Mooie levende log heb je MissH!
Ik dacht dat ik je wel even gemotiveerd had net voordat ik weg ging.. had je hem door? ik wilde je even uit je hoofd halen...
ehmm nee..ik vat m even niet
Over de 5 min chestpress. Dit lijkt wel even cardiogericht, maar is het niet, het is anaeroob lactisch. Het zijn alleen maar 9 a 10 sets he.. en zware! De laatste 2 zijn verschrikkelijk. Omdat 5 x 5 enkel squatten, slechts 25 herhalingen op je benen maakt is de afterblast meteen de finishing touch. Het gaat dus om de prikkel (intensiteit op kort tijdsbestek), inclusief het volume. Er is slechts 15 rust en dan bang weer 12 pomps. Gister heb ik niet gesquat dus dit was een voorbeeld. Gister deed ik het na de BOR (5x5x80) met seated cable row 49 kg, mijn rug was meteen compleet. Toen incline bench (5x5x77,5) met chestpress. De pomp was abnormaal en vandaag zware spierpijn en helemaal vol nog.
Het is gewoon een andere weg naar.. lekker experimenteren toch.
experimenteren kan nooit geen kwaad, doe ik ook wel hoor..maar als mijn schema net weer lekker loopt..wil ik er nog niet in hakken
Maak je wel eens veranderingen in manieren van trainen, of bouw je gewoon rustig door op dezelfde manier, die overigens erg goed gaat, daar niet van hoor ;-)
Als je periodiek traint naar een doel wat een jaar voor je ligt, kan je bv per 3 maanden switchen, powerliften/strongliften om een stuk sterker te worden en vervolgens weer BB-stylo met meer kracht.. etc.
Just a thought.. :-)