Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
thnx, pr's moet je maar met een korreltje zout nemen aangezien ik pas net bezig ben. Dan is het nogal eenvoudig om omhoog te gaan. Maar toch een goed middel om je scherp te houden en voor progressie te gaan.
Idd, goede trainingen mc. Herkuul is mijn maatje en ik begin steeds beter te begrijpen waarom:D
Full-squat is toch alleen maar een massa-oefening. Heb hem zelf ook al een tijd geleden uit mijn schema gehaald.
Je gaat erg goed de laatste tijd. TOP
Nogmaals thnx:D
proficiat met je sterke PR's!
:thumbs:

grappig om te zien dat je cablerow nog een eind achterblijft op je latt pulldown.
;)
Ben blij dat jij dat grappig vind, ik iets minder. Komt omdat latt pulldown als eerste doe en daardoor je het meest fris en sterk bent. Na die deadlift die mij toch wat tegen viel was het moeilijk zwaar de cable row te doen. Mijn rug heeft ook een flinke v-vorm maar mist de dikte dat verklaard ook dat ik zwakker ben in rows. Hoop dat de deadlift dit goed gaat maken ;).
Ik zou idd die pull over eruit smijten en vervangen door een fly en/of wat cable werk.

Of het allemaal overkill is??? Tja, ik draai ook +15 setjes voor elke spiergroep.
Als je voeding op orde is, lukt dat allemaal wel ;)

(maar idd, je hebt wel een groot volume nu door je borst & rug samen te zetten hé)
Ik ga de pull-over ook niet meer rekenen tot de borst. De pull-over doe ik trouwens haaks t.o.v. de bank en niet evenwijdig. Maar met de drie basis oefeningen voor de borst als flat bench, incline bench en dippen pak ik toch wel de hele borst lijkt mij. De fly wil ik wat later doen wanneer ik wat meer massa heb.

De pull-over hou ik er toch in denk ik, omdat het zo'n goede compound oefening is en mijn rug (lats) flink zwaar aanpakt. Denk dat ik of de cable row of de barbell pull eruit haal. Deze twee oefeningen lijken al erg veel op elkaar, beide een smalle pull.

Klopt dat borst rug een flink volume is maar ik vind het heerlijk hoe opgeblazen je romp ervan wordt. Ik heb er ook geen problemen mee, maar 5 oefeningen voor de rug is naar mijn mening wel erg veel als ik weer net begin. Ik hou het gewoon bij 4 denk ik.
3 maanden met 60 kg deadliften?:eek: nee zou ik niet doen, te groot risico om tijdens het deadliften in slaap te vallen:o
misschien wel in het begin niet proberen om tot je max te gaan ofzo maar zo lang zo licht zie ik het nut niet van in...
wie gaf dat advies eigenlijk?
Kijk met zo'n naam weet ik zeker dat ik in goede handen ben :D. Hij gaf aan dat mijn spieren moeten wennen aan deze nieuwe oefening maar 3 maanden leek mij ookal extreem lang. Die gast traint al jaren en ik zie hem veel oefeningen doen waarbij hij een goede houding hanteert. Aan de hand daarvan was ik overtuigd dat hij verstand van zaken heeft. Ik denk dat ik gewoon deadlift de komende tijd niet tot max doe maar langzaam iets hoger als ik merk dat het kan. Verder thnx voor advies.

Laatst bewerkt:
Nette (en lange) training man!

Woensdag: schema B
zoals bekend schema omgegooid en een paar nieuwe oefeningen.

Triceps
overhead cable extension
20x35kg PR
18x40kg PR
16x40kg
10x40kg

french press
11x28,5kg
10x28,5kg
10x28,5kg

bench dips, negatief (nieuw)
5 reps negatief + 6 reps
5 reps negatief + 5 reps
5 reps negatief + 3 reps

negatief wil zeggen: spotter druk met volle gewicht op je schouders, oefening is extreem zwaar nu. Doorgaan tot fail, dan spotter weg en nog een aantal reps tot fail.

Biceps
incline dumbbell curl
12x12kg
8x14kg
7x14kg
5x14kg

standing barbell curl (nieuw)
10x22,5kg
10x28,5kg
6x28,5kg

cabel curl
10x15kg
10x15kg
10x15kg

Een super pomp had ik tijdens de triceps, tijdens de biceps liepen mijn armen zo vol dat mijn vel helemaal strak stond.

Wil nog even kwijt dat de deadlift van maandag ook goed mijn zij buikspieren heeft gepakt, heerlijke spierpijn.

je bent goed bezig mrChick

go go superman

Woensdag: schema B
zoals bekend schema omgegooid en een paar nieuwe oefeningen.

Triceps
overhead cable extension
20x35kg PR
18x40kg PR
16x40kg
10x40kg

french press
11x28,5kg
10x28,5kg
10x28,5kg

bench dips, negatief (nieuw)
5 reps negatief + 6 reps
5 reps negatief + 5 reps
5 reps negatief + 3 reps

negatief wil zeggen: spotter druk met volle gewicht op je schouders, oefening is extreem zwaar nu. Doorgaan tot fail, dan spotter weg en nog een aantal reps tot fail.

Biceps
incline dumbbell curl
12x12kg
8x14kg
7x14kg
5x14kg

standing barbell curl (nieuw)
10x22,5kg
10x28,5kg
6x28,5kg

cabel curl
10x15kg
10x15kg
10x15kg

Een super pomp had ik tijdens de triceps, tijdens de biceps liepen mijn armen zo vol dat mijn vel helemaal strak stond.

Wil nog even kwijt dat de deadlift van maandag ook goed mijn zij buikspieren heeft gepakt, heerlijke spierpijn.

goeie training met goeie basis-oefeningen

Nette (en lange) training man!
Thnx man, maar zo lang zijn mijn trainingen niet... ik hou altijd hoog tempo aan dus doe ik alle oefeningen in 45 minuten.
klinkt lekker, je hebt goede en slechte pijn ;) :p
nette arm training :thumb:
Ik vind alle spierpijn lekker ;). Je moet wel het verschil weten tussen spierpijn en echte overbelasting... dat laatste voelt zeker minder aan ook omdat je weet dat je ff rustig aan moet doen.
je bent goed bezig mrChick

go go superman
Thnx... maar superman? En het is mc. chick niet mr. chick.
goeie training met goeie basis-oefeningen
Ik focus me idd op basis oefeningen omdat ik weer pas ben begonnen. Eerst lekker massa kweken... en dat gaat al lekker.
Kan ik geloven dat je je biceps voelt!...goede incline curl!
Incline curl is de beste oefening voor mijn biceps, krijg ik zo'n enorme pomp van. Komt omdat in de 'rust' positie ook spanning op je biceps blijft staan net als bij de cable curl.

Vrijdag: Schema D: Benen
i.v.m. lichte overbelasting van schouders de benen naar voren gehaald.

parallel squat
12x70kg
10x80kg
8x90kg
6x100kg PR
6x100kg (extra setje :D)

leg extension
12x50kg PR
10x60kg PR
7x70kg PR
6x75kg PR

leg curl
12x30kg
12x40kg PR
8x45kg PR
6x45kg

calf raises
12x55kg PR
10x65kg
9x70kg PR
6x75kg PR

leg press 45gr.
12x80kg PR (plus gewicht voetplaat, gewicht????)
10x90kg PR
Toen was het helemaal op.

Zoals jullie kunnen zien was het een lekkere training. Ik heb er bij de squat voor gekozen toch niet voor de 110kg te gaan maar voor meer sets/reps om mijn benen te pompen. Overall weer flink vooruit met weer lekker veel PR's :D

Laatst bewerkt:
netje die pr op de squat!
zat vast nog meer in, omdat je er nog eens zelfde setje achteraan gooide :thumb:

Gaat lekker hier!

Toch blijf ik erbij dat je niet die 15kg (in 3maanden) als doelstelling moet hebben maar gewoon moet knallen en vanzelf erachter komen hoeveel tijd je nodig hebt om die 15kg te behalen. Dan maar niet je doel halen en er 6 maanden overdoen.
Maar dan voorkom je dat je de laatste weken je helemaal volvreet en 5kg vet aankomt.

Ik zou gewoon dan wat rustiger doen en ipv 10 kilo vet 10kg spieren gainen en minder vet.

Trainingen gaan hard vooruit dus die extra spiermassa komt vanzelf wel als je zo doorgaat.

Thnx jongens... ik was ook zeer verbaasd over de training dat ie zo goed ging. Vertrouwen stijgt steeds meer :D.

Die laatste set squat was echt tot het gaatje. Was echt helemaal kapot dus nog meer zat er niet in.

Die 15kg is gewoon een extreem doel die ik me heb gesteld om helemaal los te gaan. Komt gewoon omdat ik het niet kan hebben dat ik zo ver terug ben gevallen na 2 jaar nix doen... maar ja dat is mijn straf. Kijk als ik na 3 maanden op 10kg eindig met nauwelijks vet toename ben ik zeker blij en zal ik niet nog veel vreten om 5 kg vet erbij te krijgen. Maar ik focus mij op 15kg om me scherp te houden... is gewoon een mentale kwestie.

Zow Mc Chick, returning the favor; even vluchtig je log doorgespit. Ik weet natuurlijk niet wat je in het verleden aan BB/KT hebt gedaan, maar de PRs vliegen om de oren. En 15kg aanwinst in 3 maanden is absurd!! Ik ben ervan overtuigd dat je menigeen in notime voorlangs schiet. Succes!!

Zondag: Schema C: Schouders/Onderarmen

Schouders
dumbbell shoulderpress
12x16kg PR
9x18kg PR
8x20kg PR
4x22kg PR

dumbbell front raises
12x10kg PR
10x11kg PR
8x12kg

dumbbell side raises
10x9kg
9x9kg
8x9kg
6x10kg

shrugs
12x26kg PR
10x28kg PR
8x30kg PR
6x32kg PR

Onderarmen
palms down barbell wrist curls
16x12,5kg PR
5x16,5kg PR
5x16,5kg
10x12,5kg

palms up barbell wrist curls
16x24,5kg PR
14x28,5kg PR
6x34,5kg PR
6x30,5kg

Eindelijk willen de schouders ook eens flink vooruit. Voor het eerst voel ik ook een lekkere pomp in mijn schouders... dat had ik wel nodig.

Ik weet natuurlijk niet wat je in het verleden aan BB/KT hebt gedaan, maar de PRs vliegen om de oren.
Thnx Paljas voor de bemoedigende woorden :D.
Ik doe al heel wat jaren KT/BB. In het begin was het altijd een beetje aanklooten en vaak overtrainen maar later werd het serieus. Dit is natuurlijk ook de reden dat ik nu zo makkelijk vooruit ga. Na een half jaar zullen die pr's niet meer zo makkelijk verbroken worden als je op een grens loopt. Tot nu toe loopt het gesmeerd.

Wow wat een pr's hier :D nette training!

nette training, schouders en onder armen goed aangepakt! :thumb:

Ben je aan de creatine begonnen ofzo ? Wat een PR's :eek:

wederom thnx... ik gebruik idd veel supps om het maximale uit mijn trainingen te halen. Maar deze gebruik ik al vanaf het begin.

supps die ik gebruik:
carb shakes/whey shakes
creatine
l-glutamine
bcaa
stikstof pillen
vitamine
visolie
sint janskruid
dextrose
NOxpand

heel wat dus... :D

Je vergeet noxplode:P

Sterke training, keep it up

wederom thnx... ik gebruik idd veel supps om het maximale uit mijn trainingen te halen. Maar deze gebruik ik al vanaf het begin.

supps die ik gebruik:
carb shakes/whey shakes
creatine
l-glutamine
bcaa
stikstof pillen
vitamine
visolie
sint janskruid
dextrose
NOxpand

heel wat dus... :D

Goede supplementen en goede trainingen; ik begrijp je opmerking over de PR's; ik breek ze wat moeilijker, omdat ik al 22 jaar train.
Maar het gaat erg goed.:D;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven