AndroidHealthClinic

Log Lisa_Too skinny

LisaJanssen

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m80
Massa
63kg
Vetpercentage
14%
Hi all, welkom in mijn log.

Ik ben Lisa, 21 jaar en studeer nog.
Afgelopen 2 jaar alleen een half jaartje Kung-fu gedaan (november '12 - mei '13), verder een lazy-ass geweest. Moest in mei stoppen vanwege een gebroken sleutelbeen, waar ik nu qua kracht duidelijk (links) door achterloop. Dit is week 2 van mijn fitnesstraining en ik train weer iedere zondag Kung-fu.

Altijd gehoord dat ik maar blij moet zijn met mijn lichaam, omdat ik qua genetics gewoon skinny ben. Overal botjes, maar wel een dikke kont. Maarrr ik zou graag sterker worden en juist voller worden. Mooie muscle definition en een ronde kont, ipv een tril kont :p

Ik weeg 62,3 kilo en ben 1.80 lang, en heb dus officieel ondergewicht. Tijd om hier wat aan te doen!

Dus:
- Clean voedingsschema van 1900-2000 kcal per dag (met cheating af en toe :rolleyes: ) gebaseerd op mijn energieverbruik in rust via de Harris-Benedict formule (is ongeveer 1500). Mocht dit niet genoeg zijn om te gainen, kan ik dit later nog verhogen. Ik ben even aan het uitproberen. Maar met 'smiddags rijst en kip bevalt het super :p
- 3 keer per week full body, hiervoor heb ik een algemeen schemaatje gekregen op de sportschool:
Warming up dmv roeien
3 x 15 chest press machine
3 x 15 vertical traction
3 x 15 leg press selection
3 x 15 low row selection
3 x 15 shoulder press selection
3 x 15 rug
abs random, volgens eigen routine

Ik train dus alles nog op apparaten, en ik hoor van meerdere mensen dat je net zo goed direct met losse gewichten kunt beginnen. Maar dit is een mooie start vind ik, al wil ik wel graag beginnen met squatten.

2014 Challenge: Meedoen aan de vrouwencontest hier op DBB, mooie stok achter de deur ;)

p.s. feedback is altijd welkom :)

Laatst bewerkt:
Welkom Lisa! Kan me best voorstellen hoor, dat anderen juist zeggen dat je blij moet zijn moet een dun lichaam en dikke kont haha. Maar idd, als je een rondere kont wilt moet je juist gaan squatten, dus ik zou er gewoon gelijk mee beginnen. Sowieso ben ik voorstander van losse gewichten, maar zoek eerst nog maar even uit wat je zelf 't fijnst vind.

Compounds als beginner.

5x5 bijv.

Welkom en succes.
Toch zou ik proberen om je gewicht niet omlaag te laten gaan maar gewoon bouwen aan je lichaam tot een mooi figuur. Het kan allemaal. Ik kom zelf ook van zwaar ondergewicht af. Dus zet hem op.

Squaten voor je billen! en je rijd een ninja? :thumbs:

.

Laatst bewerkt:
The shit is on :D

• Like
Waarderingen: Vonk
Succes met je doelen!
Ik denk dat t eerlijk gezegd wel meevalt met je ondergewicht aangezien we ongeveer dezelfde stats hebben :)(ik ben iets kleiner en iets lichter)
Mijn kcal behoefte is gelijk aan die van jou en mijn gewicht blijft stabiel, ik denk dat je er (iets) boven moet gaan zitten wil je echt gaan aankomen.
Bouw t rustig op zodat je er achter komt wat voor jou werkt.

Luisteren naar die andere mensen en idd gelijk beginnen met losse gewichten. Het duurt even voordat je de
juiste techniek te pakken hebt op je lifts. Dus waarom energie verspillen aan apparaten die je nadien toch
niet meer vaak gaat gebruiken :p

• Topic Starter Topic Starter
Thanks all :)
Ik ga morgen eens trainen met losse gewichten, kijken hoe dat gaat!

Squaten voor je billen! en je rijd een ninja? :thumbs:

Ja daarom wil ik ook zo snel mogelijk beginnen met squatten.. Ik ga morgen even rondvragen wie me goed kan helpen met techniek, want ik heb een verleden als rugpatient, dus het is van belang dat het goed gebeurt. Yess :D Ninja zx6R 636 uit 2006, mijn baby :bow2:

Succes met je doelen!
Ik denk dat t eerlijk gezegd wel meevalt met je ondergewicht aangezien we ongeveer dezelfde stats hebben :)(ik ben iets kleiner en iets lichter)
Mijn kcal behoefte is gelijk aan die van jou en mijn gewicht blijft stabiel, ik denk dat je er (iets) boven moet gaan zitten wil je echt gaan aankomen.
Bouw t rustig op zodat je er achter komt wat voor jou werkt.

Ja ik ben nu even aan het proberen en kijken hoe het gaat, misschien toch meer gaan eten. Wel lastig want ik heb geen vast ritme, dus dat moet ik toch enigszins voor mezelf gaan inbouwen, anders blijf ik aan het klooien met eetmomenten. Ik kijk over twee weken hoe het gegaan is, even wegen en dan misschien toch meer gaan eten ;)

Luisteren naar die andere mensen en idd gelijk beginnen met losse gewichten. Het duurt even voordat je de
juiste techniek te pakken hebt op je lifts. Dus waarom energie verspillen aan apparaten die je nadien toch
niet meer vaak gaat gebruiken :p

Klinkt belachelijk logisch haha, ik ga morgen eens kijken hoe dat gaat! :)

Haha ja ****, nou moet ik wel he :p

Gisteren voor het eerst getraind met losse gewichten.
En fck dat was ontmoedigend.. Vooral chest press bakte ik niks van (normaal op apparaat 25 kg) met maar 6 kg per kant. Het was super wiebelig, maar ik voelde veel meer spieren aan het werk dan normaliter met de machine.
Merkte dat mijn achterstand van mijn linkerarm groter is dan ik verwachtte, door het gebroken sleutelbeen van een paar maanden geleden. Met gewichtjes van 2 kg getraind. Het deed niet eens zo zeer pijn, het was vooral dat er gewoon geen kracht meer in zat. Dus voorlopig nog maar eventjes met dit babygewichtje trainen. (Er is wel een voordeel, dat ding is zo licht, dat die nooooit bezet is :p ) En rechts train ik mee met 2 kg, al maakt dit niet veel uit, omdat ik beide armen in balans wil krijgen.

Benchpress met enkel stang gedaan van 15 kg. Maar ging qua balans wel beter dan losse gewichten en was qua gewicht niet mijn max. Het was vooral wennen en leren balanceren.

Verder ook voor het eerst opgetrokken met een machine (zonder lukt niet ;-) ) 40 kg met wijd en 35 met biceps. Ik weeg zelf ongeveer 62-63, dus was niet echt een topprestatie..
Ik heb verder geen idee hoe alle oefeningen heten die ik heb gedaan, mijn vriend heeft me geholpen. Volgende keer maar even noteren ;-)

Ik voelde me nog meer noob dan de afgelopen twee weken, maar iedereen moet ergens beginnen!?
Van de andere kant wel een stuk meer motivatie gekregen omdat ik graag met zwaardere gewichten wil beginnen.

EN na afloop stond ik mijn haar te fohnen naast twee andere meiden (ongeveer dezelfde leeftijd) en verdorie wat een mooie biceps had ik naast hun :P

Daarnaast gisteren asociaal gevreten, naast alle kcal van normaal, ook nog eens witte chocolade oreo's (DAMN) en nacho's met kaas. Oeps :D

Morgen weer kung-fu, maandag weer trainen.

Dat zijn gewichten waar je niets negatiefs over kan zeggen hoor, knappe gewichten voor een eerste training!

Sowieso doe je jezelf tekort als jij je nu al echt compleet gaat focussen op gewicht, dat is vragen om moeilijkheden.
En losse oefeningen vergelijken met machines is misleidend: 25kg op een machine kan ook betekenen dat je maar 12,5 wegdrukt (heeft temaken hoeveel katrolletjes).

Begrijp ik het goed dat jij je beide armen met verschillende gewichten traint? Terwijl je pas 2 weken weer traint?

Maare, je hebt echt alle reden om trots op jezelf te zijn hoor

.

Laatst bewerkt:
Elk begin met losse gewichten is enorm wennen. Het is balans en veel meer spieren tegelijk gebruiken.
Ik begon ook met baby gewichten hoor. Maar het komt vanzelf. Niet vergelijken maar op je eigen tempo werken.
En let erop. ga niet té snel in gewicht omhoog. Eerst de techniek goed beheersen en dan pas gewichten verhogen. je kan beter wat langer op licht gewicht zitten en de techniek goed kennen. Dan gaat het ophogen van gewichten ook veel beter. Dus zet hem op!

Dat zijn gewichten waar je niets negatiefs over kan zeggen hoor, knappe gewichten voor een eerste training!

Sowieso doe je jezelf tekort als jij je nu al echt compleet gaat focussen op gewicht, dat is vragen om moeilijkheden.
En losse oefeningen vergelijken met machines is misleidend: 25kg op een machine kan ook betekenen dat je maar 12,5 wegdrukt (heeft temaken hoeveel katrolletjes).

Begrijp ik het goed dat jij je beide armen met verschillende gewichten traint? Terwijl je pas 2 weken weer traint?

Maare, je hebt echt alle reden om trots op jezelf te zijn hoor

Bedankt! :D Best motiverend zo'n post!
Nee ik train beide armen met hetzelfde gewicht. Wanneer ik schouders train ook twee dezelfde gewichten (2 kg), alleen gaat dat rechts veel makkelijker dan links, omdat ik links mijn sleutelbeen gebroken heb gehad. Ik train rechts ook met 2 kg, al is dit niet heel moeilijk, omdat ik er eerst voor wil zorgen dat links aansterkt. Wanneer mijn linkerschouder net zo sterk (ha-ha) is als mijn rechterschouder, dan ga ik pas verhogen. Ik wil juist voorkomen dat ik met 2 verschillende gewichten train :)

Ik weet dat een machine anders werkt, en ik was al gewaarschuwd dat het een groot verschil zou zijn met losse compounds, maar ik stond er echt van te kijken. Ik moet wel zeggen dat trainen met losse compounds stiekem beter voelt, al begin ik from scratch :)

Elk begin met losse gewichten is enorm wennen. Het is balans en veel meer spieren tegelijk gebruiken.
Ik begon ook met baby gewichten hoor. Maar het komt vanzelf. Niet vergelijken maar op je eigen tempo werken.
En let erop. ga niet té snel in gewicht omhoog. Eerst de techniek goed beheersen en dan pas gewichten verhogen. je kan beter wat langer op licht gewicht zitten en de techniek goed kennen. Dan gaat het ophogen van gewichten ook veel beter. Dus zet hem op!

Vooral het balans was wennen, maar dat ging vandaag al veel beter!
Dankjewel! Ik ben inderdaad nog druk bezig met de techniek doorkrijgen.. Ik durf ook pas qua gewicht te verhogen als het trainen makkelijk gaat, qua gewicht en vooral qua balanceren en technisch gezien. :)
Nu nog een beetje aanklooien, maar vandaag ging alweer beter dan vrijdag!

:D

Nice, wens je veel succes!

Gisteren kung-fu en vanochtend weer getraind, er ging zomaar anderhalf uur voorbij :)
En inderdaad weer met losse gewichten getraind, ik ben druk aan het oefenen qua techniek. Voor mij geen machines meer, dit voelt veel beter :)

Pull up wide grip
- 40 kg = 23 kg

Pull up underhand/chin up
- 40 kg = 23 kg

Dumbell press
3 x 15 x 4kg - vond ik moeilijk qua balanceren

One handed row
3 x 15 x 9kg rechts
3 x 15 x 9kg links

Dumbell kickback
3 x 15 x 4kg rechts
1 x 15 x 5kg rechts
3 x 15 x 4kg links
1 x 15 x 5kg links

Benchpress
1 x 12 x 15kg
1 x 10 x 15kg
1 x 8 x 15kg
- Dit was een beetje een faalverhaal, ik wilde 3 x 15 x 15, maar er zat weinig kracht in vandaag.

Side raises
3 x 15 x 2kg links & rechts tegelijk

Shoulder pull met dit ding: (http://www.2handfitness.com/uploads/1/4/7/0/14705422/_2260184_orig.jpg) - Ik weet niet hoe de oefening heet, maar ik maak ook hier side raises. Dus: Met rechts naar de machine, is links side raises maken en andersom. Iemand enig idee hoe dit heet?
3 x 10 x 1,75kg links
3 x 10 x 1,75kg rechts

Legpress
3 x 15 x 50kg

Hierna volledig naar de kl*te en voelde super :D

Tijdens one handed rows zat ik naast een vent die dezelfde oefening deed, maar dan met 85 kg per stuk. Verschil moet er wezen :p Kreeg overigens te horen dat hij het respectvol vond dat ik toch begonnen was met krachttraining, vooral tussen die beren, en dat iedereen begint met kleine gewichtjes.
Deed me goed :D

Net weer meals gemaakt voor de komende 4 dagen. Ipv 100 gr rijst en 50 gr kip, nu 80 gr rijst en 100 gr kip, want kip is veel lekkerder :eating: en ik moet meer eten.

---------- Post toegevoegd 21 October 2013 om 14:34 ----------

Thankyou! :)

Laatst bewerkt:
Dat is het pulley station ;)
Maar lekkere training en wat andere voor gewichten hebben is niet zo interessant :P komt vanzelf wel

Mooie training hoor! elke begin is er een. Ik ben ook nog steeds het ieletje tussen de beren hoor. Maar dat went wel. Kreeg zelfs vandaag een compliment dat ik sterk was. (verhouding hoe ik eruitzie en wat ik kan) echt meid... klein beginnen en wacht maar af waar je straks komt! ;)

Net weer meals gemaakt voor de komende 4 dagen. Ipv 100 gr rijst en 50 gr kip, nu 80 gr rijst en 100 gr kip, want kip is veel lekkerder :eating: en ik moet meer eten.

Ik neem aan dat het ongekookt is afgewogen? Zo ja... 20 gram (ongekookte) rijst bevat in kcal meer dan 50 gram kip. Dan zou je er namelijk op achteruit gaan.

Goed bezig zusje. Wat is die one handed row dan? Dumbbell rows of een of andere machine?

Je blijft wel een skinny bish
:trollface:

Terug
Naar boven