XXL Nutrition

Gesloten LOG Amateurtje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Probeer een balans te vinden in af en toe een drankje.

Heb hetzelfde 'probleem' als jij, de fles(sen) moeten leeg en daarom hier 'de regel' doordeweeks niks meer te drinken #nomatterwhat (uitzonderingen daargelaten natuurlijk :D).

Omdat het een hobby is (en blijft) moet het leuk blijven, dus de zaterdag is en blijft de zaterdag :zuip:.
Heb je heel de week iets om naar uit te kijken :bierbang:.

Houd het dus binnen de perken, maar blijf vooral wel leven en genieten als je toch geen podiumambities hebt.

Tast dat niet de spiergroei en herstel aangezien ik op zaterdag en zondag train ?
 
Het zal natuurlijk wat remmen, maar als je de overige dagen braaf je schema naleeft is er best wel wat progressie te boeken hoor.
Tenzij je helemaal totalloss gaat natuurlijk, maar dat moet je niet meer willen, toch? :p

Ik wil op zaterdag nog best eens uit mn slof schieten, maar sta er vaak wel op zondagmorgen weer.
 
Het zal natuurlijk wat remmen, maar als je de overige dagen braaf je schema naleeft is er best wel wat progressie te boeken hoor.
Tenzij je helemaal totalloss gaat natuurlijk, maar dat moet je niet meer willen, toch? :p

Ik wil op zaterdag nog best eens uit mn slof schieten, maar sta er vaak wel op zondagmorgen weer.

Ik heb op het moment vooral heel erg als ik een wijntje drink dat ik denk ; daaaaag progressie, ik weet het, voor niks vanochtend getraind.

Ugh hahaha???
 
Als je de macro's meetelt van je (dagelijkse) wijntje zou het theoretisch zelfs in je schema te passen zijn.

Een hele fles wordt wel wat lastiger :D
 
Als je de macro's meetelt van je (dagelijkse) wijntje zou het theoretisch zelfs in je schema te passen zijn.

Een hele fles wordt wel wat lastiger :D

Nou ja.. misschien toch maar 1 wijntje dan morgen... zie haar daarna 3 maanden niet, genoeg tijd om dan geen alcohol te drinken :p
 
En wie was ruggengraat?
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Probeer een balans te vinden in af en toe een drankje.

Heb hetzelfde 'probleem' als jij, de fles(sen) moeten leeg en daarom hier 'de regel' doordeweeks niks meer te drinken #nomatterwhat (uitzonderingen daargelaten natuurlijk :D).

Omdat het een hobby is (en blijft) moet het leuk blijven, dus de zaterdag is en blijft de zaterdag :zuip:.
Heb je heel de week iets om naar uit te kijken :bierbang:.

Houd het dus binnen de perken, maar blijf vooral wel leven en genieten als je toch geen podiumambities hebt.

Is een drankje drinken een hobby voor je?

:D
 
Zo is dat, gewoon doen!

Stress van dat ene wijntje niet drinken verhoogt weer je cortisol en zo...
 
Zo is dat, gewoon doen!

Stress van dat ene wijntje niet drinken verhoogt weer je cortisol en zo...

Hahaha, maar als ik het goed begrijp, alleen bij veel alcohol breekt het je spiergroei af ? Hoeveel wijntjes dan ongeveer ? 10?
 
Hahaha, maar als ik het goed begrijp, alleen bij veel alcohol breekt het je spiergroei af ? Hoeveel wijntjes dan ongeveer ? 10?

Niet zo miepen joh, stel dat we nu zouden zeggen bij 9 breek je spiermassa af, stop je dan bij 9?

Gewoon zo nu en dan een wijntje, hard trainen en je schema braaf naleven en over langere periode je progressie bekijken.
 
Ik had daar ooit een topic over geopend, dit antwoord van Galen geeft wel redelijk weer dat een drankje zo nu en dan niet een groot probleem is.

Er is naar mijn beste weten ook nog nooit een studie geweest die dat heeft onderzocht. Wel weten we dat een grote hoeveelheid alcohol (1.5 g/kg lgw) de spiereiwitsynthese remt: Alcohol Ingestion Impairs Maximal Post-Exercise Rates of Myofibrillar Protein Synthesis following a Single Bout of Concurrent Training
In een wat kleinere hoeveelheid (1 g/kg lgw) versterkt het het prestatieverlies van de spieren dat optreedt na een eccentrische training: Post-exercise alcohol ingestion exacerbates eccentric-exercise induced losses in performance
Een nog kleinere hoeveelheid (0.5 g/kg lgw) doet dit niet: A low dose of alcohol does not impact skeletal muscle performance after exercise-induced muscle damage

Kortom: niet bingen. Paar biertjes in het weekend is waarschijnlijk geen probleem, maar er is hier dus niet echt onderzoek naar gedaan naar mijn weten. En langdurig en frequent alcoholgebruik is uiteraard navenant, daar heb je geen studies voor nodig.
 
Ja maar 2 van de 4 trainingsdagen zijn in het weekend. Tast dat niet ontzettend het spierherstel aan ?

Vast niet. Of je moet in een prep zitten. Je moet ook leven he. Niet te moeilijk maken. Beetje gezond eten en drinken, beetje sporten. En je komt een heel eind.
 
Ben je van plan wedstrijden te gaan doen? anders gewoon inderdaad tussendoor goed genieten en niet strikt leven of dat moet zelf je voorkeur hebben natuurlijk.
 
Niet zo miepen joh, stel dat we nu zouden zeggen bij 9 breek je spiermassa af, stop je dan bij 9?

Gewoon zo nu en dan een wijntje, hard trainen en je schema braaf naleven en over langere periode je progressie bekijken.

Ja dan zou ik stoppen bij 9 haha :)
Maar komt goed, thanks !
 
Vast niet. Of je moet in een prep zitten. Je moet ook leven he. Niet te moeilijk maken. Beetje gezond eten en drinken, beetje sporten. En je komt een heel eind.

Oké, bedankt !
 
Ben je van plan wedstrijden te gaan doen? anders gewoon inderdaad tussendoor goed genieten en niet strikt leven of dat moet zelf je voorkeur hebben natuurlijk.

Denk het niet, denk zowieso niet dat ik daar de bouw voor heb, ben veel te lang en heb flared ribs haha
 
Even een zeikmomentje ; mijn collega zit recht voor me Subway te eten :( oooo heb daar zo zin in.
-eet netjes kwark met 2 mandarijnen-
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven