AndroidHealthClinic

Log Krachttraining Turnen

Leuk hoor turnen icm krachttraining.
Moet je voor turnen ook lenig zijn of kun je met alleen kracht ook al aardig wat?

• Topic Starter Topic Starter

Gaan nice ja!:cool:

Tis dat ik nooit armen pomp, maar lijkt me wel een vette oefening.

Heb ook nog geen ringen trouwens:P

nog?:P

Leuk hoor turnen icm krachttraining.
Moet je voor turnen ook lenig zijn of kun je met alleen kracht ook al aardig wat?

Thanks, Sommige oefeningen vereisen geen lenigheid, maar andere vereisen wel die combi van kracht en lenigheid. Zoals bijvoorbeeld deze drie oefeningen:

http://www.youtube.com/watch?v=PxfKEvDVGbA
http://www.youtube.com/watch?v=IbPJ2ciC71w
http://www.youtube.com/watch?v=H9F36vwDGtQ

Laatste is vooral lastig omdat je aardig wat lenigheid in je schouders, hip flexors, hamstring en rug moet hebben, en daarnaast ook kracht. Maargoed ze zijn alle 3 lastig omdat mn lenigheid nog vele malen beter moet worden.

"Nog" ja omdat ik misschien ooit nog wel zoiets regel. Defranco doet ook veel met ringen trouwens.

Ok leuke vids. Hoe combineren turntrainingen met KT? Kan dat gewoon een dag voor of na een KT-dag (of zelfs zelfde dag), of moet daar ook weer tijd tussen zitten.

Ok leuke vids. Hoe combineren turntrainingen met KT? Kan dat gewoon een dag voor of na een KT-dag (of zelfs zelfde dag), of moet daar ook weer tijd tussen zitten.

Krachttraining = Turnen. Ik doe 3x per week krachtoefeningen uit het turnen.
De training bestaat dan uit handstand training, gevolgd door statische en dynamische krachtoefeningen. 1 training doe ik in de turnzaal. Op deze dag oefening ik ook non-kracht zoals het zwaaien op de brug en in de ringen. Daarnaast doe ik zo'n 4/5 x per week oefeningen om m'n lenigheid te verbeteren. Omdat een 'goede' handstand tot de basis van turnen behoort oefen ik deze zo'n 3x per week.
Ook doe ik 1x per week een LB training. Al met al heb ik het aardig druk. Een goede indeling en luisteren naar je lichaam is dus ****ing belangrijk.

Deze week heb ik trouwens een rustweek. Lenigheid en handstand blijf ik wel trainen.

Aanstaande vrijdag ben ik bij het WK Turnen in Rotterdam. Zal is kijken of ik wat vette foto´s/ filmpjes kan maken. Jammer van al dat gezeik rondom Yuri, k*t dat hij er niet bij is.

Veel plezier alvast aankomende vrijdag!:D En jammer dat onze kleine grote man er niet bij is inderdaad!

Veel plezier alvast aankomende vrijdag!:D En jammer dat onze kleine grote man er niet bij is inderdaad!

Thanks kerel, jammer inderdaad dat hij er niet bij is. Had nu eindelijk wel een keer willen zien hoe buff die is. Het is nu wachten tot de waarheid een keer naar boven komt in turnland.

Goed, complete rustweek hield ik niet meer dus deloadtraining gedaan. Heb ook even mn static holds voorzichtig getest. Ben erachter gekomen dat het langer vasthouden van een makkelijke static hold variatie beter werkt voor progressie dan het korter vasthouden van een moeilijkere variatie.

Oftewel:
25sec tuck Back Lever werkt beter dan ---> 7sec straddle Back Lever. Sets voelen ook comfortabeler aan zo.

Iron Cross
1156400_6_ZRDD.jpg
training gooi ik trouwens uit mn schema. Het ****t te veel met mn ellebogen. Eerst maar eens de andere static holds onder de knie krijgen voordat ik er mee verder ga. Daarna zijn mn ellebogen (pezen) er misschien klaar voor.

Skill training
Handstand oefenen + lenigheid

Planche training
Heb hier de meeste moeite mee, lukt nog niet om een solide tuck planche neer te zetten. Blijven trainen.

Back Lever training
Deze gaat lekker. Voelt comfortabel aan.

Front Lever training
Zelfde als back lever.

Pullups aan Fat Gripz
Cool, weer wat nieuwe shit uitgeprobeerd. Moest mezelf inhouden hier, blijft een deload!
4 * 8 * BW

Tuck L-sit op ringen
4 * 15sec

Handstand pushups
Nice, vroeger had ik moeite met 5 reps, nu is het mn deload
4 * 5 * BW

Dips in ringen
4 * 5 * BW

Support holds in ringen
4 * 15sec

Dat was het. Chille training, ook al was het een deload.

Zaterdag
Nice..

Planche training
Tuck planche goed onder de knie nu..
static holds

Tuck L-sit op handen
static holds

Handstand pushups
op verhoging
6 * 3 * BW

Muscle up
vanaf L-sit op de grond
6 * 3 * BW

Front lever training
static holds

Wide grip pullups
8 * BW
5 * BW + 20
5 * BW + 17.5
5 * BW + 17.5
5 * BW + 17.5
5 * BW + 17.5

Back lever training
static holds

Achterkant schouder shit
4 * 8

Shrugs
1ste keer ooit. Pronated en magnesium.
10 * 70
10 * 100
9 * 110
7 * 120
20 * 100

Hier zijn nog wat fotos van wat bazen bij het WK Turnen in Rotterdam.
IMG_0695.jpg

IMG_0704.jpg

IMG_0687.jpg

IMG_0688.jpg

Sterke grip heb je! Idd echte bazen die gasten.
Vond die finale rekstok ook bruut met Epke, alleen jammer net tweede..

Serieuze pullups man

Nice pull ups idd! Je bent nog steeds lekker bezig hier!

Niet toe te voegen aan bovenstaande comments!:thumb:

Sterke grip heb je! Idd echte bazen die gasten.
Vond die finale rekstok ook bruut met Epke, alleen jammer net tweede..

Nice pull ups idd! Je bent nog steeds lekker bezig hier!

Niet toe te voegen aan bovenstaande comments!:thumb:

Thanks voor de support gasten, top!:thumb:
Net geen eerste plek voor Epke was idd jammer. Alhoewel zijn oefening er spectaculairder uitzag was de oefening van die Chinese ****er wel netter uitgevoerd.

MAANDAG
Voor de variatie wat andere oefeningen geprobeerd. Goede training.

Handstand pushups vrijstaand
slow en controlled is het motto. Heb wel eens 6 reps gedaan maar de vorm daarvan was niet om aan te zien.
Nu doe ik 2/3 stabiele reps.

Tuck L-sit
static holds

Planche training
Nice, meer forward lean ook.
static holds

Pelicans (1ste variant)
http://www.youtube.com/watch?v=aH7ob38sGN8&feature=related
Check ook het filmpje want dit is coole shit!!!:)
Zelf struggle ik nog met de 1ste variant maar het plezier is er niet minder om. Vooral de 3e variant (reversle muscle-up) scoort goed op de WOW-factor.
Erg zwaar, helemaal doorzakken is nog te moeilijk.
5 * BW
5 * BW
5 * BW
5 * BW

Handstand pushups
6 * 3 * BW

Back Lever
statis holds

Bulgarian Pullups
SCAN0028.jpg
Alhoewel het een erg zware pullupvariant is ging het easy..
5 * 5 * BW

Windshield Wipers
SCAN0056.jpg
3 * 7/8 reps

Jammer dat ik geen ringen heb :P Die bulgarian pullups lijken me wel vet

Jammer dat ik geen ringen heb :P Die bulgarian pullups lijken me wel vet

Zijn zeker vet, ringen zijn sowieso de shit (vind ik!)

Goed vandaag soort van lower body

Handstand training
3/4 sets van 40/50 sec

Squats
Begonnen met 5x5. Heel licht begonnen met 75 vandaag. Schaam me bijna voor de lichte gewichten maar ik wil gewoon rustig aan doen. Knie begint nu steeds beter te voelen (goden zij dank) en wil niks forceren.
10 * 20
6 * 40
5 * 50
5 * 5 * 75

Speed deadlift
2 * 70
2 * 80
2 * 80
2 * 80
2 * 85
2 * 85
2 * 85
2 * 85

Backward lunges
Alleen met links (moest van fysio). Kreeg ook nog kramp in mn linkerreet, vaag
8 * 40
8 * 45
8 * 45
8 * 45

Assistance oefeningen voor Muscle up
Heb gemerkt dat ik niet meer vooruit ga met de muscle up. Dit komt omdat ik mezelf met een zwaaibeweging in een Dip gooi zoals je ziet in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=YI75pYZl-vA

Dit ziet er allemaal wel leuk uit maar qua kracht maak je er geen voorruitgang op. Een muscle up hoort 'langzaam' te gaan. Daarom richt ik mij op de overgang van Pullup naar Dip.
Dit doe ik met 2 oefeningen: 1 Russian Dips en 2 False grip pullups. Deze twee oefeningen zijn specifiek gericht om de overgang tussen pullup en dip te verbeteren.

Check ook het filmpje hieronder voor meer info.
http://www.youtube.com/watch?v=o52cZ-_bH7s

False Grip pullups
5 * BW
5 * BW
4 * BW
4 * BW

Russian Dips
3 * BW
3 * BW
3 * BW
3 * BW
3 * BW

Reverse Curls
10 * 20
8 * 30
8 * 30
8 * 30

Shrugs
Vind ik wel leuk, ga ik vaker doen.
Pronated en magnesium.
15 * 70
12 * 110
12 * 110
12 * 120
10 * 120
10 * 120 + vasthouden

Laatst bewerkt:
Gestopt met trainen of alleen loggen?

Gestopt met trainen of alleen loggen?

Yo Chick, ja ik ben er nog maar ben tijdelijk gestopt met loggen vanwege drukte met school en stage. Zit in het laatste jaar van mn studie en loop nu stage bij de Luchtmacht in Woensdrecht. Zit er ook intern en de tijd die ik s avonds heb gebruik ik voor het sporten, chillen, studeren en eten.

Mn voeding bijhouden is het moeilijkst hier. Heb gelukkig een magnetron en koelkast weten te fixen voor op mn kamer. Heb ook wat supps en voeding van thuis meegenomen. Zo probeer ik s ochtends en s avonds nog wat maaltijden te pakken. Tussen de middag eet ik in de kantine. Dan is het vooral veel mueslibollen, melk, bruin brood met kip, eieren, rosbief en fruit. Ik pak altijd extra wat ik dan meeneem in een zakje. Zo kan ik door de dag heen ook nog wat naar binnen gooien.

Over de trainingsfaciliteiten mag ik niet klagen. Ze hebben hier een gym met squatrek. Hier pak ik af en toe beentrainingen. Wel grappig om weer eens in een gym te trainen:p Zo zie je weer is mensen om je heen die echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Soms echt tenenkrommend. Echter laat ik iedereen lekker zn gang gaan. Ik hou ik gewoon mn bek en train rustig door.

Verder hebben ze een grote sportzaal compleet met wandrek, matten, kasten en banken. Ik heb een setje ringen van thuis meegenomen die ik in de zaal heb opgehangen. Op deze manier kan ik alles doen wat ik wil. Trek zo ook wel veel bekijks met mn vage trainingen. Opzich wel leuk als iedereen naar je toe komt en vraagt wat de **** ik voo shit aan het doen ben.:)

Qua training gaat het slow maar steady. Ik push veel minder maar train gewoon rustig onder failure. Vooral static holds heb ik wat stappen teruggedaan. Hou nu een makkelijkere variatie langer vast. Dit is key voor progressie. Handstand is nu goed recht en als ik eenmaal sta voelt hij ook stabiel. Kan nu ook bijna (2sec) een full back lever vasthouden.
http://www.youtube.com/watch?v=t_lFhzHLIGI

Op deze manier probeer ik alles een beetje te combineren. Probeer de andere logs wel te volgen, maar heb helaas weinig tijd om te posten.

Zal proberen zo nu en dan een update te doen;)

Peace out.

Fijn te lezen dat je nog on-track bent!

Fijn te lezen dat je nog on-track bent!

Thanks kerel! Ik zal altijd on track blijven!:cool:

Oke tijd voor een update. Volg nu ongeveer 2 maanden de Workout of the Day (WOD) van het GB forum. Dit is de beste shit ooit; veel beter dan een programma dat ik zelf kan maken.

Merk nu al dat het zn vruchten afwerpt!

Anyway de training van vandaag.

Begonnen in de gym. De gym is trouwens echt epic haha. Ben de enige die Squat:)

Squat
8 * bb
5 * 30
5 * 50
5 * 70
3 * 90
1 * 110
1 * 115
8 * 70
10 * 70
10 * 70

Leg extensions
3 * 12

Calf raise
3 * piramide + dropset

Daarna snel naar de sporthal ernaast gerend en mn ringen erbij gehaald.

4 rondes van:

5 Front Pulls
Tucked

10 BW Rows

4 * false grip Muscle up
Goed voor muscle up

7 * pullups met 2 touwen
Goed voor grip

Nog een filmpje voor de motivatie:

Bikkelfilmpje van een circusartiest!
http://www.youtube.com/watch?v=vPPb2r42eVQ&feature=mfu_in_order&list=UL

Terug