Fitness Seller

Marina's road to succes!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik vind het gewoon eng die combinatie van slaapgebrek, de hormonen, het ondergewicht, nekhernia, diverse voedsel allergieen, jouw activiteiten nivo....
Ik kan alleen maar hopen dat er een keer een doorbraak in het medische circus komt voor je.

Erg complex allemaal inderdaad....:sad:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.343
Toch weer wat gedaan vandaag ...dus een goede start gemaakt :)

Had je de fysio tijdens het treene die laatste oefeningen?
Dagje is gestart... vanmiddag verjaardag en dat zijn van die zitdagen.... hele dag zitten is vermoeiend vind ik zelf. Dus ga de catering wel verzorgen. :D doe ik meestal... kan ik voorproeven ook :roflol:

Ik heb de oefeningen een jaar lang samen met haar gedaan net nadat ik mijn nekhernia kreeg... dus ik weet wat ik moet doen. Dus nope.. ik doe ze alleen.

• #3.344
Ik vind het gewoon eng die combinatie van slaapgebrek, de hormonen, het ondergewicht, nekhernia, diverse voedsel allergieen, jouw activiteiten nivo....
Ik kan alleen maar hopen dat er een keer een doorbraak in het medische circus komt voor je.
Ik vind T ook allemaal best griezelig omdat ik maar niet verder kom :(
Erg complex allemaal inderdaad....:sad:
Ja... :( ik wil dolgraag een oplossing. Als ik alles op moest geven om een oplossing te krijgen zou ik het ook zo doen....

Zaterdag verjaardag gehad en flink gebunkerd. Gisteren met oma uit eten wezen lunchen dus dat was wel een leuk en druk weekend. :)

Vannacht drama maar vanmorgen toch even lekker getraind. Gewichten nog wat lichter gepakt omdat er gewoon even niet meer inzat....

Training 7:05-7:55
Squat 5x20kg. 5x5x30kg
SLDL 3x10x35kg
Pull ups 5x5
Upright row 3x10x17,5kg
Db row 3x10x14kg
Pull down wijd 3x10x25kg

Fin ... En het was echt even genoeg .... Hopelijk woensdag wat meer puf en een betere training

Die nekhernia had je in 2014 ook las ik in je eerste post. Heb je hier al sinds 2014 al last van? Gecombineerd met je zenuwpijnen en je andere lichamelijke klachten en minimale slaap krijgt jouw lichaam eigenlijk nooit kans om te rusten/herstellen. Ik vind het echt bijzonder hoe je dit volhoudt.

• #3.346
Die nekhernia had je in 2014 ook las ik in je eerste post. Heb je hier al sinds 2014 al last van? Gecombineerd met je zenuwpijnen en je andere lichamelijke klachten en minimale slaap krijgt jouw lichaam eigenlijk nooit kans om te rusten/herstellen. Ik vind het echt bijzonder hoe je dit volhoudt.
Mijn slaapproblemen en gewichts problemen spelen al zo een 16-17 jaar. De hernia kwam er nog eens bovenop in 2014. De zenuwpijn en uitval links spelen vanaf dat moment ook nog mee. De zenuwpijn is er altijd. De zenuw is definitief beschadigd. Uitval is er gewoon. Ene keer vaker en erger dan de andere keer.
Wel is het zo dat ik door die Nekhernia weer 6 kg met zeer veel moeite opgebouwde massa ben kwijtgeraakt ... :(

Ik moet zeggen dat het soms ook best lastig vol te houden is allemaal. Omdat ik niet/nauwelijks vooruitgang zie en merk en nu ook soms achteruitgang in kracht en massa dat de moed soms aardig wegzakt..

Maar ik blijf volhouden! Opgeven kan ik niet dus het is doorgaan en roeien met de riemen die je hebt. En daar waar nodig is aanpassen, je grenzen bewaken en jezelf vooral goed in acht nemen. En dat heb ik met de contest in ieder geval goed geleerd. Mijn grenzen leren kennen en vooral goed geleerd naar mijn lijf te luisteren.

Laatst bewerkt:
Op basis van je historie en huidige stand van zaken qua gezondheid, in hoeverre is het überhaupt dan nog wel verstandig om te trainen? Ik weet dat het je lust en je leven is, maar een voetballer is soms ook genoodzaakt om te stoppen met voetballen na een vervelende blessure omdat het niet anders kan. Niet dat ik je nu wil aanpraten om te stoppen met trainen, maar soms vraag ik me wel eens af of het eigenlijk wel verstandig is om te blijven trainen. Heeft een arts wel eens uitgesproken in hoeverre trainen in jouw situatie verstandig is ja of de nee?

Je geeft aan dat je niet kunt opgeven, maar stoppen met trainen is in deze wel een mogelijkheid, ook al zou je dat niet willen. Mogelijk geeft de gedachte dat je massa wilt aanzetten gepaard met het aankomen ook een hoop stress. Stoppen met trainen en eerst focussen op aankomen verlicht mogelijk wat stress. Misschien eerst het ene probleem (voor zover mogelijk) proberen aan te pakken, ipv meerdere tegelijk? Het is trouwens goed bedoeld advies en ik probeer alleen maar met je mee te denken. Ik zeg niet dat je het niet goed doet of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:
  • #3.348
Op basis van je historie en huidige stand van zaken qua gezondheid, in hoeverre is het überhaupt dan nog wel verstandig om te trainen? Ik weet dat het je lust en je leven is, maar een voetballer is soms ook genoodzaakt om te stoppen met voetballen na een vervelende blessure omdat het niet anders kan. Niet dat ik je nu wil aanpraten om te stoppen met trainen, maar soms vraag ik me wel eens af of het eigenlijk wel verstandig is om te blijven trainen. Heeft een arts wel eens uitgesproken in hoeverre trainen in jouw situatie verstandig is ja of de nee?

Je geeft aan dat je niet kunt opgeven, maar stoppen met trainen is in deze wel een mogelijkheid, ook al zou je dat niet willen. Mogelijk geeft de gedachte dat je massa wilt aanzetten gepaard met het aankomen ook een hoop stress. Stoppen met trainen en eerst focussen op aankomen verlicht mogelijk wat stress. Misschien eerst het ene probleem (voor zover mogelijk) proberen aan te pakken, ipv meerdere tegelijk? Het is trouwens goed bedoeld advies en ik probeer alleen maar met je mee te denken. Ik zeg niet dat je het niet goed doet of iets dergelijks.
Ik heb juist het advies gehad van de artsen om wel et blijven trainen. Ik heb in mijn vakantie 3 weken niet getraind. Gevolg was dat ik afviel en spiermassa inlever. Ik kreeg dus juist het advies op onderhoud te blijven trainen voor spierbehoud omdat ik echt niet verder af mag vallen. Daarbij als ik nu ook nog spieren inlever zal ik er helemaal mager uit komen te zien en de kracht die ik heb verliezen en lichamelijk in een slechtere toestand komen.
Ook is het zo als ik niet train dat ik veel meer pijn heb omdat door het behouden van mijn spieren de klachten van mijn nekhernia en de uitval klachten minder zijn dan wanneer ik niet train. Daarom dat ik nu eigenlijk op een laag pitje (3xper week max 45-55 min en niet met progressive overload) train.
Ik train wat op dat moment gaat. Ik richt me niet op gewichten. Gaat de ene keer 35 kg squat dan is dat zo. gaat het de keer erop net aan met 30 dan is het ook zo. Ik blijf dus een beetje rond dezelfde gewichten schommelen met mijn trainingen om wat ik heb te behouden.

Ik heb dus een periode veel gegeten en niet getraind met gevolg dat ik afviel en ook enorm veel kracht inleverde wat ik al merkte in mijn dagelijkse doen en laten. Trappen lopen ging moeizamer.. veel meer pijn.. meer uitval klachten. Dus beter si het om op onbderhoud door te gaan.
Dus wat ik bedoel met niet opgeven is gewoon rustig aan op onderhoud doorgaan. Kort trainen.. 3 x per week en niet richten op spiermassa aankomen maar behouden. Dat geeft me gewoon veel rust op zich... het feit dat ik niet meer steeds hogere gewichten moet pakken maar het gewoon aankijk wat lukt en goed luister naar mijn lijf is wat me veel oplevert. Dat is wat ik ook bedoelde met ik heb veel geleerd met de contest. Mijn lijf aanvoelen.. doen wat kan.. en niet meer willen doen dan erin zit.

En ik weet dat het goed bedoeld is. In mijn contest log is het ook al aangekaart en op meer wegen dan dat ;)
Dus ik snap je opmerking ook wel degelijk en het wordt gewaardeerd dat iedereen zo meedenkt. Maar stoppen zal mijn lichamelijke gesteldheid eerder verslechteren dan verbeteren. Voor nu is het kort en niet teveel trainen... veel meer rust. De extra rust is sinds een paar weken eigenlijk verplicht gegaan omdat de gym niet meer open is op di-do ochtend in augustus en ik heb afgesproken met mezelf dan ook niet in de middag te gaan... :engel:
dus ma-wo-vrij en dat wil ik voorlopig ook zo houden. Ook nadat de gym weer open is op di-do in september. Enige wat dan mogelijk is dat de dagen soms wat verschuiven ivm werk. Maar het blijft op onderhoud voorlopig.

Wat Freak zegt zijn ook wel de gedachten die vaak door mijn hoofd gaan. Maar als jij uitlegt dat afbouwen van training in jouw geval alleen achteruitgang van spiermassa tot gevolg heeft en dat je echt goed op je rust en onderhoud let, dan lijkt de huidige toch wel de beste weg te zijn. Zeker als dit ook met artsen besproken is.
Gelukkig kan je de goeie zin en goeie moed meestal wel opbrengen :)

• #3.350
Wat Freak zegt zijn ook wel de gedachten die vaak door mijn hoofd gaan. Maar als jij uitlegt dat afbouwen van training in jouw geval alleen achteruitgang van spiermassa tot gevolg heeft en dat je echt goed op je rust en onderhoud let, dan lijkt de huidige toch wel de beste weg te zijn. Zeker als dit ook met artsen besproken is.
Gelukkig kan je de goeie zin en goeie moed meestal wel opbrengen :)
IK heb het al een aantal malen geprobeerd. Heb het ook al vaker besproken met verschillende artsen.
Moet zeggen dat moed opbrengen soms ook best wat moeite kost hoor...:sad: Maar als ik dan het verschil merk tussen wel en niet trainen dan weet ik wel meteen weer waar ik die moed voor uit mijn schoenen steeds maar weer omhoog probeer te trekken.... Daarom is het ook wel fijn om een log te hebben ook. Soms gewoon even voor jezelf om je weer effe uit dat putje te trekken. :o

Nou respect hoor! Blijf uit dat putje omhoogkomen :)

• #3.352
Nou respect hoor! Blijf uit dat putje omhoogkomen :)
Ik doe mijn best! :)

Kort nachtje.... Eerste keer bereikbaarheids dienst 24/7 voor een week. Je slaapt toch anders als je al slaapt :rolleyes:
Iig erg vroeg op en weer effe aan de bak na een rustdaggie.
Gewoon lichte training. Wat kan kan en dat is het...

Training 7:05-7:55
Paused Squat 5x20 kg. 5x5x30kg. Die voel je goed :D
Pull ups 5x5
BP 8x20kg. 3x8x25kg
Upright row 3x10x17,5kg
SLDL 3x10x30kg soort paused... Lekkere stretch op de hammies :D
Bent over Side cable shoulder raise 3x8x4,5kg

Fin....

Bedankt voor je antwoord Marina. Je bent altijd zo open en eerlijk. Ik vind dat ook best knap om jezelf zo figuurlijk bloot te geven. Nogmaals heel erg veel bewondering voor je. Verder prima training :)

• #3.354
  • #3.355
Vannacht toch een half slaappilletje genomen. Ondanks niet zo een lekkere nacht toch viel ik me lichamelijk wat beter.
Toch even snel getraind wat kon.

Vrijdag 11 Aug 6:55-7:45
Squat paused 5x20 kg. 5x5x30 kg
Pull ups 5x. 5x. 5x. 5x. 5x
SLDL 10x30 kg. 3x8x35 kg
Upright row 10x17,5kg. 10x17,5 kg. 10x17,5 kg
DB row 3x10x14kg
Front raise schijf 4x10x5kg

Fin .... Snel aankleden en naar T werk!

Deze week glutenvrije cereal bij de Lidl! :D 1.80 per pak volgens mij.

• #3.357
Deze week glutenvrije cereal bij de Lidl! :D 1.80 per pak volgens mij.
Nadeel is dat alleen de cornflakes ook pinda en lactose vrij zijn.... de rest helaas niet...

Heb het hele assortiment al uitgespit. Ben niet van zoet en daar zitten vaak weer pindaresten in.. Ben meer van hartig... en dan zit er weer lactose in..
Het is de combinatie die het zo lastig maakt helaas :(

Ik heb juist het advies gehad van de artsen om wel et blijven trainen. Ik heb in mijn vakantie 3 weken niet getraind. Gevolg was dat ik afviel en spiermassa inlever. Ik kreeg dus juist het advies op onderhoud te blijven trainen voor spierbehoud omdat ik echt niet verder af mag vallen. Daarbij als ik nu ook nog spieren inlever zal ik er helemaal mager uit komen te zien en de kracht die ik heb verliezen en lichamelijk in een slechtere toestand komen.
Ook is het zo als ik niet train dat ik veel meer pijn heb omdat door het behouden van mijn spieren de klachten van mijn nekhernia en de uitval klachten minder zijn dan wanneer ik niet train. Daarom dat ik nu eigenlijk op een laag pitje (3xper week max 45-55 min en niet met progressive overload) train.
Ik train wat op dat moment gaat. Ik richt me niet op gewichten. Gaat de ene keer 35 kg squat dan is dat zo. gaat het de keer erop net aan met 30 dan is het ook zo. Ik blijf dus een beetje rond dezelfde gewichten schommelen met mijn trainingen om wat ik heb te behouden.

Ik heb dus een periode veel gegeten en niet getraind met gevolg dat ik afviel en ook enorm veel kracht inleverde wat ik al merkte in mijn dagelijkse doen en laten. Trappen lopen ging moeizamer.. veel meer pijn.. meer uitval klachten. Dus beter si het om op onbderhoud door te gaan.
Dus wat ik bedoel met niet opgeven is gewoon rustig aan op onderhoud doorgaan. Kort trainen.. 3 x per week en niet richten op spiermassa aankomen maar behouden. Dat geeft me gewoon veel rust op zich... het feit dat ik niet meer steeds hogere gewichten moet pakken maar het gewoon aankijk wat lukt en goed luister naar mijn lijf is wat me veel oplevert. Dat is wat ik ook bedoelde met ik heb veel geleerd met de contest. Mijn lijf aanvoelen.. doen wat kan.. en niet meer willen doen dan erin zit.

En ik weet dat het goed bedoeld is. In mijn contest log is het ook al aangekaart en op meer wegen dan dat ;)
Dus ik snap je opmerking ook wel degelijk en het wordt gewaardeerd dat iedereen zo meedenkt. Maar stoppen zal mijn lichamelijke gesteldheid eerder verslechteren dan verbeteren. Voor nu is het kort en niet teveel trainen... veel meer rust. De extra rust is sinds een paar weken eigenlijk verplicht gegaan omdat de gym niet meer open is op di-do ochtend in augustus en ik heb afgesproken met mezelf dan ook niet in de middag te gaan... :engel:
dus ma-wo-vrij en dat wil ik voorlopig ook zo houden. Ook nadat de gym weer open is op di-do in september. Enige wat dan mogelijk is dat de dagen soms wat verschuiven ivm werk. Maar het blijft op onderhoud voorlopig.
Ik zou ook zeer zeker blijven trainen! Want stel je inderdaad voor dat je je spiermassa ook nog kwijt raakt..... Ik durf er bijna niet aan te denken wat er dan gebeurt hoor......

• #3.360
Ik zou ook zeer zeker blijven trainen! Want stel je inderdaad voor dat je je spiermassa ook nog kwijt raakt..... Ik durf er bijna niet aan te denken wat er dan gebeurt hoor......
Daarom... ik train nu echt op spierbehoud.....

Zag je stukje in een ander topic en toen schoot me onderstaande link binnen. Ze woont bij mij om de hoek woont en van haar hoorde ik dat ze dit deed (Schijnt nogal een trekpleister te zijn qua gluten vrij)
Mss ken je deze al..niet geschoten is altijd mis. Lekker glutenvrij brood, kom snel langs! - Glutenvrij en Meer
Ik ken de winkel en ben er al eens geweest. Hij is alleen erg duur..... een brood voor 3 euro gaat hard oplopen als je +4000 kcal moet eten.
De glutenvrije havervlokken zijn daar nog duurder dan in de natuurwinkel. Misschien als je extreem groot inkoopt dat het voordelen biedt.
Als ik gewoon een normale hoeveelheid kon eten dan zou het iig betaalbaarder zijn.
Maar iig dank je voor het meedenken. :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven