Fitness Seller

LAWMAN´s log

• Topic Starter Topic Starter
Maandag:

-Dislocates
- Strictpress, paused: 3×5×60 Pr
- Deadlift: 3×5×150
- Db curls(eerst wat bb curls geprobeerd, maar dat trekt mn pols/onderarm niet): 4×6×18 Pr

Gisteren:

- Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 3×5×80 Pr
- Squat: 3×5×117.5 Pr
- Pendlay row: 5×50, 5×70, 3×5×75

Bij squat bleek ik met mn rechtervoet meer naar voren te staan, daarom de tweede en derde set mn voeten op 1 lijn met elkaar gezet. Rechter knie voelt vandaag wel lichtelijk ****ed, dus dat zal vast daarmee te maken hebben.

Gisteren:

- Dislocates
- Seated db press: 8×18, 3×8×26 Pr
- Deadlift: 3×5×160 Weer op oud niveau(had 2×5 en 1×6 eerder gedaan met dit gewicht zie ik net, dacht dat het 3×5 was), ging sowieso makkelijker dan de laatste keer dat ik dit gewicht heb gedeadlift. Hookgrip houdt het ook goed vol. Volgende keer weer een 3×5-PR.
- Strictpress, paused: 9×50 Pr, 8×50, 6×50
- Lying triceps ext.: 8×stang+20, 3×10×stang+30 Pr

Nog een fysio-update:
Had na die deadlift van maandag weer een irritant gevoel in mn rug/bil(wel veel minder dan eerst), en dat is sindsdien eigenlijk niet weggegaan. Tijdens het trainen voel ik het niet, ook niet tijdens lopen/staan. Heb er deze week gwn prima mee kunnen squatten en deadliften, maar zodra ik zit is het vervelend. Het stomme was dat die fysio dus weer niks kon vinden afgelopen dinsdag. Denk dat ik binnekort een andere fysio probeer als het aanhoudt. Het zit mn trainen niet id weg, maar het lijkt me sowieso niet helemaal in orde dat het zo snel irriteert als ik zit.

Laatst bewerkt:
Vanavond:

- Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 5×82.5 Pr(niet bij elke rep goed op het signaal gewacht), 4×82.5(5f), 4×82.5(5f),strafsetje: 4×82.5(5f).
Zodra het ''zwaar'' wordt touch ik te laag/press ik te ver naar voren, wat alles alleen maar moeilijker maakt.
- Squat(op techniek, om die scheve voetenstand te fixen): 5×3×100, toen nog wat singles, aangezien het juist om het goed gaan staan gaat:3×1×100, 3×1×100
- Chins: 6×, 5×

Gisteravond:

- Dislocates
- Seated db press: 6×28 Pr, 5×28(6f), 4×28(5f)
- Strictpress, paused: 3×7×52.5 ''pr'''(eerste set 8f)
- Deadlift 5×162.5, 4×162.5 En toen schoot het weer in mn rug/bil.
- Chins: 6×, 5×, 4×, 4×, 4×, 3×

Pijn kwam dus weer terug bij DL, was geen lelijke set ofzo.
Kon vannacht weer niet pijnvrij op mn zij liggen, dus geen oog dichtgedaan.

Vanavond, had koppijn en voelde me niet lekker... maar werd een prima training:

- Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 1×92.5 PR, 1×97.5 PR, 1×100 PR
Setup niet zo netjes(1 voet voor andere enz.) door psyche up.
- Seated db press: 2×10×22, 8×22(9f), 3×7×22
- Chins: 2×6, 2×4, 3×, 2×(3f)
- MTS row, gew p. kant: 10×25, 3×10×30 pr?
- Db curl: 3×8×18 PR
- Fysio oefening met Swiss ball
- Overgooien

Had het doel gesteld om voor het einde van het jaar 100 te benchen, en wou daarvoor de komende 3 weken Smolov doen. Maar vandaag de 100 dus al gedrukt.
Ga alsnog aan Smolov beginnen zondag. Had eerst gedacht 95 te benchen vandaag en 92,5 als max in te vullen, nu maak ik daar 97,5 van. Ziet er wel wat lastiger uit, maar zoals Guido al zei hoort dat schema er eng uit te zien.:D

Netjes man, mooie mijlpaal.

Thnx!

Zondag, dag 1 van Smolov:

- Bench(duim v glad), paused: 6×6×67,5 vpr?
Daarna gedeadlift, waarbij het tijdens een setje met 110 weer in mn rug/bil schoot. En nog wat chins gedaan.

Gisteren, dag 2:

- Bench(duim v glad), paused: 7×5×72,5 vpr Grote kans dat ik 8 sets heb gemaakt, had namelijk het idee dat ik er 1 was vergeten op te schrijven omdat ik direct na mn set iemand ging spotten.
Chins en rear delt met kabel

Gisteren, dag 3:

- Bench(duim v glad), paused: 8×4×77.5 vpr
Chins (6×, 6×, 4×), db rear delt rows(5×12), rear delt met kabel(3×12), seated face pulls(4×12) en -(3×5).

Vrijdag, dag 4:

Dislocates, vermeld ze niet iedere keer maar doe ze aan het begin van elke training
- Bench(duim v glad), paused: 10×3×82,5 vpr
Chins (6×, 6×, 5×), Seated face pulls (12×19, 4×8×26 ''pr''), Db rear delt rows (3×12×12), Strict t-bar row, gew. zonder stang (10×10, 10×25, 3×10×40) en overgooien.

Vandaag, week 2 dag 1:

Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 6×6×72,5 ''klein vpr''
Chins (6×, 6×, 4×) en Fysio oef.

Gisteravond, week2 dag 2:

Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 7×5×77,5 vpr
Chins: 6×, 6×, 6×
Squat(licht gedaan voor rug, alles pijnvrij): ?×20, 5×70, 5×80, 5×90, 5×100, 5×110 Kreeg een paar keer met 120 mn voeten weer niet goed op 1 lijn, dus niet gesquat.

Woensdag, week 2 dag 3:

Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 8×4×82,5 vpr
Chins: 6×, 5×, 4×
Squat: t/m 3×110 Had de dag ervoor en op de dag zelf weer lichte irritatie aan mn bil, dus even rustig aan gedaan

Gisteren, week 2 dag 4:

Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 10×3×87,5 PR

Ziek, dus alleen de smolov-sets gedaan.

Zondag, week 3 dag 1:

Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 6×6×75 ''klein vpr''
Chins (2×5, 2×4, 1×3), Fysio oef, Seated facepulls (10×19, 3×10×23 pr) en setje hammer curls

Gisteren, week 3 dag 2:

Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 7×5×80 klein vpr
- Squat: 3×5×120=3×5pr

Gisteravond, week 3 dag 3:

Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 8×4×85 klein vpr weer
- Squat t/m paar reps met 110. Omdat ik de stang weer scheef had liggen even een trainer laten kijken of mn rug wel recht is, blijk wat scoliose te hebben. Verder raadde hij me dry needling aan, omdat er rechtsonder(de kant waar ik steeds last had) meer spanning op mn rug staat. Even kijken of ik dat vergoed krijg, en dan probeer ik dat binnenkort.

Had het gisteren niet meer gezegd, maar dry needling lijkt me vrij nutteloos. Actief je houding verbeteren (evt met behulp van een therapeut), en trainen op een manier waarop je spieren beter in balans raken (oa door meer dumbbellwerk) lijkt me een betere oplossing. Actief bij de bron aanpakken dus ipv verwachten dat als er iemand een stel naalden in je steekt daarmee alles opgelost is. Dry needling heeft zich trouwens nooit wetenschappelijk bewezen. Acute, ongewenst hoge spanning kan je verminderen door stretchen, foamrollen, etc.

Had het gisteren niet meer gezegd, maar dry needling lijkt me vrij nutteloos. Actief je houding verbeteren (evt met behulp van een therapeut), en trainen op een manier waarop je spieren beter in balans raken (oa door meer dumbbellwerk) lijkt me een betere oplossing. Actief bij de bron aanpakken dus ipv verwachten dat als er iemand een stel naalden in je steekt daarmee alles opgelost is. Dry needling heeft zich trouwens nooit wetenschappelijk bewezen. Acute, ongewenst hoge spanning kan je verminderen door stretchen, foamrollen, etc.

Haha, ik verwacht ook niet dat dat dry needling ook maar enige invloed op mn houding zou hebben hoor.... zo bedoelde ik het hierboven ook niet.
Dacht dat het gewoon het proberen waard was om iets aan die spanning/spierknopen oid in mn rechter onderrug te doen. Geen idee of het nuttig is, maar als ik het vergoed krijg probeer ik het gewoon een keer.

Verder klinkt wat jij zegt idd goed, en ik zal binnekort wel een keer langs zo'n Mensendieck therapeut gaan ofzo. Moet nog ff uitzoeken bij wat voor therapeut ik hiervoor precies moet wezen.

Haha, ik verwacht ook niet dat dat dry needling ook maar enige invloed op mn houding zou hebben hoor.... zo bedoelde ik het hierboven ook niet.
Dacht dat het gewoon het proberen waard was om iets aan die spanning/spierknopen oid in mn rechter onderrug te doen. Geen idee of het nuttig is, maar als ik het vergoed krijg probeer ik het gewoon een keer.

Nee ok, maar ik denk dat de ongelijke spanning een gevolg is van verkeerde houding en scheve ontwikkeling van spieren. Een beetje spanning losmaken kan je ook prima thuis doen. Maargoed je kan het altijd proberen.

Vanavond, laaste dag Smolov:

Dislocates
- Bench(duim v glad), paused: 10×3×90 PR (Er zat tussen set 6 en 7 nog een set waarbij ik de derde rep faalde).
Nog wat lichte deadlifts tm 100

Vandaag:

- Deadlift: 5×70, 5×90, 3×100, 3×110, 3×120, 3×130, 2×140, 2×150
- Chins: 7×, 6×, 4×, 2×(3f)
- MTS row: 3×10
- Machine front pulldown: 4 sets
- Db rear delt rows: 3×10
- Seated facepulls: 4 sets
- Achterkant schouder met kabel: 3 sets
- Fysio oef
- Machine curl

Weer voorzichtig wat meer gewicht gedeadlift vandaag. Alle reps met goede vorm. Gelukkig helemaal nergens last van gehad in mn rug/bil, alleen merkbaar iets meer spanning op de plekken waar ik eerst pijn had. Daarom na die laatste set toch maar gestopt.

Gisteravond:

- Bench(duim v glad), paused: 1×102,5 PR(lag eigenlijk niet helemaal stil), 1×105 PR
0×107,5
Ik presste steeds weer naar voren, en liet de 102,5 en 105 ook te laag zakken. De 107,5 wel goed laten zakken, maar gefaald.
- Squat: 3×5×122,5=3×5PR

Zaterdag:

- Seated db press: 2×7×28 PR, 6×28(7f)
- Deadlift tm 2×160 en 1×165
- Squat: vorm

Maandag:

- Bench(duim v glad), paused: 3×5×82.5 = 3×5PR
- Pendlay row: 5×70, 5×80 Deze gaat eruit ivm rug
- Chins: 5×, 5×, 4×
- Hammer strength front pulldown 4×8

Woensdag:

- Seated db press: 4×30 PR, daarna 5 pogingen de db's weer in positie te krijgen 5×28(6f), 6×28, 5×28, 6×26
- Deadlift: 5×165 PR
- Chins: 5×, 5×, 4×, 3×
- Hanging leg raises: 6×8

Donderdag een afspraak bij een Mensendieck therapeut.

Terug
Naar boven