Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Trainen jullie dan geen van allen hamstrings via een leg curl? Is dit omdat het voor knie blessure kan zorgen?

Leg press was inderdaad zwaar na al die oefeningen... had echt geen kracht meer in de benen. Squat is volgens mij de zwaarste oefening die je kunt doen dus dan voel ik mijn benen goed.

Ik doe de leg curl wel, maar dan met een dumbbell tussen mijn voeten, omdat ik al mijn machines (door er teveel gewicht op te doen) heb gebroken: de latpully,leg curl en flyes.:D;)

• Topic Starter Topic Starter
Legcurl is een goede aanvulling voor je hams mits je ook stiffs, goodmorning, lunges ed doet

40kg is by the way best wel zwaar, beter eerst een lichter gewicht erop en zien dat je ook echt je hams gebruikt, 90kg squat en 40kg legcurl is imo zwaar uit verhouding

ok maar stiffs, goodmorning en lunges zijn echter geen oefeningen die mijn hamstrings isoleren en dat vind ik toch fijn om te doen.

met 40 kg legcurl kan ik makkelijk 12 reps halen en omdat ik zo'n isoleer freak ben let ik er altijd op dat ik echt mijn hams gebruik. doe ik lichter en dan kan ik 20 reps doen... dat begint dan meer op fitness te lijken.

trouwens niet iedere machine is hetzelfde, bij de een is 20 kg bijna niet te doen en bij een ander is het een eitje.

Thnx voor de tips, ik zal wat variatie gaan toepassen voor de hams.

ok maar stiffs, goodmorning en lunges zijn echter geen oefeningen die mijn hamstrings isoleren en dat vind ik toch fijn om te doen.

met 40 kg legcurl kan ik makkelijk 12 reps halen en omdat ik zo'n isoleer freak ben let ik er altijd op dat ik echt mijn hams gebruik. doe ik lichter en dan kan ik 20 reps doen... dat begint dan meer op fitness te lijken.

trouwens niet iedere machine is hetzelfde, bij de een is 20 kg bijna niet te doen en bij een ander is het een eitje.

Thnx voor de tips, ik zal wat variatie gaan toepassen voor de hams.

ja idd, ik begon vooral met stiffs omdat het apparaat voor de curl die ze bij ons hadden nogal brak was en je benen zowat in t luchtledige hingen en dan is t rottig curlen, en ook was de stack niet niet erg zwaar: 50kg en je mocht geen schijven bijhangen:(

mn hams zijn wel een heel stuk flinker gaan groeien sinds ik de stiffs doe en merk dat mn squat daardoor ook verbetert is. en iedere dag na de stiffs voel ik t weer van ja mn hams zijn gewasted gister:D

ja idd, ik begon vooral met stiffs omdat het apparaat voor de curl die ze bij ons hadden nogal brak was en je benen zowat in t luchtledige hingen en dan is t rottig curlen, en ook was de stack niet niet erg zwaar: 50kg en je mocht geen schijven bijhangen:(

mn hams zijn wel een heel stuk flinker gaan groeien sinds ik de stiffs doe en merk dat mn squat daardoor ook verbetert is. en iedere dag na de stiffs voel ik t weer van ja mn hams zijn gewasted gister:D
Ok dat klinkt zeer bemoedigend. Ik zal deze de volgende keer eens proberen. Of in ieder geval toepassen wanneer ik mijn schema ga varieren.

Zaterdag: schema B
Ff schema aangepast omdat mn maat niet kon en wilde graag morgen de rug trainen.

Biceps
incline dumbbell curl
12x12kg
10x14kg
6x14kg
6x14kg

cabel curl
12x15kg
10x15kg
10x15kg
8x15kg

preacher barbell curl
12x28,5kg
8x32,5kg
8x32,5kg

Triceps
standing tricep pushdown
24x30kg
16x35kg
14x35kg
12x35kg

overhead cable extension
20x30kg
16x35kg
14x35kg

french press
12x28,5kg
10x28,5kg
8x32,5kg

vanwege het tijd gebrek (sportschool ging dicht) hammercurl gescipt.

goeie workout!

erg netjes die arm training :thumb:

Thnx voor support :D

Zondag: schema A

Borst
barbell benchpress
12x60kg
10x70kg
6x80kg
3x80kg

dumbbell inclinepress
12x22kg
10x26kg
6x28kg

dippen (breed)
8x94kg (eigen gewicht)
5x94kg
5x94kg

Rug
dumbbell pullover
10x22kg
8x24kg
5x24kg

lat pulldown, neck
12x65kg
10x75kg
8x80kg
8x70kg

bent-over barbell row
10x60kg
10x60kg
6x65kg

cable row
12x50kg
8x60kg
6x60kg

Lekkere training... voor beide spiergroepen weer vooruitgang

Laatst bewerkt:
nette training weer, goede vooruitgang! :thumb:

hehe sterke bor!

Thnx kerels :lifter:

Ff een paar daagjes rust nemen... tijd om te groeien

Laatst bewerkt:
Woensdag: Schema C: Schouders/Onderarmen

Schouders
dumbbell shoulderpress
10x16kg
8x18kg
5x20kg
5x19kg

dumbbell front raises
10x10kg
9x12kg
8x12kg
6x13kg

dumbbell side raises
10x10kg
8x10kg
7x10kg

shrugs
10x24kg
9x26kg
8x28kg
6x30kg

Onderarmen
palms down barbell wrist curls
14x12,5kg
6x14,5kg
3x16,5kg
9x12,5kg

palms up barbell wrist curls
24x22,5kg
13x26,5kg
12x26,5kg
8x30,5kg

Bah, wilde vandaag gaan sporten en dan moet iedereen weer eens vrij zijn voor Sinterklaas.

Dan maar morgen weer vroeg op om te gaan trainen. 6 weken zijn gepasseerd en het wordt weer tijd om het schema wat om te gooien. Combinaties blijven hetzelfde alleen de volgorde veranderd.
Rug-Borst
Triceps-Biceps

Zodat ik lekker wat extra energie kan leggen in de rug en triceps. De rest blijft gelijk. Ook een aantal oefeningen ga ik wijzigen. Dit alles om de spieren weer te shockeren zodat ze lekker gaan groeien.

waar blijven de benen trainingen?:O
K'heb nog maar 1x benen training gezien in je log.

Als je veel wilt gainen zou ik vooral veel gaan squatten, lunges, legpresses en deadliften etc.

Daar zul je de meeste spiermassa in kilo's meepakken.

Verder goed bezig! En tsja moest je maar een homegym hebben hé :P
24/7 open ook op feestdagen ;)

Hahaha je hebt gelijk benen is heel belangrijk... en schema benen ga ik ook uitbreiden om ze flink aan te pakken. Dat is ook de reden dat ik benen op een aparte dag train, hier wil ik alle energie in leggen.
Woensdag was schema C dus vandaag was D: benen aan de beurt. Dan klopt het toch? Heb de benen nog niet overgeslagen.

Die luxe van een thuis gym heb ik helaas niet. Maar gelukkig train ik dan ook bij een echte hardcore sportschool (ookal zijn ze op pakjes avond dicht). Ze hebben 2 squat rekken, 2 rekken/banken om te benchen, 2 lat pulldown en dumbbells tot 60 kg waarvan er een aantal dubbel zijn. Kun je in ieder geval altijd lekker doortrainen i.p.v. wachten.

nette schouder en onderarm training :thumb:

en idd legs niet vergeten te trainen ;) :p

Zaterdag: Schema D: Benen (eindelijk weer)
Nu ik eindelijk weer in de buurt kom van volwassen gewichten ga ook ik eens pr's bijhouden. Helaas weet ik echt niet meer wat ik ruim 2 jaar terug precies deed dus daar refereer ik niet meer aan.

parallel squat
12x70kg
10x80kg
8x90kg PR
5x100kg PR

leg extension
12x40kg
10x50kg
8x60kg
6x70kg PR

leg curl
12x25kg
12x35kg
10x40kg
voorzichtig weer geprobeerd na de knie problemen van vorige week, maar ging goed en had geen last van mijn knie, gelukkig :D. Volgende week eens lunges proberen denk ik.

calf raises
12x50kg
10x60kg
10x65kg PR
8x65kg

leg press 45gr.
12x70kg PR (plus gewicht voetplaat, gewicht????)
10x80kg PR
8x90kg PR

Laatste oefening was ook heel zwaar... traplopen :D

De benen gaan echt lekker, flinke vooruitgang zeker bij de squat. Volgende keer ga ik de 110kg proberen, dat moet toch lukken.
Ook willen mijn dunne benen lekker groeien daar ben ik wel blij om, tijd voor nieuwe spijkerbroeken.
Toch vind ik benen trainen erg dubbel. Ik ga helemaal kapot tijdens de training, tot bijna aan het kotsen toe. Wat voel ik mij slecht tijdens een benen training. En toch vind ik dit gevoel heerlijk omdat ik weet dat ik ze helemaal kapot train, dit kan alleen maar groei betekenen.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven