AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
doe je dan slow reps om wat beter gevoel erin te krijgen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.282
Dank
doe je dan slow reps om wat beter gevoel erin te krijgen?
Nee niets veranderen aan de lifts, alleen de lage rugspieren bewust aanspannen en aanvoelen tot welk gewicht je kunt gaan voordat je controle over deze spieren verliest. Ik moet voordat ik aan de lifts begin eerst wat oefeningen doen om die spieren aan te spannen, bewustwording.

Dit was nu de grens merkte ik wel. Ga ik zwaarder dan nemen andere spieren de functie over, of niet en mijn gewrichten (wervels) worden weer instabiel.

Voelt vandaag meteen wat beter aan, voelt lekker. Zit nog wel wat spanning maar een hele verbetering.

Het slaat waarschijnlijk nergens op, maar naar aanleiding van jouw verhaal vroeg ik me af of ik zo'n belabberde deadlifter zou kunnen zijn omdat er bij mij ook van alles 'krom' ligt in de rug. Ik heb in het verleden immers ook rugtrauma gehad en ben misschien gaan compenseren. Klachten heb ik niet, maar dat wil niet zeggen dat alles optimaal werkt natuurlijk.

• #10.284
Zou kunnen, zou het niet weten.
Bij mij was het wel duidelijk dat mijn deadlift voorheen mijn beste lift was 220/230kg deads vs 165kg squat. Laatste jaren werd het juist een lift die heel moeizaam liep.

Misschien een naar een manueel therapeut gaan en je algemene houding laten controleren, heupen etc. Misschien dat er wel iets uitkomt.

Bij mij is het altijd moeizaam geweest. En ik heb relatief goede presses, dat zie je vaak bij matige deadlifters. Ik wacht eerst maar eens af hoe het met jou gaat, als jij nou opeens gruwelijk hard gaat moet ik misschien eens mijn polis gaan bestuderen ;)

Heftig.

Ga het ook zeker blijven volgen.
Ben een uiterst beroerde dodenlifter en heb in het verleden vrij zware backpain gehad door in het doel te staan.
En stijve heupen heb ik nog steeds.

Maar me genetische aanleg neemt me ook in de poep.

Hopelijk gaat het hier beter gaan hombre

• #10.287
Heftig.

Ga het ook zeker blijven volgen.
Ben een uiterst beroerde dodenlifter en heb in het verleden vrij zware backpain gehad door in het doel te staan.
En stijve heupen heb ik nog steeds.

Maar me genetische aanleg neemt me ook in de poep.

Hopelijk gaat het hier beter gaan hombre

Thnx kerel.

#Overhead press
43.5 x 7
47.5 x 7
51.5 x 7
56 x 7
60.5 x 7

#Squat
40 x 5
50 x 5
60 x 5
70 x 5
80 x 5
90 x 5

#Slingshot bench press
80 x 8
100 x 8
110 x 8

#Pull up
103 x 10
103 x 10 PR
103 x 8

#Dumbbell curl
16 x 8
20 x 8
24 x 8

#Swiss ball planks
1 x 60 60sec

#Bosu ball side planks
1 x 45 45sec

Gisteren lekker dagje sauna geweest. Training liep wel lekker.
Side planks aan rechter zijde was gevoelig, zit veel krachtverschil tussen beide zijden.

• #10.288
Net terug van fysio

Hij heeft ditmaal de multifidus eerst aan de linkerzijde gedry-needled daarna rechts bij die hardnekkige triggerpoint die hij er de vorige keer niet weg kreeg. Deed echt pijn, straalde uit naar mijn rechter heup. Hij kreeg de triggerpoint ditmaal wel weg gelukkig.

Nu ik er toch was heb ik hem gevraagd ook even naar mijn linker enkel te kijken, heb daar minder mobiliteit t.o.v. rechts. Hij had ook daar twee triggerpoint gevonden, links onder en rechts boven. Deed iets meer pijn dan de eerdere prikkies.

Goeie tren dikke!

• #10.290
Vooral mijn squat is indrukwekkend.

Zie ik hier nu een blokje of is dat ook vet? Erg benieuwd wat nicky zal zeggen.
10411j6.jpg

• #10.292
Dat heet een tepel.

Wat moet ik me voorstellen bij een trigger point? Een permanente verkramping, die loslaat als je erin prikt?

Die was lekker stijf, moest aan jou denken. :eyebrow:

Ja zoiets, een verkleving van spiervezels waardoor ze niet meer goed functioneren. Spier kan niet meer op lengte getrokken worden. Door het prikje spant de spier zich extreem aan en daarna 'roert' hij nog even door met het naaldje in je spier totdat de verkramping ineens wegschiet.

Die was lekker stijf, moest aan jou denken. :eyebrow: Ja zoiets, een verkleving van spiervezels waardoor ze niet meer goed functioneren. Spier kan niet meer op lengte getrokken worden. Door het prikje spant de spier zich extreem aan en daarna 'roert' hij nog even door met het naaldje in je spier totdat de verkramping ineens wegschiet.

Love you too, schatje :hornyna:

Zal wel lekker gevoel zijn als je naar buiten loopt met een paar trigger points minder. Of merk je dat niet zo erg?

• #10.294
Heerlijk ja dan waardeer je pas hoe lekker het is als je nergens last van hebt.
Had eergisteren voor het eerst in lange tijd geen enkele pijn meer in onderrug. Gisteren kwam het weer een beetje terug. Ben benieuwd hoe het volgende week gaat.

Als alles goed gaat heb ik hoop dat ik over enkele weken weer vol kan bouwen aan de squat en deadlift.

• #10.295
#Bench Press
70 x 7
76 x 7
82.5 x 7
90 x 7
96 x 7

#Deadlift
70 x 5
80 x 5
90 x 5
100 x 5
110 x 5
120 x 5

#Pull up
103 x 10
103 x 8
103 x 6

#Slingshot bench press
100 x 5
110 x 5
117.5 x 5 PR

#Dumbbell curl
16 x 8
20 x 8
20 x 8

#Side raise
10 x 8
12 x 8

#Bosu ball side planks
1 x 60 60sec

Lekkere easy train. Alleen pullups vielen wat tegen.
Presses ging makkelijk. Momenteel geen enkele last meer van mijn onderrug #fingerscrossed.

• #10.296
#Overhead press
46.5 x 5
51 x 5
55 x 5
60 x 5
65 x 5

#Squat
50 x 5
60 x 5
70 x 5
80 x 5
90 x 5
100 x 5

#Slingshot bench press
100 x 8
110 x 8
110 x 8 PR

#Pull up
104 x 13 PR
104 x 7
104 x 8

#Dumbbell curl
16 x 8
20 x 8
20 x 8

#Bosu ball side planks
1 x 60 60sec

#Swiss ball planks
1 x 60 60sec

Planks lifting arms/legs

Pullups weer beter, maar eens een repout gedaan.

Lekkere pull ups:thumb:

Niet slecht man. Ook al cheat je met die slingshot :trollface:

toch een lekkere training ondanks je ongemakken

Tsss en de dry needling champ van Dordt laat je gewoon links liggen na je zelf diagnose.
Gelukkig weet je vrouw wel de weg naar de juiste therapeut te vinden. :thumbup:
:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven