XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
wat was er met je knietjes dan ? ik heb al 2 jaar af en toe steken aan zijkanten van beide knieën maar negeer dit een beetje

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.042
Nice train vandaag. Verliep allemaal vlotjes. Squat een stuk stabieler en dus meer power. Spanning in bil en onderrug is ook weg. Heb nu wel weer last van een onstabiele knie (binnenste knieband) t.g.v. spanning verschil gluteus. Tijdens squatten geen last van alleen als ik mijn been volledig strek en ontspan (met lopen dus).

Sinds behandeling psoas had ik hier last van en bij Dienase ook met gluteus probleem.
Zodra er triggerpoints zitten in een spier rond mijn bekken dan heb ik meteen knieprobleem (stabiliteit).

was het je linkerknie want? daar had ik op gestemd:cool:

• #11.044
Nee rechts, net als bekken. En dat mag je geen blessure noemen.
https://www.youtube.com/watch?v=sZQ378CK8AI

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

Het is wel echt hartverwarmend om te zien dat jullie ook zo blij voor mij zijn met deze positieve ontwikkelingen. :o

Ik denk dat Daffy dan het dichtst in de buurt zat met 'Anus'.

de winst naar daffy

Yo waarom pak je zoveel slingshot heb je moeite met loxkout?

• #11.048
Oke dan wanneer ga je weer voor een pr op de bench?

• #11.050
Volume pr's komen regelmatig aan de orde. Een nieuwe max ligt eraan. Misschien voor eind april voordat ik ga cutten.

klote mc - maar als die deads zoveel problemen - weg ermee - oefeningen zat toch

Na de psoas ellende en gluteus medius weer triggerpoints in ander deel bij mijn bekken. Nu weer mijn quadratus lumborum. :(
QuadratusLumborumDiagram.jpg

Ik werd er een beetje moedeloos van, ook steeds na een deadlift sessie. Had er erg echt veel last van, zin om te trainen verging er zelfs van.
Verklaring van fysio is een keten aan mobiliteitsproblemen aan rechterzijde waarbij mijn psoas er het slechtste aan toe was. Toen die weer gezond was kwam de gluteus medius naar voren. Ook deze weer flink opgerekt en daar is ook de spanning verdwenen. Nu weer quadratus lumborum. Allemaal spieren die aan bekken en/of wervels vastzitten. Weer wat naalden erin en weg spanning. Meteen weer zin om te sporten.

Besloten om de deadlift tijdelijk te verbannen of licht te doen. Bij squat heb ik weinig problemen merk ik.

Dikke arch press vandaag, gaad goet!
Squat weer een stukje sterker geworden.
Slinger was best easy vandaag. Nice.

Lekker naïef om te denken dat die pijn door deadlift komt en niet door die arch

Maar ik moei me niet

• #11.054
  • #11.055
#Standing long jumps
1 x 5 0,93m
1 x 5 1,4m
1 x 3 1,63m
1 x 3 1,86m
1 x 2 2,1m
1 x 2 2,33m
1 x 2 2,33m
1 x 2 2.43m
1 x 2 2.43m

#Hang clean + jerk (2+1)
40
50
60
65
70
75
80 (94% EFF)
80
80
80
80 PR

#Front squat
40 x 5
60 x 5
70 x 3
80 x 3
87.5 x 3
96 x 3
105 x 3
113 x 3 PR

Bij de jumps voelde ik nog goed de spanning in mijn onderrug.Toch niet verkeerd 4 jumps van 2m43.
Cleans gaat lekker, schrok er gewoon van hoe hoog de bar kwam bij mijn werksets.
Front squats was nu echt werken, dit was de huidige grens.

Krijg je nou geen last van je rug, knieën met al dat jumpen? Je bent geen 20 meer per slot van rekening.

• #11.057
Nee geen enkele last van mijn knieën of rug en dat terwijl ik op een harde vloer land. Ik voel de afzet het meest omdat ik dan de spieren maximaal belast waar de spierspanning zit. De jumps voelen juist erg prettig. Goede WU ook voor de cleans.

Gisteren een boom gepland in de voortuin. Dat voel ik vandaag wel icm de training van gisteren.

Een plate tree is toch zo neergezet?

Owh jee, chick heeft eens moeten werken :roflol:

• #11.060
Oh jee heb ik jullie nu teleurgesteld? Wist niet dat het nog mogelijk was. :roflol:
Ik spreek hier over een boom van 5 meter hoogte en een stam van 30cm, geen verdwaalde tak. Was weer zo eigenwijs om de klus alleen te doen. :o
Alleen het gat graven voor die flinke kluit, 3x groter en 2x dieper in kleigrond met een spade en schop was al een paar uur werk.
Vooral mijn handen zijn echt zwak merk ik wel, spierpijn en krampen. :o
Ik ga mijn grippers weer eens gebruiken. :lol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven