AndroidHealthClinic

Lies trainingsschema

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
:roflol:

Je bedoeld dat je progressief overload en meer aankan? dat is een betere indicator? dat zeggen er meer ja, die zie ik nu ook wel meer in.
Of bedoel je dat je een pompeffect ziet en soort stijfheid voelt?

wat is aas?
Visvoer.(ana) Boilies etc

robin-red-garlic-boilies_7_1.jpg

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: LJ
Aas. Androgene anabolen steroïden. Androgeen is dan mannelijk.

Check Google, die weet bijna alles.

Bij een marathon maak je teveel herhalingen met een te licht gewicht om spieren op te gaan bouwen.
Niet de juiste trainings prikkel.

Er treden wel verandering in je spieren op, maar groei is er niet één van. Denk dan aan betere/ efficientere werking, meer kleine bloedvaten die worden aangemaakt etc.

• Like
Ja, die snap ik. Maar dan denk ik, als je marathon hebt gerend zoals @wovano zei en je hebt spierpijn, dan zouden ze toch ook kunnen groeien? spierpijn is schade, schade wordt beter hersteld dan oorspronkelijke situatie dus sterkere spieren.
En als er dan gewenning optreed dan is er geen schade meer dus ook geen herstel naar beter?
Ik vind het zo lastig dit, zijn hier geen artikelen over? :roflol:
De gewenning treed op in de zenuwen die minder gevoelig worden. Als je het niet gewend bent zijn je zenuwen gevoelig voor de schade en geven pijn aan, als je het wel gewend bent dan negeren je zenuwen de schade en geven geen pijn aan. Die pijngrens ligt dan hoger zeg maar.

Daardoor kan er in beide gevallen schade van een training zijn, waarbij je het met een pijngrens die het beter gewent is niet voelt, en zo geeft het uitblijven van pijn op zich dus niet aan dat de trainingsessie niet nuttig is geweest.

Bij een marathon is er ook schade maar waarschijnlijk te veel om dusdanig te herstellen dat je spieren erna groter eindigen, en dan gaat het om verschillende vezeltypes en andere aanpassingen (mytochondria, doorbloeding) dan spiergroei waar meer bouwstoffen naartoe gaan ten koste van de algehele spiergroei.

Je bedoeld dat je progressief overload en meer aankan? dat is een betere indicator? dat zeggen er meer ja, die zie ik nu ook wel meer in.
Of bedoel je dat je een pompeffect ziet en soort stijfheid voelt?
Dat je een pompeffect ziet en enige stijfheid voelt. Is tenminste een indicatie dat die spieren redelijk wat werk hebben gedaan en ergens van aan het herstellen zijn.

Professieve overload zou ik los zien.

Dat kun je namelijk ook toepassen binnen je al behaalde capaciteiten. Als jij maximaal 50 x 8 kon squatten maar van week tot week eerst 40 x 8, 45 x 8, 50 x 8 doet dan is dat progressieve overload geweest maar heb je nog geen bewijs dat je bent gegroeit. Dan zou je moeten wachten tot je PRs zet met 52 x 8 om te kunnen zeggen dat de trainingsperiode daarvoor nuttig is geweest. Dat is uiteindelijk de bevestiging die je zoekt, maar daarmee kun je weer niet bepalen of specifieke trainingen in die periode nuttig waren. En je zult niet elke training PRs zetten, terwijl het dan alsnog wel nuttige trainingen kunnen zijn.

En je kunt progressie ook opmerken ondanks dat een trainingsessie niet nuttig was, dan is je trainingscapaciteit al gegroeid van eerdere sessies waardoor je nieuwe PRs kunt zetten, maar stimuleren die nieuwe trainingsessies geen verdere verbeteringen. Dan zal de progressie weer vastlopen maar weet je niet direct welke sessies niet nuttig genoeg waren.

anabole androgene steroïden

• Topic Starter Topic Starter
Workout today, merk wel dat ik meer kan tillen dan ik denk en deed?! heel raar.

HT
15 x 90
12 x 127,5
10 x 130 PR
10 x 130
15 x 90

Squat, niet in de smith machine, op advies van alhier en ook op advies; tevens mezelf gefilmd waardoor ik zag dat mijn knieën te ver naar voren gingen volgens mij. wellicht post ik het ooit nog. En nee, het was niet eng gelukkig :roflol:
15 x 23
13 x 25
12 x 30
12 x 35
4 x 60 PR (deze wel ff in de squat)

Frog reverse hyper in squat machine;
15 x 20
12 x 25
10 x 28
10 x 30 PR

Cable kick back, 45 graden geprobeerd afwisselend ook 30, met dank aan tips hier.
Per been;
12 x 18
12 x 20 PR

Een Lunge toegevoegd, de defecit volgens mij, op een klein verhoginkje zodat je lager afstapt naar achter, focus op afstap been.
Per been;
2 x 12 x 6

Lying leg curl
12 x 32
12 x 34,3 PR

AL met al ben ik tips van hier aan het integreren, dank ervoor, echt super fijn!

Feedback meer dan welkom..

Thanks Thank You GIF

Met een filmpje kan ik meer feedback geven. Dus top dat je los hebt gesquat maar graag ontvang ik een fillmpje

Ben ik weer!
Gewoon trouw aan het doorgaan met mijn schema en sinds vandaag over op een nieuwe.
Heel dankbaar voor deze :heart::heart::heart:
Nu al spierpijn, over de nog bestaande spierpijn heen, dus dat beloofd wat.
Woensdag weer voor de 2e training dus nu tijd om te herstellen en vreten.
Deze week bijna 1 kilo zwaarder dan paar weken geleden, dus gaat goed, de repen tikken aan :clap:

Mijn nieuwe begin:
Start met een deadlift, romanian, barbell.

WA 20kg x 12
30kg x 12
35kg x 12
40kg x 7
30kg x 8

Hip Thrust,, single leg
Wilde met een kettlebell, maar voelde veel te zwaar op mijn zak met botten, kon geen goeie houding vinden, dus maar een barbell gepakt
WA 12kg x 12
per been;
20kg x 12
20kg x 15
25kg x 10

Squat, heels elevated, met Dumbells;
12kg x 12
14kg x 12
18kg x 10
20kg x 8

Stepping Lunges, met barbells, ook zeker niet mijn ding. hou niet van het terug stappen. Misschien vervangen door lunges op de plaats met een barbell (smith machine?).
Per been;
3 x 10kg x 12

Lying leg curl, eccentric, one leg, heerlijk aan het shaken hiero
Per been;
14kg x 10
16kg x10
18kg x 8

Nog wat hersenspinsels voor wie zin heeft te reageren;
Is het oké zo dat per set het gewicht omhoog gaat en de reps dan wat minder worden?
Is dat het Pyramide verhaal?
Pas je dat bij alles toe?

Ziet er goed uit omhoog in gewicht en omlaag in reps is inderdaad normaal. Kan je in principe overal bij toepassen. Je moet naar je lichaam luisteren en kijken wat lekker voelt en wat niet.
Een beetje zoals goede seks is het wat vind je lekker aanvoelen en wat niet.

• Heart
Ben ik weer!
Gewoon trouw aan het doorgaan met mijn schema en sinds vandaag over op een nieuwe.
Heel dankbaar voor deze :heart::heart::heart:
Nu al spierpijn, over de nog bestaande spierpijn heen, dus dat beloofd wat.
Woensdag weer voor de 2e training dus nu tijd om te herstellen en vreten.
Deze week bijna 1 kilo zwaarder dan paar weken geleden, dus gaat goed, de repen tikken aan :clap:

Mijn nieuwe begin:
Start met een deadlift, romanian, barbell.

WA 20kg x 12
30kg x 12
35kg x 12
40kg x 7
30kg x 8

Hip Thrust,, single leg
Wilde met een kettlebell, maar voelde veel te zwaar op mijn zak met botten, kon geen goeie houding vinden, dus maar een barbell gepakt
WA 12kg x 12
per been;
20kg x 12
20kg x 15
25kg x 10

Squat, heels elevated, met Dumbells;
12kg x 12
14kg x 12
18kg x 10
20kg x 8

Stepping Lunges, met barbells, ook zeker niet mijn ding. hou niet van het terug stappen. Misschien vervangen door lunges op de plaats met een barbell (smith machine?).
Per been;
3 x 10kg x 12

Lying leg curl, eccentric, one leg, heerlijk aan het shaken hiero
Per been;
14kg x 10
16kg x10
18kg x 8

Nog wat hersenspinsels voor wie zin heeft te reageren;
Is het oké zo dat per set het gewicht omhoog gaat en de reps dan wat minder worden?
Is dat het Pyramide verhaal?
Pas je dat bij alles toe?
Bulgarian split squat ipv lunges?

• Like
lol, ja schouders hoeft echt niet!
borst wel uiteraard.
Nochtans kunnen goed ontwikkelde schouders je juist een beter en rechter postuur geven. Rear delts oefening, side raises en overhead press ( eventueel met weinig gewicht DB's). Meer moet dat niet zijn voor een klein beetje ontwikkeling.

face pulls,shrugs en dat soort varianten laat je maar achterwegen, aangezien het al wel duidelijk is dat je gewoon een zo optimaal vrouwelijk figuur wilt.

• Like
De lunges kan je eventueel vervangen door walking lunges (kan je makkelijker je evenwicht bij behouden) of een step up.
Als je lunges "op de plaats" doet ben je eigenlijk een split squat aan het doen en geen lunge meer.

Aas. Androgene anabolen steroïden. Androgeen is dan mannelijk.

Check Google, die weet bijna alles.

Bij een marathon maak je teveel herhalingen met een te licht gewicht om spieren op te gaan bouwen.
Niet de juiste trainings prikkel.

Er treden wel verandering in je spieren op, maar groei is er niet één van. Denk dan aan betere/ efficientere werking, meer kleine bloedvaten die worden aangemaakt etc.
Verklaar ook eens waarom mannen in rolstoelen vaak erg gespierde armen hebben.

• Haha
Vandaag weer een workout volgens het nieuwe schema :heart:
Met dank aan @Kathlinoo :cheer:

1
HT, gewoon de normale zonder de 1/4e rep, wel van plan voor volgende keer.
WA 90x 12
130 x 12
2 x 132,5 x 10 = PR :clap:

2
Glute kickback, poging tot straight 45 graden, per been;
WA 25 kg x 15
29 kg x 15
2 x 32 x 12 = PR :clap:

3
Bulgarian split squat met dumbells, serieus, hier moet ik nog steeds aan wennen.
Ik dacht zelfs lange tijd dat je het rustende been trainde :roflol::roflol::roflol: want daar voel ik de glutes wel ???:roflol:
Ff veel youtube filmpjes kijken, vraag me af hoe hoog het plateau voor je resting leg moet zijn zodat je het in de glutes voelt. Van het voorste/werkende been dus !! ik sta volgens mij veel te hoog op de standaard bankjes van basic fit.

Per klauwtje een dumbell van 8 of 6 kilo, per been;
2 x 16kg x 12
1 x 12kg x 15

4
Back extension met barbell
3 x 25kg x 12

5
Leg press
59kg x 12
66kg x 12
73kg x 12

Vreten; ongeveer 1 kilo erbij sinds starten van loggen hier op forum :clap::cheer:

Top bezig Lies ga zo door.

Hoe voel jij je er zelf bij?

Ik ga hier ook volgen.

Is dit trouwens het log van Lies of van Henk? Ik denk ik vraag het even voor de zekerheid.

• Haha
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven