MuscleMeat

Log KEUN

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.361
  • #2.363
  • #2.364
Een hele goede morgen.
Vandaag word er weer getraint; rug-triceps-kuiten.
Ik was van plan om eens te gaan beginnen met BOR's want ik heb eigenlijk altijd yate rows gedaan, als iemand een tutorial video heeft, graag!

Verder heb ik na gedacht wat ik nou precies ga doen als ik eenmaal klaar ben met dit schema, ik dacht aan het volgende. (nog niet zeker)
ik wil dit schema nog 2-3 weken aanhouden, daarna evt. met 5x5 beginnen (iemand een voorbeeld schema?) voor een maandje, en daarna ga ik weer over na het zelfde als nu alleen wil ik me reps op 8-10 houden en ook alleen voor deze herhalingen gaan.
begin wederom met me zwaarste set, en bouw het dan langzaam af, net als nu maar ik blijf voor 8-10 reps gaan.

nu blijf ik meerendeels op het zelfde gewicht zitten neem bijv. BP, warm up set, 8x80kg, 10x70-75, 12x60-70, nu ben ik van plan om ''altijd 8-10 reps aan te houden, maakt niet uit hoeveel gewicht ik eraan heb hangen.
ik neem de BP weer als voorbeeld, opwarm set, 8-10x80kg en afbouwend tot 65-70kg.
uiteindelijk wil ik zorgen dat ik 10 reps haal met elk setje, zodra ik dat behaald heb ga ik verhogen op ze allemaal met 2.5kg tot 5kg, en dan begin ik weer van begin af aan.
(het is vrijwel het zelfde als ik nu train, maar ik wil nu voor een bepaald doel gaan met elke werkset, en dat is gewoon die 10reps uiteindelijk behalen)

Ik twijfel overigens wel een beetje of ik uberhaubt een 5x5 schema aan wil houden voordat ik hieraan begin.

Update omtrek-stats;
Vandaag voor de 1e keer een aantal dingen opgemeten, kan zijn dat het wat vertekend omdat ik nog niet precies weet waar ik precies alles moet opmeten.

Borst omtrek: 96cm
Taille: 78cm
Onderarmen: links 32cm, rechts 32cm
Biceps: links 36cm, rechts 37cm
Bovenbenen/quads: links 56cm rechts 55cm
Kuiten: links 38cm rechts 38cm

Ik had eigenlijk gehoopt op 40+cm armen (DOH!!), maar verwachtte eerlijk gezegt 38-39cm.
no idea of ik wel ''impressive'' sizes heb, maar dit zijn ze.
(alles koud opgemeten btw)

hehe ja, ik had zo geen zin meer!

wat een fatsige onzin, winkel dicht=winkel dicht, vrijdag is weer een dag???

zal je wel fijn vinden neh? geniet ervan

De omtrekken lijken niet groot. Maar je ziet er wel groot en droog uit dus daar gaat het om!

• #2.366
De omtrekken lijken niet groot. Maar je ziet er wel groot en droog uit dus daar gaat het om!
inderdaad, dat vergeet ik altijd.
je kan het vergelijken met mensen die ''heavy (gewichten) trainen'' en een klote fysiek hebben en mensen die ''gematigt (gewichten) trainen'' en een goed fysiek hebben:rolleyes:
bedankt Henk!

inderdaad, dat vergeet ik altijd.
je kan het vergelijken met mensen die ''heavy (gewichten) trainen'' en een klote fysiek hebben en mensen die ''gematigt (gewichten) trainen'' en een goed fysiek hebben:rolleyes:
bedankt Henk!

Omtrekken moet je niet met anderen vergelijken heeft geen zin. Bij iedereen oogt een bepaalde omtrek anders.

Is wel goede info om jezelf mee te vergelijken of je echt voorruitgang maakt of dat alleen het gewicht op de weegschaal omhoog gaat.

• #2.368
Omtrekken moet je niet met anderen vergelijken heeft geen zin. Bij iedereen oogt een bepaalde omtrek anders.

Is wel goede info om jezelf mee te vergelijken of je echt voorruitgang maakt of dat alleen het gewicht op de weegschaal omhoog gaat.
inderdaad, op beide punten.
zal ik zeker bij houden once in a while, zelfde geld blijft me gewicht het zelfde maar zijn er bepaalde omtrekken gegroeit, of andersom.

Bro, 5x5 vond ik echt maar niets. Ik zou WSB gaan doen :cool:

• #2.370
Dat is een powerlift schema, denk niet dat je dat zoekt.

• #2.372
Dat is een powerlift schema, denk niet dat je dat zoekt.
wat Hervee bedoelt? WSB?

ik twijfel ook of ik 5x5 wil gaan doen, ik wil gewoon even naar dit schema iets anders doen voor een maandje en daar dacht ik dus aan 5x5, even beetje kracht gericht trainen, en daarna weer voor een lager volume en een hogere intensiteit trainen voor een paar maanden.

Kan je gerust doen, je gaint er echt niet minder op.
Dan doe je de eerste oefening (zware compound) 5x5 op een gewicht wat je makkelijk haalt en dan elke week 2,5kg verhogen. Op een deadlift of squat kan je denk wel 5kg verhogen.
De rest van de oefeningen doe je gewoon 3 of 4 sets van 6-10 reps.

Vrij simpel eigenlijk.

UB/LB schema is ideaal om te gainen in massa & kracht zie G-men traint al jaren zo :cool:

• #2.375
ik doe al een tijdje 5*5 op de grote compounds. bevalt mij erg goed.

ik doe mn BOR meestal iets dieper. maar volgens mij is die best uit het boekje

Redelijk goede techniek, je kan ook nog verder voorover staan, maar dan is het uiteraard wel zwaarder.
Ik denk trouwens niet dat g-men tijdens zijn BB periode ub/lb trainde, maar dat zou je hem zelf moeten vragen.
Maar toch is het een chill schema.

• #2.378
ik doe al een tijdje 5*5 op de grote compounds. bevalt mij erg goed.

ik doe mn BOR meestal iets dieper. maar volgens mij is die best uit het boekje
njah kan altijd he voor de afwisseling:D

Redelijk goede techniek, je kan ook nog verder voorover staan, maar dan is het uiteraard wel zwaarder.
Ik denk trouwens niet dat g-men tijdens zijn BB periode ub/lb trainde, maar dat zou je hem zelf moeten vragen.
Maar toch is het een chill schema.
ik dacht al dat ie nog dieper kon, ik zal het vanavond uitproberen, word een beetje moe van de yate rows.
ah ok, will do als ik ub/lb gericht wil gaan trainen, toch hou ik gewoon van de 4 daagse split.

Push, pull is trouwens misschien een betere aanrader als je niet van benen trainen houdt, aangezien LB bijna alleen maar benen en core is.

Waarom ga je geen HST doen Koen?
Dat ben ik ook van plan als ik klaar ben met Mark.

Terug
Naar boven