Oké, foto's gemaakt en ik wil ze best posten. Ik vind de voor-foto echt verschrikkelijk om naar te kijken. Niet alleen omdat ik zichtbaar dikker ben, maar ook omdat ik absoluut niet goed in mijn vel zat. In augustus 2017 kreeg ik namelijk last van burn-out klachten. Ik moest lang reizen naar werk, het werk was niet top, ik had slaapproblemen en er waren nog andere factoren (lees: vrienden die het me zo nu en dan lastig maakten) die mijn leven beheersten.
Ik had weinig energie, voelde me continue depressief en had een enorm laag zelfbeeld. Door de vermoeidheid kon ik ook niet alles uit mijn trainingen halen en ik kon de discipline niet opbrengen om me aan een eetschema te houden. En dat terwijl ik van mezelf een behoorlijk gedisciplineerd mens ben. Ik kwam hierdoor heel veel aan, bijna twintig kilo. Dat resulteerde in een ongelukkige, dikke Annie.
Gelukkig kijk ik nu ook met trots naar de 'na' - foto's. Met aanhalingstekens, want ik ben nog lang niet klaar. Ik heb in een klein jaar tijd mijn oude fysiek terug weten te krijgen en zelfs kunnen verbeteren. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, maar een ding is zeker: ik ben trots op wat ik tot nu toe heb bereikt en weet dat het fysiek dat ik ambieer nu haalbaar is. Dankzij mijn discipline, harde werk en vergaarde kennis, maar ook dankzij
@wovano, die een rationeel oogje in het zeil hield en me altijd helpt.
OK, genoeg sentimenteel gezeik. Hier komen ze dan:
Before = 3 April 2018, 89 kilo
After = 22 December 2018, 69,8 kilo