XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.101
Hier loopt er thuis eentje rond van 1.98m en 67kg - telt dat ook?
Zo'n echte ecto die kan vreten wat 'ie wil en niks aankomt... en hij vindt het wel best. Helemaal gezond, ondanks de ribben die je kunt tellen en heupbotten die uitsteken... Meer dan 6% BF heb ik met de huiplooimeter niet kunnen meten...
Klinkt bekend. 67kg bij 197 komt wel overeen. Moet wel zeggen dat ik toen wel wat jonger was, zo rond de 18/19 jaar.

staat er nog een geweldige kwark-is-kansloos-tegen-mij-training op het programma vandaag, Mac? :rolleyes:
Kwark is in mijn ogen nooit kansloos. Maar ik ga vandaag wel trainen idd. Vandaag gaan de gewichten bij de primaire oefeningen omhoog naar 85%. Heb er zin in. :D

Thnx

lekker knallen dan strakkies tijger! ;)

• #3.103
UB1 Donderdag
DB press
5x26kg 55%
5x32kg 65%
3x36kg 75%
9x40kg 85% max PR

BOR
5x65kg 55%
5x75kg 65%
3x85kg 75%
8x97,5kg 85% max PR

Incline press guillotine
4x8x67,5kg

DB row
4x8x44kg

Triceps pushdown
4x12x60kg

Incline curl
4x12x14kg

Progressie bij de rug gaat wel erg hard. Laatste keer dat ik 100kg BOR probeerde was het een fail en nu met 97,5kg 8 reps. Doel op de primaire oefeningen was 5/6 reps, daar zit ik dus flink boven dus de volgende training weer zwaarder.
Verder met alle oefeningen alle reps kunnen maken dus ook daar ga ik de volgende keer zwaarder.

gaat wel heel goed dus, volhouden zo!
echt harde bor's

Klinkt bekend. 67kg bij 197 komt wel overeen. Moet wel zeggen dat ik toen wel wat jonger was, zo rond de 18/19 jaar.

Vriendlief is 25 jaar...

Nette training trouwens Chick! Ben bijna jaloers!
Maar mag m'n trainingen niet vergelijken met die van mannen...

sjemig Mac, dat gaat lekker zie ik. Nou moet ik zeggen dat je rug ook wel je beste groep is. Borst is overigens ook goed bij je, maar rug beter!

Klasse training :)

• #3.107
gaat wel heel goed dus, volhouden zo!
echt harde bor's
Ik doe mijn best, thnx

Vriendlief is 25 jaar...

Nette training trouwens Chick! Ben bijna jaloers!
Maar mag m'n trainingen niet vergelijken met die van mannen...
Gewoon voor je eigen progressie gaan. ;)

sjemig Mac, dat gaat lekker zie ik. Nou moet ik zeggen dat je rug ook wel je beste groep is. Borst is overigens ook goed bij je, maar rug beter!

Klasse training :)
De rug en benen zijn ook belangrijk. Nu de deadlift nog in de buurt van de 200kg krijgen.

Moet zeggen dat ik nog nooit zo zwaar db press heb gedaan, mijn vorige gym ging maar tot 36kg. Mijn borst stond na afloop er dik op.

Heel sterk bezig geweest weer Mc! :bow:
Dat beginnen echt serieuze gewichten te worden! :thumb:

Ik ga ook voor m'n eigen progressie - begint nu eindelijk ook een beetje te komen :D

Gaat lekker Chick. Die pushdowns word ik bijna bang van!

Damn nette training chicken:p

• #3.112
Heel sterk bezig geweest weer Mc! :bow:
Dat beginnen echt serieuze gewichten te worden! :thumb:
Blij dat ik je goedkeuring heb. ;)
Nog geen 140kg helaas. :(

Ik ga ook voor m'n eigen progressie - begint nu eindelijk ook een beetje te komen :D
Top, steeds kleine stapjes.

Gaat lekker Chick. Die pushdowns word ik bijna bang van!
Hahaha, nee die is niet zo zwaar. Heeft meerdere katrollen en dan valt het wel mee met het gewicht. Ik maak ze nog steeds makkelijk.
Thnx

Kijken hoe ik morgen een zware squat overleef.

Blij dat ik je goedkeuring heb. ;)
Nog geen 140kg helaas. :(

Hahaha, nee die is niet zo zwaar. Heeft meerdere katrollen en dan valt het wel mee met het gewicht. Ik maak ze nog steeds makkelijk.
Thnx

Kijken hoe ik morgen een zware squat overleef.
:D Vanaf nu coach ik alleen nog. ;)
En die 140kg is slechts een kwestie van tijd! :thumb:

Da's altijd een beetje bijzonder éh, die katrollen...
Ik deed op de sportschool de push downs met 110kg op zo'n ding.
Dan zou je denken dat door die katrol het gewicht halveert, en dat is ook zo, maar dat is niet alles!
Hij maakt ook dat je gewicht slechts de halve afstand af moet leggen.
Vrij bizar als je daarna een gewone 1 op 1 lat pully neemt voor dezelfde oefening...
Ik raad je aan een gewone lat pully te kiezen voor je push downs, veel beter, en je word er ook snel sterker op.
Ik ben indertijd overgestapt omdat ik te veel herhalingen kon doen met die 110kg, en werd wel even terug op mijn plaats gezet toen ik de gewone lat pully ging gebruiken. :rolleyes:

Ik heb er alle vertrouwen in dat je ook de squats gaat overleven! :thumb:

Da's altijd een beetje bijzonder éh, die katrollen...
Ik deed op de sportschool de push downs met 110kg op zo'n ding.
Dan zou je denken dat door die katrol het gewicht halveert, en dat is ook zo, maar dat is niet alles!
Hij maakt ook dat je gewicht slechts de halve afstand af moet leggen.
Vrij bizar als je daarna een gewone 1 op 1 lat pully neemt voor dezelfde oefening...
Ik raad je aan een gewone lat pully te kiezen voor je push downs, veel beter, en je word er ook snel sterker op.
Ik ben indertijd overgestapt omdat ik te veel herhalingen kon doen met die 110kg, en werd wel even terug op mijn plaats gezet toen ik de gewone lat pully ging gebruiken. :rolleyes:

Het lijkt ook wel alsof een hangende katrol met 50kg anders (lichter) aanvoelt dan een vast met 25kg. Ik kan dat natuurkundig niet verklaren, aangezien de kracht aan het eindpunt gelijk is. Misschien heeft het iets te doen met de vering van de kabel die dan twee keer zo lang is? Maar eigenlijk zegt mijn gevoel dat er iets meer bij komt kijken dan de statische spanning op het eindpunt wanneer er snelheid en versnelling van het gewicht bij komt kijken. Kunnen de middelbare scholieren eens een keer iets meer doen dan de ego's strelen van hun meerderen en dit probleem voorleggen aan hun natuurkundeleraar?

Laatst bewerkt:
Het lijkt ook wel alsof een hangende katrol met 50kg anders (lichter) aanvoelt dan een vast met 25kg. Ik kan dat natuurkundig niet verklaren, aangezien de kracht aan het eindpunt gelijk is. Misschien heeft het iets te doen met de vering van de kabel die dan twee keer zo lang is? Maar eigenlijk zegt mijn gevoel dat er iets meer bij komt kijken dan de statische spanning op het eindpunt wanneer er snelheid en versnelling van het gewicht bij komt kijken. Kunnen de middelbare scholieren eens een keer iets meer doen dan de ego's strelen van hun meerderen en dit probleem voorleggen aan hun natuurkundeleraar?
Wat bedoel je precies met een hangende katrol, en een vaste..?
Een losse katrol waarbij de gewichten niet begeleid worden, en een waar de gewichten (via stangetjes) begeleid worden..?
Ofwa..? ;)

Wat bedoel je precies met een hangende katrol, en een vaste..?
Een losse katrol waarbij de gewichten niet begeleid worden, en een waar de gewichten (via stangetjes) begeleid worden..?
Ofwa..? ;)

Vaste katrol = verankerd aan het skelet van de machine
Hangende/losse katrol = dat niet ;), oftewel hangt aan de kabel, evt. met geleiders met minimale weerstand.

Ja nou wil ik het weten ook, gvd, even kijken of een ijdel studentje er zin in heeft:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...anders-vaste-half-gewicht-221964/#post4208150

Hangende/losse katrol = dat niet ;), oftewel hangt aan de kabel, evt. met geleiders met minimale weerstand.

Ja nou wil ik het weten ook, gvd, even kijken of een ijdel studentje er zin in heeft:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...anders-vaste-half-gewicht-221964/#post4208150
Misschien zitten we toch op één lijn hoor.
De enkele vaste katrol doet eigenlijk niets anders dan de beweging van je arm omdraaien, terwijl de losse katrol het gewicht halveert, en de afstand van je armbeweging naar het gewicht halveert.
Niet met elkaar te vergelijken.
Of snap ik je nog niet..?
Want dan moet je plaatjes gaan plaatsen! ;)

In je nieuwe topic dan natuurlijk!!!!

Zitten wel op één lijn denk ik, maar dat zou betekenen dat je als je op de één 50kg pakt je op de andere 25kg moet pakken, en dat zou dan hetzelfde moeten aanvoelen, maar dat doet het niet.

UB1 Donderdag
DB press
5x26kg 55%
5x32kg 65%
3x36kg 75%
9x40kg 85% max PR

BOR
5x65kg 55%
5x75kg 65%
3x85kg 75%
8x97,5kg 85% max PR

Incline press guillotine
4x8x67,5kg

DB row
4x8x44kg

Triceps pushdown
4x12x60kg

Incline curl
4x12x14kg

Progressie bij de rug gaat wel erg hard. Laatste keer dat ik 100kg BOR probeerde was het een fail en nu met 97,5kg 8 reps. Doel op de primaire oefeningen was 5/6 reps, daar zit ik dus flink boven dus de volgende training weer zwaarder.
Verder met alle oefeningen alle reps kunnen maken dus ook daar ga ik de volgende keer zwaarder.

stevige gewichten allemaal chick
volgens mij maak je goeie progressie in een aantal oef
db rows/db press zeer netjes
zover ben ik nog niet maar datkomt wel:)

• #3.120

Ik heb er alle vertrouwen in dat je ook de squats gaat overleven! :thumb:
We hebben verschillende pully's ik moet zeggen dat deze wel een stuk soepeler lopen dan die enkel katrols. Dat is de reden waarom ik het op deze oefening doe. Het moet helemaal niet te zwaar zijn maar gewoon die armen nog ff pompen op het einde van de training. Zodra ik op de max van dit toestel ga ik zeker over op het andere toestel voor maar voor nu is het voldoende.

Goed bezig mannen, wie zegt dat krachtsporters dom zijn... komt nog natuurkunde bij kijken ook.

stevige gewichten allemaal chick
volgens mij maak je goeie progressie in een aantal oef
db rows/db press zeer netjes
zover ben ik nog niet maar datkomt wel:)
Thnx en het voelt allemaal nog lekker ook. Heb nog steeds het gevoel en vertrouwen dat ik nog niet op een grens zit en bij het vorige schema was dat wel anders. Ongelofelijk dat een schema zoveel kan uitmaken hè.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven