- Waardering
- 3.522
Thnx SG. Zie je morgen.
Kon niet slapen, dus heb ik even een nieuw schema in elkaar gefietst voor de komende periode. Squats en deadlift gaan de afgelopen weken lekker, die heb ik als basis nodig voor strongman events. Nu is de volgende fase aangekomen om meer upper body strength te realiseren die ik nodig heb voor de boom. Ik heb ervoor gekozen de explosieve oefeningen bij de deadlift dag onder te brengen. De bewegingen sluiten meer aan bij deze basis oefening.
Ik heb er tevens voor gekozen nog geen push press toe te passen, dat komt in het volgende schema waarschijnlijk aan de orde.
Om te beginnen is de bench press weer terug. Toch een basis oefening die niet mag ontbreken in dit schema. De rest van UB pas ik een beetje aan, geen grote wijzigingen. Meeste wijzigingen tref je bij de LB dagen aan.
Ik heb gekozen voor een overhead squat omdat ik van mening ben dat deze oefening een bijdrage gaat leveren aan mijn boom, stabiliteit en coördinatie is erg van belang bij deze oefening.
Verder een quarter squat na de deadlift omdat ik mijn lichaam wil shockeren met hele zware belastingen. Als je lichaam zware lasten omhoog weet te brengen dan zal het met lichtere gewichten minder moeite hebben deze explosief omhoog te brengen. Daarnaast nog twee power oefeningen die tevens een bijdrage gaan leveren in het explosief omhoog brengen van een gewicht.
Nou jongens, schiet maar raak.

UB1
Bench press
DB row
Chest dip
Lat pull down
Overhead rope extensions
Bb curl
UB2
Seated front press
BOR
Shoulder press
Pull-over
Wide grip upright row
Incline db curl
LB1
Squat
Overhead squat
Goodmorning
Calf raise
LB2
Deadlift
Squat liftout
Power clean
Power shrug
Farmer/db hold
rood = primair 75%-85% van 1RM, laatste set repout.
blauw = secundair reprange 8-12
groen = assistance reprange 10-15
Laatst bewerkt:

super