XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.781
Nee dat bedoel ik niet. Je begrijpt blijkbaar niet waarom ik doe wat ik doe en steeds weer krijg ik dezelfde vragen en opmerkingen terwijl dit boek juist ingaat op deze materie, de basis van krachttrainingen. Het gaat je heus niet schaden door het eens te lezen. ;)

Je gaat toch ook niet stoppen met trainen wanneer je spierpijn krijgt? Wil je groeien en sterker worden dan zul je progressief moeten trainen. Iedere training beschadig jij je spieren om groei te realiseren. Dit principe is niet alleen toepasbaar voor spierontwikkeling maar ook voor de ontwikkeling van je botten, pezen en banden.

Wanneer ik last heb van mijn banden wil dat niet zeggen dat ik mijn gewrichten aan het vernken ben. Zo'n opmerking zou net zo stom zijn als zeggen dat spierpijn een signaal is dat je je lichaam verdoet.

Jij sport met een heel ander doel dan ik, maar wanneer je voor functionele kracht zou trainen dan kom je erachter dat je lichaam zo sterk is als de zwakste schakel. Met wraps kan ik inderdaad zwaarder squatten en ontlast ik mijn banden maar hierdoor creëer ik juist een zwakte in mijn lichaam. Waarom zou ik mijn spieren zwaarder willen belasten dan de rest van mijn lichaam? Bij wedstrijden kan ik toch niet enkel op mijn spieren vertrouwen. Daarnaast vergroot je dan juist de kans op een blessure omdat je je lichaam blootstelt aan belastingen die de zwakste schakel waarschijnlijk niet aankan.

Ik train dus op een gecontroleerde wijze mijn banden en pezen en luister goed naar mijn lichaam om blessures te voorkomen zoals dat nu het geval is. Momenteel heb ik zoals ik eerder aangaf wat last van kleine banden pijntjes, maar niks ernstig hoor.

zal hem ook eens doorlezen mc

Nee dat bedoel ik niet. Je begrijpt blijkbaar niet waarom ik doe wat ik doe en steeds weer krijg ik dezelfde vragen en opmerkingen terwijl dit boek juist ingaat op deze materie, de basis van krachttrainingen. Het gaat je heus niet schaden door het eens te lezen. ;)

Je gaat toch ook niet stoppen met trainen wanneer je spierpijn krijgt? Wil je groeien en sterker worden dan zul je progressief moeten trainen. Iedere training beschadig jij je spieren om groei te realiseren. Dit principe is niet alleen toepasbaar voor spierontwikkeling maar ook voor de ontwikkeling van je botten, pezen en banden.

Wanneer ik last heb van mijn banden wil dat niet zeggen dat ik mijn gewrichten aan het vernken ben. Zo'n opmerking zou net zo stom zijn als zeggen dat spierpijn een signaal is dat je je lichaam verdoet.

Jij sport met een heel ander doel dan ik, maar wanneer je voor functionele kracht zou trainen dan kom je erachter dat je lichaam zo sterk is als de zwakste schakel. Met wraps kan ik inderdaad zwaarder squatten en ontlast ik mijn banden maar hierdoor creëer ik juist een zwakte in mijn lichaam. Waarom zou ik mijn spieren zwaarder willen belasten dan de rest van mijn lichaam? Bij wedstrijden kan ik toch niet enkel op mijn spieren vertrouwen. Daarnaast vergroot je dan juist de kans op een blessure omdat je je lichaam blootstelt aan belastingen die de zwakste schakel waarschijnlijk niet aankan.

Ik train dus op een gecontroleerde wijze mijn banden en pezen en luister goed naar mijn lichaam om blessures te voorkomen zoals dat nu het geval is. Momenteel heb ik zoals ik eerder aangaf wat last van kleine banden pijntjes, maar niks ernstig hoor.

Zonder wraps zal je eerder iets vernken dan met hoor ;) Vergelijk de vorm van een squat van iemand met en van iemand met zonder wraps.

Hoewel ik altijd groot voorstander ben van brooks kubrik.. en zijn schrijfsT kan waarderen..

Is hij recent wel in aanzien gedaald. Vond op een forum enkele slechte kwaliteit filmpjes van hem..

Een moeizame "Strict press" van iets van 185lbs, wat meer een scheef uitgedrukte pushpress was.. een deadlift 1RM van amper 230.. Hij heeft in het verleden ooit 400lbs gebankt geloof ik, raw, dat wel..

Z'n squat is echt bagger, en bijzonder laag in verhouding, kromme onderrug, wel diep, maar enorme goodmorning out of the hole.. Ik dacht dat zijn squat ergens rond de 175-180 zweefde..

Z;n figuur was nou ook niet bepaald indrukwekkend.

Niet dat ik perfecte techniek heb, en ik gedraag me ook als een goeroe soms, en zijn lifts nemen niks weg van de methodes die hij predict.. maarja.. als iemand zichzelf zo promoot als DE oplossing voor de fitness-wereld, en zulke bagger-stats heeft, kijk ik toch met hele andere ogen naar zo'n boek.

Ik zal eens speuren, volgens mij stonden die filmpjes op Power&Bulk..

Neemt niet weg dat hij goede dingen predict, maar zijn haat tegen alles en iedereen die side raises doet is wel beetje doorzichtig zo.. Dat eeuwige ranten werd ik persoonlijk na 3 keer lezen wel beeeeetje zat.

Doe er mee wat je wilt Kippie!

• #5.785
Zonder wraps zal je eerder iets vernken dan met hoor ;) Vergelijk de vorm van een squat van iemand met en van iemand met zonder wraps.

Dat is een hele andere discussie die ook heel interessant kan zijn, maar het heeft weinig te maken met het onderwerp van mijn post waarin ik toelicht waarom ik momenteel zonder wraps train.

allemaal leuk en aardig chick maar wordt het niet eens tijd om weer te gaan trainen?!

• #5.787
Hoewel ik altijd groot voorstander ben van brooks kubrik.. en zijn schrijfsT kan waarderen..

...Doe er mee wat je wilt Kippie!
Je moet eruit halen wat je verder kan helpen. Maar zijn denkwijze waarin hij aangeeft niet alleen maar je spieren te trainen maar ook de rest van je lichaam sterker te maken spreekt mij zeer aan, ik geloof daar wel in want ik ervaar het zelf ook zo. Alleen jammer dat ik er zo laat achter moet komen en 1,5 jaar heb zitten prutsen met wraps.

Hoe hij zelf lift interesseert mij niet, daar gaat zijn boek ook niet over. Verder kan ik me ook weinig druk maken om wat hij van side raises vindt. Als ik er belang bij heb dan doe ik ze gewoon.
allemaal leuk en aardig chick maar wordt het niet eens tijd om weer te gaan trainen?!
Waarom?
Sterker ga ik er toch niet van worden voor komende zondag. :p

Laatst bewerkt:
al dat gedeload steeds
:D

Bij de knie blijf ik last houden van banden pijntjes. Squatten zonder wraps heeft duidelijk effect. De banden zijn hierbij de bottleneck en het versterken ervan heeft prioriteit en zal tijd kosten.

deze opmerking had ik over het hoofd gezien - ik dacht al is hij nou helemaal gek geworden???

je bent dus gecontroleerd bezig - gelukkig:)

• #5.791
Donderdag: UB deload
Seated front press

8x30kg
3x50kg
3x50kg
3x50kg

Pull down
8x45kg
3x70kg
3x70kg
3x70kg

Bench press
8x60kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg

BOR
8x60kg
3x80kg
3x80kg
3x80kg

Triceps pushdown
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Incline db curl
10x15kg
10x15kg
10x15kg

Fat db hold
1:02min x 30kg

Rustig bezig, alleen grip even echt getest.

Herstel gaat wel lekker, banden pijntjes aan de knie zijn vandaag weg. Voel me nog niet helemaal sterk maar dat komt wel, nog 3 dagen te gaan. Dan ben ik er helemaal klaar voor! :D

Spannend:D

• #5.793
Spannende training man, mag ik nog eens met je meetrainen?
Jij altijd.

Alweer een deload? Wanneer ga je nou eens echt trainen? :D
Komende zondag ga ik heerlijk deloaden.

Geen pijn meer aan de knieen dat gaat goed. Veel succes bij je wedstrijd.
Thnx ova, ga mijn best doen!

Zorg maar dat je dit weekend klaar bent want ik ga morgen zuipen! :zuip:
:bierbang: anaboluhhh

Sterke deload, niet slecht voor een slanke mooiboy. :D
Ohhh ik ben toch zo heerlijk slank. ;)

Thnx mannen voor de mooie woorden! :huilen:
Ik laat zondag wat zien, doe het voor jullie VOOR JULIE!

http://www.youtube.com/watch?v=tPjb2fTQPVI

brilletje mcsick:D

• #5.795
Hehehe mcsick... goeie! :thumbs:

heb je je rocket fuel al goed volgetankt mark?

• #5.797
Rocket fuel? :finger: Daar doe ik niet aan.

Maar ben wel flink food aan het loaden :burger:. Lekker buff aan het worden en voel me met de dag sterker worden. :lifter:

no rocket fuel for mister natural
succes a.s. zo mc -vreet ze op die gasten

Laatst bewerkt:
hey player! net even een deloadopspanningzettenwantwemoeteneenwedstrijdwinnen-training gedaan. ging lekker!

• #5.800
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven