- Waardering
- 3.522
thnx, pr's moet je maar met een korreltje zout nemen aangezien ik pas net bezig ben. Dan is het nogal eenvoudig om omhoog te gaan. Maar toch een goed middel om je scherp te houden en voor progressie te gaan.
Nogmaals thnxIdd, goede trainingen mc. Herkuul is mijn maatje en ik begin steeds beter te begrijpen waarom
Full-squat is toch alleen maar een massa-oefening. Heb hem zelf ook al een tijd geleden uit mijn schema gehaald.
Je gaat erg goed de laatste tijd. TOP

Ben blij dat jij dat grappig vind, ik iets minder. Komt omdat latt pulldown als eerste doe en daardoor je het meest fris en sterk bent. Na die deadlift die mij toch wat tegen viel was het moeilijk zwaar de cable row te doen. Mijn rug heeft ook een flinke v-vorm maar mist de dikte dat verklaard ook dat ik zwakker ben in rows. Hoop dat de deadlift dit goed gaat makenproficiat met je sterke PR's!
grappig om te zien dat je cablerow nog een eind achterblijft op je latt pulldown.
![]()
.Ik ga de pull-over ook niet meer rekenen tot de borst. De pull-over doe ik trouwens haaks t.o.v. de bank en niet evenwijdig. Maar met de drie basis oefeningen voor de borst als flat bench, incline bench en dippen pak ik toch wel de hele borst lijkt mij. De fly wil ik wat later doen wanneer ik wat meer massa heb.Ik zou idd die pull over eruit smijten en vervangen door een fly en/of wat cable werk.
Of het allemaal overkill isTja, ik draai ook +15 setjes voor elke spiergroep.
Als je voeding op orde is, lukt dat allemaal wel![]()
(maar idd, je hebt wel een groot volume nu door je borst & rug samen te zetten hé)
De pull-over hou ik er toch in denk ik, omdat het zo'n goede compound oefening is en mijn rug (lats) flink zwaar aanpakt. Denk dat ik of de cable row of de barbell pull eruit haal. Deze twee oefeningen lijken al erg veel op elkaar, beide een smalle pull.
Klopt dat borst rug een flink volume is maar ik vind het heerlijk hoe opgeblazen je romp ervan wordt. Ik heb er ook geen problemen mee, maar 5 oefeningen voor de rug is naar mijn mening wel erg veel als ik weer net begin. Ik hou het gewoon bij 4 denk ik.
Kijk met zo'n naam weet ik zeker dat ik in goede handen ben3 maanden met 60 kg deadliften?nee zou ik niet doen, te groot risico om tijdens het deadliften in slaap te vallen
misschien wel in het begin niet proberen om tot je max te gaan ofzo maar zo lang zo licht zie ik het nut niet van in...
wie gaf dat advies eigenlijk?
. Hij gaf aan dat mijn spieren moeten wennen aan deze nieuwe oefening maar 3 maanden leek mij ookal extreem lang. Die gast traint al jaren en ik zie hem veel oefeningen doen waarbij hij een goede houding hanteert. Aan de hand daarvan was ik overtuigd dat hij verstand van zaken heeft. Ik denk dat ik gewoon deadlift de komende tijd niet tot max doe maar langzaam iets hoger als ik merk dat het kan. Verder thnx voor advies.
Laatst bewerkt:

Tja, ik draai ook +15 setjes voor elke spiergroep.
nee zou ik niet doen, te groot risico om tijdens het deadliften in slaap te vallen