Fitness Seller

Lekker loggen met Annie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.221
Ik wist niet dat het een kutoefening was haha mij hebben ze geleerd.....bekken kantelen, billen samen knijpen en je pik naar voren duwen....ik hoop dat je hier iets mee kan :D
Ja, dankje @Bosco55555. Ik ben echt supergoed in het naar voren duwen van mijn pik. :emo:
5x5 DL is ook een behoorlijk volume Annie...je kan overwegen om je WO af te sluiten met DL ipv van er mee te starten en dan met bv 3x5 of 1x5
iom je coach :)
Ja, klopt. Maar ik wil wel het volume blijven draaien, want ik weiger om in te leveren op kracht. Dat de progressie stagneert is niet gek, maar ik wil niet minder volume/gewicht op de compounds gaan doen.:treuren:
hoe krijgt annie dit dan voor elkaar??
Correcte vraag @Aquaexplo :dunno:
Als je al 45minuten bezig bent met DL dan is het inderdaad beter hier een aparte training van te maken.
Anders ben je 2+ uur in de gym en gewoon helemaal kapot...
Persoonlijk zou ik ze ook opsplitsen :)
Ja, ik denk ook dat ik zaterdag ga gebruiken voor een deadlift sessie. Dan kan ik én meer uit mijn rug/bicep training halen én meer uit mijn deadlift sessie.:grinny:
Maaarrr maarrr, hoe was je checkup babe?!?!
Die ging wel goed! Coach was weer tevreden. :)
Mijn voeding wordt nu aangepast, omdat ik mijn PDS nog altijd niet onder controle heb. Waarschijnlijk geïnspireerd op een typisch FODMAP-dieet. Daar heb ik niet heel veel zin in, maar als het helpt, zou ik eigenlijk wel opgelucht zijn. Ik loop nu opnieuw elke dag weer met een opgeblazen buik rond. En dat terwijl ik me wel al netjes aan slimme groentes heb gehouden, zoals wortel, paprika en bleekselderij. :grumble:
Wordt idd lastig met zo'n kutoefening ..."I see what you did there" :cool:
Poes naar voren, peach fijnknijpen en duwen maar, dus?:roflol:
Ik zie je dagelijks maar het valt me echt op dat je steeds beter in shape komt. :eyebrow: Heb ik natuurlijk geen problemen mee.
hihihi, leuk om te horen. Zag ik het zelf nu maar eens. Ik zie nog altijd alleen maar blubber in de spiegel en voel me verre van fitgirl. :windup:
Mijn vriendin heeft sowieso al sneller last van haar rug en staat enorm hol door turnen van vroeger.

Gisteren met squaten dat ze niet diep genoeg kon en het haar pijn deed. (Ondertussen wel 8x45 gedaan).

Shoulder press doet haar ook zeer op de rug.
Rows vind ze ook niet altijd even fijn.
Pfoe, dat klinkt wel echt alsof ze er flink meer last van heeft dan ik.

Om dieper te kunnen squatten, kan ze het beste wel even stretchen. Ik ben nu al een paar weken hiermee bezig en merk echt enorm veel verschil. Niet alleen qua diepte, maar ook de pijn/het onaangename gevoel wanneer ik op de juiste diepte zat, is nu weg. Zie: https://www.stack.com/a/4-hip-flexor-stretches-to-relieve-tight-hips. Ik gebruik optie 1 standaard, maar er zijn dus een heleboel opties.

Maar als ze er echt zoveel last van heeft is het misschien ook slim om eens de mening van een professional te horen?

Heb de afgelopen maanden zelf gemerkt dat slaap enorme invloed heeft op hoe ik me voel tijdens trainingen en hoeveel energie ik heb.
Wist altijd wel vanuit artikelen etc dat slaap belangrijk was, maar dat kreeg ik pas echt door toen ik het verschil ging merken.

Heb zelf ook dat deadliften erg zwaar valt. Ik heb dan ook (ik time het niet, maar gevoelsmatig) 4-6 min rust tussen m'n setjes nodig tegenwoordig :o
Zelf zou ik kiezen voor volumevermindering op de oefeningen na je deadlift. Een extra trainingsdag rommelt ook weer met je herstel, wat vervolgens weer invloed heeft op hoe je je volgende (volledige) training zal voelen.
Ja, ik heb zelf jaren slaapproblemen. Dus ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe ik functioneer met voldoende slaap. Ik ga ervan uit dat ik dan ook wat beter/sneller zou kunnen cutten en dat mijn kracht wel beter zou zijn dan nu.

Ik heb nu ook rond de 5 minuten rust tussen mijn sets nodig. Daarnaast warm ik voor het deadliften meestal nog rustig op met 10 minuten lopen op de loopband en dan de warming up setjes. Dan ben je al met al dus gemakkelijk 45 minuten kwijt. :eyes:

Ja, klopt. Maar ik wil wel het volume blijven draaien, want ik weiger om in te leveren op kracht. Dat de progressie stagneert is niet gek, maar ik wil niet minder volume/gewicht op de compounds gaan doen.:treuren:

1x/wk DL volstaat wel hoor....Wel leuk n uurtje DL maar wel een aparte sessie van maken met zoveel volume
Het is niet voor niks een Full Body treen.....overleg met je coach :)

• #1.227
Hahaha zoiets had ik kunnen verwachten.....Je lieffie laat het je wel zien.....graag een beetje afstand houden dan hé?

That's my girl....je leert snel :D
I'm a fast learnerrrrr:p.
als je dan nog bezig bent met de uitvoering van je Military Press heb ik medelijden met jullie...:emo:
Long live wedstrijd prep. :haha::roflol:
1x/wk DL volstaat wel hoor....Wel leuk n uurtje DL maar wel een aparte sessie van maken met zoveel volume
Het is niet voor niks een Full Body treen.....overleg met je coach :)
Ik deed altijd al 1x per week aan deadliften. En 0 keer per week is geen optie in mijn ogen, dus zaterdag wordt deadlift day. :tanden:

Best chille trains gehad maandag en dinsdag! Mijn zus wil graag weer haar krachttraining een beetje oppakken, dus ze trainde maandag en dinsdag met me mee. Ze is een fervent wielrenster, maar 'vroeger' waren we allebei met krachttraining bezig. Toen ze eenmaal het wielrennen had ontdekt en een degelijk fietsje heeft gekocht, was ze niet meer in de sportschool te zien. En andersom: toen ik de smaak van het krachttrainen te pakken had en ik een angst voor de klikpedalen had ontwikkeld, was ikzelf niet meer op mijn fietsje te zien.

Dus we hebben besloten om er de komende tijd een soort van uitwisseling van te maken; zij gaat met mij mee trainen en ik rijd zo nu en dan eens een rondje met haar mee. Best een leuke, nieuwe uitdaging! Ik vind het ook echt tof van haar dat ze gewoon met me meedoet. Ze kan soms best een beetje onzeker zijn en gaat dan (net als ik) continue grapjes zitten maken over dat ze een slappe p**mel is. Nuja, ik heb bij haar aangegeven dat ik in het begin ook niet zoveel als nu kon duwen/trekken, etc. en dat dat gewoon tijd kost. Daarna heeft ze haar schouders er echt onder gegooid en uitstekend haar best gedaan!

En ja, ik vond het natuurlijk super leuk! Ze kan nogal sceptisch zijn als het op de fitness/bodybuilding wereld aankomt, maar ze lijkt er nu dus iets meer voor open te staan. Heel leuk, want dit is natuurlijk mijn passie. Net als dat wielrennen een passie voor haar is. :grinny: Voorheen klaagde ze ook vaker over dat ik 'ongezellig' ben ivm mijn dieet, maar ze lijkt er nu wel meer respect en begrip voor te kunnen opbrengen. YAY!

Enfin, genoeg gekletst: op naar de trens! :pressing:

20190325-GLUTES-CALVES-CARDIO
Food
: 1560kcal (low carb)
Train: Billen/kuiten/Cardio

We trainden in de BasicFit in Heerlen. Niet echt een toplocatie. Prima materiaal, maar altijd zo stervensdruk. NIET. TE. DOEN. Probeer daar maar eens op en neer te lopen zonder dat iemand je in de weg staat.:eyes: Desalniettemin een prima training neergezet. Met de zus dus!

Samenvatting:
  • Side lateral steps: 4x20x Extra heavy resistance band
    Gelijk een brandende bilpartij ook. :emo::fire:
  • Hip thrust 4x5x80kg, 1x5x60kg
  • Cable pull through: 4x10x25kg (pulley met enkel katrol)
    Daarna nog kuiten:
  • Calf extension: 4x10x30kg
  • Standing calf raise - smith machine: 4x10xmachine + 20kg
Cardio
  • 30 minuten fasted cardio (hometrainer)
  • 15 minuten na training: op de fiets. Alle 15-20 loopbanden waren serieus bezet. THA f**k.:grumble:
Peachy points: :peachy::peachy::peachy::peachy:(Ja, was druk maar leuk!).

20190326-CHEST-TRICEPS-CARDIO
Food
: 1790kcal (moderatecarb)
Train: Borst/triceps/Cardio

Gelukkig trainden we vandaag in good old Haefland. Een soort van secret haven of tranquility, althans: in vergelijking met die ellendige BasicFit. :lol:
Nadeel: hier kennen de mensen me. En aangezien we nogal op elkaar lijken, kregen we van alle kanten reacties. Niet normaal, ik voelde me net een circusattractie. Alsnog wel lekker getraind, tussen het overdreven gestaar van onze mede-sporters door.:eyes:

Samenvatting:
  • Bench press
    Warming up: 1x15x20kg, 1x12x30kg, 1x5x35kg
    Working set: 1x6x37,5kg, 3x5x40kg (VPR:wl:), 1x5x37,5kg
  • Incline dumbbell press: 4x10x10kg
  • Chest press machine - unilateral: 4x10x10kg
  • French press 4x10x8,5kg
    in superset met...
  • Overhead tricep extension 4x10x8kg
Cardio
  • Fasted cardio geskipped, omdat ik te moe was. Haal ik zaterdag in. :tanden:
  • 15 minuten na training: Annie style incline lopen.
Peachy points: :peachy::peachy::peachy::peachy:(Noice!).

Vanavond beentjes! Ben benieuwd. :burns:

Gaat nice!
Kan me voorstellen dat het leuk is om met je zus te trainen (of gewoon met iemand die je leuk vindt)!
Pushen jullie elkaar dan ook een beetje, of is het daar te vroeg voor omdat ze pas herbegonnen is?
Kan wel een extra motivatie zijn voor nieuwe PR's (hoewel je dat niet nodig hebt, die maak je zo ook :p).

DEADLIFT ANNIE !!! Je zou mogelijk een extra dag kunnen deadliften als je onderrug het aan kan , ben nu op het moment eod aan het deadliften .

Leuk dat je (net zoals ik) met je zus bent gaan trainen! Maakt het altijd leuker als je ke passie kan laten zien aan iemand die je echt goed kent

• #1.234
Gaat nice!
Kan me voorstellen dat het leuk is om met je zus te trainen (of gewoon met iemand die je leuk vindt)!
Pushen jullie elkaar dan ook een beetje, of is het daar te vroeg voor omdat ze pas herbegonnen is?
Kan wel een extra motivatie zijn voor nieuwe PR's (hoewel je dat niet nodig hebt, die maak je zo ook :p).
Ja, het is ook echt superleuk om te doen! Al moet ik zeggen dat ik dit niet dagelijks zou willen doen, omdat ik toch best veel moet uitleggen. Maar na een tijdje zal ook dat verminderen, gelukkkig. Ze is van plan om een of twee keer per week met me te gaan trainen, afhankelijk van welk dagdeel ze op werk wordt verwacht.:grinny:
Ik push haar vooral, maar het werkt wel motiverend als iemand naast me staat te kijken hoe ik het doe. Dat zal die VPR wel verklaren.:tanden:
Alhoewel... Gisteren ook weer een VPR erin geknald. :eyebrow:
DEADLIFT ANNIE !!! Je zou mogelijk een extra dag kunnen deadliften als je onderrug het aan kan , ben nu op het moment eod aan het deadliften .
EOD deadliften zou ik niet gehandeld krijgen, Azzy. Ik ben nu al heel vaak doodop.:p Nu dus op vrijdag een rug + biceps treen en dan zaterdag deadlift dag en sporadisch eens max-dag. :flexing:
Binnenkort plan ik op aanraden van de coach een krachttrainingsvrije week in. Ben benieuwd of ik dan geen ontwenningsverschijnselen krijg. :twitch:
Leuk dat je (net zoals ik) met je zus bent gaan trainen! Maakt het altijd leuker als je ke passie kan laten zien aan iemand die je echt goed kent
Echt he! Is je zus ook van plan wat vaker met je mee te komen?
En heeft zij zelf andere hobby's/sporten die ze doet, waar jij nog iets van kunt/wilt leren? :grinny:

Ik vind dat ons 'uitwisselings'ding echt top werk. Ben nu ook weer gemotiveerd om wat vaker te wielrennen. I've really missed it!
Toch fijn..een VPR pakken terwijl iedereen jullie aanstaarde ;)

En hoe ging dat?
HAHA, ja. Ik heb er toch wel een beetje schijt aan en ik werd een beetje opstandig van dat gestaar en de reacties. Ook van mensen die normaal nog maar net gedag kunnen zeggen. Dan hoef je nu ook niet je muil open te trekken, toch? :eyes:
Vooral de achterlijke vraag: 'Zijn jullie (tweeling)zussen?'. Neen, we zijn verre kennisen. :emo: b*ch, pleaseeee.:nut:

Beentreen ging lekker! Hieronder een recap. :alien:

20190327-LEGS-CARDIO
Food
: 2000kcal (high carb)
Train: Benen/Cardio

Lekker getraind gisteren! De focus was er weer en I was hungry for some squatties. Ik heb op mijn ademhaling etc. gelet. Dat ging al stukken beter, maar natuurlijk kan ik nog veel leren, @ProudPizza en @Kakelkipje. Kwestie van informatie opzoeken en toepassen, lijkt me. Anyhow, hieronder de treen dus.:flex:

Samenvatting:
  • Warming up - Leg extension: 2x15x28kg & hip flexors stretchen
  • Squat
    Warming up: 1x12x20kg (barbell only), 1x10x30kg, 1x8x45, 1x5x55kg
    Working set: 5x5x60kg (VPR):banana:
    Wanneer heb ik ooit nog eens een VPR-vrije week? :dunno:
  • Hack squat: 4x8x10kg
  • Lying leg curl - unilateral: 4x10x10kg
  • Seated leg curl - unilateral: 4x10x25kg
Cardio
  • Fasted cardio done
  • 30 minuten na training: Annie style incline lopen. Toch besloten om woensdag en donderdag na de training 30 minuten ipv 15 minuten te cardio-en, zodat ik dit op zaterdag niet hoef in te halen.:loopband:
Peachy points: :peachy::peachy::peachy::peachy::peachy: (Annie was zeer tevree).

Vanavond schouders/abs op Powerlift schoenen. Tips voor een betere houding op mijn military presses zijn altijd welkom!

Gaat Annie haar houding op Military Press verbeteren? Who knows! We gaan het vanavond meemaken.;)

Dilemma - sort of: vanwege mijn vermoeidheid heeft mijn coach aangegeven dat ik in een van de komende weken een trainingsvrije week moet plannen. Dat betekent: geen krachttraining, maar wel cardio. Hoe meer dagen er voorbij gaan, hoe meer ik denk dat ik deze week echt moet gaan plannen. De vraag is echter wanneer! Er zijn een paar opties:
  1. Week 14 (volgende week)
    Voordeel: week 14 nadert al snel.
    Nadeel: @wovano is een week out en ik wil hem natuurlijk (mentaal) steunen tijdens zijn laatste trainingen voor zijn tweede wedstrijd.
  2. Week 15
    Voordeel: na de drukte van de wedstrijd kunnen relaxen
    Nadeel: zondagavond na de wedstrijd, maandagavond en zaterdagavond wordt er gecheat. Dit hoeft natuurlijk niet uit de hand te lopen, want ik houd me overdag netjes aan mijn schema. Toch voelt het niet echt heel chill aan om dan als een luie zak alleen maar wat cardio te zitten doen, terwijl er vreetpartijtjes in de planning staan.
  3. Week 16
    Voordeel: geen bijzonderheden, dus geen obstakels
    Nadeel: duurt nog wel even.
  4. Week 18
    Voordeel: als het goed is, heb ik dan een weekje vrij. Mogelijk ga ik dan een paar dagen weg met @wovano. Daar zullen we sowieso niet trainen.
    Nadeel: duurt dus nog wel even.
What to do? Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie het zouden aanpakken. Help a girl out! :eyes::engel:

persoonlijk zou ik week 16 doen. ik snap dat het nog wel even duurt maar in week 14 ben je te druk bezig met een goede partner zijn, en week 15 en 16 liggen erg dicht bij elkaar dus als je je er niet goed bij voelt om week 15 vrij te nemen...

Geniet nog maar ff van je (V)PR ....voor je het weet is het afgelopen :o

kan zijn dat eea al gezegd is maar over de deadlifts: een aparte dag voor deadlifts lijkt me niet nodig. Ik zou eerder kijken of je misschien wat minder volume kunt draaien (nee, zo erg is dat niet :p ). 5x5 op deadlifts is best wel een aanslag en helemaal als je al zo lang in een kcal deficit zit. 3x5 zou nog ruim voldoende zijn en zo is het ook makkelijker de intensiteit hoog te houden en evt zelfs nog te verzwaren. Evt pak je wat extra volume op isolatie wat veel minder belastend is als je het zo moeilijk vindt minder te doen :p

Ik zou week 15 vrij nemen chickie.

Je moet echt even af van de gedachte dat jejezelf een vretende luilak vindt.

KIJK EVEN HOE VER JE AL BENT GEKOMEN. Hoe dedicated je de afgelopen maanden bent geweest, hoeveel cardio je hebt gedaan, hoe netjes je conform schema hebt gedaan enz enz enz.

Je gaat geen stappen achteruit doen door een week even geen krachttraining te doen en wat meer te eten.. Het zal je juist goed doen om even rust te hebben van de krachttraining en wat meer te eten... Je lichaam en mind kunnen niet altijd alleen maar in standje "Must achieve goal" staan. Soms moet je even ademen ;)

Dan kun je straks vol goede moed er weer tegen aan, en zul je zien dat je qua energie e.d. weer meer kunt hebben.

Gewoon met je menneke overleggen....hij heeft je steun nu hard nodig....je bent wel een perfectionist :)

5 peachy points vragen om een peach update. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven