Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little (1 bezoeker)

Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

  • Eens

    Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

    Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Je maakt het echt zo tering ingewikkeld voor jezelf.

Ga minder trainen in de week, sowieso slaat die 7 keer nergens op. Maak er 4-5x van en doe voorlopig geen oefeningen waar je ook maar enig ongemak ervaart.
 
Het wordt er niet makkelijker op met al die tegengestelde adviezen. Ik weet niet meer naar wie ik nu moet luisteren.
  • De één zegt een paar weken volledige rust nemen, de ander zegt volledige rust is nergens voor nodig.
  • De één zegt de zware compounds waarbij de onderrug wordt belast tijdelijk schrappen, de ander zegt vooral doorgaan maar met een lager gewicht.
  • De één zegt machine chest press is prima, de ander zegt nee je moet benchen met de beentjes in de lucht.
7 dagen trainen is nergens voor nodig.
4 a 5x is voldoende en de dagen dat je hlgeen kt doet zou je kunnen wandelen/fietsen .

Wbt de oefeningen kun je bij het benchen je rug iets minder hol trekken of idd met benen omhoog benchen.
Machine press is ook prima te doen, niets mis mee. Beide zijn prima opties.

Verder vrij weinig mee gekregen van het hele rug gedoe. Wanneer het een zwakke plek is zou ik er werk van maken dit sterker te krijgen. Je zou ook in de buurt een goede sportmasseur kunnen zoeken en daar een paar keer langs gaan.
 
Waarom niet? Onderstaande oefening is toch een prima alternatief voor bankdrukken als je last hebt van je onderrug? In feite is dit dezelfde houding als iemand die op een bench ligt met de beentjes in de lucht. Je haalt de arch uit de onderrug.
De grap kwam niet aan (ik hoor krekels), ik bedoelde echt bankdrukken (die machine zou ik eerder rugleuningdrukken noemen ;)).
Nee hoor, ik denk dat zo'n seated chest press ook werkt, maar ik denk dat je met platte bank / beentjes in de lucht meer garantie hebt dat je rug ontlast is en blijft.
Met zo'n seated press loop je nog een beetje risico dat je afzet met je voeten en je rug erin zet, maar dan komt die druk al minder van achter je rug zoals bij bankdrukken, dus zal wel loslopen, zul je zelf wel aanvoelen.
 
Het wordt er niet makkelijker op met al die tegengestelde adviezen. Ik weet niet meer naar wie ik nu moet luisteren.
  • De één zegt een paar weken volledige rust nemen, de ander zegt volledige rust is nergens voor nodig.
  • De één zegt de zware compounds waarbij de onderrug wordt belast tijdelijk schrappen, de ander zegt vooral doorgaan maar met een lager gewicht.
  • De één zegt machine chest press is prima, de ander zegt nee je moet benchen met de beentjes in de lucht.
Je lichaam verteld je alles wat je moet weten. Jij weet welke prikkel jouw pomp en spierpijn, en dus groei oplevert. Maakt toch geen fuk uit, hoe een ander het beleeft.
 
Het wordt er niet makkelijker op met al die tegengestelde adviezen. Ik weet niet meer naar wie ik nu moet luisteren.
  • De één zegt een paar weken volledige rust nemen, de ander zegt volledige rust is nergens voor nodig.
  • De één zegt de zware compounds waarbij de onderrug wordt belast tijdelijk schrappen, de ander zegt vooral doorgaan maar met een lager gewicht.
  • De één zegt machine chest press is prima, de ander zegt nee je moet benchen met de beentjes in de lucht.

Je moet natuurlijk niets en het zijn allemaal maar suggesties:)
 
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken. Ik ga er mee aan de slag.
 
Je maakt het echt zo tering ingewikkeld voor jezelf.

Ga minder trainen in de week, sowieso slaat die 7 keer nergens op. Maak er 4-5x van en doe voorlopig geen oefeningen waar je ook maar enig ongemak ervaart.
Mee eens gewoon 4-5keer ik ga zelf 6keer. Maar ik ben nog jong mijn lichaam hersteld sneller. Met 7keer heeft je lichaam bijna geen kans om te herstellen
 
Heb de hoeveelheid calorieën verder opgeschroefd (>3500 KCal/dag). De volgende uitdaging wordt nu een soepele spijsvertering zonder darmkrampen bij deze hoeveelheid voedsel. Gisterochtend na m'n ochtendwandeling was ik net op tijd weer thuis om m'n volledige darminhoud te ledigen op het toilet, nadat die darmen tijdens de wandeling al moeilijk begonnen te doen. Ik merk sowieso dat een wandeling de darmwerking nogal kan stimuleren. Misschien 's ochtends geen koffie meer drinken of wat minder vezelrijk eten.

Beetje onsmakelijk verhaal zo op de vroege ochtend, maar volgens mij verteer ik pinda's ook niet volledig. Zag de restanten nog terug in de ontlasting zeg maar... :bang:
 
Heb de hoeveelheid calorieën verder opgeschroefd (>3500 KCal/dag). De volgende uitdaging wordt nu een soepele spijsvertering zonder darmkrampen bij deze hoeveelheid voedsel. Gisterochtend na m'n ochtendwandeling was ik net op tijd weer thuis om m'n volledige darminhoud te ledigen op het toilet, nadat die darmen tijdens de wandeling al moeilijk begonnen te doen. Ik merk sowieso dat een wandeling de darmwerking nogal kan stimuleren. Misschien 's ochtends geen koffie meer drinken of wat minder vezelrijk eten.

Beetje onsmakelijk verhaal zo op de vroege ochtend, maar volgens mij verteer ik pinda's ook niet volledig. Zag de restanten nog terug in de ontlasting zeg maar... :bang:
Agh zolang je niet sputtert 🤣
 
Ik merk sowieso dat een wandeling de darmwerking nogal kan stimuleren
Ja dit is gewoon een feit. Daarom word het ook aangeraden bij personen met darmproblemen om de peristaltiek te helpen.
Als je dit vervelend vind kan je mss een tijdje voor het wandelen vooral “vast” voedsel eten (yoghurt en shakes voor na het wandelen houden)
 
Wandelen/beweging en koffie zijn bekende hulpmiddelen voor de spijsvertering. Juist goed als de vertering actief is, maar bakkie koffie misschien beter na de wandeling. Krampen moet je natuurlijk voor uitkijken, maar zolang het verder een beetje vast blijft lijkt het me een goed teken dat de boel aan het werk is.
  • De één zegt een paar weken volledige rust nemen, de ander zegt volledige rust is nergens voor nodig.
  • De één zegt de zware compounds waarbij de onderrug wordt belast tijdelijk schrappen, de ander zegt vooral doorgaan maar met een lager gewicht.
  • De één zegt machine chest press is prima, de ander zegt nee je moet benchen met de beentjes in de lucht.
Ik dacht te lezen dat de consensus is: geen volledige rust, maar wel minder dan 7 dagen/week. Tweede punt geloof ik gemiddeld meer richting schrappen/vervangen (en ik denk persoonlijk als je *echt* nog last hebt, beter in ieder geval tijdelijk schrappen tot de pijn weg is, en dan licht opbouwen). Derde - als je mij bedoelt - om het even zolang je niet alsnog je rug belast door te smokkelen met de seated. Ik ben fan van zoveel mogelijk bewegingsvrijheids zodat je ook de delen van de spieren traint die zorgen voor stabiliteit en coordinatie, en machines 'locken' een bepaalde bewegingsrichting.

Maar het is aan jezelf toch, als er verschillende suggesties zijn, kies je degene die het beste bij jou past, maar ik zou er wel iets uit proberen te halen, of in ieder geval iets veranderen aan wat je doet als je denkt dat iets niet goed is (rugpijn, beperkte groei, etc.).
 
Ja.. dan krijgen we straks om 11h een post van em van het toilet: "ik zit hier al 2 uur en hij wil er maar niet uit komen, wat nu?"
 
LOL, het is wel een moeizame contest zo. Ik ben blij dat ik een ritme heb
06:30 op, 07:00 ontbijt en 2 koffies verder. Toilet bezoek voor de dag en klaar.
 
woensdag 21-07: pull

Exit pull ups en barbell rows totdat de onderrug weer in orde is!

Oefeningsets x reps x kg
1. cable lateral pulldown, overhand grip4 x 8 x 61
2. machine row (plate loaded, gewicht per arm)4 x 10 x 32½
3. bench supported dumbbell row, unilateral4 x 12 x 32
4. machine lateral pulldown (plate loaded, gewicht per arm)10,11,12,13 x 40
5. cable + rope face pull4 x 15 x 25
6. machine biceps curl12,10,9,9 x 27½
7. machine rear delt fly15,14,13,13 x 38½
8. machine back extension20 x 36½, 3 x 20 x 38½
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit zo, pijnloos verlopen?
 
Back
Naar boven