AndroidHealthClinic

Lies trainingsschema

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik haat warming ups...

Ja, ik wil gewoon lekker gelijk aan de slag ipv dat softe gedoe vooraf :roflol:
Lekker hardcore en geen geouwehoer hoppa!

Imo kan je best bulgarian split squat in de smith doen als je dat liever zo doet. Je moet je niet zo hard focussen op je evenwicht te behouden waardoor dat geen beperkende factor is, wel zal je gluteus medius wat minder moeten werken omdat de stabiliserende functie grotendeels wegvalt.

Kep weer een serieuze vraag, vinden jullie spierpijn wel of geen indicator voor een goed geslaagde workout?
Ik baal er wel van als ik nix voel de volgende dag....

Kep weer een serieuze vraag, vinden jullie spierpijn wel of geen indicator voor een goed geslaagde workout?
Ik vind het geen goede indicator voor een geslaagde training.
De beste indicator voor een geslaagde training is voor mij het behalen van progressieve overload ten opzichte van de vorige training.

Ik vind het geen goede indicator voor een geslaagde training.
De beste indicator voor een geslaagde training is voor mij het behalen van progressieve overload ten opzichte van de vorige training.
Probeer je dat elke training, wat is de frequentie hiervan?

Probeer je dat elke training, wat is de frequentie hiervan?
Iedere training. Ik probeer er naar te streven iedere training op zijn minst 1 herhaling meer te pakken dan de training ervoor.
Dus stel ik squat 3 sets, de eerste set haal ik 11 herhalingen, de tweede 10 en de derde 9 (dus 20 herhalingen totaal).
Als ik volgende training op datzelfde gewicht 21 herhalingen gedaan krijg vind ik dat een geslaagde training.

Iedere training. Ik probeer er naar te streven iedere training op zijn minst 1 herhaling meer te pakken dan de training ervoor.
Dus stel ik squat 3 sets, de eerste set haal ik 11 herhalingen, de tweede 10 en de derde 9 (dus 20 herhalingen totaal).
Als ik volgende training op datzelfde gewicht 21 herhalingen gedaan krijg vind ik dat een geslaagde training.
tnx, dat is volgens mij wat ik (nog ietwat klungelig) aan het proberen ben.

maar wil wel graag die schade voelen, dan weet ik ook dat er iets hersteld moet worden, zodat er gebouwd wordt.
Al is dat laatste volgens mij per definitie niet altijd waar..

tnx, dat is volgens mij wat ik (nog ietwat klungelig) aan het proberen ben.

maar wil wel graag die schade voelen, dan weet ik ook dat er iets hersteld moet worden, zodat er gebouwd wordt.
Al is dat laatste volgens mij per definitie niet altijd waar..
Als spierpijn je streven is: hoe dieper en langzamer je de negatieve fase van de beweging doet, hoe meer spierpijn je zult hebben :thumb:

Als spierpijn je streven is: hoe dieper en langzamer je de negatieve fase van de beweging doet, hoe meer spierpijn je zult hebben :thumb:
Nee, ik wil streven naar wat echt waar is en ik meer spieropbouw krijg ipv mezelf met een illusie voor te houden naar een heel ander doel werk, so tnx for sharing your knowledge.

al is wat je zegt wel een heerlijke training, love it en doe dat vaak!
maar beter dus focus op overloading!!

Je kan op verschillende manieren progressive overload toepassen. In het aantal reps of in het gewicht. Ikzelf pas progressive overload toe obv gewicht. Iedere training pak ik dus iets meer gewicht dan de vorige keer maar wel hetzelfde aantal reps. Hoeveel dat is verschilt dus per oefening. Bij RDL of Hipthrust pak ik 2,5kg per keer, maar overhead press bijvoorbeeld maar 250 gram per keer (microplates).

Zelf vind ik spierpijn geen goede indicator of ik wel of niet goed getraind heb. Sterker nog, soms heb ik zo'n spierpijn (bijvoorbeeld kuiten in het begin) dat ik een week amper normaal kan lopen en dus ook oefeningen lastiger gaan. Het feit dat ik elke keer iets meer gewicht kan pakken dan de keer daarvoor vind ik een betere graadmeter.

Geen indicator, als je een marathon rent heb je ook spierpijn maar daar gaan je benen absoluut niet van groeien.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven