XXL Nutrition

Gesloten LOG Amateurtje

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag :

Cardio loopband helling hoogste stand
10 minuten

Dumbell bench press
1x8x 10kg opwarmen
2x5x12kg
2x5x14kg
1x4x16kg (laatste net niet gehaald, 4.5 dan maar ? )

Chin up
1x5
1x4
1x3

Dumbell shoulder press
1x8x6kg opwarmen
3x8x9kg

Dumbell row
1x8x10kg opwarmen
3x8x16kg

Lat Pulldown
1x10x32kg
2x12x45kg

Overhead Press
1x10x10kg
3x5x20kg

Cable straight arm pulldown
1x10x7.9kg
1x12x10.2kg
1x12x12.5kg

Bicep Alt dumbel curl
2x8x9kg ( per arm )

Triceps skullcrusher Rope
1x8x7.9kg
2x8x10.2kg

Sit ups bank
1x10x5kg bal overgooien
1x10x

:clap::clap::clap::clap::clap:

Muziek van de dag : unacceptable- Promo, Ophidian

Ziet er weer top uit!! :thumb:

Brie is gewoon fijn, moet zeker af en toe kunnen als je er van houdt. (Op een panini met een beetje honing en mosterd ook enzo:) )

Helemaal gesloopt.

Cardio helling lopen
10min

Squat
1x10xstang opwarmen
1x5x30kg
1x5x40kg
1x5x30kg
1x5x30kg
1x5x30kg

(Stang 6.8kg niet meegrekend)

Deadlift
1x10x30kg opwarmen
1x5x40kg
1x5x50kg
1x5x60kg
1x5x70kg
1x3x70kg

Legpress
1x8x80kg opwarmen
3x6x120kg

Dumbell split squat
2x6x16kg per kant

Hamstring curl
1x10x15kg
1x6x25kg
2x6x20kg

Glute bridge hamstring walks
2x7x

Cable rear kick
2x8x.7.5kg per been

Lekkere training! Morgen waggelen als een pinguin :roflol:

Waarom gebruik je geen olympische barbell om te squatten?

Oké, maar nu weet ik nogsteeds niet waarom een Smit machine slechter is ?

"The smith machine is not a Power Rack. Don’t use a smith machine for StrongLifts 5×5.

The bar moves freely in the Power Rack. But with the smith machine it’s attached on rails. That means you don’t decide where the bar goes. The smith machine does. It will force you into fixed, unnatural movements. This can hurt your knees, back, shoulders, wrists, elbows and shoulders.

There are newer 3d smith machines that attempt to fix that by allowing horizontal bar movement. But the bar is still attached on rails. So the machine is still balancing the weight for you instead of letting you balance it yourself. This takes work away from your muscles and is thus less effective.

The smith machine looks safer since the bar is attached on rails. But it has no horizontal safety pins to catch the weight. If you fail, you have to quickly rotate your hands to rack the bar. It’s easy to miss the pins. If you do, you’ll get sandwiched between the bar and the floor – like this guy.

One common mistake is to start with the smith because you can’t balance the bar. But this doesn’t teach you to balance it since the machine does it for you. When you switch to free weights later, you’ll still have trouble balancing the bar. You’ll have to take weight off to train your balance."

Van de Stronglifts website

"The smith machine is not a Power Rack. Don’t use a smith machine for StrongLifts 5×5.

The bar moves freely in the Power Rack. But with the smith machine it’s attached on rails. That means you don’t decide where the bar goes. The smith machine does. It will force you into fixed, unnatural movements. This can hurt your knees, back, shoulders, wrists, elbows and shoulders.

There are newer 3d smith machines that attempt to fix that by allowing horizontal bar movement. But the bar is still attached on rails. So the machine is still balancing the weight for you instead of letting you balance it yourself. This takes work away from your muscles and is thus less effective.

The smith machine looks safer since the bar is attached on rails. But it has no horizontal safety pins to catch the weight. If you fail, you have to quickly rotate your hands to rack the bar. It’s easy to miss the pins. If you do, you’ll get sandwiched between the bar and the floor – like this guy.

One common mistake is to start with the smith because you can’t balance the bar. But this doesn’t teach you to balance it since the machine does it for you. When you switch to free weights later, you’ll still have trouble balancing the bar. You’ll have to take weight off to train your balance."

Van de Stronglifts website

Daar heb ik wat aan. Thanks

Daar ben ik weer! Even een week mijn log stil gelegd.

Maandag

Vandaag met spierpijn door de dag heen. Ik voel me als bambi op het ijs haha. 'Je begeeft je op glad ijs'.

Vooral mijn quads hebben het zwaar vandaag.

Niet ontbeten, verslapen. Daarom was mijn voeding niet echt optimaal vandaag. Kwam niet aan mijn calorieën. Maar gelukkig wel genoeg eiwitten binnen gekregen dus mag niet klagen. Uiteindelijk maar 190 calorieën te weinig binnen gekregen.

Vandaag ook mijn pakket van Forever21 binnen gekregen. Een sport legging, mouwloze hoodie, sport BH en een short. Zit heerlijk! Morgen maar eens checken met mijn training of het een beetje kwaliteit is.

Dinsdag

Eindelijk klaar met werken... Op naar de sportschool... Heb geen puf, maar wel heel veel zin om te trainen... let's go...

Ontiegelijk druk, alleen al op de parkeerplaats. Wat is dat toch? Soms lijkt het echt alsof de hele stad massaal gaat trainen. Die mensen zie je 1 keer in de maand ofzo. Kom ik eindelijk aan bij de sportschool... Ben ik mijn schoenen vergeten. Dan zou je denken, dat ga je toch lekker op sokken?! Maar nee, dat vind ik echt te koud ( ja slechte doorbloeding ... altijd koude handen en voeten :grumble:). Ik doe wel een paar oefeningen op sokken, maar daar blijft het ook bij.

Dus weer terug naar huis. Vond ik eigenlijk niet zo erg. Hou er niet van om in de drukte te sporten.

Even gegeten. ERWTENSOEP!

Laten zakken en om 20:00uur terug gegaan. En je raad het al. Het was nog drukker. Maar aangezien ik er nu toch ben, ga ik maar even knallen.

Cardio
12 minuten
Helling lopen - rennen - sprinten - uitlopen

Deadlift
1x 8x stang opwarmen
1x 6x 50kg
2x 6x 60kg

Front barbell split squat
1x 5x stang opwarmen per been
2x 5x 30kg per been

Dumbell bench press
1x 8x 12kg
2x 6x 14kg extra langzame uitvoering

Chin up

1x 4
1x 5
1x 3

Dumbell Arnold press
1x 10x 5kg opwarmen
3x 8x 7kg
Extra langzame uitvoering, vind deze oefening echt heerlijk.

Dumbell row
1x 10x 10kg opwarmen per arm
2x 8x 16kg per arm
1x 8x 18kg per arm (!!)

Lat pulldown onderhands
1x 10x 32kg opwarmen
2x 12x 45kg (!!)

Sit up bankje 15sec rest tussen elke set

10x
15x
20x

Bicep curl
1x 6x 8kg
1x 6x 9kg

Daarna nog even 3 minuten gerend om goed moe te worden.
Dat was een lekkere training!

Woensdag

Spierpijn is best aanwezig. Maar; no pain no gain.

Morgen even een training uitstellen naar vrijdag. Moet nodig shoppen. Laatst mijn hele kledingkast uitgepluisd en helaas zit alles niet meer zo mooi.

Donderdag

Gister weer last gehad van clusterhoofdpijn. Kwam 's nachts opzetten en rond een uur of 4. Hopelijk niet vandaag weer, want halleluja wat een pijn geeft dat. Vandaag maar weer even rustig aan doen. Voeding gaat nogsteeds super. Hopelijk is er aardig wat vet% af als ik in januari terug ga. Vanavond dus eens kijken voor nieuwe kleding. Mijn t-shirt zitten lelijk. Mouwtjes zitten tegenwoordig op mijn schouder in plaats van bovenarm. Maar goed, liever nieuwe kleding kopen omdat ik fit wordt, dan dat ik dik wordt. Morgen maar weer even een goede training neerzetten, nu al zin in!!

Vrijdag

Gisteravond naar de stad geweest voor nieuwe kleding. Niet veel zinnigs gevonden, behalve een nieuwe broek.

In de auto terug naar huis voelde ik plotseling weer mijn handen niet. Zag bijvoorbeeld wel dat ik aan het typen was, maar voelde het niet. Alsof je vanaf een afstandje naar jezelf aan het kijken bent. En daar kwam de hoofdpijn. Misselijk. Zag niks. Joepie. Migraine.

Snel wat wondermiddeltjes ingenomen, en gaan slapen. Duurde overigens wel lang want jezus wat een pijn.

Vanochtend wakker geworden met precies dezelfde koppijn. Sporten wordt het vandaag niet. Als ik al een beetje voor over buk komt mijn maaginhoud eruit. Dus vandaag maar extra veel water drinken, warm aankleden, en hopen dat deze aanval een keer geen week duurt.

Zaterdag

Gisteravond lekker rustig aan gedaan. Merk nog wel wat van die migraine. Helaas pindakaas kan dit zeker nog wel een week aanhouden.
Vanochtend op de weegschaal gestaan. Had gehoopt op 70kg rond. Maar : 69,7kg !!
Ik kan mezelf bijna niet herinneren wanneer ik voor het laatst onder de 70kg ben geweest. Vroeger kon ik eten wat ik wilde ( logisch want ik zwom 6x per week en had elk weekend een wedstrijd ). Toen ik eenmaal over de 70kg zat, ben ik er nooit meer onder gekomen. Heb deze zomer zelfs 76kg aangetikt.
Aangezien ik lekker gemotiveerd was, maar ook nog lichtelijk last had van migraine, een wat kortere training gedaan dan normaal:

Cardio
10 minuten
Helling lopen- rennen - sprinten - uitlopen

Squatten
1x10xstang (20kg)
2x8x40kg
1x12x30kg ( even leegpompen haha )

Deadlift
1x 8x 30kg opwarmen
1x 5x 50kg
1x 5x 60kg
1x 4x 70kg

Hip thrust ( paar seconden vasthouden )
5x5x60kg

Abs bankje bal 5kg overgooien
15x

Cable rear kick
3x10x2.3kg ( per been zonder rust )

Morgen is het weer tijd voor upperbody, en wat heb ik daar zin in!! KNALLEN! Ben weer helemaal opgeladen en heb echt zin om weer met dumbells te gooien!!

Zondag

Vandaag de laatste dag van mijn schema. Even lekker knallen dus. Een week eerder gestopt. Heb een nieuw split schema. Daar begin ik vanaf dinsdag mee.

Cardio
10minuten
Helling lopen- rennen- sprinten- nog harder sprinten
1.4km
( lekker na legday )

Dumbell bench press
1x10x8kg opwarmen
1x5x12kg
1x5x14kg
1x5x16kg

Chin up
1x4
1x5

Dumbell shoulder press
1x10x5kg
3x8x10kg

Dumbell row
3x8x18kg
Lat Pulldown
1x10x32kg opwarmen
2x12x45kg

Overhead Press
1x10x10kg opwarmen
1x5x25kg
2x5x20kg

Cable straight arm pulldown
2x12x12.5kg

Bicep Dumbell curl
1x10x9kg
1x5x10kg

Triceps skullcrusher
2x8x10.2kg

Abs bankje
Bal overgooien 5kg
15x

In deze 7 weken ben ik van +- 73kg naar 69.7kg gegaan.
Mijn taille is van 71cm naar 68cm gegaan.
Progressie foto's zullen volgende week ergens geplaatst worden.

Ik zit er aan te denken om 1x per week een week log te plaatsen. Wat vinden jullie ?

Lijkt me een strak plan. Gewoon doen wat jouw goed bevalt!

Lekker weekje zo te zien en lekker getraind! Je gewicht gaat ook super! :thumb:

Ik vond het wel lekker weglezen zo maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen de tijd ervoor gaat nemen, maar ja, pech voor hun, je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Pics van de nieuwe sportkleding ?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven