eten, en ben tot en met zondag redelijk los gegaan. Had ik ook wel nodig, want ik merkte gelijk dat m’n slaap weer stukken beter werd, en m’n libido weer terug kwam.

Afgelopen maandag na de wedstrijd woog ik 93,3 kg, en vanochtend woog ik 97,5 kg. Met ingang van vandaag ga ik weer strakker op schema werken, ik begin op

Protein: 285g
Carbs: 350g
Fats: 75g

3200 calorieën, en kijken waar mijn gewicht stabiliseert. Op basis daarvan kan ik aanpassingen maken. Ook heb ik mijn coach nog deze maand om me te helpen, maar ik ga na deze maand een poosje zonder coach verder. Dit omdat ik even goed wil sparen, en dan komt die 200 euro extra per maand toch goed uit. Ook wordt dit een lange ‘slow and steady’ groeifase, dus kan het de eerste maanden wel alleen af. Eind van het jaar ga ik weer terug naar m’n coach, en dan kunnen we een wedstrijd prikken in een timeframe van ongeveer een jaar (mogelijk Krachtig en Fit Cup in september 2023?).
Heb je al enig idee hoe je bulk split eruit gaat zien? Wat waren de lichaamsdelen waar je het meest op moet gainen naast uiteraard overall massa wat iedereen graag wilt.

Ondertussen ik die al 2 jaar zit bij Kay en tegen faillissement aan zit….

200 euro per maand voor coaching? Damn dat is wel echt heel duur, welke coach heb je? Bij een coach als Stefan Kinzl betaal je 250 euro of bij Calum Raistrick 300 euro, maar dat heb je wel echt een goede coach.
Mee eens, 200euro per maand is niet normaal veel :o dan mag het wel een grote naam zijn imo

Heb je al enig idee hoe je bulk split eruit gaat zien? Wat waren de lichaamsdelen waar je het meest op moet gainen naast uiteraard overall massa wat iedereen graag wilt.

Ja, ik ga van 6 naar 5 dagen per week. Ik had vorige off-season het idee dat ik veel tegen overtraining aanzat. Als ik een volle week keihard trainde, was ik de week daarna kapot en moest ik ergens een dag skippen. Dat hoop ik te voorkomen door gewoon vast een extra rustdag toe te voegen, zodat ik m'n trainingsdagen gewoon vol gas kan geven.

Maandag Push A
Dinsdag Pull A
Woensdag Legs
Donderdag Rust
Vrijdag Push B
Zaterdag Pull B + Hamstrings

De vaste oefeningen ga ik de komende weken selecteren. De Leg day zal vooral Quad focus zijn met twee hamstring oefeningen, en op Pull B doe ik sowieso zware Rack Pulls/Deadlifts waarbij ik altijd goed m'n hams voel, en daarbij voeg ik ook Romanian Deadlifts toe. Ik wil kijken hoe m'n quads reageren op een dag per week helemaal kapot maken.

200 euro per maand voor coaching? Damn dat is wel echt heel duur, welke coach heb je? Bij een coach als Stefan Kinzl betaal je 250 euro of bij Calum Raistrick 300 euro, maar dat heb je wel echt een goede coach.
Mee eens, 200euro per maand is niet normaal veel :o dan mag het wel een grote naam zijn imo

Kay Smeets van Grow Coaching. Hij is wel een goede coach, geeft veel persoonlijke aandacht en weet waar hij het over heeft. Maar nogmaals voor deze fase zie ik er de meerwaarde niet van in, en wil een scootertje aanschaffen voor de zomer dus moet even keuzes maken :p

• Like
Waarderingen: AK
Goed om te lezen dat het weer wat beter gaat :thumb:

Oke, heb afgelopen week m'n trainingsopzet gemaakt. Had het al begin van de week bedacht, en elke training wat dingen aangepast waar ik nodig achtte. Het is low volume, maar dit kan ik natuurlijk nog verhogen. Voorlopig hou ik dit aan, met focus op intensiteit en progressive overload, tot ik een beetje op m'n oude gewichten zit die ik tilde in m'n peak bulk.

Push A

Barbell Bench Press 2 sets
Incline Dumbbell Bench Press 2 sets
Machine Flyes 3 sets
Seated Dumbbell Shoulder Press 2 sets
Dumbbell Side Raises 3 sets
Dumbbell Skullcrushers 3 sets
Cable Tricep Pushdowns 2 sets

Pull A

Lat Pulley 2 sets
T–Bar Row 2 sets
Dumbbell Chest Supported Rows 3 sets
Dumbbell Rear Delt Raises 2 sets
Cable Face Pulls 2 sets
Dumbbell Hammer Curls 3 sets
Cable Unilateral Bicep Curls 3 sets

Legs

Leg Curl Machine 2 sets
Barbell Squat 2 sets
Leg Press/Hack Squat/Walking Lunges* 3 sets
Lying Leg Curl Machine 2 sets
Unilateral Leg Extensions 3 sets
Unilateral Standing Calf Raises 3 sets
Seated Calf Raises 3 sets

*Om de paar weken afwisselen tussen Horizontale Leg Press, Hack Squats en Dumbbell Walking Lunges.

Push B

Incline Barbell Bench Press 2 sets
Dumbbell Bench Press 2 sets
Incline Dumbbell Flys 3 sets
Unilateral Machine Shoulder Press 2 sets
Machine Lateral Raises 3 sets
Cable Cross Body Tricep Extensions 3 sets
Dumbbell Overhead Tricep Extensions 2 sets

Pull B

Single Arm Dumbbell Rows 2 sets
Unilateral Lat Pulldowns 3 sets
Rack Pulls/Deadlift* 2 sets
Dumbbell Romanian Deadlift 3 sets
Rear Delt Machine Flys 3 sets
Wide Cable Shrugs 3 sets

*Om de paar weken afwisselen tussen Rack Pulls en Deadlifts

Succes :thumb:

Doe zelf in BB fase meer hammer-strength dan barbell. Ik heb zelf meer met cable fly dan machine, zowel incline als 'zittend

Wat is de gedachte gang om te wisselen van oefeningen om de paar weken als ik vragen mag?

Terug
Naar boven