MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.741
Thnx SG. Zie je morgen.

Kon niet slapen, dus heb ik even een nieuw schema in elkaar gefietst voor de komende periode. Squats en deadlift gaan de afgelopen weken lekker, die heb ik als basis nodig voor strongman events. Nu is de volgende fase aangekomen om meer upper body strength te realiseren die ik nodig heb voor de boom. Ik heb ervoor gekozen de explosieve oefeningen bij de deadlift dag onder te brengen. De bewegingen sluiten meer aan bij deze basis oefening.
Ik heb er tevens voor gekozen nog geen push press toe te passen, dat komt in het volgende schema waarschijnlijk aan de orde.

Om te beginnen is de bench press weer terug. Toch een basis oefening die niet mag ontbreken in dit schema. De rest van UB pas ik een beetje aan, geen grote wijzigingen. Meeste wijzigingen tref je bij de LB dagen aan.
Ik heb gekozen voor een overhead squat omdat ik van mening ben dat deze oefening een bijdrage gaat leveren aan mijn boom, stabiliteit en coördinatie is erg van belang bij deze oefening.
Verder een quarter squat na de deadlift omdat ik mijn lichaam wil shockeren met hele zware belastingen. Als je lichaam zware lasten omhoog weet te brengen dan zal het met lichtere gewichten minder moeite hebben deze explosief omhoog te brengen. Daarnaast nog twee power oefeningen die tevens een bijdrage gaan leveren in het explosief omhoog brengen van een gewicht.

Nou jongens, schiet maar raak. ;)

UB1
Bench press
DB row

Chest dip
Lat pull down

Overhead rope extensions
Bb curl

UB2
Seated front press
BOR

Shoulder press
Pull-over

Wide grip upright row
Incline db curl

LB1
Squat
Overhead squat
Goodmorning

Calf raise

LB2
Deadlift
Squat liftout
Power clean
Power shrug

Farmer/db hold

rood = primair 75%-85% van 1RM, laatste set repout.
blauw = secundair reprange 8-12
groen = assistance reprange 10-15

Laatst bewerkt:
leuk schemaatje mc
wel weinig banken - dat is een keuze
overhead squats word een lastige oefening ( wel eens gedaan al? )
ik ben zelf ook altijd een voorstander van de squats en deadlifts op 1 dag te doen
go for it zou ik zeggen

Laatst bewerkt:
Overhead squats zijn echt enorm moeilijk vond ik.
Ik denk dat 60kg de max. is voor mij.
Het leek me een heel goede oefening, maar heb 'm maar een paar keer geprobeerd.
Geef jezelf de tijd om de techniek goed aan te leren, je zal het nodig hebben! ;)
Buffel ze man! :thumb:

Tis duidelijk dat je op de poten concentreert, ziet er wel nice uit Mac. Succes gozer!

suc6 met nieuw schema bro

quarter squat?? waarom deze?
zou eerder powercleans/hang cleans als primaire oefening nemen

• #3.748
leuk schemaatje mc
wel weinig banken - dat is een keuze
overhead squats word een lastige oefening ( wel eens gedaan al? )
ik ben zelf ook altijd een voorstander van de squats en deadlifts op 1 dag te doen
go for it zou ik zeggen
Heb toch weer de bank terug gebracht en ik doe nog een chest dip dus de borst komt niets te kort.

Ik heb nog nooit de overhead squat gedaan, moet er ooit eens mee beginnen.
Heb er weer zin in. :D
Overhead squats zijn echt enorm moeilijk vond ik.
Ik denk dat 60kg de max. is voor mij.
Het leek me een heel goede oefening, maar heb 'm maar een paar keer geprobeerd.
Geef jezelf de tijd om de techniek goed aan te leren, je zal het nodig hebben! ;)
Buffel ze man! :thumb:
Dat geloof ik graag dat het lastig zal worden. Ik wil idd de techniek onder controle krijgen.
Tis duidelijk dat je op de poten concentreert, ziet er wel nice uit Mac. Succes gozer!
Nou, bovenlichaam komt net zo vaak aan de beurt hoor. Maar met al die squats kan het daar wel op lijken.

Thnx.
Thnx kerel.

quarter squat?? waarom deze?
zou eerder powercleans/hang cleans als primaire oefening nemen
Die quarter squats heb ik uitgelegd, heb je zeker niet gelezen.

Verder een quarter squat na de deadlift omdat ik mijn lichaam wil shockeren met hele zware belastingen. Als je lichaam zware lasten omhoog weet te brengen dan zal het met lichtere gewichten minder moeite hebben deze explosief omhoog te brengen.
Ik ben zeker van plan binnenkort de clean als primaire oefening mee te nemen maar ik ben onbekend met deze oefening dus wil ik eerst de techniek onder de knie krijgen en later met zware gewichten werken.

Thnx kerel.

• #3.749
Ik kreeg op een ander forum de opmerking dat mijn huidige schema veel quads dominante oefeningen bezit. Vond het wel een goeie opmerking. Ik heb momenteel een leg extension staan op de squat dag maar ik zou daar ook een ham dominante oefening kunnen plaatsen. Wie heeft een voorstel? Een RDL of een GM?

Het nieuwe schema brengt dan veel vernieuwingen met zich mee, 4 die ik nog nooit heb gedaan.

GM en RDL zouden ook goed in je UB dag passen...omdat ik alleen ervaring heb met RDL zou ik daarvoor gaan, pak je ook nog een lekkere grip.

Die 200 had ik ff gemist :eek:super :thumbs:

Glute Ham Raise? :)

Hierbij nog gefeliciteerd met je 200 DL!

Stiff deadlifs

box squat, goodmorning, glute ham raises (als het mogelijk is), RDL/SLDL...

je hebt veel mogelijkheden :)

• #3.756
Denk dat ik voor de GM ga. Heb al zoveel squats in dit schema zitten, dus geen box squat momenteel. Thnx in elk geval.

is een goede keuze inderdaad, vind het zelf een hele leuke oefening :D

• #3.758
UB2: Maandag deload
MP
3x5x40kg

BOR
3x5x70kg

Chest dips
3x5x107kg

Crossed bench pull-over
3x8x20kg

Front raise
3x12x10kg

BB curl
3x12x30kg

Deze deload wat zwaarder gedaan dan gebruikelijk. Ging wel lekker.

Vandaag met Roy besloten dat we gaan deelnemen aan the fungames 2010. Eerste wedstrijd die ik dan in 2010 ga pakken. Tijd om nu dus echt eens serieus te gaan knallen! :fire:

godver en ik zoek nog steeds een partner :p

• #3.760
Is sanca niks voor jou? Weet ook dat seagal iemand zoekt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven