AndroidHealthClinic

LOG: Miss H..

Zeker nette traning ! Ik geloof dat je je benen al goed voelde!

Heftige benen training voor iemand die niet zo vaak meer traint dame! netjes

nice one !

nice , ik deed een tijdje terug ook weer eens een keer kuiten
dat heb ik dus gevoeld - dus wees voorbereid
sterk die stiffs - 80 is helemaal niet verkeerd hoor

:cool:

Iets minder dan een uurtje over gedaan en dat is prima voor meer heb ik gewoon geen tijd..helaas
Ik wilde ook nog eigenlijk de leg press doen maar was steeds bezet en ik bedacht mij dat ik terug moest fietsen en voelde mijn benen behoorlijk dus ik was tevreden.
Morgen weer stage dus geen trainen..vrijdag weer dan weer UB

Volgens mij is dat juist ideaal 1 uur training
Dacht dat een korte heftige training juist het beste was voor groei en herstel

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.986
Wow een SLDL met 80kg. 90 graden?
Ja zo goed als, ik buk zover mogelijk voorover:rolleyes: zodat de schijven op de bb de grond raken..

Mooie benen training en dan in minder dan een uurtje.:p Lekker hoor!:D
:p

Zeker nette traning ! Ik geloof dat je je benen al goed voelde!
Ja dat voelde ik idd gisteraaf al, laat staan vanmorgen..maar na een hele dag stage lopen in het trimsalon is het een stuk minder nu:p

Heftige benen training voor iemand die niet zo vaak meer traint dame! netjes
Dank u.. hoewel ik de gewichten niet echt super vind..behalve dan de Sldl..die vind ik wel ok..:D

:wl::cool:

nice , ik deed een tijdje terug ook weer eens een keer kuiten
dat heb ik dus gevoeld - dus wees voorbereid
sterk die stiffs - 80 is helemaal niet verkeerd hoor
Ja kuiten kan je idd echt heel vervelende spierpijn van hebben ja.. ik voel ze wel maar niet op een vervelende manier..godzijdank

Volgens mij is dat juist ideaal 1 uur training
Dacht dat een korte heftige training juist het beste was voor groei en herstel
Ik hoop het in ieder geval wel:D

Ik hoop eigenlijk dat ik met "maar"een schema van 3x per week toch wat massa zou kunnen pakken..wat denken jullie? Mogelijk of toch net iets te weinig? En is het meer onderhoud..naja ik heb toch niet meer tijd dus mijn lichaam moet het er maar mee doen:P
Ik moet zeggen dat ik nu aardig gesloopt ben van mijn dagje stage en blij dat ik gister heb getraind. Morgen weer een Ub-dagje

Nee dat is juist mogelijk volgens mij
Heb zelf nog pas een artikel in een oude Muscle & Fitness gelezen over trainen voor massa. Zal eens kijken of ik die kan vinden en scannen voor je
3x a 4x per week een korte goede training moet voldoende zijn
Je hebt ook meer hersteltijd en kan daardoor dus de volgende training weer knallen

• #1.988
Nee dat is juist mogelijk volgens mij
Heb zelf nog pas een artikel in een oude Muscle & Fitness gelezen over trainen voor massa. Zal eens kijken of ik die kan vinden en scannen voor je
3x a 4x per week een korte goede training moet voldoende zijn
Je hebt ook meer hersteltijd en kan daardoor dus de volgende training weer knallen

Dat zou leuk zijn, en minder trainen en toch massa aanzetten:D

Intensiteit kan je natuurlijk wel opschroeven ook in minder tijd of minder trainingen.

En inderdaad zwaarder trainen omdat je beter herstelt.

Ga drvoor!

Ja zo goed als, ik buk zover mogelijk voorover:rolleyes: zodat de schijven op de bb de grond raken......

Ik doe na een warmup set, 5x5 en pak dan 65kg. En sta op een stepper, zodat ik diep door kan. Ik sta wel schouderbreedte.
Vind je 80kg echt heel sterk. Pffff petje af.;)

• #1.991
Intensiteit kan je natuurlijk wel opschroeven ook in minder tijd of minder trainingen.

En inderdaad zwaarder trainen omdat je beter herstelt.

Ga drvoor!
Ja true, alleen zit ook echt in je hoofd dan van ik MOET 5x per week trainen..afkicken dus en dat gevoel loslaten;)

Ik doe na een warmup set, 5x5 en pak dan 65kg. En sta op een stepper, zodat ik diep door kan. Ik sta wel schouderbreedte.
Vind je 80kg echt heel sterk. Pffff petje af.;)

Ja ik pak m ook op schouderbreedte hoor, alleen geen verhoging maar gewoon op de grond. Maar zak dan wel todat ik de grond raak, lekker gewoon!
Enne bedankt hé;)

nog steeds niet afgekickt dus.... :) denk dat je er nooit vanaf kom meid, eens fantiek, altijd fanatiek....

Moet nog even zoeken naar het stuk in de M&F
Was eigenlijk het schema waar ik de laatste maanden mee trainde
1 uur trainen en 4x p/week in combi met de juiste voeding werkte het wel bij mij
Ik ging van 72 naar 76 kg in een paar maanden, tot dat ik de blesure opliep (had hem al maar heb het geforceerd daarna)

Dit stuk heb ik trouwens ook gevonden

Om massa op te bouwen kunt u het beste op de volgende manier in de sportschool te werk gaan;
• Veel krachttraining. Om spieren op te bouwen zijn korte krachttrainingen vereist. Beperk de trainingen tot 45-60 minuten. Op deze manier komen er meer anabole hormonen vrij dan bij langere trainingen. Om massa op te bouwen moet er zwaar en intensief getraind worden. Bedenkt u echter wel dat het belangrijker is om een oefening goed uit te voeren, dan zwaar uit te voeren. Bij elke training kunt u, naar wens, 1 tot 3 buikspieroefeningen doen.
• Weinig cardiotraining. Door te bewegen verbrandt u calorieën, iets dat nadelig is bij het opbouwen van massa. Als u wilt aankomen, hoeft u eigenlijk niet aan cardio te doen. Toch is het wel goed voor de conditie en gezondheid om aan cardio te doen. Eventueel kunt u 1 dag per week aan cardio doen. Een intervaltraining van 15-20minuten kan u helpen uw conditie te verbeteren zonder dat dit ten koste gaat van uw spiergroei.

Hoe vaak en hoe lang moet ik trainen?
Om maximale spieropbouw te hebben, is rust erg belangrijk. Trainingen hoeven slechts 45-60 minuten te duren, maar ze moeten wel intensief zijn. Aangeraden wordt om 3-4 keer per week te trainen.

Hoeveel oefeningen, sets en reps moet ik doen?
Om massa en kracht op te bouwen, kunt u het beste het volgende doen:
• U doet 3-6 oefeningen per spiergroep, afhankelijk van hoeveel tijd u heeft en wat u aan kan. Bewegen is goed voor de conditie en voor vetverlies, hoe meer hoe beter;
• U doet 2-4 sets per oefening, u herhaalt de oefening dus 2-3 keer voordat u doorgaat naar de volgende oefening;
• U doet 6-8 reps per set op een licht-gemiddeld gewicht;
• U houdt 60 seconden rust tussen de sets. Bij krachttraining wordt er onderscheid gemaakt tussen beginners/halfgevorderden en gevorderden, alnaargelang de mate waarin uw spieren al gewend zijn geraakt aan het trainen. Voor het overzicht is alles nog een keer kort in onderstaand schema gezet, met het onderscheid tussen beginners/halfgevorderden en gevorderden

Bij krachttraining wordt er over het algemeen onderscheid gemaakt tussen beginners/halfgevorderden en gevorderden naargelang de mate waarin uw spieren al gewend zijn geraakt aan het trainen. Om vet te verliezen en conditie te krijgen, wordt er echter slechts beperkt gebruik gemaakt van krachttraining, daarom zullen er niet veel verschillen zijn tussen gevorderden en beginners. Voor het overzicht is alles nog een keer kort in onderstaand schema gezet, met het onderscheid tussen beginners/halfgevorderden en gevorderden.

In het kort

Trainingschema voor massa/kracht;
Hieronder is een uitstekend trainingsschema om mee te beginnen. Als u dit schema 4 tot 6 weken aanhoudt, zult u hiermee veel resultaat boeken. Na 6 weken kan het zo zijn dat uw lichaam aan het schema gaat wennen, waardoor u minder vooruitgang zult boeken. Ons advies is om na 6 weken over te gaan op een andere combinatie van spiergroepen.

Met rug wordt bedoeld: onderrug en bovenrug;
Met benen wordt bedoeld: dijbenen, hamstrings, kuiten en billen;
Met buik wordt bedoeld: zijbuikspieren, rechte buikspieren.

• #1.995
Top Grosje, dan ben ik toch wel redelijk goed bezig.. ik kan je alleen geen karma geven..maar bij deze hoor:kiss:

Ik heb afgelopen week gewoo weer 3x getraind.
2x bovenkant en 1 keer benen.

Ik had de intentie om het gelijk te gaan loggen maar t kwam er niet van en nu weet ik de exacte gewichten niet meer..
Wel dat het lekker ging. Mijn sldl kon ik iets verhogen naar 85kg maar dat was echt nipt.
Volgende keer toch maar op de 80kg houden;)
Borst eindigde ik 6x met 60kg, ik merkte wel dat toen ik 5 reps deed ik echt sterker was en nu ik weer 5x8reps doe ik daar wel op moet inleveren but hell..ik wil gewoon massa..dus dan maar iets inleveren op kracht.
Wel echt weer ****ing veel moeite om schoon voedsel te eten, zit gewoon even in t hoofd er niet in..blegh baal ik van.

Ben blij dat de winter er aan komt.
voor de vakantie ging t zo goed en nu..maar ook dat veranderd wel weer..
Volgens mij is dat bij iedereen bij tijd en wijle zo..toch???:p

Krachtverlies is wel een mind dingetje he. Tenminste bij mij wel. Maar wat the Hell, we zijn bodybuilders.
Massa boven kracht. En die kracht gaat echt wel omhoog toch!!
Alleen als je van set en reps range verandert en zeker van laag naar hoog dan zak je met je weights.

Wel schoon blijven eten natuurlijk. Af en toe eens lekker cheaten, maar dan weer on track komen. Je gaat lekker toch?

Oh die dip ken ik. Ik ben aan het opkrabbelen en ga zo ook weer richting gym om een rondje cardio te gaan doen. Stiekem ook wat bi's en tri's denk ik, maar that's it :o
Eten is en blijft een zwaar iets he? De discipline, zeker omdat mensen om je heen gewoon alles 'vreten' wat ze maar willen.
Komt goed Miss H.. We hebben al eerder laten zien dat we het kunnen. ;)

• #1.998
Krachtverlies is wel een mind dingetje he. Tenminste bij mij wel. Maar wat the Hell, we zijn bodybuilders.
Massa boven kracht. En die kracht gaat echt wel omhoog toch!!
Alleen als je van set en reps range verandert en zeker van laag naar hoog dan zak je met je weights.

Wel schoon blijven eten natuurlijk. Af en toe eens lekker cheaten, maar dan weer on track komen. Je gaat lekker toch?
Vandaag mezelf weer kick onder mijn kont gegeven en was vanmorgen om half 8 al mijn kipfilet aan t bakken en broccoli aan t koken dus..okee mindset is om;)

Oh die dip ken ik. Ik ben aan het opkrabbelen en ga zo ook weer richting gym om een rondje cardio te gaan doen. Stiekem ook wat bi's en tri's denk ik, maar that's it :o
Eten is en blijft een zwaar iets he? De discipline, zeker omdat mensen om je heen gewoon alles 'vreten' wat ze maar willen.
Komt goed Miss H.. We hebben al eerder laten zien dat we het kunnen. ;)

Ja, i know..en idd de discipilne ja, die was ff weg maar ik denk dat hij weer terug is sinds vandaag..i hope so;)
Thnks for the peptalk:)

Vandaag lekker getraind:

Squats

8x40kg
8x50kg
8x55kg
8x60kg
8x65kg
7x70kg:p jaa begint weer beetje te komen..

Sldl
8x60kg
8x70kg
8x80kg
8x80kg
8x80kg

Leg press:
8x70kg
8x79kg
8x87kg
8x97kg
8x106kg

leg extension:
8x49kg
8x56kg
8x63kg
8x70kg
8x77kg

Leg curl:
8x35kg
8x42kg
8x49kg
2x8x56kg

Kuiten op de leg press:
weet ik hoeveel reps ik begon op standje zwaar en steeds lichter, achter elkaar..todat zelfs de 15kg brandde..auwaaa

Toen terug gefietst naar huis en nu uit te puffen hahaha

Lekkere beentraining zeg. En hoe diep zijn je squats?

• #2.000
Lekkere beentraining zeg. En hoe diep zijn je squats?

Gewoon Par hoor..soms net iets dieper.
Als ik te diep ga zit je zowat op een full squat en dat vinden de knieen meestal niet zo heel erg lekker.
Besides zwaar genoeg zo.

Echt als ik opsta van de bank voel ik t al..wat erg..morgen is er weer een dag:D
Nu netjes mijn bakje kwark met wat proteine voor mij neus:meal:

Terug
Naar boven