- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou toch een graag naar jou techniek willen kijken want als jij 170kg deadlift dan pak je toch een flink deel met je benen. Begrijp dan niet dat het bij de squat er niet uitkomt.Het is zo jammer dat mijn squat zo belachelijk slecht is.. Daar pak jij toch ff 45kg meer mee
Maar komt goed![]()
Shit zeg, je hebt me ook door.
Het is wel een aparte techniek. Maar voelt voor mij wel prettig aan als je hem eenmaal onder de knie hebt.
Zou toch een graag naar jou techniek willen kijken want als jij 170kg deadlift dan pak je toch een flink deel met je benen. Begrijp dan niet dat het bij de squat er niet uitkomt.
Een squat is over het algemeen eenvoudiger omdat je nog gebruik kunt maken van een bounce omdat de hams en glutes, ook je adductors als je je knieën goed naar buiten drukt, onder spanning worden gebracht als je diep zakt.Een gebrek aan explosiviteit in de benen.
Heb ik ook "last" van. Gemakkelijk setjes squat met 110kg, maar m'n max ligt niet zo-veel hoger.
Proficiat met de 165 DL trouwens![]()
Een squat is over het algemeen eenvoudiger omdat je nog gebruik kunt maken van een bounce omdat de hams en glutes, ook je adductors als je je knieën goed naar buiten drukt, onder spanning worden gebracht als je diep zakt.
Dit mis je helemaal bij de deadlift. Je moet vanuit stilstand een gewicht omhoog trekken, hier komt imo meer explosiviteit bij kijken.
Wat klopt er dan niet wat ik zeg.Je gaat een beetje te kort door de bocht. De heuppositie is veel lager bij squat dan bij Deadlift, de rom die je benen afleggen bij squat is ook veel groter.
Bij DL kunnen velen al compenseren door hoog (met de heupen) te starten en vanuit de onderrug te trekken.
Dus je zou ook kunnen zeggen dat een groot deel van de explosiviteit van Deadlift uit de onderrug komt (wat bij mij zo 't geval is).
Kon jou toch niet teleurstellen.
Kom ik weer goed vanaf.nou mc , we kunnen je een vent noemen aan de hand van je pr's![]()
Die training niet, maar wie weet de volgende keer weer wat erbij.Gaat goed zie ik. Je DL al op 165. Heb je het gevoel dat je zwaarder kunt gaan![]()
Een gebrek aan explosiviteit in de benen.
Heb ik ook "last" van. Gemakkelijk setjes squat met 110kg, maar m'n max ligt niet zo-veel hoger.
Proficiat met de 165 DL trouwens![]()
Een squat is over het algemeen eenvoudiger omdat je nog gebruik kunt maken van een bounce omdat de hams en glutes, ook je adductors als je je knieën goed naar buiten drukt, onder spanning worden gebracht als je diep zakt.
Dit mis je helemaal bij de deadlift. Je moet vanuit stilstand een gewicht omhoog trekken, hier komt imo meer explosiviteit bij kijken.
Bedankt nog trouwens.
Je gaat een beetje te kort door de bocht. De heuppositie is veel lager bij squat dan bij Deadlift, de rom die je benen afleggen bij squat is ook veel groter.
Bij DL kunnen velen al compenseren door hoog (met de heupen) te starten en vanuit de onderrug te trekken.
Dus je zou ook kunnen zeggen dat een groot deel van de explosiviteit van Deadlift uit de onderrug komt (wat bij mij zo 't geval is).
Wat klopt er dan niet wat ik zeg.
De heup positie is idd lager bij een squat, moet ook lager zijn om de hams en glutes onder spanning te brengen zodat je deze als een veer kunt gebruiken om omhoog te gaan. Je kunt ook anders beginnen met de squat zodat deze enigszins vergelijkbaar is met de deads en dat is op het laagste punt beginnen. Een box squat is vergelijkbaar. Daar komt meer explosiviteit bij kijken daar je geen gebruik kunt maken van de spanning die in de neerwaartse beweging wordt opgebouwd. Of zie jij juist die bounce van de squat als explosiviteit bij de squat?
Wat jij zegt over het compenseren van de DL is hoe ieder dat zelf invult maar imo niet hoe deze moet worden uitgevoerd. Wil je meer rug pakken dan kun je beter een rackpull doen daar de benen dan vrijwel worden uitgeschakeld.
QUOTE]
Ik zal binnenkort sowieso filmpjes maken.. zodat m'n techniek goed beoordeeld kan worden!
Ik kan wel stellen dat ik zuig met squaten omdat:
1. Slechte knieen heb, en daardoor nooit benen trainde.. omdat ik vrij snel pijn krijg aan me knietjes
2. Ik als kind al problemen had met m'n enkels.. lichte x benen.. heb daar ook fysio voor gehad toen..
3. ik echt problemen heb met de techniek met squaten. Zodra ik heel zwaar ga faalt me techniek..
Deadliften gaat me gewoon goed af.. Ik trek vrij veel vanuit me rug.. dus eerst vanuit me heupen en daarna net iets te veel uit me rug.. Ik heb daar vooral hij high reps last van.. Het rare is.. als ik voor een 1RM ga, dan gaat het weer heel goed.. dan kom ik heel goed omhoog.. in een rechte lijn, en dan merk ik dat ik goed vanuit m'n rug, benen en heupen trek!
Naja.. lang verhaal..
Kip, wat ik bij jou niet begrijp.. dat je ten eerste sumo style deadlift doet.. waarom niet regulier? En ten tweede.. met een squat van 145 zou je echt veeeeel meer moeten deadliften.. scheelt 20kg.. bij mij 70kg..
Met een squat van bijna 150 zou je echt wel 200 moeten deadliften.
Waarom? Omdat ik deze heb geleerd van een pl-er bij mijn sportschool. Wist in eerste instantie niet eens dat het een sumo was totdat ik het opzocht.Kip, wat ik bij jou niet begrijp.. dat je ten eerste sumo style deadlift doet.. waarom niet regulier? En ten tweede.. met een squat van 145 zou je echt veeeeel meer moeten deadliften.. scheelt 20kg.. bij mij 70kg..
Met een squat van bijna 150 zou je echt wel 200 moeten deadliften.

Had ze steeds 10kg verzwaard. Laatste setjes waren redelijk zwaar.Ik denk persoonlijk dat je squat wel iets te zwaar is voor een lichte squad broIk zou die chins houden op BW zonder extra weight. Volgende schema moet je biceps weer individueel pakken dus nu ff rustig he
Hoef niet te zeggen dat de training netjes was , toch?

Welkom beest!