AndroidHealthClinic

Lies trainingsschema

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Is daar ook een machine voor vraagt deze nono

Ja dat kan ook maar met dumbells is het ook erg makkelijk

• Like
Waarderingen: LJ
Hij zal vast af en toe eens wat zeggen wat correct is, maar hij slaat zo vaak de bal mis. Kan ook nooit wat onderbouwen, zijn "science" is vaak om te huilen en als mensen hem op claims aanspreken of hem corrigeren kan hij alleen maar als een klein kind op de man spelen zonder deftige tegenargumenten te geven 🥲
Heb zijn boek een jaar of twee aangeschaft: een hoop onzin en geen één studie/onderzoek te bekennen.
Met z'n eindeloze fancy bodyweight oefeningen en bands ook altijd.
Dus nee, geen fan :emo:

Laatst bewerkt:
Hij zal vast af en toe eens wat zeggen wat correct is, maar hij slaat zo vaak de bal mis. Kan ook nooit wat onderbouwen, zijn "science" is vaak om te huilen en als mensen hem op claims aanspreken of hem corrigeren kan hij alleen maar als een klein kind op de man spelen zonder deftige tegenargumenten te geven 🥲
Heb zijn boek een jaar of twee aangeschaft: een hoop onzin en geen één studie/onderzoek te bekennen.
Dus nee, geen fan :emo:
Theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen iedereen reageert anders.
Dat maakt het ook zo leuk ontdekken wat voor je lichaam werkt en wat niet.
Denk dat Lies met name rendement kan halen uit het doen van meer basisoefeningen en daar in op te bouwen.

• Like
Laatste ook weer niet maar niet altijd als eerste.

Mijn LB trainingen zijn onderverdeeld in 3 hoofdoefeningen (die ik als eerste doe) met de verschillende grote "bewegingen": thrust/bridge, squat/lunge, hinge.
Op dag 1 draait het om de hinge, oftewel een RDL in mijn geval.
Op dag 2 de thrust/bridge, dan is de hip thrust de hoofdoefening (en doe ik dan ook als eerste)
Op dag 3 de squat/lunge, hier is de squat de hoofdoefening.

Naast de hoofdoefening steek ik er dan nog 2 accessory oefeningen bij met de andere twee "bewegingen".
Op dag 1 doe ik dan als accessory een front foot elevated lunge en een KAS glute bridge.
Op dag 2 een forward step lunge en een back extension
Op dag 3 een goodmorning en one leg hip thrust

Dan krijg je uiteindelijk zoiets:
Dag 1:
Romanian Deadlift
Front Foot Elevated lunge
Kas glute bridge

Dag 2:
Hip Thrust
Forward step lunge
Back Extension

Dag 3:
Squat
Goodmorning
One Leg Hip Thrust

If that makes sense :roflol:
Ik weet nu ff niet wat ik met de hip thrust moet.
Heb hem als hoofd oefening in elke training ingebouwd, 3x per week dus.
Is de enige die ik op zijn zwaarste doe en progressive overload.

maar moet dit dus eigenlijk ook 1x met de deadlift doen bv en de squat al heb ik die nu op een andere manier ingebouwd.
Niet tot maximaal maar tot flinke burn aan toe, afijn dat zie je ook in mijn logs.

Lastig...

Ik weet nu ff niet wat ik met de hip thrust moet.
Heb hem als hoofd oefening in elke training ingebouwd, 3x per week dus.
Is de enige die ik op zijn zwaarste doe en progressive overload.

maar moet dit dus eigenlijk ook 1x met de deadlift doen bv en de squat al heb ik die nu op een andere manier ingebouwd.
Niet tot maximaal maar tot flinke burn aan toe, afijn dat zie je ook in mijn logs.

Lastig...
Ik zou niet elke training als hoofdoefening de hip thrust nemen. Brett ramt die oefening graag door iedereens strot omdat hij die heeft uitgevonden en zogenaamd "de beste biloefening" is, maar de andere bewegingen zijn net zo belangrijk.

Je zou ook bij alle andere oefeningen progressive overload moeten toepassen, anders is het redelijk nutteloos om ze te doen.

Op "burn" trainen is dan ook weer niet de ideale manier imo. Ik kan met een band 6280 reps hip abductions doen, mijn billen gaan helemaal in de fik staan maar heel zinvol was dat niet.

Ik zou niet elke training als hoofdoefening de hip thrust nemen. Brett ramt die oefening graag door iedereens strot omdat hij die heeft uitgevonden en zogenaamd "de beste biloefening" is, maar de andere bewegingen zijn net zo belangrijk.

Je zou ook bij alle andere oefeningen progressive overload moeten toepassen, anders is het redelijk nutteloos om ze te doen.

Op "burn" trainen is dan ook weer niet de ideale manier imo. Ik kan met een band 6280 reps hip abductions doen, mijn billen gaan helemaal in de fik staan maar heel zinvol was dat niet.
Tnx @Kathlinoo

Respect voor je goede adviezen.

1658914018608.png

Ik probeer(de) met mijn workouts me hieraan te houden.
Denk/dacht dat het een goed idee is/was vanwege de verschillende bewegingsrichtingen, verschillende intensiteit en niet teveel sets omdat ze anders doelloos worden.
Maar ik twijfel :roflol:

1658914018608.png

Ik probeer(de) met mijn workouts me hieraan te houden.
Denk/dacht dat het een goed idee is/was vanwege de verschillende bewegingsrichtingen, verschillende intensiteit en niet teveel sets omdat ze anders doelloos worden.
Maar ik twijfel :roflol:
De laatste kan je achterwegen laten. Tenzij jij je er goed bij voelt. Voor spiermassa geen toegevoegde waarde.

Als je niet random uit die oefeningen kiest kun je er best een moois van maken hoor... Dit is bijvoorbeeld best een prima training:
Squat - Stiff legged deadlift - Back Extensions - Lateral band walk
Aangezien:
Squat = compound. Flinke focus op bovenbenen. Pakken de billen en hamstrings ook lekker mee.
Stiff legged deadlift = Hip hingen. Flink op de billen/hamstrings.
Back extensions = Zelfde bewegingspatroon (hip hinge) als SLD, dus billen/hamstrings. Wat lichtere oefening dan de SLD.
Lateral band walk = Zijkant billen (abductors), grote bilspier, brandt verschrikkelijk in je bovenbenen (vooral als je constant laag blijft).
Dus heb je nog best een enigszins redelijke balans.
In plaats van de squat kun je ook de leg press kiezen. Dat zou ook prima zijn.

Maar als je er "gewoon" 4 kiest, slaan lang niet alle combinaties ergens op :)
De combinatie van:
Deadlift (billen/hamstrings) + Back Extensions (billen/hamstrings) + Single-leg RDL (billen/hamstrings) + Kettlebell swing (billen/hamstrings). Lijkt me dan weer nergens op slaan. Aangezien je alleen maar aan het hip hingen bent de hele training.

• Like
Als je niet random uit die oefeningen kiest kun je er best een moois van maken hoor... Dit is bijvoorbeeld best een prima training:
Squat - Stiff legged deadlift - Back Extensions - Lateral band walk
Aangezien:
Squat = compound. Flinke focus op bovenbenen. Pakken de billen en hamstrings ook lekker mee.
Stiff legged deadlift = Hip hingen. Flink op de billen/hamstrings.
Back extensions = Zelfde bewegingspatroon (hip hinge) als SLD, dus billen/hamstrings. Wat lichtere oefening dan de SLD.
Lateral band walk = Zijkant billen (abductors), grote bilspier, brandt verschrikkelijk in je bovenbenen (vooral als je constant laag blijft).
Dus heb je nog best een enigszins redelijke balans.
In plaats van de squat kun je ook de leg press kiezen. Dat zou ook prima zijn.

Maar als je er "gewoon" 4 kiest, slaan lang niet alle combinaties ergens op :)
De combinatie van:
Deadlift (billen/hamstrings) + Back Extensions (billen/hamstrings) + Single-leg RDL (billen/hamstrings) + Kettlebell swing (billen/hamstrings). Lijkt me dan weer nergens op slaan. Aangezien je alleen maar aan het hip hingen bent de hele training.
Ik begin het een beetje te begrijpen nu...

Misschien kun je een keer samen met haar trainen als ze ervoor openstaat.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven