Fitness Seller

Lies trainingsschema

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
geleidelijk zal de spierpijn afnemen door gewenning/mindere belasting
( na elke wo bereiden je spieren zich voor op een zwaardere (lees meer stress, op je cns) belasting)

doe maar eens een nieuwe oefening, of train de 1e x na lange inactiviteit, hoeveel spierpijn je dan ervaart pfff

• Love
Waarderingen: LJ
Nee, ik wil streven naar wat echt waar is en ik meer spieropbouw krijg ipv mezelf met een illusie voor te houden naar een heel ander doel werk, so tnx for sharing your knowledge.

al is wat je zegt wel een heerlijke training, love it en doe dat vaak!
maar beter dus focus op overloading!!
Maak je niet zo druk Lies luister naar 1 persoon bijv @Kathlinoo en niet teveel denken.

Kopieer desnoods haar hele schema.

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag ff een tussendoor workoutje;

15 minuten video workouts voor de buispieren

Abdominal crunch machine:
12 x 41
12 x 43,2
10 x 45
10 x 46,1
10 x 47,2

Triceps dips machine
2 x 12 x 38
10 x 38
15 x 32

Triceps etensions machine
12 x32
12 x 33.1
10 x 34.2
10 x 35.3

Triceps extensions staand
15 x 5
10 x 6

En een beetje op de crosstrainer en loopband.

Waarom begin je met buik?

Triceps waarom zoveel op de machines?

Doe losse dips.
Skullcrushers etc.

• Like
Waarom geen schouders/borst maar alleen triceps?

• Like
Waarom begin je met buik?

Triceps waarom zoveel op de machines?

Doe losse dips.
Skullcrushers etc.
Buik was belangrijkste eigenlijk..
de rest beetje bijzaak..

skullcruster moet ik googelen...
losse dips bedoel je wat ik deed die staande?
of op een bankje?

Ik weet daar niks meer van ik was dronken en doorgesnoven.

Ik bedoel je oefeningen je bent en blijft een prachtige vrouw.

:D

• Love
Juist, normaal en rustig.
Daar doet @Henk123456 niet aan.

Kep weer een serieuze vraag, vinden jullie spierpijn wel of geen indicator voor een goed geslaagde workout?
Ik baal er wel van als ik nix voel de volgende dag....
Ik heb het altiijd meer gezien en ervaren als een indicatie van wel of niet gewend zijn zo te trainen. Dat de zenuwen anders nog gevoelig zijn voor de schade welke van het plots in die mate op die manier trainen ontstaat, terwijl als je regelmatig genoeg traint die gevoeligheid verdwijnt. Dus geen spierpijn voelen is zeker geen indicatie van een slechte workout, maar wel wat spierpijn voelen geeft wel een indicatie dat je tenminste wat gedaan hebt dat tot groei zou kunnen leiden. Snap je het nog?

Als het goed is zul je van voldoende trainingsstimulans naderhand wel iets merken, al is het maar pomp en een zekere aanhoudende spierspanning. Dat kun je vind ik wel een beetje als indicatie voor effectieve trainingen gebruiken.

Sommige mensen blijven wel gevoelig voor spierpijn, misschien door individuele verschillen of door zo'n lage trainingsfrequentie dat die gewenning nooit optreed. Spierpijn lijkt soms ook weer te kunnen komen door een gebrek aan proteine/kcal. (of door aas, lijkt het voor sommigen ook weer gevoeliger te kunnen maken) Of soms als je eens heel iets anders probeerd, een nieuwe beweging of verdere ROM die een spier nog niet zo gewend was.

Ik heb het altiijd meer gezien en ervaren als een indicatie van wel of niet gewend zijn zo te trainen. Dat de zenuwen anders nog gevoelig zijn voor de schade welke van het plots in die mate op die manier trainen ontstaat, terwijl als je regelmatig genoeg traint die gevoeligheid verdwijnt. Dus geen spierpijn voelen is zeker geen indicatie van een slechte workout, maar wel wat spierpijn voelen geeft wel een indicatie dat je tenminste wat gedaan hebt dat tot groei zou kunnen leiden. Snap je het nog?
Ja, die snap ik. Maar dan denk ik, als je marathon hebt gerend zoals @wovano zei en je hebt spierpijn, dan zouden ze toch ook kunnen groeien? spierpijn is schade, schade wordt beter hersteld dan oorspronkelijke situatie dus sterkere spieren.
En als er dan gewenning optreed dan is er geen schade meer dus ook geen herstel naar beter?
Ik vind het zo lastig dit, zijn hier geen artikelen over? :roflol:
Als het goed is zul je van voldoende trainingsstimulans naderhand wel iets merken, al is het maar pomp en een zekere aanhoudende spierspanning. Dat kun je vind ik wel een beetje als indicatie voor effectieve trainingen gebruiken.
Je bedoeld dat je progressief overload en meer aankan? dat is een betere indicator? dat zeggen er meer ja, die zie ik nu ook wel meer in.
Of bedoel je dat je een pompeffect ziet en soort stijfheid voelt?
Sommige mensen blijven wel gevoelig voor spierpijn, misschien door individuele verschillen of door zo'n lage trainingsfrequentie dat die gewenning nooit optreed. Spierpijn lijkt soms ook weer te kunnen komen door een gebrek aan proteine/kcal. (of door aas, lijkt het voor sommigen ook weer gevoeliger te kunnen maken) Of soms als je eens heel iets anders probeerd, een nieuwe beweging of verdere ROM die een spier nog niet zo gewend was.
wat is aas?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven