XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
de sumo is zwaarder vanwege de stand

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.582
Het is zo jammer dat mijn squat zo belachelijk slecht is.. Daar pak jij toch ff 45kg meer mee:(

Maar komt goed;)
Zou toch een graag naar jou techniek willen kijken want als jij 170kg deadlift dan pak je toch een flink deel met je benen. Begrijp dan niet dat het bij de squat er niet uitkomt.
Told you there would be PR's :)

Goed kerel !
Shit zeg, je hebt me ook door.
de sumo is zwaarder vanwege de stand
Het is wel een aparte techniek. Maar voelt voor mij wel prettig aan als je hem eenmaal onder de knie hebt.

alles wat je dicht in de buurt van je lichaam zet , standen van handen/benen - dan haal je er meer kracht uit

Zou toch een graag naar jou techniek willen kijken want als jij 170kg deadlift dan pak je toch een flink deel met je benen. Begrijp dan niet dat het bij de squat er niet uitkomt.

Een gebrek aan explosiviteit in de benen.
Heb ik ook "last" van. Gemakkelijk setjes squat met 110kg, maar m'n max ligt niet zo-veel hoger.

Proficiat met de 165 DL trouwens :thumbs:

• #1.585
Heb ik ook "last" van. Gemakkelijk setjes squat met 110kg, maar m'n max ligt niet zo-veel hoger.

Een squat is over het algemeen eenvoudiger omdat je nog gebruik kunt maken van een bounce omdat de hams en glutes, ook je adductors als je je knieën goed naar buiten drukt, onder spanning worden gebracht als je diep zakt.

Dit mis je helemaal bij de deadlift. Je moet vanuit stilstand een gewicht omhoog trekken, hier komt imo meer explosiviteit bij kijken.

Bedankt nog trouwens.

Een squat is over het algemeen eenvoudiger omdat je nog gebruik kunt maken van een bounce omdat de hams en glutes, ook je adductors als je je knieën goed naar buiten drukt, onder spanning worden gebracht als je diep zakt.

Dit mis je helemaal bij de deadlift. Je moet vanuit stilstand een gewicht omhoog trekken, hier komt imo meer explosiviteit bij kijken.

Je gaat een beetje te kort door de bocht. De heuppositie is veel lager bij squat dan bij Deadlift, de rom die je benen afleggen bij squat is ook veel groter.
Bij DL kunnen velen al compenseren door hoog (met de heupen) te starten en vanuit de onderrug te trekken.

Dus je zou ook kunnen zeggen dat een groot deel van de explosiviteit van Deadlift uit de onderrug komt (wat bij mij zo 't geval is).

Nice PR's, schijnbaar toch een vent. ;)

nou mc , we kunnen je een vent noemen aan de hand van je pr's :D

Gaat goed zie ik. Je DL al op 165. Heb je het gevoel dat je zwaarder kunt gaan???

• #1.590
Je gaat een beetje te kort door de bocht. De heuppositie is veel lager bij squat dan bij Deadlift, de rom die je benen afleggen bij squat is ook veel groter.
Bij DL kunnen velen al compenseren door hoog (met de heupen) te starten en vanuit de onderrug te trekken.

Dus je zou ook kunnen zeggen dat een groot deel van de explosiviteit van Deadlift uit de onderrug komt (wat bij mij zo 't geval is).
Wat klopt er dan niet wat ik zeg.

De heup positie is idd lager bij een squat, moet ook lager zijn om de hams en glutes onder spanning te brengen zodat je deze als een veer kunt gebruiken om omhoog te gaan. Je kunt ook anders beginnen met de squat zodat deze enigszins vergelijkbaar is met de deads en dat is op het laagste punt beginnen. Een box squat is vergelijkbaar. Daar komt meer explosiviteit bij kijken daar je geen gebruik kunt maken van de spanning die in de neerwaartse beweging wordt opgebouwd. Of zie jij juist die bounce van de squat als explosiviteit bij de squat?

Wat jij zegt over het compenseren van de DL is hoe ieder dat zelf invult maar imo niet hoe deze moet worden uitgevoerd. Wil je meer rug pakken dan kun je beter een rackpull doen daar de benen dan vrijwel worden uitgeschakeld.
Nice PR's, schijnbaar toch een vent. ;)
Kon jou toch niet teleurstellen.
nou mc , we kunnen je een vent noemen aan de hand van je pr's :D
Kom ik weer goed vanaf.
Gaat goed zie ik. Je DL al op 165. Heb je het gevoel dat je zwaarder kunt gaan???
Die training niet, maar wie weet de volgende keer weer wat erbij.

heb je niet wat fatsoenlijke pics, trouwens? :D

• #1.592
Waar ben je naar opzoek? Misschien dat ik aan speciale pics kan komen voor een mooi prijsje. :D

Ik denk dat dat het is.. Plus dat ik nog steeds moeite heb met de techniek op de squat..

Bedankt nog trouwens.

Ik heb moeite om m'n rug goed recht te houden.. Ik kukel vrij snel achterover, en dat belemmert mij nogal.. waardoor ik te snel weer uit "the hole" probeer te komen.. Ik zak wel diep genoeg, alleen gaat m'n kont vaak eerst, en dan m'n rug..

Dat doe ik ook! eerst stukje heupen, dan benen.. en dan volledig uit m'n rug.

Wat klopt er dan niet wat ik zeg.

De heup positie is idd lager bij een squat, moet ook lager zijn om de hams en glutes onder spanning te brengen zodat je deze als een veer kunt gebruiken om omhoog te gaan. Je kunt ook anders beginnen met de squat zodat deze enigszins vergelijkbaar is met de deads en dat is op het laagste punt beginnen. Een box squat is vergelijkbaar. Daar komt meer explosiviteit bij kijken daar je geen gebruik kunt maken van de spanning die in de neerwaartse beweging wordt opgebouwd. Of zie jij juist die bounce van de squat als explosiviteit bij de squat?

Wat jij zegt over het compenseren van de DL is hoe ieder dat zelf invult maar imo niet hoe deze moet worden uitgevoerd. Wil je meer rug pakken dan kun je beter een rackpull doen daar de benen dan vrijwel worden uitgeschakeld.

QUOTE]

Ik zal binnenkort sowieso filmpjes maken.. zodat m'n techniek goed beoordeeld kan worden!

Ik kan wel stellen dat ik zuig met squaten omdat:

1. Slechte knieen heb, en daardoor nooit benen trainde.. omdat ik vrij snel pijn krijg aan me knietjes

2. Ik als kind al problemen had met m'n enkels.. lichte x benen.. heb daar ook fysio voor gehad toen..

3. ik echt problemen heb met de techniek met squaten. Zodra ik heel zwaar ga faalt me techniek..

Deadliften gaat me gewoon goed af.. Ik trek vrij veel vanuit me rug.. dus eerst vanuit me heupen en daarna net iets te veel uit me rug.. Ik heb daar vooral hij high reps last van.. Het rare is.. als ik voor een 1RM ga, dan gaat het weer heel goed.. dan kom ik heel goed omhoog.. in een rechte lijn, en dan merk ik dat ik goed vanuit m'n rug, benen en heupen trek!

Naja.. lang verhaal..

Kip, wat ik bij jou niet begrijp.. dat je ten eerste sumo style deadlift doet.. waarom niet regulier? En ten tweede.. met een squat van 145 zou je echt veeeeel meer moeten deadliften.. scheelt 20kg.. bij mij 70kg..

Met een squat van bijna 150 zou je echt wel 200 moeten deadliften.

• #1.594
Kip, wat ik bij jou niet begrijp.. dat je ten eerste sumo style deadlift doet.. waarom niet regulier? En ten tweede.. met een squat van 145 zou je echt veeeeel meer moeten deadliften.. scheelt 20kg.. bij mij 70kg..

Met een squat van bijna 150 zou je echt wel 200 moeten deadliften.
Waarom? Omdat ik deze heb geleerd van een pl-er bij mijn sportschool. Wist in eerste instantie niet eens dat het een sumo was totdat ik het opzocht.

Reguliere heb ik ook een aantal weken gedaan, maar omdat ik veel meer sumo's heb gedaan is deze techniek beter dan de reguliere. Ik voelde me er nog niet vertrouwd genoeg mee om hiermee te gaan toppen.

Dus ik doe beide technieken, vanuit een bb standpunt lijkt mij dat ook het beste. Steeds weer variëren om spiergroei te realiseren.

De grens van de deadlift ligt niet in mijn benen maar in mijn rug. Midden rug (spinae erector) is bij mij gewoon niet sterk genoeg om dit gewicht omhoog te trekken. Ben pas sinds kort aan het deadliften en als ik zie welke progressie ik hiermee boek ben ik niet ontevreden.

Als je vooruit wilt gaan is het handig om die rackpulls te blijven doen. (dan weet je sowieso hoe een hoger gewicht aanvoelt) Op een gegeven moment leg je dat stangetje 5 cm lager en iedere keer als je een bepaald gewicht hebt gehaald dan ga je weer verlagen, zodat je steeds sterker wordt op een bepaald gewicht en dan kun op een gegeven moment 2-2,5x BW liften.:)
DDL helpt je om je grip te vergroten en dan een tijdje vast blijven houden.
Zo train je meteen een beetje Strong Man voor als je toch besluit een keer aan een C-wedstrijd mee te doen.
Je grippers helpen ook goed btw.;)

• #1.596
Rackpulls zal ik er zeker nog inhouden, is een mooie oefening voor de rug.
Grippers moet ik idd weer eens mee beginnen, goed dat je het zegt.

• #1.597
CP1A
Full squats licht
5x80kg
5x80kg
5x90kg
5x90kg
5x100kg
4x100kg
Laatste set kreeg ik erge kramp in mijn rechter hand. Dus gestopt.

Incline press guillotine style
5x50kg
5x60kg
5x70kg
3x80kg
3x85kg
1x95kg PR
Ging lekker, zelfs een goeie pomp omdat we het tempo er ditmaal beter in hielden. Laatste set ging moeizaam maar geleidelijk omhoog zonder spot. :D

Pendlay row
5x50kg
5x60kg
5x70kg
3x80kg
3x85kg PR
1x95kg PR
Geen last van mij arm bij de eerste 2 oefeningen dus ik durfde het aan. Beetje curlen tussendoor om de arm goed warm te krijgen en houden. Uiteindelijk nergens last van gehad.

Voelde goed aan de training. Nu nog voorzichtig de pull ups de volgende keer om te kijken of de arm het houdt.

Ik denk persoonlijk dat je squat wel iets te zwaar is voor een lichte squad bro ;) Ik zou die chins houden op BW zonder extra weight. Volgende schema moet je biceps weer individueel pakken dus nu ff rustig he :D
Hoef niet te zeggen dat de training netjes was , toch :D?

FF abo.;)

• #1.600
Ik denk persoonlijk dat je squat wel iets te zwaar is voor een lichte squad bro ;) Ik zou die chins houden op BW zonder extra weight. Volgende schema moet je biceps weer individueel pakken dus nu ff rustig he :D
Hoef niet te zeggen dat de training netjes was , toch :D?
Had ze steeds 10kg verzwaard. Laatste setjes waren redelijk zwaar.
Idd chins zal ik nog ff rustig doen. 120kg is toch anders dan 95kg voor mijn arm.
Jij moet altijd zeggen dat mijn trainingen netjes zijn, anders mag je niet meer mee. ;)
Welkom beest!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven