MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Omdat ik na tig pullups/pulldowns nooit het resultaat zag als ik nu met een row zie.
Rug dikte waar jij naar kijkt of rug wijdte is iets heel anders. Je spreekt je lats met een pull up heel anders aan dan met een row. Als het voor de spiegel is zal het minder uitmaken denk ik, biomechanisch maakt het veel uit.

Rug dikte waar jij naar kijkt of rug wijdte is iets heel anders. Je spreekt je lats met een pull up heel anders aan dan met een row. Als het voor de spiegel is zal het minder uitmaken denk ik, biomechanisch maakt het veel uit.

lat contractie is toch gewoon lat contractie? dat apparaat wordt toch gewoon groter en verandert niet echt van vorm of niet?

uiteraard spreek je met een bor ook nog andere rugspieren aan en krijg je in die zin door de bor een 'dikkere' rug dan door pullups/chins i guess

Zo dadelijk ga je ook nog zeggen dat je je lage lats kan accentueren en rug dikte en rug wijdte apart kan trainen...

Fine, biomechanisch is een overhead pull wat anders dan een vertical/horizontal pull. Maar uiteindelijk
blijven sterke lats, sterke lats. Ik kan nog steeds reppen met pull ups ondanks ik al tijden dat niet meer
doe.

Nee, onder zo'n speklaag zie je dat niet nee. Rowen is meer een puntbelasting, dus dan prikt er op een gegeven moment wel een bultje door je blubber heen :trollface:

Een punt belasting? Welk punt dan?

lat contractie is toch gewoon lat contractie? dat apparaat wordt toch gewoon groter en verandert niet echt van vorm of niet?

uiteraard spreek je met een bor ook nog andere rugspieren aan en krijg je in die zin door de bor een 'dikkere' rug dan door pullups/chins i guess

Inderdaad. Maar een rug verdeel je niet zomaar in lats, rhombs, traps en delts. Uiteindelijk werkt de
hele zooi toch samen. Of dat nu met een pullup is of met een row

Andere vezel belasting, andere trekrichting, waardoor je weer andere neurale paden aanspreekt. Je schouderbladen naar achter en naar beneden trekken is totaal anders dan alleen je schouderbladen naar achter trekken? Ook is een pull up meer explosief dan een row.

Moet ik nog verder gaan? ;)

Andere vezel belasting, andere trekrichting, waardoor je weer andere neurale paden aanspreekt. Je schouderbladen naar achter en naar beneden trekken is totaal anders dan alleen je schouderbladen naar achter trekken? Ook is een pull up meer explosief dan een row.

Moet ik nog verder gaan? ;)

Tja, het hangt er maar vanaf hoe je rowt zeker en in welke hoek.

Zo dadelijk ga je ook nog zeggen dat je je lage lats kan accentueren en rug dikte en rug wijdte apart kan trainen...

Fine, biomechanisch is een overhead pull wat anders dan een vertical/horizontal pull. Maar uiteindelijk
blijven sterke lats, sterke lats. Ik kan nog steeds reppen met pull ups ondanks ik al tijden dat niet meer
doe.

Een punt belasting? Welk punt dan?

Inderdaad. Maar een rug verdeel je niet zomaar in lats, rhombs, traps en delts. Uiteindelijk werkt de
hele zooi toch samen. Of dat nu met een pullup is of met een row
Flauw. Het gaat juist om de biomechanica. Dat jij nog steeds kunt reppen met pull ups zegt toch niks? Als je pull ups was blijven doen was je mp misschien wel hoger geweest nu, who knows?

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:45 ----------

Tja, het hangt er maar vanaf hoe je rowt zeker en in welke hoek.

Waarom wil je onder een hoek rowen? Dat doen die BBers toch juist om lower lats bijvoorbeeld te accentueren? Je zegt net dat dat onzin is?

Flauw. Het gaat juist om de biomechanica. Dat jij nog steeds kunt reppen met pull ups zegt toch niks? Als je pull ups was blijven doen was je mp misschien wel hoger geweest nu, who knows?

---------- Toegevoegd om 14:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:45 ----------

Waarom wil je onder een hoek rowen? Dat doen die BBers toch juist om lower lats bijvoorbeeld te accentueren? Je zegt net dat dat onzin is?

Tja Neus... biomechanica...

Jaaaa nou. Onder een hoek rowen. Zal ik het anders formuleren. Als je verschillende soorten rows doet.

En als ik nou zeg dat een pullup een BW row is onder een extreme hoek, hou je dan op met mekkeren Robbie? :P

En als ik nou zeg dat een pullup een BW row is onder een extreme hoek, hou je dan op met mekkeren Robbie? :P

Haha, eigenlijk is het dat ook gewoon :p Check bv maar die inverted pull ups. Dat is gewoon een row imo.
Kan je wel met biomechanica gaan strooien maar als je een sterke rug hebt, heb je een sterke rug.
En dat is voldoende voor een MP

Maar idd, ik ben echt een ouwe brombeer aan het worden :p

Haha, eigenlijk is het dat ook gewoon :p Check bv maar die inverted pull ups. Dat is gewoon een row imo.
Kan je wel met biomechanica gaan strooien maar als je een sterke rug hebt, heb je een sterke rug.
En dat is voldoende voor een MP

Maar idd, ik ben echt een ouwe brombeer aan het worden :p

:fu:

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.733
If you're so smart, why aren't bigger/stronger/faster :trollface:

Roids

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------

Pullups zijn nodig IMO vanwege de symmetrie met MP

Pullups <-> MP
Bench <-> Row
Squat <-> Deadlift

Meer dan deze zes oefeningen hoef je niet te doen. Oké, dipjes voor de fanatiekelingen.

Doe ik toch ook!

Lage traps pak je ook met al de vormen van deads ;)

Sorry maar moet je teleurstellen. Lage traps niet. Niet zo eigenwijs Rob, je zult pull-ups of pull downs moeten doen om ze echt goed te trainen.

Before we get into that, let me get something off my chest... I used to be petrified of chin-ups and pull-ups. I always knew they were a great compound exercise, but I was so focused on the fact that they trained the lats (an internal rotator of the gleno-humeral joint), that I never thought about the big picture.

In reality, a well performed chin-up or pull-up, where you actively depress the scapulae at the top, may be one of the best shoulder stability exercises you can perform.

Unfortunately, this leads us to another issue. Performing a chin-up or pull-up with full scapular depression at the top is damn hard! So how do we get there? As much as I hate to admit it, it's time to get reacquainted with the lat pulldown machine.

http://www.t-nation.com/free_online...ning_performance/top_priority_for_lower_traps

En verder precies wat Crakie aangeeft, balans/stabiliteit om blessures te voorkomen. En laat dat voor mij nu net mega belangrijk te zijn. Was namelijk niet meer van plan om een blessure op te lopen. :D

Goed artikel wel...

• #9.735
Proef ik hier iets van sarcasme? ???
Dag A
Strict press
10x20kg
3x40kg
9x40kg
9x45kg
9x50,5kg
9x56kg
9x61,5kg evenaring PR

Squat
10x20kg
5x70kg
9x90kg
9x100,5kg
9x110,5kg
9x121kg

Goodmorning
8x70kg
8x70kg
8x70kg

Leg extension
8x110kg
8x110kg
8x110kg

Db curls
8x14kg
8x18kg
8x22kg
8x24kg

Ab wheel - knie / 15kg vest
8x
8x
8x

Side planks - 15kg vest
50sec
50sec

Presses gaan goed, zitten tegen pr modus aan.
Squat genoeg kracht maar slechte conditie. Te veel tijd nodig om bij te komen van misselijkheid. Durfde de laatste set niet aan, bang dat ik ter plekke alles onder zou spauwen. :o

Laatst bewerkt:
  • #9.739
Idd als je je maar goed genoeg in je spieren verplaatst en de focus vast weet te houden op het deel dat je wilt accentueren.
Zo is het.

Bench press
15x20kg
5x60kg
9x67,5kg
9x75,5kg
9x83,5kg
9x91,5kg
7x100,5kg

Deadlift
10x70kg
3x110kg
9x110kg
9x121kg
9x133,5kg
9x146,5kg

Slingshot bench press
8x90kg
8x100kg

Pull up
8x101kg
8x101kg

Had niet verwacht dat het zo warm/benauwd was in de gym. Echt een k-training, ging helemaal stuk.
Heb eindelijk stroom op mijn nieuwe locatie dus ik ga snel mijn powercage in elkaar zetten. Weg uit die stink gym.

7 x meer dan 100kg

sickening

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven