Fitness Seller

Lekker loggen met Annie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Congrats met je squat PR! Zit nog wel meer in als ik hem zo zie. Ik ben in!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.205
Thanks lief! Ben stiekem nog altijd een beetje aan het nagenieten.:peachy:
Mooi PR, gefeliciteerd! Daar had zeker meer ingezeten, voor de volgende keer dan :)

Denk dat je bracen is z'n algemeenheid een stuk beter kan bij de squats. Volgens mij neem je best wat lucht in je borstkast ipv in je buik. En begin je vluchtig aan je rep als je net je ademteug naar binnen haalt; zal hier meer de tijd voor nemen om bovenin op spanning te komen.
Denk dat ik (en waarschijnlijk een heleboel anderen) nog veel op het gebied van ademhaling kan leren. Eens kijken of hier interessante video content over is te vinden. (Tips zijn zeker welkom!)
Nu weer een tijdje geen gekke dingen doen. Over een maand of drie wil ik op de 3 compounds weer maxen. Waarschijnlijk ga ik dan twee zaterdagen uittrekken om de max squat en deadlift te testen. Maximale Bench doe ik denk ik tijdens de gewoonlijke training, omdat dit iets minder tijd in beslag neemt. Maar who knows, misschien ook gewoon apart plannen. :dunno:
d'awwww:aai:
Thanks @SP1988. Ging lekker idd!:D:D
Damn girl, je gaat keihard op die squats! Super hoor!
Thanks Bubsie! Langzaam naar de 100kg. Dat gaat me dit jaar wel lukken, als alles zo goed blijft gaan.:flexing:
Nice! Op de 80 kg bleef mijn gymbro waar ik al weken op in praat om NIET te gaan kuren fijn onderin zitten :p Goed bezuhgg!!
Thanks @Saik :grinny:. Weet alleen niet of dat meer zegt over mij of je gym bro. :haha:
sterk je squat! je gaat echt hard vooruit zeg! :cheer:
YEAH BUDDY! Langzaam wordt het nog eens wat met die gekkie Annie. Nu die bench nog een beetje opkrikken en dan mag ik mezelf decent noemen.:tanden:
Een gymbro die niet eens 80 kan squatten wil gaan kuren? :o
:roflol:
:lol:
Congrats met je squat PR! Zit nog wel meer in als ik hem zo zie. Ik ben in!
Thanks @Veinsta! En welkom, leuk dat je in bent. :)
:dunno: Flinke pets verkopen, toch?

Laatst bewerkt:
Wordt er nog een beetje getraind hier?????????????????????

3 cijfers SQ is echt een mijlpaal voor lady Ennie :wl: :cool:

Die 80 kg ging echt super easy, zag er niet uit als een 1RM :cool:. Gefeliciteerd met je pr!

Wat ademhalen betreft: inademen naar je buik, lucht vastzetten en alles goed op spanning zetten (romp, benen, bovenrug). Belangrijk is ook om je voeten goed in de grond te schroeven (tenen grijpen in de vloer, zeg maar). Adem pas loslaten als je de lift voltooid hebt.

Je gaat lekker!

• #1.209
Wordt er nog een beetje getraind hier?????????????????????
Wat kan jou het schelen. Je reageert hier nooit. :sad:
Getraind wordt er overigens nog! Gelogd wat minder, door de drukte.

3 cijfers SQ is echt een mijlpaal voor lady Ennie :wl: :cool:
You bet, Bosco!:cool: Dat zou echt supertof zijn.
Die 80 kg ging echt super easy, zag er niet uit als een 1RM :cool:. Gefeliciteerd met je pr!

Wat ademhalen betreft: inademen naar je buik, lucht vastzetten en alles goed op spanning zetten (romp, benen, bovenrug). Belangrijk is ook om je voeten goed in de grond te schroeven (tenen grijpen in de vloer, zeg maar). Adem pas loslaten als je de lift voltooid hebt.

Je gaat lekker!
Dat is een goede tip. Woensdag staan de beentjes weer op het programma, dus ik zal aan jou en je tip denken. :rolleyes:
En bedankt voor het complimentje, strong woman. :wl:

20190321-SHOULDERS-ABS-CARDIO
Food
: 1790kcal (moderate carb)
Train: Schouders/buikspieren/Cardio

Hier was de vermoeidheid wel heel aanwezig. Waarschijnlijk door wekenlang slaaptekort in combinatie met de excitement en uitputting van de PR legday. Desalniettemin heb ik me door deze training geduwd, inclusief cardio.:rolleyes:

Samenvatting:
  • Military press
    Working set: 5x5x22,5kg
    Wel vanuit mijn tenen en met een kuthouding, omdat ik in een heel irritant squatrack stond. De ondergrond daar is voor mij niet echt top om heel stabiel te staan. Op aanraden van @wovano doe ik komende donderdag mijn Powerlift schoenen aan, in de hoop dat het dan wat beter gaat. Ik vind MP sowieso een kutoefening met mijn holle rug, omdat ik op de een of andere manier nooit helemaal in een 'comfortabele/natuurlijke' positie kan staan als ik gewicht boven mijn hoofd moet duwen.:dunno:
  • Side raise - unilateraal: 4x10x4kg
    Lekker MMC, feel the burns.
  • Upright row: 4x10x13,5kg.
    Daarna nog buikspieroefeningen:
  • Cable crunches: 3x15x30kg
  • Leg raises: 3x15xBW
Cardio
  • 30 minuten fasted cardio (hometrainer)
  • 15 minuten na training: Annie way of cardio.
Peachy points: :peachy::peachy:(Matig enthousiast, maar het kan dan ook niet altijd feest zijn).

20190322-BACK-BICEPS-CARDIO
Food
: 1560kcal (low carb)
Train: Rug/biceps/Cardio

Buhhhh, wat een schijttraining. Deadlifts vallen de laatste tijd heel zwaar. Ik vraag me af waardoor het komt...:windup:
  1. Kcaltekort dat al meer dan een jaar voortduurt begint zijn tol te eisen;
  2. Ik word lichter, maar het gewicht aan de barbell blijft hetzelfde;
  3. Wekenlang slaaptekort en dus geen volledig efficiënt herstel;
Probably een combinatie van bovenstaande opties.

Ik heb deze training ook afgelopen zaterdag met mijn coach besproken, want ik kan het echt niet meer opbrengen om deze volledige training mét cardio te volbrengen op een dag. Ze gaf aan dat ik eventueel een aparte deadlift training kan inplannen. Of ik kan twee oefeningen minder doen en wissel dan wekelijks af welke oefeningen wel/niet worden gedaan.
Mijn voorkeur gaat zelf uit naar optie 1, zodat ik wel alles kan afwerken. Anders heb ik het gevoel dat ik dingen ga skippen en voel ik me een luie vlegel. Deadliften kost me helaas heel veel tijd, omdat ik tussen de sets door nu echt meer tijd moet gaan nemen om te herstellen. Bij set 1 met 80kg denk ik namelijk al dat ik kapot ga blijven. 45 minuten later (inclusief opwarming), zit het deadliften erop en moet ik vervolgens nog een hele rug/bicep training doen. Dat is echt too much op dit moment. :yawn:

Samenvatting:
  • Deadlift
    Warming up: 1x10x50kg, 1x10x60kg, 1x8x70kg
    Working sets: 5x5x80kg
    Toen dus al helemaal leeg en als een zombie de rest van mijn training afgetikt.
  • Lat pull down - close grip: 4x10x30kg
  • Seated row - close grip: 4x10x30kg
  • Incline DB curl: 1x10x4kg, 3x8x6kg
  • Pose curls: 4x10x7kg
Cardio
  • 30 minuten fasted cardio (hometrainer)
  • 15 minuten na training: skipped, want er stond een extra cardiosessie op de planning. :)
Peachy points: :peachy:(Dikke vette meh, maar wel afgerond).

20190323-LEGS
Food
: 1560kcal (low carb)
Train: Benen

Inhaaltraining: rest van legday, nadat ik op woensdag alleen gesquat had. Deze training deed ik in de gym waar we onze check-ups hadden, want het was natuurlijk weer check-up time. Deze keer voor zowel mij als @wovano. :)

Samenvatting:
  • Lunges (vanaf blok voor extra diepte): 4x10xBW
  • Hack squat: 4x10xlege machine.
    De machine voelde zwaarder aan dan de machine in Haefland. Heb het hier dus ook maar even bij gelaten.
  • Leg press: 4x10x? No fucking clue.
    @wovano zei dat die oefening chill was, maar ik vond het maar een pleurisoefening. Rare beweging met die machine.
  • Leg curl - unilateraal: 4x10x30kg
  • Lying leg curl - unilateraal: 4x10x'oeps, vergeten te noteren'.
Cardino
  • Cardiosessies zaten er alweer op deze week.
Peachy points: :peachy::peachy:(Ik snap niet hoe mensen hier een fatsoenlijke legday kunnen neerzetten.???).

20190324-CARDIO
Food
: 2000kcal (moderate carb + beetje extra foodz vanwege het fietsen:meal:)
Train: wielrennen

Vandaag was de dag dat ik de moed verzamelde om na twee jaar eindelijk weer eens op mijn wielrenfietsje te stappen. Ik had nogal een angst gecreëerd door de klikpedalen, waardoor ik continue bang was dat ik op mijn gezicht zou pleuren. Dat is vooralsnog nooit gebeurd, maar die angst was wel behoorlijk aanwezig. Door collega's en mijn zus liet ik me overhalen en samen hebben we een klein rondje van 30km gedaan. Het begin is er en ik hoop snel wat meer km's te kunnen maken.
Conditioneel had ik gemakkelijk 50-60km of misschien wel meer kunnen doen, maar door de legday verzuurden mijn benen gelijk als ik ook maar een beetje in de buurt van een heuvel kwam. Mooi voordeel: omdat dit een extra cardiosessie was, mocht ik van de coach iets extra's eten. Dat werd dus de Hazelnut-Nougat reep van Barebells. Dayumn, het was een duur reepje. Maar far out de lekkerste die ik ooit heb gehad!

Wel een tof vooruitzicht dat ik dit nog altijd leuk vind om te doen. Een extra manier om weer wat kcal te verbranden en ook om met een vriendin of mijn zus of mijn collega's een beetje te quality timen. Denk dat ik de extra verbrande kcal als een leuk voordeel ga zien, maar dat ik mezelf af en toe ook een koffierondje gun met een stukje taart en cola zero. Moet kunnen, want ik ben ook keihard aan mijn doelen aan het werken.:flex:

Cardi-hell-yes
  • De eerste 30km in mijn wielrenbeentjes:rocker2:
Peachy points: :peachy::peachy::peachy::peachy: (Niet bodybuilding-gerelateerd, maar wel enthousiast).

Goed bezig @ScumbagAnnie ervaar je vaker problemen door je holle rug mijn vriendin heeft hier ook last van en ik vraag mij af hoe ik haar kan helpen hierbij.

• #1.211
Goed bezig @ScumbagAnnie ervaar je vaker problemen door je holle rug mijn vriendin heeft hier ook last van en ik vraag mij af hoe ik haar kan helpen hierbij.
Thanks Fur!
Nee, doorgaans zit mijn holle rug me absoluut niet in de weg tijdens oefeningen. Alleen met MP voelt het super geforceerd aan. Eens kijken of die Powerlift-schoenen donderdag het verschil gaan maken...

Met welke oefeningen heeft zij problemen?

Ik vind MP sowieso een kutoefening met mijn holle rug, omdat ik op de een of andere manier nooit helemaal in een 'comfortabele/natuurlijke' positie kan staan als ik gewicht boven mijn hoofd moet duwen.:dunno:

Ik wist niet dat het een kutoefening was haha mij hebben ze geleerd.....bekken kantelen, billen samen knijpen en je pik naar voren duwen....ik hoop dat je hier iets mee kan :D

Buhhhh, wat een schijttraining. Deadlifts vallen de laatste tijd heel zwaar. Ik vraag me af waardoor het komt...:windup:
  1. Kcaltekort dat al meer dan een jaar voortduurt begint zijn tol te eisen;
  2. Ik word lichter, maar het gewicht aan de barbell blijft hetzelfde;
  3. Wekenlang slaaptekort en dus geen volledig efficiënt herstel;

5x5 DL is ook een behoorlijk volume Annie...je kan overwegen om je WO af te sluiten met DL ipv van er mee te starten en dan met bv 3x5 of 1x5
iom je coach :)

Als je al 45minuten bezig bent met DL dan is het inderdaad beter hier een aparte training van te maken.
Anders ben je 2+ uur in de gym en gewoon helemaal kapot...
Persoonlijk zou ik ze ook opsplitsen :)

Maaarrr maarrr, hoe was je checkup babe?!?!

Ik zie je dagelijks maar het valt me echt op dat je steeds beter in shape komt. :eyebrow: Heb ik natuurlijk geen problemen mee.

Thanks Fur!
Nee, doorgaans zit mijn holle rug me absoluut niet in de weg tijdens oefeningen. Alleen met MP voelt het super geforceerd aan. Eens kijken of die Powerlift-schoenen donderdag het verschil gaan maken...

Met welke oefeningen heeft zij problemen?
Mijn vriendin heeft sowieso al sneller last van haar rug en staat enorm hol door turnen van vroeger.

Gisteren met squaten dat ze niet diep genoeg kon en het haar pijn deed. (Ondertussen wel 8x45 gedaan).

Shoulder press doet haar ook zeer op de rug.
Rows vind ze ook niet altijd even fijn.

Heb de afgelopen maanden zelf gemerkt dat slaap enorme invloed heeft op hoe ik me voel tijdens trainingen en hoeveel energie ik heb.
Wist altijd wel vanuit artikelen etc dat slaap belangrijk was, maar dat kreeg ik pas echt door toen ik het verschil ging merken.

Heb zelf ook dat deadliften erg zwaar valt. Ik heb dan ook (ik time het niet, maar gevoelsmatig) 4-6 min rust tussen m'n setjes nodig tegenwoordig :o
Zelf zou ik kiezen voor volumevermindering op de oefeningen na je deadlift. Een extra trainingsdag rommelt ook weer met je herstel, wat vervolgens weer invloed heeft op hoe je je volgende (volledige) training zal voelen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven