Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.381
Dat begrijp ik dat je daar een barbell voor kunt gebruiken. Check mijn training, ik doe de barbell rollouts. Ik dacht dat Ove deze met de ab roller deed.

Dat ding hebben wij ook op de sportschool en een iets bredere met 2 wieltjes eraan :)

Dat begrijp ik dat je daar een barbell voor kunt gebruiken. Check mijn training, ik doe de barbell rollouts. Ik dacht dat Ove deze met de ab roller deed.

Ik had jouw post anders geinterpreteerd. Een barbell-roll-out was vroeger een wristcurl waarbij je de hand opent, zodat zowel de onderarm als de vingers gestimuleerd werden.:o

• #4.387
Mooie discussie dat.

Om er nog ff op terug te komen.
Ik vond je theorie erg sterk, maar laten we even naar de praktijk gaan; voel jij je hams meer bij deads of bij rack pulls?
Daar doe ik het ook voor, om wat van elkaar te leren. Dit soort discussies zetten me aan het denken.

Om nou echt te zeggen dat ik ze echt beter voel... nee dat kan ik niet. Het verschil zal daarvoor te klein zijn vermoed ik. Maar dat je je hams nauwelijks gebruikt bij de rackpull is gewoon niet waar imo.

Zoals ik al eerder zei zijn er veel betere oefeningen om de hams te belasten.
Finger (wrist) curls.

---------- Toegevoegd om 13:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:01 ----------

Klinkt als een worstebroodje met de worst gemaakt van he vlees van een pols! :roflol:
:roflol::hahaha:
Je hebt gelukkig je humor niet verloren Hummer.

Laatst bewerkt:
ab-roller crunch

een bb met twee schijfjes van bijv 5kg's aan de uiteinde
hier pak ik hem dus altijd breed maar grippvariaties zijn er in overvloed
volgens mij gaf dat plaatje dat ook aan

ik ben ook bezig met core verstevigen.
hoe kan je deze oefening het beste aanpakken repsxsets?

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:10 ----------

zie wel aan jou invulling dat het een hele pittige oefening is

lijkt mij een erg zware oefening die barbell roullout , lijkt simpel maar zal het zeker niet zijn

Wat ook een leuke is:
Je gaat in een "planck" staan (met gestrekte armen en benen als het ware in de bovenste "push-up" positie) met in je handen twee dumbbells.
Dan doe je een push-up, en als je boven bent doe je een gestrekte arm met de dumbbell naar achter, naar je heup.
Je staat dan dus op je voeten en één hand.
Je hand weer terug zetten en herhalen voor links en rechts.
Echt goed voor je core! :thumbs:
Ik deed ze met 16kg dumbbells en hield er een navelbreuk aan over, maar je mag ze ook lichter doen natuurlijk... :D

Ik denk dat dit eigenlijk de bedoeling was:
http://www.youtube.com/watch?v=-3Ugtc3zbFU
De renegade row.
Maar dat had ik verkeerd begrepen... :o
Maar mijn buik voelde ik wel de volgende dagen. ;)
Nou ben ik ook niet veel gewend wat dat betreft, dus misschien lachen jullie er wel om... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
leuke oef hum
mijn maatje is nogal gek van buik-training
dus ik zal hem hiermee eens verrassen

leuke oef hum
mijn maatje is nogal gek van buik-training
dus ik zal hem hiermee eens verrassen
Tsja, ik ben al niet zo heel erg opdrukkerig met dat dikke lichaam van me, en core training achtig ben ik ook niet, dus het was voor mij enorm zwaar... :o
En ik hield er echt een navelbreukje aan over... :rolleyes:
Dragon flags kon ik wel een paar van, de eerste keer dat ik ze probeerde, ik vond dit zwaarder achteraf bezien...
Succes er mee!

• #4.397
Deze oefeningen gaan veel verder dan alleen je buik. Het gaat juist om de samenwerking van alle core spieren. Vandaar dat ik deze oefeningen als veel waardevoller acht dan de old-skool crunches of leg raises.

Precies wat Chick zegt, core training gaat veel verder dan alleen ab training

Hey Hummer bedoelde je niet gewoon een T-pushup. Ik heb deze ook gedaan man man..Dit voel je wel.

http://www.youtube.com/watch?v=5hnPydRluNs

DEZE maar dan met gewichten:cool: 10 kilo is al dodelijk genoeg.

Laatst bewerkt:
  • #4.400
UB2: Vrijdag

Main lift
Log press
5x55kg 72%
5x55kg 72%
3x60kg 79%
6x65kg 85% repout

BOR
5x70kg 55%
5x85kg 65%
3x97,5kg 75%
8x104kg 80% repout

Assistance
One arm db press
3x8x26kg

Crossed bench pull-over
2x8x36kg

Skullcrucher
xxx

Hammer curl
xxx

De eerste 2 oefeningen gewoon de verkeerde pagina voor me waardoor ik te lichte gewichten heb gehanteerd. :mad:
Verder was het een korte training die ik helaas niet af kon maken. Mijn onderarmen waren gesloopt, met name dankzij de log cleans van gisteren.

1 arm db press gaat lekker vooruit.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven