MuscleMeat

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.881
Das weer een pittige training! Hoe vaak train je als ik vragen mag!
In principe 3 x per week. Om de dag en soms met 2 dagen ertussen. Met werk is het altijd een beetje uitkienen.
Soms komt het dus ook voor dat ik een paar dagen niet kan en dan 2 x achter elkaar ga. Maar in principe liever niet gezien ik een FB met compounds doe.
Trainingen zijn ook nooit langer dan een uur.

....
29 januari 41,1-41,2kg
5 februari 41,4 kg --> minimaal verschil en in mijn ogen een schommeling....
11 februari 42-42,1 kg !
18 februari 42,2 kg en dat na die dag nuchter!
25 februari 41,9-42 kg ... valt me toch wel tegen..
4 maart 41,4-41,5 kg ....
11 maart 41,7 kg :sad:
Wat enorm vervelend. Je bent al een tijdje bezig met voor jou zeer hoge kcals.
Schijnbaar neemt je lijf het niet op. Misschien moet je het over een hele andere boeg gooien.
3x per dag een maaltijd met E/K/V en dit je totaal laten zijn van je dagelijkse onderhoud.
Voeding momenten 10:00, 15:00, 20:00 (deze laatste is toch jullie eetmoment samen?)
En dan 3x per dag enkel vetten en laag in de eiwitten. (bv half blikje tonijn in olie) En dit eens 4 weken aankijken.
Wellicht kan je lichaam hieruit wel de nodige voedingsstoffen opnemen.

Schijnbaar neemt je lijf het niet op. Misschien moet je het over een hele andere boeg gooien.
3x per dag een maaltijd met E/K/V en dit je totaal laten zijn van je dagelijkse onderhoud.
Voeding momenten 10:00, 15:00, 20:00 (deze laatste is toch jullie eetmoment samen?)
En dan 3x per dag enkel vetten en laag in de eiwitten. (bv half blikje tonijn in olie) En dit eens 4 weken aankijken.

Erg slechte idee Ron. Dat zal in Marina haar situatie falikante gevolgen hebben!

• #2.885
Dat gaat zeker niet werken. Ik sta om 5:00 op en ontbijt om 5:15 moet een uur naar mijn werk rijden. Zonder ontbijt kan ik dat uur niet eens rijden.. Ik word vaak in de nacht al wakker met honger... als ik dan pas om 10:00 kan eten en zo weinig maaltijden kan ik niet eens op mijn werk komen en laat staan werken.... dan zou ik de hele dag op mijn bed moeten blijven liggen? volledig interen en weer afvallen tot dik onder de 40 kg? Nee sorry Ron... ik ben daar al geweest en heb al een periode niet meer kunnen lopen en alle gevolgen vandien. Dat nooit meer. Ik heb geen moeite met veel eten. Liever veel eten dat ik mijn leven nog kan leiden dan zo minimaal eten dat ik alleen nog maar op bed kan liggen. Dat nooit meer.

Ik snap dat je out of the box wil denken en me wil helpen. Maar niet ten kostte van mijn gezondheid en mijn leven.
Erg slechte idee Ron. Dat zal in Marina haar situatie falikante gevolgen hebben!
Dat gaat inderdaad niet werken....
Vertel eens meer? Waarom is dit niet goed? Hoe het nu gaat is ook niet goed.
juist daarom misschien out of the box denken en doen.
Ik snap je out of the box denken... maar ik zal dan geen leven meer hebben ook.
Hoe het nu gaat gaat het in ieder geval beter dan als ik zo weinig zou eten. Ik kan nu in ieder geval leven! Mijn dingen doen zoals werken en sporten etc. Ik wil niet mijn leven weer kwijt raken om iets "even te testen". Straks ben ik nog meer kilo's kwijt en ben ik nog verder van huis...

Zie Marina haar uitleg hierboven @Ron501

ho..ho..wel goed lezen hè. Ron stelt nog steeds 6 meals voor. Enkel stelt hij voor de andere drie meals voornamelijk uit vetten te laten bestaan.

Hiermee zeg ik niet dat het een goed idee is, maar zonder het te testen weet ik ook niet of het een slecht idee is...

ho..ho..wel goed lezen hè. Ron stelt nog steeds 6 meals voor. Enkel stelt hij voor de andere drie meals voornamelijk uit vetten te laten bestaan.

Hiermee zeg ik niet dat het een goed idee is, maar zonder het te testen weet ik ook niet of het een slecht idee is...
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Dus starten met ontbijt laag in de eiwitten en hoog in de vetten.
En de tweede een volledige maaltijd E/K/V daarna weer laag E en hoog V, EKV, laagE hoogV, EKV en afsluiten met EKV.
De kcals die je mist in je 3 maaltijden EV niet verdelen over de 3 EKV maaltijden. Wellicht heeft je lijf gewoon moeite met te hoge KHD.
De drie EKV maaltijden beslaan je kcals behoefte op onderhoud en de 3x laag E en Hoog V bijvoorbeeld de helft van je kcals behoefte op onderhoud.
Dan zit je op 1,5x je onderhouds behoefte.

Hoe je het nu doet zet geen zode aan de dijk. Je moet het dus ergens anders in zoeken.
Enne ik geef enkel een advies niet iets om over te discussiëren. Je doet het of je doet het niet. ;)

Waarom dat clean eten.? Alle voeding is toch goed als hetom de calorien gaat. Nou ja je bent een volhouder dus vind je wel weer een oplossing ;)

• #2.891

Zo had ik hem nog niet gelezen... ik dacht 3 meals... :o

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Dus starten met ontbijt laag in de eiwitten en hoog in de vetten.
En de tweede een volledige maaltijd E/K/V daarna weer laag E en hoog V, EKV, laagE hoogV, EKV en afsluiten met EKV.
De kcals die je mist in je 3 maaltijden EV niet verdelen over de 3 EKV maaltijden. Wellicht heeft je lijf gewoon moeite met te hoge KHD.
De drie EKV maaltijden beslaan je kcals behoefte op onderhoud en de 3x laag E en Hoog V bijvoorbeeld de helft van je kcals behoefte op onderhoud.
Dan zit je op 1,5x je onderhouds behoefte.

Hoe je het nu doet zet geen zode aan de dijk. Je moet het dus ergens anders in zoeken.
Enne ik geef enkel een advies niet iets om over te discussiëren. Je doet het of je doet het niet. ;)
Dank je voor je tip. Ik heb zoiets al een keer geprobeerd vorig jaar... ik zat toen aan bijna 300 gram vetten per dag en ook veel hoger in eiwitten en lager in koolhydraten. Dat deed toen niet veel voor me... ik viel toen langzaam toch weer wat af. Het zou een optie kunnen zijn om nog een keer te proberen. Maar op dit moment kan ik even geen risico lopen om af te vallen. Dus mogelijk op een later tijdstip. Maar ik ben altijd blij met alle tips! en dat meen ik.

Je geeft wel aan 1,5 x je onderhoudsbehoefte... maar wat is dan volgens jou mijn onderhoudsbehoefte? Op dit moment blijf ik in gewicht constant rond de 4500 kcal.... als ik dat 1,5 x moet gaan eten wordt het nog meer dan nu...

Waarom dat clean eten.? Alle voeding is toch goed als hetom de calorien gaat. Nou ja je bent een volhouder dus vind je wel weer een oplossing ;)
Ik zou graag mijn gluten en lactose intolerantie en pinda allergie inleveren... :sad:
Helaas gaat dat niet.... :(

@marina1975 heeft nog al wat allergieën en intoleranties..denk dat het meer noodzaak dan keuze is..
Het is inderdaad meer noodzaak dan dat ik het wil... :sad:

....Je geeft wel aan 1,5 x je onderhoudsbehoefte... maar wat is dan volgens jou mijn onderhoudsbehoefte? Op dit moment blijf ik in gewicht constant rond de 4500 kcal.... als ik dat 1,5 x moet gaan eten wordt het nog meer dan nu...
Die 4500kcals is niet je onderhoud. Dat eet je nu en je komt geen gram aan. En daar ligt dan ook het probleem.
Stap terug naar je basis onderhoud in de drie vaste maaltijden. EKV
En dan de lage E en hoge V de helft van je basis onderhoud. Ik bedoel je onderhoud inclusief trainen en werken.
Dat wat je nu eet zou je moeten aanzetten in gewicht en dat gebeurt niet.
Je lijf neemt het dus niet op. Je zou dus moeten eten wat je lijf wel kan opnemen.
En misschien is dit wel de manier om aan te komen. Zo krijgt je lijf tijd om het eten op te nemen en komt er tussendoor lage eitwitten en hoge vetten binnen.
Wellicht brengt dit wel toename in gewicht.
Toen ik je de laatste keer bij BBU zag schrok ik van je gezicht. Ik heb je nog nooit zo mager gezien.
Ik kom echt niet met bullshit aanzetten. Dat gezegd hebbende zal je zelf moeten bepalen of dit het proberen waard is.

• #2.893
Die 4500kcals is niet je onderhoud. Dat eet je nu en je komt geen gram aan. En daar ligt dan ook het probleem.
Stap terug naar je basis onderhoud in de drie vaste maaltijden. EKV
En dan de lage E en hoge V de helft van je basis onderhoud. Ik bedoel je onderhoud inclusief trainen en werken.
Dat wat je nu eet zou je moeten aanzetten in gewicht en dat gebeurt niet.
Je lijf neemt het dus niet op. Je zou dus moeten eten wat je lijf wel kan opnemen.
En misschien is dit wel de manier om aan te komen. Zo krijgt je lijf tijd om het eten op te nemen en komt er tussendoor lage eitwitten en hoge vetten binnen.
Wellicht brengt dit wel toename in gewicht.
Toen ik je de laatste keer bij BBU zag schrok ik van je gezicht. Ik heb je nog nooit zo mager gezien.
Ik kom echt niet met bullshit aanzetten. Dat gezegd hebbende zal je zelf moeten bepalen of dit het proberen waard is.
Denk je dat ik blij ben met hoe ik eruitzie? Echt niet.. het is om te janken... en zo voelt het ook..maar moet ik daarom in de put gaan zitten? Moet ik daarom maar niet naar BBU gaan en me op gaan sluiten? Ik ben overigens net zo zwaar/licht als bij BBU in oktober...Ik voel me hier echt niet goed bij hoor. Maar dat snap je wel al want anders zou ik er niet zo mee bezig zijn. Sorry als ik misschien wat fel reageer... Maar het doet me best wel wat omdat ik ook wel zie dat ik er niet uitzie... ik wil gewoon aankomen....

De mdl arts waar ik momenteel bij loop heeft aangegeven dat ik voor nu door moet gaan met veel eten. Die wil eerst de laatste onderzoeken afwachten om te kijken of daar wat uitkomt. Dat hoor ik 20 maart .Dus tot die tijd ga ik sowieso even geen andere wegen in. Na die tijd en als ik de uitslagen weet kan dat uiteraard wel veranderen. Maar of en hoe etc..... dat ga ik nu nog niet bepalen.

Maar wat is mijn onderhoud dan? Als ik die formules aanhou zou ik aan 1600 kcal al genoeg moeten hebben om niet af te vallen. Dan zou ik volgens jouw berekening 2400 moeten gaan eten. Ik zou niet eens een dag door kunnen komen qua energie als ik zo weinig eet. Ik kan niet de hele dag op bed gaan liggen. Er is ook nog zoiets als werk en eten op de plank krijgen enzo.

Op zich zou ik best een experiment willen wagen. Maar niet in de situatie waar ik nu in zit met de lopende onderzoeken en mijn werk. Mogelijk is dit wel iets wat ik zou kunnen proberen in mijn vakantie... al ben ik bang dat ik dan nog meer gewicht kwijt raak... en als dat zo is dan gaat het zeker niet goed. Ik wil niet nog verder van huis afraken zeg maar...

Ik vind het lastig allemaal. Soms weet ik het ook gewoon even niet meer. :( Ik ben al blij dat mijn gewicht nu constant blijft.

edit: ik waardeer het echt dat je me wil helpen. Dat meen ik.

Laatst bewerkt:
Denk je dat ik blij ben met hoe ik eruitzie? Echt niet.. het is om te janken... en zo voelt het ook..maar moet ik daarom in de put gaan zitten? Moet ik daarom maar niet naar BBU gaan en me op gaan sluiten? Ik ben overigens net zo zwaar/licht als bij BBU in oktober...Ik voel me hier echt niet goed bij hoor. Maar dat snap je wel al want anders zou ik er niet zo mee bezig zijn. Sorry als ik misschien wat fel reageer... Maar het doet me best wel wat omdat ik ook wel zie dat ik er niet uitzie... ik wil gewoon aankomen....

De mdl arts waar ik momenteel bij loop heeft aangegeven dat ik voor nu door moet gaan met veel eten. Die wil eerst de laatste onderzoeken afwachten om te kijken of daar wat uitkomt. Dat hoor ik 20 maart .Dus tot die tijd ga ik sowieso even geen andere wegen in. Na die tijd en als ik de uitslagen weet kan dat uiteraard wel veranderen. Maar of en hoe etc..... dat ga ik nu nog niet bepalen.

Maar wat is mijn onderhoud dan? Als ik die formules aanhou zou ik aan 1600 kcal al genoeg moeten hebben om niet af te vallen. Dan zou ik volgens jouw berekening 2400 moeten gaan eten. Ik zou niet eens een dag door kunnen komen qua energie als ik zo weinig eet. Ik kan niet de hele dag op bed gaan liggen. Er is ook nog zoiets als werk en eten op de plank krijgen enzo.

Op zich zou ik best een experiment willen wagen. Maar niet in de situatie waar ik nu in zit met de lopende onderzoeken en mijn werk. Mogelijk is dit wel iets wat ik zou kunnen proberen in mijn vakantie... al ben ik bang dat ik dan nog meer gewicht kwijt raak... en als dat zo is dan gaat het zeker niet goed. Ik wil niet nog verder van huis afraken zeg maar...

Ik vind het lastig allemaal. Soms weet ik het ook gewoon even niet meer. :( Ik ben al blij dat mijn gewicht nu constant blijft.

edit: ik waardeer het echt dat je me wil helpen. Dat meen ik.

Ik zeg niet dat je thuis moet zitten ik geef aan dat ik ervan schrok, meer niet. Absoluut niet bedoelt als iets wat jij zelf niet weet ofzo en zeker niet als sluit je maar ergens op.

M.b.t. je basisbehoefte en wat je nu eet. die 4500kcals worden door je lijf niet opgenomen. Ik gok dat er zomaar 1500kcals direct doorgezet worden als ongebruikte bouwstenen.
Maar ik denk echt dat je moet proberen iets anders te doen. Dit helpt je namelijk ook niet.
Als je nu eens 2000kcals in die drie volle maaltijden stopt en 1500 in de overige en dan kijkt hoe je lijf ermee omgaat.

Geef eens aan wat je allemaal eet per dag (ongekookt / gebakken gewogen).

Heerlijke training! Lekker bezig met die bench! Wel ontzettend balen dat je nog steeds troubles hebt met aankomen zeg :(

• #2.896
Ik zeg niet dat je thuis moet zitten ik geef aan dat ik ervan schrok, meer niet. Absoluut niet bedoelt als iets wat jij zelf niet weet ofzo en zeker niet als sluit je maar ergens op.

M.b.t. je basisbehoefte en wat je nu eet. die 4500kcals worden door je lijf niet opgenomen. Ik gok dat er zomaar 1500kcals direct doorgezet worden als ongebruikte bouwstenen.
Maar ik denk echt dat je moet proberen iets anders te doen. Dit helpt je namelijk ook niet.
Als je nu eens 2000kcals in die drie volle maaltijden stopt en 1500 in de overige en dan kijkt hoe je lijf ermee omgaat.

Geef eens aan wat je allemaal eet per dag (ongekookt / gebakken gewogen).
Sorry day ik zo fel reageerde... :( ik ben zelf ook niet blij met mezelf en kijk ook liever niet in de spiegel...
ik kom hier later op terug oke?

Heerlijke training! Lekker bezig met die bench! Wel ontzettend balen dat je nog steeds troubles hebt met aankomen zeg :(
Dank je. :)
Ja het blijft een crime... Maar we gaan door!

van het weekend dus heel veel last gehad van mijn onderrug.. lang leve rustdagen... juist als ik niet train doet het meer pijn.... Maar goed vanmorgen dus voor het auto wisselen even kort getraind. Zag er wel tegenop. Het ging moeizaam maar daarna ging het wel een stuk beter met mijn rug!
Training voelde gewoon niet aan of het echt goed ging ook al heb ik wel mijn goals gehaald. Maar goed. Nu maar hopen dat het snel beter gaat met mijn rug.

training.JPG

Nette training toch gewoon Marina! Niet teveel last van je onderrug met de SLDL's?

Het klopt wel wat Ron zegt dat het grootste deel van de voedingsstoffen onverbruikt het lichaam weer moet verlaten. Maar de oorzaak daarvan zal echt niet simpel te achterhalen zijn, anders was het wel gevonden inmiddels. Ik had zelf ook al eens aan darmflora zitten denken. En ik snap ook wel dat Marina geen risiko's met experimenten wil nemen om nog meer af te vallen en energie te verliezen. Dus moeilijk om hier uit te komen.....

Ben zo benieuwd wat de MDL volgende week voor nieuws heeft
Ik hoop echt dat je daar wat mee kan tjonge-jonge...:o

Gat zeg wat balen, hier ook een thuis die geen gram aankomt. Lactose intolerantie wat ruk, Lactose zit in zo veel producten!!!

Succes vrouw!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven