Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
nice squats! Goede trainingen altijd hier!

legs gesloopt netjes
sterke squat!

• Topic Starter Topic Starter
Thnx jongens... met de benen maak ik inderdaad de beste progressie, heerlijk.

proficiat met je vele PR's!
:thumbs:

doe je fullsquat of net onder parallel?
Ik doe geen fullsquat. Omdat ik zo lang ben komt er veel druk op mijn knieen te staan, dat voelt niet lekker. Ik heb het wel ooit gedaan, maar merkte dat bij full squat dat mijn glutes flink mee getraind werden. Ik wil graag mijn benen trainen en niet mijn billen, hahaha.
Wat bedoel je hier precies mee?
Zo heet de machine nou eenmaal. Je zit onder een hoek van 45gr. ten opzichte van de grond. Je duwt de plaat dus schuin omhoog weg.

Laatst bewerkt:
Zaterdag: Schema D: Benen (eindelijk weer)
Nu ik eindelijk weer in de buurt kom van volwassen gewichten ga ook ik eens pr's bijhouden. Helaas weet ik echt niet meer wat ik ruim 2 jaar terug precies deed dus daar refereer ik niet meer aan.

squat
12x70kg
10x80kg
8x90kg PR
5x100kg PR

leg extension
12x40kg
10x50kg
8x60kg
6x70kg PR

leg curl
12x25kg
12x35kg
10x40kg
voorzichtig weer geprobeerd na de knie problemen van vorige week, maar ging goed en had geen last van mijn knie, gelukkig :D. Volgende week eens lunges proberen denk ik.

calf raises
12x50kg
10x60kg
10x65kg PR
8x65kg

leg press 45gr.
12x70kg PR (plus gewicht voetplaat, gewicht????)
10x80kg PR
8x90kg PR

Laatste oefening was ook heel zwaar... traplopen :D

De benen gaan echt lekker, flinke vooruitgang zeker bij de squat. Volgende keer ga ik de 110kg proberen, dat moet toch lukken.
Ook willen mijn dunne benen lekker groeien daar ben ik wel blij om, tijd voor nieuwe spijkerbroeken.
Toch vind ik benen trainen erg dubbel. Ik ga helemaal kapot tijdens de training, tot bijna aan het kotsen toe. Wat voel ik mij slecht tijdens een benen training. En toch vind ik dit gevoel heerlijk omdat ik weet dat ik ze helemaal kapot train, dit kan alleen maar groei betekenen.

Lekkere PR's Mc. Top.:D;)

Ik doe geen fullsquat. Omdat ik zo lang ben komt er veel druk op mijn knieen te staan, dat voelt niet lekker. Ik heb het wel ooit gedaan, maar merkte dat bij full squat dat mijn glutes flink mee getraind werden. Ik wil graag mijn benen trainen en niet mijn billen, hahaha.

FacePalm.jpg

EmileV. Dank voor je zinvolle bijdrage aan dit topic.

Je hebt dezelfde lengte als ik en ik kom in de buurt van jouw kracht, dus dit wordt een interessante log om te volgen.

Enne ik geloof best dat je om de een of andere reden niet kunt full squaten, maar lengte heeft daar niks mee te maken ;)

Mooi dat we hierin overeen komen, zal je log ook gaan checken. Ik ben pas net weer een paar weken bezig, dus hoop nog flink wat vooruit te gaan.

Full squat heb ik in het verleden ook gewoon gedaan, is niet dat ik het niet kon. Ik kies er alleen voor om het niet meer te doen. Ik merkte zelf dat het iets dieper zakken geen extra spanning meer op mijn benen zette maar dat vooral mijn glutes flink werden getraind.

Dat er meer belasting op je knieen staat bij lange benen heb ik zelf niet verzonnen. Dat kan ik natuurlijk ook niet weten omdat ik dit zelf niet heb onderzocht en niet weet hoe het voelt met kortere benen. Dit las ik bij een onderzoek of full squats nou slecht waren voor je knieen. In dit onderzoek bleek dit gelukkig niet het geval te zijn maar wel gaven ze aan dat bij lange benen wat meer spanning op de knieen komt te staan. Dit kan geen kwaad maar zelf vind ik dit minder prettig, vandaar.

inderdaad, ik ben maar 1m81-82 maar mijn benen zijn alnger dan mijn romp en dus bij fullsquats voel ik inderdaad veel meer druk op mijn knietjes :D omwille van een knieblessure vroeger (6maanden ontsteking :() doe ik dus alleen fullsquat met gewicht tot 75-80 kg daarna iets below parallel :)

Maandag: schema A (schema omgegooid, nu eerst rug en dan borst)

Rug
lat pulldown, neck (volgende keer vervangen voor chinnen?)
12x70kg PR
10x80kg PR
8x85kg PR
5x90kg PR

sumo deadlift (nieuw)
12x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg

cable row
12x55kg PR
10x65kg PR
6x70kg PR

dumbbell row (nieuw)
12x18kg
10x22kg
8x24kg
7x26kg

dumbbell pullover
10x22kg
8x24kg
6x26kg PR

Borst
barbell incline press (nieuw)
12x50kg
8x60kg
4x70kg

dumbbell bench press (nieuw)
12x22kg
10x24kg

Zo dat is altijd weer even zwaar een nieuw schema. Ook een paar nieuwe oefeningen om de spieren te shockeren. Nieuw voor mij is de deadlift, had ik nog nooit gedaan omdat ik vanwege mijn lengte bang was mijn onderrug te vernken. Maar wat heb ik deze oefening onderschat. Ookal is het een licht gewicht het was bruut voor mijn rug. Een goeie deadlifter in de sportschool heeft me geholpen met de uitvoering van de oefening. Ik moest heel breed gaan staan om zo minder met de benen te hoeven buigen vanwege mijn lengte. Zo gaat je rug ook niet bollen wanneer je met het gewicht omlaag gaat.

Verder was de kracht er een beetje uit toen ik aan de borst begon. Dippen ging helaas niet meer.

Edit: verder kreeg ik het advies de deadlift de eerste drie maanden met hetzelfde gewicht te trainen om zo mijn spieren te laten wennen en goed op de houding te focussen. Is dit niet een beetje lang?

Laatst bewerkt:
sterke lat pulldown

wat zijn dumbbell rows? one arm dumbbell rows?

@ Emile V, gelieve de logjes schoon te houden, spamen doe je maar in het garehanenhok :rolleyes:

sterke lat pulldown

wat zijn dumbbell rows? one arm dumbbell rows?

@ Emile V, gelieve de logjes schoon te houden, spamen doe je maar in het garehanenhok :rolleyes:
Ja, one arm.

Thnx voor comment :D

Heb wel gemerkt dat er bij de rug een overkill aan oefeningen is ontstaan. De pullover is eigenlijk een rug oefening als ook een compound oefening. Deze moet ik eigenlijk bij de rug plaatsen en niet de borst, en dan kom ik uit op 5 oefeningen voor de rug en maar 2 voor de borst. Denk dat ik maar 1 oefening moet gaan schrappen, want 4 is eigenlijk al veel. dan hou ik ook meer kracht over voor de borst erna. Wat denken jullie?

En iemand nog advies over de deadlift vraag: verder kreeg ik het advies de deadlift de eerste drie maanden met hetzelfde gewicht te trainen om zo mijn spieren te laten wennen en goed op de houding te focussen. Is dit niet een beetje lang?

proficiat met je sterke PR's!
:thumbs:

grappig om te zien dat je cablerow nog een eind achterblijft op je latt pulldown.
;)

Ja, one arm.

Thnx voor comment :D

Idd, goede trainingen mc. Herkuul is mijn maatje en ik begin steeds beter te begrijpen waarom:D
Full-squat is toch alleen maar een massa-oefening. Heb hem zelf ook al een tijd geleden uit mijn schema gehaald.
Je gaat erg goed de laatste tijd. TOP

Ik zou idd die pull over eruit smijten en vervangen door een fly en/of wat cable werk.

Of het allemaal overkill is??? Tja, ik draai ook +15 setjes voor elke spiergroep.
Als je voeding op orde is, lukt dat allemaal wel ;)

(maar idd, je hebt wel een groot volume nu door je borst & rug samen te zetten hé)

3 maanden met 60 kg deadliften?:eek: nee zou ik niet doen, te groot risico om tijdens het deadliften in slaap te vallen:o
misschien wel in het begin niet proberen om tot je max te gaan ofzo maar zo lang zo licht zie ik het nut niet van in...
wie gaf dat advies eigenlijk?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven