ScumbagAnnie
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 6.419
- Lengte
- 1m67
- Massa
- 70kg
Ja, dankje @Bosco55555. Ik ben echt supergoed in het naar voren duwen van mijn pik.Ik wist niet dat het een kutoefening was haha mij hebben ze geleerd.....bekken kantelen, billen samen knijpen en je pik naar voren duwen....ik hoop dat je hier iets mee kan![]()
Ja, klopt. Maar ik wil wel het volume blijven draaien, want ik weiger om in te leveren op kracht. Dat de progressie stagneert is niet gek, maar ik wil niet minder volume/gewicht op de compounds gaan doen.5x5 DL is ook een behoorlijk volume Annie...je kan overwegen om je WO af te sluiten met DL ipv van er mee te starten en dan met bv 3x5 of 1x5
iom je coach![]()

Correcte vraag @Aquaexplo

Ja, ik denk ook dat ik zaterdag ga gebruiken voor een deadlift sessie. Dan kan ik én meer uit mijn rug/bicep training halen én meer uit mijn deadlift sessie.Als je al 45minuten bezig bent met DL dan is het inderdaad beter hier een aparte training van te maken.
Anders ben je 2+ uur in de gym en gewoon helemaal kapot...
Persoonlijk zou ik ze ook opsplitsen![]()

Die ging wel goed! Coach was weer tevreden.

Mijn voeding wordt nu aangepast, omdat ik mijn PDS nog altijd niet onder controle heb. Waarschijnlijk geïnspireerd op een typisch FODMAP-dieet. Daar heb ik niet heel veel zin in, maar als het helpt, zou ik eigenlijk wel opgelucht zijn. Ik loop nu opnieuw elke dag weer met een opgeblazen buik rond. En dat terwijl ik me wel al netjes aan slimme groentes heb gehouden, zoals wortel, paprika en bleekselderij.

Poes naar voren, peach fijnknijpen en duwen maar, dus?Wordt idd lastig met zo'n kutoefening ..."I see what you did there"![]()

hihihi, leuk om te horen. Zag ik het zelf nu maar eens. Ik zie nog altijd alleen maar blubber in de spiegel en voel me verre van fitgirl.Ik zie je dagelijks maar het valt me echt op dat je steeds beter in shape komt.Heb ik natuurlijk geen problemen mee.

Pfoe, dat klinkt wel echt alsof ze er flink meer last van heeft dan ik.Mijn vriendin heeft sowieso al sneller last van haar rug en staat enorm hol door turnen van vroeger.
Gisteren met squaten dat ze niet diep genoeg kon en het haar pijn deed. (Ondertussen wel 8x45 gedaan).
Shoulder press doet haar ook zeer op de rug.
Rows vind ze ook niet altijd even fijn.
Om dieper te kunnen squatten, kan ze het beste wel even stretchen. Ik ben nu al een paar weken hiermee bezig en merk echt enorm veel verschil. Niet alleen qua diepte, maar ook de pijn/het onaangename gevoel wanneer ik op de juiste diepte zat, is nu weg. Zie: https://www.stack.com/a/4-hip-flexor-stretches-to-relieve-tight-hips. Ik gebruik optie 1 standaard, maar er zijn dus een heleboel opties.
Maar als ze er echt zoveel last van heeft is het misschien ook slim om eens de mening van een professional te horen?
Ja, ik heb zelf jaren slaapproblemen. Dus ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe ik functioneer met voldoende slaap. Ik ga ervan uit dat ik dan ook wat beter/sneller zou kunnen cutten en dat mijn kracht wel beter zou zijn dan nu.Heb de afgelopen maanden zelf gemerkt dat slaap enorme invloed heeft op hoe ik me voel tijdens trainingen en hoeveel energie ik heb.
Wist altijd wel vanuit artikelen etc dat slaap belangrijk was, maar dat kreeg ik pas echt door toen ik het verschil ging merken.
Heb zelf ook dat deadliften erg zwaar valt. Ik heb dan ook (ik time het niet, maar gevoelsmatig) 4-6 min rust tussen m'n setjes nodig tegenwoordig
Zelf zou ik kiezen voor volumevermindering op de oefeningen na je deadlift. Een extra trainingsdag rommelt ook weer met je herstel, wat vervolgens weer invloed heeft op hoe je je volgende (volledige) training zal voelen.
Ik heb nu ook rond de 5 minuten rust tussen mijn sets nodig. Daarnaast warm ik voor het deadliften meestal nog rustig op met 10 minuten lopen op de loopband en dan de warming up setjes. Dan ben je al met al dus gemakkelijk 45 minuten kwijt.

Heb ik natuurlijk geen problemen mee.