AndroidHealthClinic

LOG: Miss H..

Ik maakte vaak van mn junkdag een no-carb dag. Kroketjes en kaas enzo, en dan eet je alsnog niet teveel. Is dat geen idee, of houd je meer van zoet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.662
1700 lijkt mij ook goed, op high carb day 21-2200?

Moet je perse op een high carb dag dan hoger in je kcal zitten? Ik bedoel..kan je niet ongeveer op hetzelfde zitten maar gewoon dat de verhoudingen verschillen???

Ik moet zeggen ik had vanmorgen tijdens het opstaan echt moeite om mijn niet helemaal vol te proppen met carbs..maar goed snel mijn kwark naar binnen gegooid en toen ging t eigenlijk wel redelijk vandaag..wel trek natuulijk maar daar moet je gewoon niet aan toe geven..dat heb ik gister al gedaan tijdens mijn junk:p

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 21:37 ----------

Ik maakte vaak van mn junkdag een no-carb dag. Kroketjes en kaas enzo, en dan eet je alsnog niet teveel. Is dat geen idee, of houd je meer van zoet?

Hmm dat zou kunnen..maar ik mis alles doordeweeks..dus dan wil ik er eigenlijk niet zoveel bij stilstaan op een junkdag:P
Dat doe ik namelijk al zoveel..

Natuurlijk kan dat. Maar wat is je onderhoud?

Dat is waar, helemaal niet nadenken is lekkerder junken.

Maar goed ik vond dat zo zonde van de hele week dieten altijd :D

Train je op/na zo'n dag wel lekkerder zeker?

• #1.665
Natuurlijk kan dat. Maar wat is je onderhoud?

Onderhoud (harris bennedict) zit ik op: 2360kcal berekend op mijn vvm. wel al een tijdje terug berekend maar zla niet heel veel verschil in zitten denk ik.. ik heb eigenlijk nog nooit zo hoog in mmijn kcal's gezeten..altijd beetje op gevoel lopen klooien..maar nu ik het allemaal aan t berekenen ben, zie ik pas hoe weinig t eigenlijk soms is..

Zou dan wel op high carb dagen daar in de buurt gaan zitten.
We willen toch ook massa :D

• #1.667
Dat is waar, helemaal niet nadenken is lekkerder junken.

Maar goed ik vond dat zo zonde van de hele week dieten altijd :D

Train je op/na zo'n dag wel lekkerder zeker?

Nou zaterdag =junkdag en op za+zo train ik allebei niet..kan niet zo inplannen nl.. dus morgen weer trainen en dan 5dgn achtereen..werkt voor mij prima..ben ik al zo gewend:)

Ik merk meestal na zón junkdag dat ik wel een kg of 2 aan ben gekomen de volgende dag maar dit is er eigenlijk altijd op dinsdag al weer af en dan val ik juist weer harder af..dus kom op de vrijdag altijd wel weer lager uit..
maar soms houd je gewoon weer meer vocht vast en dit zie ik dan ook gelijk in de spiegel das wel heel vervelend..maar dat kan overal vandaan komen..niet gerelateerd aan de junkdag natuurlijk..

Maar de laatste tijd ging mijn gewicht weer omhoog en ik had geen idee waarom..dus denk dat het eraan lag dat ik een beetje voorspelbaar was geworden qua eten..vandaar de carb-cycle:D

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jul 2012 om 21:53 ----------

TUULIJK willen we MASSA:cool:..
Voorlopig heb ik al moeite om naar die 1700kcals te komen..:o, ga mijn best doen..
Ik ga mijn carb-cycle de verhoudingen trouwens in mijn begin post neerzetten, dan kan ik het zelf wat makkelijk terugvinden:D

Helemaal carb-loos is echt lastig..want er zitten natuurlijk ook carbs in de broccoli,sla etc..maar die lijken mij natuurlijk geen kwaad kunnen tov de carbs uit brood en dergelijke toch..
Carbs van de meeste vezelrijke groenten tellen is vrij zinloos. Alleen doen bij zetmeelrijke groeten zoals bonen (en aardappels natuurlijk).

Ik merk meestal na zón junkdag dat ik wel een kg of 2 aan ben gekomen de volgende dag maar dit is er eigenlijk altijd op dinsdag al weer af en dan val ik juist weer harder af..dus kom op de vrijdag altijd wel weer lager uit..
maar soms houd je gewoon weer meer vocht vast en dit zie ik dan ook gelijk in de spiegel das wel heel vervelend..maar dat kan overal vandaan komen..niet gerelateerd aan de junkdag natuurlijk..
Die 2 kilo zijn vrijwel uitsluitend vocht en glycogeen. Niet uitsluitend gerelateerd aan de junkdag, maar de timing van de junkdag na een, of meerdere low carb dagen.

Nice! :D

• #1.669
Carbs van de meeste vezelrijke groenten tellen is vrij zinloos. Alleen doen bij zetmeelrijke groeten zoals bonen (en aardappels natuurlijk).

Die 2 kilo zijn vrijwel uitsluitend vocht en glycogeen. Niet uitsluitend gerelateerd aan de junkdag, maar de timing van de junkdag na een, of meerdere low carb dagen.

Nice! :D

Ja dat d8 ik ook al, van die carbs tellen..
Top, weer wat geleerd vandaag:)
We komen er wel...
Ik zie er nu al best tegenop als ik straks op vakantie ga om 2 weken niets te doen..pff maar goed..aan de andere kant..wat is 2 weken..ahum..

Sportschool zoeken :D

• #1.671
Squatten met je man in je nek

• #1.675
Oh Mack, please niet de lightweight versie van Coleman..zo vreselijk hoe hij het zegt:P
Miss hebben ze daar een dikke boomsta, dan loop ik als Rocky door de bergen..Whahahah maar deze Big H gaat nu lekker haar mandje opzoeken..trusten..

Bedankt nog. ;)

En is het niet beter om je eiwitten en vetten iedere dag even hoog te houden, en alleen met je carbs spelen?

En is het niet beter om je eiwitten en vetten iedere dag even hoog te houden, en alleen met je carbs spelen?

Wanneer je dat zou doen zouden je Kcal ook flink fluctueren. Dat is (op refeeds na) niet het idee van carb cycling.

Het is de bedoeling om je Kcal en eiwitten redelijk constant te houden en te 'spelen' met je carbs en vetten.

Zeg die 2 weken vakantie heb je toch wel verdient. Gewoon doen wat je wil doen.
Wil je trainen, vind je vanzelf wel gewicht. Wil je niet dan toch lekker niet. :D
Blijven er nog 48 weken in het jaar over om in te halen. :cool:

50:cool:

Terug
Naar boven