Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
hmm klote, ik weet wel dat die oly schoenen extreem slecht lopen dus het kan best dat je daar idd aan moet wennen... zou op de wedstrijd gewoon je oude schoenen aantrekken

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.762
Ik loop niet met deze schoenen, gebruik ze alleen voor squats, cleans, push press en log lifts. De pijn is echt niet normaal meer, lijkt wel of beide enkels zijn verzwikt. Ik hoop dat een week rust voldoende is om te herstellen hiervan. Heb het idee dat nu de enkels niet meer optimaal functioneren ook de knieen en heupen vastlopen.

Toch maar binnenkort eens een afspraak met een manueel therapeut maken.

Ik heb ook last van me rug gekregen sinds ik oly shoes ging dragen, maar of dat nou de oorzaak zal zijn.

• #5.764
Ik heb ook last van me rug gekregen sinds ik oly shoes ging dragen, maar of dat nou de oorzaak zal zijn.
Had je geen last van je enkels in het begin?

Misschien moet mijn lichaam wennen aan deze schoenen omdat ik al zolang op blote voeten sport. Ik gooi ze zeker nog niet meteen in de kast.

We gaan geen blessures krijgen zo kort voor de wedstrijd he!!!!

• #5.767
We gaan geen blessures krijgen zo kort voor de wedstrijd he!!!!
Ben maar niet bang ik voel me nu verrot maar heb een week om te herstellen. Ben blij dat ik er nu achter ben gekomen i.p.v. een paar dagen voor de wedstrijd of op de dag zelf nog met foute schoenen bezig te zijn.

Zoals je kunt zien waren de loglift en de deadlift gelijk met 2 weken terug en dat terwijl ik helemaal gesloopt ben. Met een goed herstel moet ik beter presteren, het MOET! :fire:

het moet, en anders slaat kevin je in elkaar

Da's mooi klote Mc.
Echte kerels trainen op hun blote voeten! ;)

als je floorpress doet mc - hoe groot is de afstand van de bb t.a.v je borst ongeveer
ik deed hem afgelopen zo in de smith , en ik schatte de afstand toch wel op zo'n 15 a 20 cm ( dan blijft alleen gemak van eronder kruipen nog over ) dit vind ik teveel en dan gaat het zijn doel voorbij

los op de grond en dan via kleine steuntjes is de afstand zoals hij hoort
volgens mij zal er altijd een bepaalde afstand blijven tussen borst en bb - nietwaar?

als je floorpress doet mc - hoe groot is de afstand van de bb t.a.v je borst ongeveer
ik deed hem afgelopen zo in de smith , en ik schatte de afstand toch wel op zo'n 15 a 20 cm ( dan blijft alleen gemak van eronder kruipen nog over ) dit vind ik teveel en dan gaat het zijn doel voorbij

volgens mij zal er altijd een bepaalde afstand blijven tussen borst en bb - nietwaar?
Bij mij is het bijna hetzelfde als gewoon bankdrukken. :D

• #5.774
het moet, en anders slaat kevin je in elkaar
Daarom, fear the wrath of the OMEGA!!!

Da's mooi klote Mc.
Echte kerels trainen op hun blote voeten! ;)
Ja kom zeg, heb die dingen niet voor niets gekocht. :mad:

Afstand schat ik ruim 10cm in, niet veel meer. Zeker wanneer ik mijn longen flink vul voordat ik aan de lift begin.

Er zal altijd een afstand zijn, of je moet hummer heten. :D
Maar het gaat bij deze oefening helemaal niet om deze afstand. Het gaat erom dat je de bovenarm op de grond laat rusten en de spanning daarmee omlaag brengt. En vanuit die positie zo explosief mogelijk omhoog drukken. Er zit als het waren een 'deadstop' (pauze) in de beweging.

Daarnaast ligt je lichaam vlak op de grond en kunnen je benen niet helpen stabiliteit te realiseren, dus beentjes gestrekt. ;)
Je bovenlichaam moet dus meer werken in vergelijking met een bench press. Dus zie de oefening niet als een beperking door de kortere rom, er zitten andere kwaliteiten in deze oefening.
Bij mij is het bijna hetzelfde als gewoon bankdrukken. :D
:lol:

Laatst bewerkt:
oke thanks mc - this skinny bastard zal zich binnenkort eens wagen in de wereld van vloerduwen

• #5.776
Korte update

Pijn in de enkels is gelukkig snel weggezakt. Ik kan de voeten ook weer goed roteren maar het blijft allemaal nog een beetje stijf. Herstel gaat sneller dan verwacht.

Bij de knie blijf ik last houden van banden pijntjes. Squatten zonder wraps heeft duidelijk effect. De banden zijn hierbij de bottleneck en het versterken ervan heeft prioriteit en zal tijd kosten. Wel heb ik nu besloten deze week geen beentraining meer te doen. Heb nog 4 dagen om te herstellen en die ga ik nodig hebben vermoed ik.

Ik zal morgen mijn bovenlichaam met een deload training belasten.

Good to hear ...

Ga je die schoenen dan wel nog eens proberen? Of geef je er de brui aan?

dan zou ik mooi weer die straps om doen mc
je knieen moeten nog langer mee

• #5.779
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven