AndroidHealthClinic

LUCTOR ET EMERGO (log sergeant Mossad)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
mooie training man!

gaat er voor mij net zo uitzien die presses (lager gewicht.. dat wel:P)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.622
thanks mannen!

Beloning voor de training van vandaag --> clean bulken is begonnen.......

300 gram rijst,400 gram koolvis 200 gram wortelen met een klein beetje biologische indian curry saus(per 100 gram 60kcal:p)

koool.jpg

Trainingen zien er sterk uit sarge, gaat dat wat die 5x5? Hoe pak je dat precies aan, houd dat in dat je dan pas in je laatste set tot het laatste moet gaan?

• #1.624
Trainingen zien er sterk uit sarge, gaat dat wat die 5x5? Hoe pak je dat precies aan, houd dat in dat je dan pas in je laatste set tot het laatste moet gaan?

Een beetje rustig beginnen was de eerste keer vandaag. Doel is elke week te gaan verhogen op de compounds progressieve overload dus.
Kan ook 5x5 en elke set idd verhogen of bijvoorbeeld 3x8 8x3 etc..

het basis trainingsprincipe is (Harpep zijn kennis).

* Compound lifts.
* Gewichten tussen grofweg de 75-85% 1RM
* Totaal rep volume tussen 20-30 reps per oefening.
* Set-rep protocol: variabel en progressief...3x8, 4x6, 5x5, 8x3, 5-4-3-2-1 etceeeeeeetera.
* Indicatie RPE scale=9 (dus in de meeste gevallen 1 rep in de tank laten bij een set)
* Rust tussen de sets 45-90 sec., bij de laatse sets iets langer.
* LiftsT: concentrisch = CAT (explosief accelereren), eccentrisch = gecontroleerd binnen 2-3 sec. Maak indien mogelijk gebruik van stretch reflex

Ha ja, dat is een uitstekende routine, daar ga je ver mee komen denk ik.

Ben benieuwd naar je trainingen op het nieuwe schema.. Wat betreft je eten, die koolvis ziet er op je bord in de verste verte niet uit als 400gr man, daar is flink wat vocht uit weggelopen :wazzup:

• #1.627
Thanks zwartgekleed

Ben benieuwd naar je trainingen op het nieuwe schema.. Wat betreft je eten, die koolvis ziet er op je bord in de verste verte niet uit als 400gr man, daar is flink wat vocht uit weggelopen :wazzup:

Dan heb je geen idee hoe groooooot dat bord is bro maar er loopt idd veel vocht uit......pff het was trouwens niet weg te krijgen gadverdamme

koool 001.jpg

Het ziet er wel lekker uit :D.

Cleanbulk nu , hoe zit het btw met bf% na je DNP was het? Heb je een zware rebound gehad of viel dat goed mee? 110kg met 10% bf lijkt me echt bruut man , ben echt zwaar benieuwd naar pics :').

Zit jou 1rm bench press gelijk aan je incline press?
Ik heb het gevoel dat je misschien nog wat te zwaar zit. 75% van je 1rm, weet niet zeker waar deze op zit maar dacht 140kg gezien te hebben. Dan zit je met 75% op 105kg dus dat kan wel kloppen.

Mijn ervaring bij 75% is dat ik daarmee rond de 9 reps zit die ik kan maken, op goede dagen net iets hoger. Nu begrijp ik dat 5x5 andere koek is maar ben benieuwd hoe jij nu tot die 75% bent gekomen bij deze opbouw?

• #1.631
Zit jou 1rm bench press gelijk aan je incline press?
Ik heb het gevoel dat je misschien nog wat te zwaar zit. 75% van je 1rm, weet niet zeker waar deze op zit maar dacht 140kg gezien te hebben. Dan zit je met 75% op 105kg dus dat kan wel kloppen.

Mijn ervaring bij 75% is dat ik daarmee rond de 9 reps zit die ik kan maken, op goede dagen net iets hoger. Nu begrijp ik dat 5x5 andere koek is maar ben benieuwd hoe jij nu tot die 75% bent gekomen bij deze opbouw?

Pics komen maar niet nu... heb net pics geschoten van mij en mijn t-maat voor de k*** vandaag begonnen(valt geen progressie te tonen alleen BF gedropt).

Scherp gezien die 100 kg op de incline was behoorlijk zwaar. In mijn kuurtijd 140 1x flat gebencht maar kracht is een beetje terug gevallen uiteraard. Het is een beetje zoeken maar eers 5x5x100 op de incline en toen 5x5x100 op de flat voelde behoorlijk heavy aan eerlijk gezegd. Misschien moet ik volgende week hetzelfde aanhouden en dan pas verhogen? Toch maar 1rm gaan testen ik vind dat k*t om te doen eerlijk gezegd omdat het zoveel kracht kost.

Damn wat een training! Je moet nu wel voor Pampus liggen!

Pics komen maar niet nu... heb net pics geschoten van mij en mijn t-maat voor de k*** vandaag begonnen(valt geen progressie te tonen alleen BF gedropt).

Scherp gezien die 100 kg op de incline was behoorlijk zwaar. In mijn kuurtijd 140 1x flat gebencht maar kracht is een beetje terug gevallen uiteraard. Het is een beetje zoeken maar eers 5x5x100 op de incline en toen 5x5x100 op de flat voelde behoorlijk heavy aan eerlijk gezegd. Misschien moet ik volgende week hetzelfde aanhouden en dan pas verhogen? Toch maar 1rm gaan testen ik vind dat k*t om te doen eerlijk gezegd omdat het zoveel kracht kost.
Ik ga uit van een theoretische 1RM, weet het... zo accuraat is dat niet maar het geeft wel aan op welk niveau ik zit tijdens een training. Via een website vul ik het aantal reps en gewicht in en bepaal zo mijn theoretisch 1RM. De volgende training bepaal ik het nieuwe gewicht aan de hand van deze waarde. Een 1RM zetten kan ook een beetje afwijken, stel je hebt die dag geen optimale training.

Komend schema ga ik weer eens 1RM maxen dus dan weet ik meteen of dit schema een beetje kloppend is geweest.

1 rm op I-net bepalen is gewoon k*t met peren...

theoretische 1RM's zijn k*t :D
in theorie zou ik 220 easy moeten deadliften, de praktijk is spijtig gennoeg (nog) anders :D

1 rm op I-net bepalen is gewoon k*t met peren...

theoretische 1RM's zijn k*t :D
in theorie zou ik 220 easy moeten deadliften, de praktijk is spijtig gennoeg (nog) anders :D
Het ligt er maar aan waarvoor je het gebruikt. Niet om je ego te boosten want daar heb je geen reet aan maar om de intensiteit van je komende trainingen te bepalen.

Als je steeds afhankelijk blijft van die ene 1RM die je weken geleden hebt getrokken loop je misschien achter de feiten aan. Misschien is 75% van je oude 1RM wel 70% geworden omdat je de afgelopen tijd sterker bent geworden.

jaja ik begrijp wat je bedoeld hoor mac, maar ik bedoel dat je je niet moet blind staren op die 'theoretische' 1RM, want dat klopt soms, maar meestal ook helemaal niet :D

nette training hoor sarge.
goede bench. curls zijn ziek ewoon

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven