XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
goeie repout op de log. maar mag ik je wel waarschuwen met repouts op de log?
het gebeurt nogal vaak dat je je geen zak aantrekt van techniek en daar kunnen ongelukken van gebeuren, een raad die ik je wil geven (je doet ermee wat je wilt natuurlijk) is dat je toch nog altijd een tweetal reps in de tank laat, uit veiligheid.

goeie repout op de log. maar mag ik je wel waarschuwen met repouts op de log?
het gebeurt nogal vaak dat je je geen zak aantrekt van techniek en daar kunnen ongelukken van gebeuren, een raad die ik je wil geven (je doet ermee wat je wilt natuurlijk) is dat je toch nog altijd een tweetal reps in de tank laat, uit veiligheid.

Ja, vaak kans om te blackouten tijdens het Log, best lullig omdat de gewicht boven je kop hangt. :p

blackouts daargelaten, een log met mindere techniek is gewoon gevaarlijk, trust me i know...

Zou me daar mee druk om maken bij een Push Press dan een Log Press. Weet niet hoe MC er over denkt, maar vind de Log zelf een stuk comfortabeler en veiliger aanvoelen dan een barbell press die mensen ook regelmatig op reps doen.

Zou me daar mee druk om maken bij een Push Press dan een Log Press. Weet niet hoe MC er over denkt, maar vind de Log zelf een stuk comfortabeler en veiliger aanvoelen dan een barbell press die mensen ook regelmatig op reps doen.

Nee want als je een barbell achterover laat vallen dan is er niks aan de hand, doe je dat bij een log dan moet je leren leven met een hoofd ter grote/dikte van een pannenkoek, true story.

met alle respect, jij hebt geen log door je been gehad, door even concentratie verlies te hebben

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.407
Bij deze repout ben ik inderdaad niet volledig allout gegaan. De focus ligt nog op de techniek en die gaat vooruit. Over een tijdje ga ik geen volume meer doen maar alleen maar singles draaien.

met alle respect, jij hebt geen log door je been gehad, door even concentratie verlies te hebben

Is het niet handig dat iemand achter je staat te spotten zodat als je achterover zou vallen hij je een push geeft waardoor je recht blijft staan, ik hielp Mike ook met z'n C&P zodat hij niet naar achteren zou vallen.

Nee want als je een barbell achterover laat vallen dan is er niks aan de hand, doe je dat bij een log dan moet je leren leven met een hoofd ter grote/dikte van een pannenkoek, true story.

Dan laat je hem naar voren vallen op die grote banden. Zo moeilijk, nadenken...

Ik vind het gezeur, gewoon rep-outs bij het leven doen, daar wordt je sterk van. Bovendien is chick denk ik de enige die geen tips over uitvoeringen en dergelijke nodig heeft. Die jonge maakt van zijn schema's en uitvoeringen gewoon een kunde an sich.

• #4.412
Ik vind het gezeur, gewoon rep-outs bij het leven doen, daar wordt je sterk van. Bovendien is chick denk ik de enige die geen tips over uitvoeringen en dergelijke nodig heeft. Die jonge maakt van zijn schema's en uitvoeringen gewoon een kunde an sich.
Je zult wel moeten als je zo'n slappe ecto als mij bent.

Event training
Eerst de afstand uitzetten, 15 stappen dus 15 meter. :cool:
Achteraf was de afstand misschien toch wat groter met mijn benen.
Yoke
140kgx30m
190kgx15m
220kgx15m Weer problemen met de yoke op mijn rug te houden, gleed een paar keer weg.
250kgx12m Meerdere drops, had het echt zwaar.
240kgx15m Nu maar 2 drops. Kleinere stapjes en het ging een stuk beter.

Wheelflip
250kgx8flips Dit ging mooi explosief. Geen knie hoeven te gebruiken.
250kgx10flips Nu op tijd en wat ging het nu slecht. Mijn onderarmen waren aan het verzuren. Bijna iedere flip de knie moeten gebruiken. Tijd was 45 sec dacht ik, heel slecht dus.
380kgx0flips Weer nauwelijks beweging in gekregen, onband!

Farmerwalk
72kgx30m

En toen vond ik het genoeg. De rest ging nog door met de 100kg farmers en sommige nog een loadrace met kegs. Was een leuke dag, weer wat nieuwe mensen leren kennen.

lekker getraint man! enneh, knie gebruiken is geen schande he met tire flips ;)
volgende keer pak je de 15 meter wel met 250.
echt zonde dat het OV zo duur is (€35), anders zou ik echt eens mee komen trainen.

veel trainen mc dus op die wheelflip
over een jaar doe je ze lachend
380 kg is ook wel een gewicht hoor

• #4.415
De wheelflip maak ik me niet zo druk om. Als ik zag hoe snel de eerste 8 flips gingen dan zit dat wel goed. Was ook niet mijn main event, dat was de yoke. Toch mooi 30kg zwaarder gelopen(250kg). En daarna nog eens de 240kg terwijl ik de vorige keer veel problemen had met 220kg. Als ik het zo iedere keer kan verzwaren dan gaat de 280kg yoke lukken.

Ik ga binnenkort eens bij Sander trainen, heeft ook een 380kg band die eenvoudiger te flippen is dan die bij ons.

@basic: Inderdaad jammer dat het duur is. Misschien dat je over een tijdje eens kunt komen. Schaf anders eens een kortingskaart aan, 40% korting op alle reizen.

Sterke training Mark! Ga zo door, dan gaat het helemaal goed komen:cool:

probeer jij maar eens een vallende log te corrigeren meneer de satanist... :rolleyes:

Je moet zelf uit de weg gaan. Gaat tegen je gevoel in, maar is ook te trainen. Net zoals bij auto rijden hebben veel mensen de neiging van een botsing weg te sturen en komen juist in de problemen. De andere auto keert ook dus moet je juist er naar toe gaan en er net langs bewegen. Of skieen in een dal waarbij men in het begin de neiging heeft het dal in te gaan leunen ipv er vandaan voor evenwicht.

@MC Chick
Sander was toch in Ridderkerk? Als je laat weten wanneer je gaat volg ik je voetstappen wel. Hij schijnt er betere stones te hebben dan die bij DJ's. En waar was die Conan's Wheel ook al weer om op te trainen? Dusver doe ik gewoon wat Zercher Holds af en toe om beetje aan het gewicht te wennen en het feit dat het tegen de borst drukt en ademen wat vermoeilijkt.

De wheelflip maak ik me niet zo druk om. Als ik zag hoe snel de eerste 8 flips gingen dan zit dat wel goed. Was ook niet mijn main event, dat was de yoke. Toch mooi 30kg zwaarder gelopen(250kg). En daarna nog eens de 240kg terwijl ik de vorige keer veel problemen had met 220kg. Als ik het zo iedere keer kan verzwaren dan gaat de 280kg yoke lukken.

Ik ga binnenkort eens bij Sander trainen, heeft ook een 380kg band die eenvoudiger te flippen is dan die bij ons.

@basic: Inderdaad jammer dat het duur is. Misschien dat je over een tijdje eens kunt komen. Schaf anders eens een kortingskaart aan, 40% korting op alle reizen.

geef je dan even aan wanneer, ik zie dat ook wel zitten!

• #4.419
Je moet zelf uit de weg gaan. Gaat tegen je gevoel in, maar is ook te trainen. Net zoals bij auto rijden hebben veel mensen de neiging van een botsing weg te sturen en komen juist in de problemen. De andere auto keert ook dus moet je juist er naar toe gaan en er net langs bewegen. Of skieen in een dal waarbij men in het begin de neiging heeft het dal in te gaan leunen ipv er vandaan voor evenwicht.

@MC Chick
Sander was toch in Ridderkerk? Als je laat weten wanneer je gaat volg ik je voetstappen wel. Hij schijnt er betere stones te hebben dan die bij DJ's. En waar was die Conan's Wheel ook al weer om op te trainen? Dusver doe ik gewoon wat Zercher Holds af en toe om beetje aan het gewicht te wennen en het feit dat het tegen de borst drukt en ademen wat vermoeilijkt.
Ff niet meer doorzeuren over dat log probleem. Er kunnen zeker gevaarlijke dingen gebeuren. Deze discussie leidt tot niets.

Als Sander het geen probleem vindt dan mag je zeker mee.

ja daar heb je echt de tijd voor als dat ding naar beneden flikkert terwijl jij naar achter valt...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven