MuscleMeat

LOG: Miss H..

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb je logje niet helemaal gevolgd hoor....maar mag ik vragen hoe jouw trainingsschema eruit ziet?

Nee logisch je kan niet elk logje volgen toch??

Dag1: borst-triceps
Dag2:schouders-rug
Dag3:benen-biceps

gemiddeld voor de grote spiergroepen 4 a 5 oef en dan 5x8 a 10hh
en de tri-biceps 3oef en ook 5x8 a 10hh

Ik train 5x in de week..en op dag 4 begin ik weer op dag 1..
Buik doe ik periodes wel en niet..en sta gemiddeld 3x per week na mijn kt staand op de spinbike...

Qua oef varieer ik ook wel is, hoewel basisoef er vrijwel altijd in blijven..benchpress, squat..chinnen etc

Beetje duidelijk?? i hope so..

Net mijn pudding op en hij word steeds lekkerder..of komt t gewoon omdat ik steeds meer trek krijg??;)

Ik had van Powersupplements..de casseine-eiwit besteld maar die vond ik qua shake niet super lekker..dus kreeg de tip van hun en van dw om ipv een shake er een soort pudding van te maken en moet zeggen die is best te eten..vult ook lekker voor de nacht.
Worden langzaam opgenomen zodat je voor de hele nacht van eiwitten bent voorzien;)

Thnks by the way:D

Hoe maak jij die pudding?
Ik heb de smaak aarbei/bosvruchten van Powersupplements, maar vind die meteen wel goed te doen... zowiezo is caseine welk merk je ook neemt qua substantie/consistentie gewoon anders, en even wennen...
Ik doe deze nu met hele koude magere melke in de shakebaker... en dan inderdaad lekker dik :D alsof je met volle maag naar bed gaat, fijn :D

Pudding = dikke shake ;)
Persoonlijk roer ik met lepel, omdat shakebeker anders verstopt zit...

Ja... das waar... ik moet dan inderdaad halverwege de beker opschroeven en alsnog over op de lepel :D

Het is duidelijk zo hoor Miss H ;). Lekker fanatiek dus. Hoe lang sta je op de spinfiets na een training? Ik doe meestal zelf spinning gewoon apart en niet na een training. Kan dan wat langer spinnen en ben dan nog helemaal fit om te spinnen. Heb thuis ook mijn spinfiets staan dus ook wat lastig zelfs om het achter elkaar te doen!

Hoe maak jij die pudding?
Ik heb de smaak aarbei/bosvruchten van Powersupplements, maar vind die meteen wel goed te doen... zowiezo is caseine welk merk je ook neemt qua substantie/consistentie gewoon anders, en even wennen...
Ik doe deze nu met hele koude magere melke in de shakebaker... en dan inderdaad lekker dik :D alsof je met volle maag naar bed gaat, fijn :D
Ik doe anderhalve maatschep in mijn shakebeker en beetje water erbij en dan uurtje in de koelkast en dan best te eten hoor..en ja idd best wennen ja..niet goor ofzo maar gewoon wennen ja:D

Het is duidelijk zo hoor Miss H ;). Lekker fanatiek dus. Hoe lang sta je op de spinfiets na een training? Ik doe meestal zelf spinning gewoon apart en niet na een training. Kan dan wat langer spinnen en ben dan nog helemaal fit om te spinnen. Heb thuis ook mijn spinfiets staan dus ook wat lastig zelfs om het achter elkaar te doen!

Ik sta 3 x per week na mijn kt op de spinbike en meestal half uur..soms 45 min.
Wel relaxed dat je ook een bike thuis hebt staan, hoewel ik denk als ik m thuis zou hebben,,m niet zou gebruiken..behalve dan als ik een wedstrijd zou doen..

Vandaag Rug-schouders:

Lat pull wide grip 5x8 35,42,49,49,56kg
seated row 5x8: 35,42,49,49,49kg
straight arm pull down 5x10: 30,35,40,45,50kg
chinnen 5x8 assisted 20kg wat is dit toch zwaar..bah bah bah..mannetje doet m graag aan t eind..fijn hoor..:o

Shrugs 5x10 40,45,50,55,60 ja i know die gewichten zijn nu echt tja..komt wel weer..sterf nu al van de spierpijn overal.
db shoulder press 5x10 12kg
bent over side raise 5x8 6kg
side lateral machine 5x8 20,25,25,25,30kg

Nog half uur gespind.

Morgen dropsets op de benen..nog tips?? pfff zie er best wel tegenop als ik eerlijk ben..vooral de spierpijn in de beentjes dan..die is zo vervelend:o

Ja want had eerst behoorlijk nog wat water erbij..dus was t alsnog soort shake..want je moet even die verhoudingen zoeken maar eenmaal gevonden en ja..weer een eiwitrijke maaltijd erbij:D

Net een hele pan rijst gekookt..ga proberen om morgen gewoon s overdag ipv brood rijst te eten met tonijn en wat ananas..(mannetje is ook weer op aan t letten dus ja..) Hoewel ik wel gek ben op brood..alleen dan als lunch maar toch..

Oh ja maar Peetje ik sterf ook zowat van de spierpijn hoor..nu wat heftiger omdat ik idd op vak ben geweest..maar heb eigenlijk altijd wel lichte spierpijn..ben er zo aan gewend inmiddels:D

Wel jammer peet dat je geen logje meer hebt hoor..

Als het wat dikker is heb ik ook het idee dat het beter vult terwijl je hetzelfde binnen krijgt.

Top dat je een pan rijst hebt gekookt.
Brood is ook wel erg lekker terwijl het voor de meeste heel normaal is.

Gelukkig, dan ben ik momenteel niet de enige met heftigere spierpijn.:D

Ik beloof dat er weer een logje komt, wanneer is alleen nog de vraag.

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

Morgen dropsets op de benen..nog tips?? pfff zie er best wel tegenop als ik eerlijk ben..vooral de spierpijn in de beentjes dan..die is zo vervelend:o

Ik heb 1 tip en die is niet leuk.:o AUWWWWW!
Dropsets in omgekeerde volgorde.(van laag naar hoog gewicht)
Geen idee of dat eigenlijk een andere benaming heeft.
Zelf had ik hier wel een spotter voor nodig....(kan ook aan mij liggen haha)

Sterkte alvast!

ps: sterke trainingen weer. :)

Als het wat dikker is heb ik ook het idee dat het beter vult terwijl je hetzelfde binnen krijgt.

Top dat je een pan rijst hebt gekookt.
Brood is ook wel erg lekker terwijl het voor de meeste heel normaal is.

Gelukkig, dan ben ik momenteel niet de enige met heftigere spierpijn.:D

Ik beloof dat er weer een logje komt, wanneer is alleen nog de vraag.

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

Ik heb 1 tip en die is niet leuk.:o AUWWWWW!
Dropsets in omgekeerde volgorde.(van laag naar hoog gewicht)
Geen idee of dat eigenlijk een andere benaming heeft.
Zelf had ik hier wel een spotter voor nodig....(kan ook aan mij liggen haha)

Sterkte alvast!

ps: sterke trainingen weer. :)

Nou peetje ik bedoelde tips in de zin van rustig opbouwen..hahaha maar begin gewoon van hoog-laag..pff kijken hoever ik kom:)

Trouwens vandaag wel een leuke opmerking..

Iemand zei dat als je dumbbell press aan het doen bent..en ze dus uitstrekt..en per ongeluk iets liet bouncen..(ging om lichte gewichten hoor, meer klein balans gevalletje..) dat t slecht is voor je pezen..??? Wat jullie?

Thnks Ptje by the way..ben benieuwd naar je nieuwe log want ik heb zón vermoeden dat je iets te vertellen hebt..of t ligt aan mij..kan ook..;)

Kijk even naar het filmpje van Miss F... een soort super-dropset op de legpress :p
Ik vind een dropset op de leg extension altijd wel lekker... en dan de voeten op het eind (boven) naar buiten draaien... :D
Oh... rustig... eum... :D

Kijk even naar het filmpje van Miss F... een soort super-dropset op de legpress :p
Ik vind een dropset op de leg extension altijd wel lekker... en dan de voeten op het eind (boven) naar buiten draaien... :D
Oh... rustig... eum... :D

Ja filmpje had ik gezien..tja lekker heftig. Ik heb trouwens ook wel trainingen in mijn voorbereiding gehad dat ik wel kon janken..denk ook dat je emoties je op een gegeven moment parten gaan spelen met name door je voeding..tenminste daar had ik last van..hoe zat dat bij jou Sue??

En dat heb ik ook gemerkt vandaag: ****ing Hell:eek: wat was dat zwaar!

Begonnen met biceps:
overigens wilde ik beginnen met optrekken dus begon ik ook lekker aan..maar voelde alles rekken en strekken, pijn doen..dus ik hield het maar bij 2x5..bah..deze spierpijn is niet leuk meer..of toch wel:p

Ez Bar 5x10 stang+10kg

Bicep curl aan de multi 5x8 20,25,30kg

cc curl 5x8 7,8,9kg

Benen (dropset training dus...auwie)

Squat 5x8 40,35,30,25..en lege stang..wilde niet gelijk te zwaar beginnen aangezien ik toch bijna 4 weken niet echt getraind heb.

Leg press 5x8 97,88,79,70,61 ongeveer 5 a max 10sec rust..ik had t zowat niet meer man:o

Leg curl 5x8 56,49,42,35,28kg

leg extension 5x8 49,42,35,28,21

Ik was kapot en stond echt wat minder stevig op mijn benen..ik hoop dat t morgen beetje meevalt:)

Standing calves raise 5x15 35kg..kan merken dat mijn kuiten zwak zijn want stond te trillen, niet mooi meer.

Crunches 4x25 en toen was ik er klaar mee, morgen weer een dag maar dan moet wel mijn spierpijn een stuk meer gereduceerd zijn als nu..

Vind het een nette training hoor, lekker bezig!

Nou peetje ik bedoelde tips in de zin van rustig opbouwen..hahaha maar begin gewoon van hoog-laag..pff kijken hoever ik kom:)

Trouwens vandaag wel een leuke opmerking..

Iemand zei dat als je dumbbell press aan het doen bent..en ze dus uitstrekt..en per ongeluk iets liet bouncen..(ging om lichte gewichten hoor, meer klein balans gevalletje..) dat t slecht is voor je pezen..??? Wat jullie?

Thnks Ptje by the way..ben benieuwd naar je nieuwe log want ik heb zón vermoeden dat je iets te vertellen hebt..of t ligt aan mij..kan ook..;)
Oeps rustig aan bedoelde je.:o
Komt goed!

Ik heb alleen maar te vertellen dat ik trots ben op mijn laatste 2 trainingen en het gewoon beter gaat dan ooit. (voortaan dus om de maand op vakantie gaan :p )
Verder weet ik niet wat jij denkt.;)

Vanwaar dat je begint met je biceps?

Allemaal dropsets, lekker hoor! En zwaar! :D Ben benieuwd of het wat voor je gaat doen, tenminste, of je dan de benen krijgt die je wilt. ;)

Gezien je extra aandacht besteed aan je benen (nouja bewust nu voor dropsets kiest) heb ik misschien een andere soort tip om eens te doen.
Maybe een nutteloze tip maar ik heb mede door een andere log vandaag de leg extension 10x10 gedaan en dan bijna elke set 5 kg verhogen.( set 10 werden maar 6 reps.)
25 30 30 35 40 45 50 55 60 60 kg

Ik had ineens zin om iets geks uit te proberen voordat me echte training begon.
(2 been oefeningen voor me schouder/kuiten training moet kunnen toch haha)
Het is zeker leuk om eens te doen en je bent op een andere manier met de oefening bezig dan normaal met gratis een extra branderig gevoel.:D

Laatst bewerkt:
Komt goed!

Ik heb alleen maar te vertellen dat ik trots ben op mijn laatste 2 trainingen en het gewoon beter gaat dan ooit. (voortaan dus om de maand op vakantie gaan :p )
nIk d8 dat ik ergens wat gelezen had..dat je daarom stopte met je log en er later op terug zou komen..maar zal wel verk. gelezen hebben dan..denk ik..
En ja ik ga met je mee in de zin van elke maand op vakantie!! Wie stemt ook voor:p

Vanwaar dat je begint met je biceps?

Als ik begin met de grotere spiergroep benen, dan ben ik te veel vermoeid om mijn biceps goed te trainen vandaar..dit werkt voor mij het beste:)

Allemaal dropsets, lekker hoor! En zwaar! :D Ben benieuwd of het wat voor je gaat doen, tenminste, of je dan de benen krijgt die je wilt. ;)
I hope so!!!!

Gezien je extra aandacht besteed aan je benen (nouja bewust nu voor dropsets kiest) heb ik misschien een andere soort tip om eens te doen.
Maybe een nutteloze tip maar ik heb mede door een andere log vandaag de leg extension 10x10 gedaan en dan bijna elke set 5 kg verhogen.( set 10 werden maar 6 reps.)
25 30 30 35 40 45 50 55 60 60 kg

Ik had ineens zin om iets geks uit te proberen voordat me echte training begon.
(2 been oefeningen voor me schouder/kuiten training moet kunnen toch haha)
Het is zeker leuk om eens te doen en je bent op een andere manier met de oefening bezig dan normaal met gratis een extra branderig gevoel.:D

Hmm ja ik ga zeker in gedachten houden..de dropset training had ik van Maaike als aanbeveling gekregen dus dit ga ik zeker 1 mnd volhouden, en als t lkker gaat miss wel langer..branden doen ze zeker..

Gister weer heerlijk getraind er stond weer borst-tri op het programma..ik kwam er alleen thuis achter dat ik gewoon de schuine bench helemaal vergeten was..:o Maar goed..
Geen cardio gedaan..dat wil ik beperken tot 3x in de week.
Nu weekend rust en ik moet zeggen dat ik zo blij ben dat ik weer in mijn ritme zit, wat is kt toch lekker!!
Fijn weekend ook allemaal

Wel leuk om te lezen dat je met dropsetjes bent begonnen. Weer eens wat nieuws toch;).. Wil je trouwens ook meer massa op je benen of alleen meer definitie? En ik denk dat iets minder cardio wel een positief effect op je kracht in het algemeen zal hebben:) Ben benieuwd!

Ja filmpje had ik gezien..tja lekker heftig. Ik heb trouwens ook wel trainingen in mijn voorbereiding gehad dat ik wel kon janken..denk ook dat je emoties je op een gegeven moment parten gaan spelen met name door je voeding..tenminste daar had ik last van..hoe zat dat bij jou Sue??
Ja, heb zeker die dips gehad idd door lage kh... maar dan had ik dat voor of na de training... maar tijdens trainen nooit over de rand gegaan dat het emotioneel werd ofzo... het was (zo leek het wel) ook heel wat als je tijdens een training over je nek ging letterlijk! Dat is me ook nooit gebeurd, terwijl ik wel tot het naadje ga... Misschien niet naadje genoeg? Maar ik hoef niet persee over mijn nek te gaan om te weten dat ik goed getraind heb :p Ik heb wel regelmatig stuk op de grond gelegen... dat wel :p
Komt goed!

Hahaha, goed excuus om vaker op vakantie te gaan :p
nIk d8 dat ik ergens wat gelezen had..dat je daarom stopte met je log en er later op terug zou komen..maar zal wel verk. gelezen hebben dan..denk ik..
En ja ik ga met je mee in de zin van elke maand op vakantie!! Wie stemt ook voor:p

Ik stem voor!!!

Als ik begin met de grotere spiergroep benen, dan ben ik te veel vermoeid om mijn biceps goed te trainen vandaar..dit werkt voor mij het beste:)

I hope so!!!!

Hmm ja ik ga zeker in gedachten houden..de dropset training had ik van Maaike als aanbeveling gekregen dus dit ga ik zeker 1 mnd volhouden, en als t lkker gaat miss wel langer..branden doen ze zeker..

Gister weer heerlijk getraind er stond weer borst-tri op het programma..ik kwam er alleen thuis achter dat ik gewoon de schuine bench helemaal vergeten was..:o Maar goed..
Geen cardio gedaan..dat wil ik beperken tot 3x in de week.
Nu weekend rust en ik moet zeggen dat ik zo blij ben dat ik weer in mijn ritme zit, wat is kt toch lekker!!
Fijn weekend ook allemaal
Waarom minder cardio? Had wel begrepen dat je minder ging spinnen, of bedoel je dus algemeen?

Wel leuk om te lezen dat je met dropsetjes bent begonnen. Weer eens wat nieuws toch;).. Wil je trouwens ook meer massa op je benen of alleen meer definitie? En ik denk dat iets minder cardio wel een positief effect op je kracht in het algemeen zal hebben:) Ben benieuwd!

Meer massa en definitie kan dat ook:)
Morgen weer benen op het programma..(wil ook jumpsquats gaan doen..zijn ook altijd wel lekker..even afwisselen met gewone squats

Ja, heb zeker die dips gehad idd door lage kh... maar dan had ik dat voor of na de training... maar tijdens trainen nooit over de rand gegaan dat het emotioneel werd ofzo... het was (zo leek het wel) ook heel wat als je tijdens een training over je nek ging letterlijk! Dat is me ook nooit gebeurd, terwijl ik wel tot het naadje ga... Misschien niet naadje genoeg? Maar ik hoef niet persee over mijn nek te gaan om te weten dat ik goed getraind heb :p Ik heb wel regelmatig stuk op de grond gelegen... dat wel :p

Hahaha, goed excuus om vaker op vakantie te gaan :p

Waarom minder cardio? Had wel begrepen dat je minder ging spinnen, of bedoel je dus algemeen?

Minder cardio..omdat mijn lichaam er zo aan gewend is..en aangezien ons kt programma lichte aanpassing krijgt as in zwaarder..kom ik ook een beetje korter in mijn tijd te zitten.
Ik wil spinnen er 3x per week in proberen te houden, maar nooit langer dan 30min hoor.
Er zit nog geen wedstrijd aan te komen dus wat dat betreft bevalt het mij wel even iets beter, wat minder cardio..(ik heb er echt een hekel aan..errug handig in voorbereiding:p)

Training van vandaag:Rug-Schouders

even opwarmen 3x8 opdrukken

shrugs 5x10 40,60,70,80,80
Power clean 5x10 barbell 18kg (ging echt stuk zeg!!)
db shoulder press 5x8 10kgdb
bent over side raises 5x8 6kg db
aan de multi, side raise 5x10 7,5kg

lat pully wide grip 5x8 35,42,49,56,56
cable row 5x10 28,35,42,49,49
chinnen ass 20kg 5x8
straight arm pull down 5x10 35,40,45,45,50

thera crunch 3x20
crunches op bankje 4x25

nog 15 staand gespind..

Laatst bewerkt:
Jij bent dus net zo gek op cardio als ik ;)

Terug
Naar boven